Raní zahřívání

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
yavoo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 10
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha

Raní zahřívání

Příspěvek od yavoo »

Pročítám si tak článek "Příprava auta na zimu" a dočítám se jak moc autu škodí, když nejdřív nastartuju a pak si teprve škrábu skla a že je lepší si nejdřív oškrábat a až potom nastartovat a zahřát jemnější jízdou. Tak to si ho posledních pár týdnů asi ničim..
Byl by někdo hodnej a osvětlil proč se tim ničí? ..když to teda přestanu dělat :D
_________________
S70 2,5 106/144 1997

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2002
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Raní zahřívání

Příspěvek od Jarda S40 »

Tak mluvte, mě už bolej ruce :palec: :lol:
Do pr.. co v těch autoškolách vlastně učej??? :roll:

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5746
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG

Raní zahřívání

Příspěvek od Lachtan »

Já si takhle ničím auta celý svůj autoživot :twisted:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Jirrka
Offline
Příspěvky: 449
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Bydliště: Pardubice

Raní zahřívání

Příspěvek od Jirrka »

Taky jsem se to docetl az v uzivatelskym manualu k 850. Jde o to dostat motor co nejrychleji na provozni teplotu. Což se nestanu, když běží bez zátěže na volnoběh. Ideální je nastartovat a normálně jet. Tj. nevytáčet příliš, spíš to šetřit, ale zatěžovat, aby se motor rychle ohřal. 8)
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

tomik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 59
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Vůz: Saab 99 Combi Coupe Turbo ´79
Bydliště: Praha 4

Raní zahřívání

Příspěvek od tomik »

Jirrka píše:Taky jsem se to docetl az v uzivatelskym manualu k 850. Jde o to dostat motor co nejrychleji na provozni teplotu. Což se nestanu, když běží bez zátěže na volnoběh. Ideální je nastartovat a normálně jet. Tj. nevytáčet příliš, spíš to šetřit, ale zatěžovat, aby se motor rychle ohřal. 8)
A ještě je to složitější o průběh tlaku oleje v závislosti na otáčkách, jeho viskozitu v závislosti na teplotě ... ideální oslí můstek k nezávislým topením a předehřívačům motoru.
_________________
Tomáš

JE Bezzubka Volvo V50 2.0D-'05 + Dědouš Saab 99 Combi Coupé TURBO-'79 + Kábro Saab 900 2.0T-´89 + Sršínek Saab 9-5 SW 2.0T Vector E85 sw-'03
BYL Želvák Volvo V50 1.6D - '05 + Švestka - expediční manažerské SUV - '08 - vyměnil svůj plechový život za můj a já mu nadosmrti budu vděčný!

yavoo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 10
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha

Raní zahřívání

Příspěvek od yavoo »

Mno tak dik. Pokud jde o to dostat ho co nejrychleji na provozní teplotu, tak o to mi vlastně jde. Když nastartuju a vyrazim, tak se mi rafička teploty poprvé trochu odlepí až po cca 15km jízdy asi tak 80kou při nynějších ranních pražských teplotách, což je po cca 10-minutách jízdy. Když ho nechám stát, tak je na provozní teplotě za 2-3 minuty, proto to dělám a teď čtu že blbě.. Tak mě zajímalo co konkrétně tim teda ničim.. Mi to v autoškole fakt nikdo neřek :(
_________________
S70 2,5 106/144 1997

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5746
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG

Raní zahřívání

Příspěvek od Lachtan »

yavoo píše:...Když nastartuju a vyrazim, tak se mi rafička teploty poprvé trochu odlepí až po cca 15km jízdy asi tak 80kou při nynějších ranních pražských teplotách, což je po cca 10-minutách jízdy...
Tak si vyměň termostat - já mám rafiku vodorovně (přesně v půlce) po ujetí 2,5 km. 8)
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

yavoo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 10
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha

Raní zahřívání

Příspěvek od yavoo »

Lachtan píše:Tak si vyměň termostat - já mám rafiku vodorovně (přesně v půlce) po ujetí 2,5 km. 8)
Mě ani tak netrápí že leze nahoru pomalu, ale že dokud nevyleze, tak netopí.. Měl sem za to, že být to termostatem, tak sice blbě ukazuje, ale aspoň topí. Jinak když se údajně ohřeje, tak taky vyleze hezky do půlky a tam zůstává.
_________________
S70 2,5 106/144 1997

drewid
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 790
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Hlučín / Widlakoffhauptstadt

Raní zahřívání

Příspěvek od drewid »

[quote="Lachtan]já mám rafiku vodorovně (přesně v půlce) po ujetí 2,5 km. 8)[/quote]

Protože ti to dělali teplí žabožrouti 8)
_________________
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D

Jirrka
Offline
Příspěvky: 449
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Bydliště: Pardubice

Raní zahřívání

Příspěvek od Jirrka »

Vypada to na ten termostat. Nespina. Mas to porad otevreny a pomalu se to ohriva. Mne to topi taky hodne rychle.
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5746
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG

Raní zahřívání

Příspěvek od Lachtan »

drewid píše:Protože ti to dělali teplí žabožrouti 8)
Trochu se pleteš - žabožrouti se podepsali na tvém předchozím Stříbrném Sršni, ale rozhodně ne na Modrém :twisted: :twisted: :twisted:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

drewid
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 790
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Hlučín / Widlakoffhauptstadt

Raní zahřívání

Příspěvek od drewid »

Lachtan píše:
drewid píše:Protože ti to dělali teplí žabožrouti 8)
Trochu se pleteš - žabožrouti se podepsali na tvém předchozím Stříbrném Sršni, ale rozhodně ne na Modrém :twisted: :twisted: :twisted:
No dobře, tak teplí a zhulení holaňďani 8)
_________________
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D

raadjek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 445
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Úvaly (Praha-Východ)
Vůz: V70 III 2.0 Bi-fuel (CNG) aut. MY2013
Bydliště: Úvaly (Praha-Východ)

Raní zahřívání

Příspěvek od raadjek »

Lachtan píše:
yavoo píše:...Když nastartuju a vyrazim, tak se mi rafička teploty poprvé trochu odlepí až po cca 15km jízdy asi tak 80kou při nynějších ranních pražských teplotách, což je po cca 10-minutách jízdy...
Tak si vyměň termostat - já mám rafiku vodorovně (přesně v půlce) po ujetí 2,5 km. 8)
Mě se taky rafička ustálí až po delší době... rozhodně to není 2.5km, spíše těch 10-15km. Prvních 2.5km se rafička vůbec nepohne. Až doteď jsem netušil že to tak nemá být... :?
_________________
V70 III, 2.0T Bi-Fuel, aut., 2012, hnědá...............Obrázek
S60, 2.0T (B5204T5), aut., 2004, zlatá..................Obrázek
Bylo: V70 I, 2.5 TDI (D5252T), man., 1997, bílá...............6,66 l/100km
Bylo: V40 I, 2.0 (B4204S), man., 1997, stříbrná...............9,28 l/100km

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5835
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: Č.Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

Raní zahřívání

Příspěvek od Honza »

raadjek píše:Mě se taky rafička ustálí až po delší době... rozhodně to není 2.5km, spíše těch 10-15km. Prvních 2.5km se rafička vůbec nepohne. Až doteď jsem netušil že to tak nemá být... :?
Ale neboj je to tak docela dobře,Pokud nemáš zapojenej nebo sníženej předehřev tak se to dřív neohřeje.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

raadjek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 445
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Úvaly (Praha-Východ)
Vůz: V70 III 2.0 Bi-fuel (CNG) aut. MY2013
Bydliště: Úvaly (Praha-Východ)

Raní zahřívání

Příspěvek od raadjek »

To jsi mě uklidnil :palec: Až teď jsem si všiml, že lachtan má benzín. To je tam tak velký rozdíl? Vím že diesel se pomaleji zahřívá, ale že by až tak?
_________________
V70 III, 2.0T Bi-Fuel, aut., 2012, hnědá...............Obrázek
S60, 2.0T (B5204T5), aut., 2004, zlatá..................Obrázek
Bylo: V70 I, 2.5 TDI (D5252T), man., 1997, bílá...............6,66 l/100km
Bylo: V40 I, 2.0 (B4204S), man., 1997, stříbrná...............9,28 l/100km

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5835
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: Č.Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

Raní zahřívání

Příspěvek od Honza »

raadjek píše: Vím že diesel se pomaleji zahřívá, ale že by až tak?
Jo hlavně TDi.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

TemnyProrok
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 78
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Vůz: V70 - 2.5TDi - 1998
Bydliště: Praha

Raní zahřívání

Příspěvek od TemnyProrok »

raadjek píše:To jsi mě uklidnil :palec: Až teď jsem si všiml, že lachtan má benzín. To je tam tak velký rozdíl? Vím že diesel se pomaleji zahřívá, ale že by až tak?
Také mi zatrnulo, že není něco v pořádku :palec:
_________________
Je: VW Passat - 2.0TDi - 2010 - "Francouz"
Bylo: V70 - 2.5TDi - 1998 - "Bělouš"

selap
Offline
Příspěvky: 1501
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno

Raní zahřívání

Příspěvek od selap »

Při mom.panujících teplotách by se měla odlepit tak po 3 km a po 6 být tam kde má.Jezdím po ránu pianko,ani moc nespěchám,když vím že jedu zas do hokny.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5835
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: Č.Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

Raní zahřívání

Příspěvek od Honza »

selap píše:Při mom.panujících teplotách by se měla odlepit tak po 3 km a po 6 být tam kde má.
Tak nějak by to mohlo být. Záleží taky na terénu jestli je to do kopce nebo z kopce a pod.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

selap
Offline
Příspěvky: 1501
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno

Raní zahřívání

Příspěvek od selap »

Mám to povětšinou z kopce a po rovině.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

hroch32
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 920
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Budkov, Vimperk

Raní zahřívání

Příspěvek od hroch32 »

Lachtan píše:
drewid píše:Protože ti to dělali teplí žabožrouti 8)
Trochu se pleteš - žabožrouti se podepsali na tvém předchozím Stříbrném Sršni, ale rozhodně ne na Modrém :twisted: :twisted: :twisted:
To je ten samej motor, co mam v osmě? Nedělal se náhodou ve spolupráci s Renaultem :?: :)
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky

Doktor 1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 263
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Radonice
Vůz: 744, B230E, 89 - Dalek

Raní zahřívání

Příspěvek od Doktor 1 »

Tak abyste věděli - mně se odlepí v podstatě hned. Po asi 1km =1min jízdy je teplota na 60%požadované pak se stoupání teploty zpomalí a 100% dosáhne motor cca po 10min jízdy. Tak nevím :roll:
_________________
Doktor
740 GLT, 1989, B230E, manuál, tempomat, klima, po prvním majiteli, sedan stříbrná - heč - prostě Dalek (Doctor Who?)
S60 D5 120KW, 2003, manual, ....... modrá - to je Dalek!

mce
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 96
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 245 GL
Bydliště: Praha

Raní zahřívání

Příspěvek od mce »

udelejte si tu zebricek komu se driv odlepi
_________________
245GL,1982,D24

TemnyProrok
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 78
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Vůz: V70 - 2.5TDi - 1998
Bydliště: Praha

Raní zahřívání

Příspěvek od TemnyProrok »

hroch32 píše:
Lachtan píše:Trochu se pleteš - žabožrouti se podepsali na tvém předchozím Stříbrném Sršni, ale rozhodně ne na Modrém :twisted: :twisted: :twisted:
To je ten samej motor, co mam v osmě? Nedělal se náhodou ve spolupráci s Renaultem :?: :)
Audi spolupracovalo s Renaultem???
_________________
Je: VW Passat - 2.0TDi - 2010 - "Francouz"
Bylo: V70 - 2.5TDi - 1998 - "Bělouš"

hroch32
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 920
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Budkov, Vimperk

Raní zahřívání

Příspěvek od hroch32 »

TemnyProrok píše:Audi spolupracovalo s Renaultem???
Myslel jsem osmsetpadesátku a motor B5254. Blbě jsem to napsal, omluva :roll: A8 fakt nemám, zbohatlík nejsem..... a kdybych byl, tak se vozim Amazonem ;-)
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé