Zkušenosti s 740 2.4TD

Všechno o sedmách a devítkách!

Moderátor: wickey

This topic is 12 years a 8 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
340
Offline
Příspěvky: 13
Registrován: 14 říj 2007 10:05
Bydliště: Praha

Zkušenosti s 740 2.4TD

Příspěvek od 340 »

Dobrý den, chci se zeptat, kdo jste měl 740 2.4TD? Jaká je spolehlivost tohoto motoru, případně největší závady, výdrž, a jaká cca průměrná spotřeba?
Děkuji moc za Vaše odpovědi.
_________________
Volvo 340DL 1.6D, r.v.86, 54 hafanů :-D

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 07 čer 2006 19:50
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Re: Zkušenosti s 740 2.4TD

Příspěvek od jarek.krizan »

Já ten motor sice neměl, ale protože mi ty auta jezdí na servis, tak nějaké zkušenosti jsou.
Podle toho co můžu posoudit: jednoduchá konstrukce, jsou to vesměs starší vozy a hodně záleží na chování původního majitele, kolik najel km a hlavně jakým způsobem a s jakou údržbou. Když tomu motoru dáš údržbu co potřebuje, nebudeš ho přetěžovat a přetáčet, tak vydrží "věčně" ( je to původně sice jen VW, ale jiný tam nedávali ). Hlavně hlídat chladící, oproti benzínu častější úniky ( má to přece jen roky ) a při nízké hladině hrozí poškození hlavy. Nešetřit na výměně rozvodů a dělat je raději s předstihem a kvalitně. Při přeskočení, nebo přetržení je motor většinou na odpis. Motor dokáže ještě spalovat téměř cokoli, ale snižuje se tím výrazně jeho životnost. Bez předehřevu není moc praktický na krátké trasy, zvláště v zimě ( poměrně dlouho trvá než se zahřeje a tím také než začne topit )
Těch pojednání a zkušeností s těmito auty je tu na fóru spousta a stačí jen pohledat.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3073
Registrován: 16 bře 2007 08:48
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

Re: Zkušenosti s 740 2.4TD

Příspěvek od Sergej »

Mne sa po vymene termostatu zahrieva velmi rychlo - po cca 3-4 km je motor na prevadzkovej teplote, a to nemam ziadny karton pred chladicom. S kurenim to nie je ziadna slava, hlavne preto, ze, podla mojho nazoru, je vymennik tepla(radiator) dost maly. Na rozdiel od beznych dieslov podobneho rocnika ma spravne udrzovany motor dost kludny a rovnomerny chod - je to 6 valec.
Priemernu spotrebu si najdi v inom topicu, ale pohybuje sa okolo 8l.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

tnemec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1617
Registrován: 26 zář 2003 10:56
Bydliště: Praha

Re: Zkušenosti s 740 2.4TD

Příspěvek od tnemec »

Já měl D24 (bez turba) a patrně nikoli v právě excelentním stavu. Výkon byl opravdu umírněný a kultura chodu nic moc (ovšem třeba Travexův D24, posléze D24T, posléze D24TIC na tom byl podstatně lépe, jakkoli výkonem ani ten nepřekypuje). Z mého cákal olej na všechny strany, pak umřela elektrika a za pár měsíců celý motor - večer jsem dojel a ráno jsem už neodjel. Většinu z toho ale přisuzuju tomu, co měl ten motor za sebou a jak se o něj nikdy nikdo přede mnou nestaral. Nicméně do rodiny už bych ho nechtěl... za prvé jsem si teď zvykl na 2.5TDI v 850, což je úplně jiná liga a za druhé jsem měl v rodině 2,3 benzin bez turba (karbec) a s tím se jezdilo báječně, jakkoli byl o rok starší a měl nalítáno taky dost... A rozdíl ve spotřebě byl sice znatelný, ale nikoli dramatický. 9 litrů mi žralo D24 a 12,5 l ten benzin - ale s vyšším výkonem, nižším hlukem, vyšší kultivovaností... Kdybych dneska kupoval 2xx, 7xx nebo 9xx, tak bych volil něco 2,3 stříkačku s turbem nebo bez... Proti D24 jsem nějak - možná nespravedlivě - zaujatý :-)
_________________
Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun
Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P.
Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě...
Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
www.dopravniporadce.cz - Zaháním bubáky z úřadů zpět do temnot...

Jean
Offline
Příspěvky: 504
Registrován: 14 srp 2004 08:25
Bydliště: Podolí u Brna
Vůz: Volvo 850 T5

Re: Zkušenosti s 740 2.4TD

Příspěvek od Jean »

No myslím si Tomáši, že jsi zaujatý po právu. Já osobně bych tento motor nechtěl a nikomu jej nedoporučil. Obvykle je s ním víc problémů než užitku. Je pravda, že v Tvém případě toho bylo asi víc než normálně. Benzín nemá o tolik vyšší spotřebu a jezdí naprosto bezproblémově a komfortněji. Na druhou stranu se musí napsat, že pokud měl motor dobrou péči a zachází se s ním v rukavičkách, tak je nesmrtelný.
_________________
Volvo 960 93,95,96,97 B6304FS, S80 00 T6, 850 2,3 T5

1. eshop s volvodíly

Pavel V
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 382
Registrován: 10 lis 2007 08:16
Bydliště: Loucká pošta VELVARY

Re: Zkušenosti s 740 2.4TD

Příspěvek od Pavel V »

Což o benzínech říci dá se také....
Mám B200F což je Dvolitrový obsah s 82Kw nicméně dostačující pokud nejsi nějaký extra sportsmen a kombík má jezdit plavně Takže těch téměř deset litrů je velmi pohodlných a příjemně proježděných.
_________________
Dáreček Volvo 940 POLAR 2,0GL r.v.1994 5+2
Youngtimer: VAZ 2102 Kombi r.v. 1974 Žíža, jménem tím jmenován jest
"Pán Bůh stvořil svět, lidé mu dali pravý úhel a Volvo z něj udělalo dokonalost."

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Re: Zkušenosti s 740 2.4TD

Příspěvek od Jarda S40 »

Pavel V píše:Což o benzínech říci dá se také....
kombík má jezdit plavně Takže těch téměř deset litrů je velmi pohodlných a příjemně proježděných.
Zajímavá myšlenka. Přesně to je důvod, proč u Florindy téměř nikdy nepočítám spotřebu. Sice je v praxi někde kolem 8l/100, ale i kdyby byla 10l/100km, tak mě to neirituje, protože by to bylo 10 příjemně projetejch litříků. Což o jinejch autech vždy říct nemohu.

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Re: Zkušenosti s 740 2.4TD

Příspěvek od travex »

D24 je nejvic ze vseho hakliva na to jak se o ni majitel stara a jak se k motoru chova... podle toho to pak taky vypada. Ja nemuzu rict na D24ku jedine krive slovo, snad jedinou slabinou je, ze je to preci jen davno konstrukcne prekonany motor, takze vzhledem k objemu jednak trochu vic zere a taky tak trochu nejede. Kdyz bych si mel vybirat tak vyhradne s turbem (D24T nebo D24TIC) atmosfericky motor nikdy (v tyhle verzi to vazne nejede)... nalitaol jsem se svym autem skoro 300 tkm a popravde receno, neni mi zrovna lehko pri pomysleni, ze musi z domu :-(
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Richardz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 140
Registrován: 25 čer 2007 19:33
Bydliště: Mariánské Lázně
Vůz: V70 II D5 120kw Geartronic
Bydliště: Mariánské Lázně

Re: Zkušenosti s 740 2.4TD

Příspěvek od Richardz »

Předchozí zkušenosti mohu jen potvrdit. Hlavně bacha na únik oleje a chladící kapaliny! Pokud chceš stůjcostůj diesel (hlavní hledisko je nízká spotřeba) tak vol D24 bez turba. Nejmíň žere, dobře seřízený dle různých zdrojů 6,5 - 7.0l. Sice je to lenochod, ale je tam nejmenší riziko, že se tam něco podělá. Můj D24TIC jezdí stabilně za 7,5 ale vydatně se dojídá olejem. Vzhledem k náročnější údržbě, výkonu, kultivovanosti chodu a cenám pohoných hmot mám jasno. Moje příští Volvo bude benzín!
_________________
RichardZ
Volvo V70 II - D5 120kW, Geartronic, r.v. 2005 "Berta"
Bylo:Volvo 744 GLT - Poháněno Orlojem, zpřevodování samočinné - 1990 po Kr.
Bylo: Volvo 745 GLE- vláčeno oturbeným Etalonem - 1986 po Kr.
This topic is 12 years a 8 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „700 / 900“