švédská vzájemnost

Odkazy na ruzne fotky - YouTube, Metacafe, Google, apod.
This topic is 12 years a 8 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
koch
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2587
Registrován: 02 zář 2007 23:01
Vůz: Volvo S60 2.4T
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)

Re: švédská vzájemnost

Příspěvek od koch »

si robia prdel... so svedskou vzajomnostou dobre ze sa ne..... slovenska vzajomnost im nic nehovori ;-)

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3073
Registrován: 16 bře 2007 08:48
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

Re: švédská vzájemnost

Příspěvek od Sergej »

koch píše:si robia prdel... so svedskou vzajomnostou dobre ze sa ne..... slovenska vzajomnost im nic nehovori ;-)
Mozno im viac povie slovenska pospolitost.... ale nahajme tak...

To Goalie: Cim si tak presvedceny ze tranzit je kopiou MNA1000, a nie prave naopak ? Je tiez mozne, ze sa len dizajnovo podobaju, resp. urcite aj koncepcne (Da sa to vobec riesit inak ?). Kludne mohli dve firmy robit nezavisle na rovnakom koncepte a vyslo im to iste... A ze bol po revolucii vsade bordel (a vo velkych podnikoch, ako BAZ duplom) ako argument velmi neobstoji.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Peťo-goalie
Offline
Příspěvky: 559
Registrován: 27 črc 2007 23:01

Re: švédská vzájemnost

Příspěvek od Peťo-goalie »

Sergej píše:
koch píše:si robia prdel... so svedskou vzajomnostou dobre ze sa ne..... slovenska vzajomnost im nic nehovori ;-)
Mozno im viac povie slovenska pospolitost.... ale nahajme tak...

To Goalie: Cim si tak presvedceny ze tranzit je kopiou MNA1000, a nie prave naopak ? Je tiez mozne, ze sa len dizajnovo podobaju, resp. urcite aj koncepcne (Da sa to vobec riesit inak ?). Kludne mohli dve firmy robit nezavisle na rovnakom koncepte a vyslo im to iste... A ze bol po revolucii vsade bordel (a vo velkych podnikoch, ako BAZ duplom) ako argument velmi neobstoji.
OK nechajme to tak nemam to z vlastnej hlavy este raz opakujem prva generacia Transita v 90rokoch bola okopcena z BAZ

Pavel V
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 382
Registrován: 10 lis 2007 08:16
Bydliště: Loucká pošta VELVARY

Re: švédská vzájemnost

Příspěvek od Pavel V »

goalie píše:
Sergej píše: Mozno im viac povie slovenska pospolitost.... ale nahajme tak...

To Goalie: Cim si tak presvedceny ze tranzit je kopiou MNA1000, a nie prave naopak ? Je tiez mozne, ze sa len dizajnovo podobaju, resp. urcite aj koncepcne (Da sa to vobec riesit inak ?). Kludne mohli dve firmy robit nezavisle na rovnakom koncepte a vyslo im to iste... A ze bol po revolucii vsade bordel (a vo velkych podnikoch, ako BAZ duplom) ako argument velmi neobstoji.
OK nechajme to tak nemam to z vlastnej hlavy este raz opakujem prva generacia Transita v 90rokoch bola okopcena z BAZ
Aha! Tak to je velmi zajímavé, tento tip vozu tedy TRANSIT je vyráběn od roku 1986-2002 obrázek je tip z roku 1992. Nevěřím že by Ford okopíroval BAZ a zároveň věřím že BAZ nekopíroval FORD, je jen věčná škoda že nedošlo k výrobě.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Dáreček Volvo 940 POLAR 2,0GL r.v.1994 5+2
Youngtimer: VAZ 2102 Kombi r.v. 1974 Žíža, jménem tím jmenován jest
"Pán Bůh stvořil svět, lidé mu dali pravý úhel a Volvo z něj udělalo dokonalost."

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5983
Registrován: 02 zář 2005 22:06
Bydliště: PRG

Re: švédská vzájemnost

Příspěvek od Lachtan »

goalie píše:OK nechajme to tak nemam to z vlastnej hlavy este raz opakujem prva generacia Transita v 90rokoch bola okopcena z BAZ
¨...takové drobné rejpnutí - "prva generacia Transita" - to myslíš ty co byly vyráběné někdy na konci 60-tých let ??? :shock: :twisted: :twisted:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

Peťo-goalie
Offline
Příspěvky: 559
Registrován: 27 črc 2007 23:01

Re: švédská vzájemnost

Příspěvek od Peťo-goalie »

Lachtan píše:
goalie píše:OK nechajme to tak nemam to z vlastnej hlavy este raz opakujem prva generacia Transita v 90rokoch bola okopcena z BAZ
¨...takové drobné rejpnutí - "prva generacia Transita" - to myslíš ty co byly vyráběné někdy na konci 60-tých let ??? :shock: :twisted: :twisted:
Si to dobre precitaj kua "prva generacia Transita v 90rokoch" a rob si prdel :roll:
Len pre zaujimavost chodte sa kuknut k nam do Dopravneho muzea v Ba a ked tu budete mozme hodit osobne rec o tom prototype a Volvach.
Toto Vam odporucam precitat nic lepsie som nenasiel:
http://www.automagazin.sk/am0306/am_02.php
Citujem:
"Dodávkové automobily z Bratislavy
Napriek uzneseniu vlády, že sa v Bratislavských automobilových závodoch bude vyrábať ročne 18-tisíc úžitkových automobilov, nevyšiel z nich ani jeden. Je to škoda, pretože sa tu rodili veľmi vydarené návrhy. Tím vývojárov tu riešil projekt malého nákladného automobilu (skratka MNA) pod označením M8, MNA 900 a MNA 1000. Hlavným problémom všetkých prototypov bol motor. V celom Československu sa nevyrábal väčší motor ako s objemom 1,3 litra, ktorý sa do úžitkových verzií nehodil (hoci sa to nezdá, všetky prototypy MNA 900 aj MNA 1000 dosiahli veľkosť dnešných úžitkových vozidiel triedy Fiat Ducato či Ford Transit). Na ich pohon by sa hodil turbodiesel s objemom asi 2,5 litra. O takom však v krajinách socializmu ani nesnívali! Motor Tatry 613 nemôžeme brať do úvahy, pretože išlo o malosériovú výrobu. Podobná situácia bola aj v NDR, kde ich pekné mikrobusy Barkas B 1000 poháňal litrový dvojtakt z Wartburgu s výkonom 45 koní. Ku koncu osemdesiatych rokov sa zvažovala tiež spolupráca so sovietskym výrobcom Moskvičov (vyrábal motory 1,6 OHC a pripravoval aj motor s objemom1,8 litra). Kto si v bratislavskom Dopravnom múzeu pozrie prototyp MNA 900 a porovná ho s Renault Espace, prejde mu mráz po chrbte. Za dizajnérsky návrh prototypu MNA 900 a MNA 1000 by sa nemuselo hanbiť žiadne svetové karosárske štúdio. Dovolím si tvrdiť, že s prototypom MNA 1000 by sme mali úspech ešte aj dnes. A ak si niekto myslí, že smerovky v spätných zrkadlách objavili v Mercedese, nech si pozorne pozrie prototyp MNA 1000 – mal ich už vtedy... Koncept MNA 1000 predbehol dobu o veľa rokov a stal sa inšpiráciou pre iné úžitkové vozidlá – v zahraničí. Tím konštuktérov pod vedením Ing. Ivana Mičíka riešil napríklad aj problém minimalizácie výšky úžitkovej plochy nad vozovkou či systém pohonu 4x4. Medzitým však boli Bratislavské automobilové závody zrušené."
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5983
Registrován: 02 zář 2005 22:06
Bydliště: PRG

Re: švédská vzájemnost

Příspěvek od Lachtan »

Tak tam nepiš: první generace..... :twisted:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

Pavel V
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 382
Registrován: 10 lis 2007 08:16
Bydliště: Loucká pošta VELVARY

Re: švédská vzájemnost

Příspěvek od Pavel V »

goalie píše:
Lachtan píše:¨...takové drobné rejpnutí - "prva generacia Transita" - to myslíš ty co byly vyráběné někdy na konci 60-tých let ??? :shock: :twisted: :twisted:
Si to dobre precitaj kua "prva generacia Transita v 90rokoch" a rob si prdel :roll:
Len pre zaujimavost chodte sa kuknut k nam do Dopravneho muzea v Ba a ked tu budete mozme hodit osobne rec o tom prototype a Volvach.
Toto Vam odporucam precitat nic lepsie som nenasiel:
http://www.automagazin.sk/am0306/am_02.php
Citujem:
"Dodávkové automobily z Bratislavy
Napriek uzneseniu vlády, že sa v Bratislavských automobilových závodoch bude vyrábať ročne 18-tisíc úžitkových automobilov, nevyšiel z nich ani jeden. Je to škoda, pretože sa tu rodili veľmi vydarené návrhy. Tím vývojárov tu riešil projekt malého nákladného automobilu (skratka MNA) pod označením M8, MNA 900 a MNA 1000. Hlavným problémom všetkých prototypov bol motor. V celom Československu sa nevyrábal väčší motor ako s objemom 1,3 litra, ktorý sa do úžitkových verzií nehodil (hoci sa to nezdá, všetky prototypy MNA 900 aj MNA 1000 dosiahli veľkosť dnešných úžitkových vozidiel triedy Fiat Ducato či Ford Transit). Na ich pohon by sa hodil turbodiesel s objemom asi 2,5 litra. O takom však v krajinách socializmu ani nesnívali! Motor Tatry 613 nemôžeme brať do úvahy, pretože išlo o malosériovú výrobu. Podobná situácia bola aj v NDR, kde ich pekné mikrobusy Barkas B 1000 poháňal litrový dvojtakt z Wartburgu s výkonom 45 koní. Ku koncu osemdesiatych rokov sa zvažovala tiež spolupráca so sovietskym výrobcom Moskvičov (vyrábal motory 1,6 OHC a pripravoval aj motor s objemom1,8 litra). Kto si v bratislavskom Dopravnom múzeu pozrie prototyp MNA 900 a porovná ho s Renault Espace, prejde mu mráz po chrbte. Za dizajnérsky návrh prototypu MNA 900 a MNA 1000 by sa nemuselo hanbiť žiadne svetové karosárske štúdio. Dovolím si tvrdiť, že s prototypom MNA 1000 by sme mali úspech ešte aj dnes. A ak si niekto myslí, že smerovky v spätných zrkadlách objavili v Mercedese, nech si pozorne pozrie prototyp MNA 1000 – mal ich už vtedy... Koncept MNA 1000 predbehol dobu o veľa rokov a stal sa inšpiráciou pre iné úžitkové vozidlá – v zahraničí. Tím konštuktérov pod vedením Ing. Ivana Mičíka riešil napríklad aj problém minimalizácie výšky úžitkovej plochy nad vozovkou či systém pohonu 4x4. Medzitým však boli Bratislavské automobilové závody zrušené."
Asi jsem jenom českej pepík, ale kde se tam píše že prototyp ukradl Ford?? Nebo kde je tam zmínka o přesném roku??? Znova zdůrazňuji že týmu ing Mičáka neupírám kvality, ale nemohlo dojít k návrhu zakulaceného vozu paralelně?? V osobních vozech právě na sklonku Osmdesátých let začalo zaoblování (nikoliv Volvo zaplať pánbůh) a východní blok (nět děngov-nebyli peníze). Proto mám pocit že vývoj mohl být paralelní v obou automobilkách.
_________________
Dáreček Volvo 940 POLAR 2,0GL r.v.1994 5+2
Youngtimer: VAZ 2102 Kombi r.v. 1974 Žíža, jménem tím jmenován jest
"Pán Bůh stvořil svět, lidé mu dali pravý úhel a Volvo z něj udělalo dokonalost."

Robertissimo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 247
Registrován: 08 led 2008 12:53
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Volvo V50 Caravan 2.0 (107kW) B 4204 S3
Bydliště: okr. Frýdek-Místek

Re: švédská vzájemnost

Příspěvek od Robertissimo »

Už se pobili :evil: :pij:
_________________
Současné vozítko - Volvo V50 2.0 Caravan, 2.0 107kW B 4204 S3, r.v. 2006 Tmavě modrá metalíza

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3073
Registrován: 16 bře 2007 08:48
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

Re: švédská vzájemnost

Příspěvek od Sergej »

Ze do po novembri 89 chodili do ceskoslovenskych podnikov zahranicne delegacie, je zname, a ze to neboli iba manazeri je jasne. Ale myslim ze vyvojove zazemie Forda ( a hociakej zapadnej automobilky) bolo a je dostatocne silne na to, aby nemuseli kopirovat socialisticke automobily. Ina vec su ciastkove riesenia (napriklad blinkre v zrkadielkach), ale na to netreba kradnut plany, staci aby sa odbornik pozrel na prototyp alebo pokecal s konstrukterom. Osobne si vsak myslim, ze sa tymu v BAZ, iba podaril navrh rovnako kvalitny ako mala v tom case konkurencia. Druha vec je dovod nezacatia vyroby... Mozno keby prisli o nejaky rok skorej...
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

tomik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 166
Registrován: 25 úno 2007 13:24
Vůz: Saab 99 Combi Coupe Turbo ´79
Bydliště: Praha 4

Re: švédská vzájemnost

Příspěvek od tomik »

koch píše:si robia prdel... so svedskou vzajomnostou dobre ze sa ne..... slovenska vzajomnost im nic nehovori ;-)
... slovAnská, ty patriote ... ;-)
_________________
Tomáš

JE Bezzubka Volvo V50 2.0D-'05 + Dědouš Saab 99 Combi Coupé TURBO-'79 + Kábro Saab 900 2.0T-´89 + Sršínek Saab 9-5 SW 2.0T Vector E85 sw-'03
BYL Želvák Volvo V50 1.6D - '05 + Švestka - expediční manažerské SUV - '08 - vyměnil svůj plechový život za můj a já mu nadosmrti budu vděčný!

Peťo-goalie
Offline
Příspěvky: 559
Registrován: 27 črc 2007 23:01

Re: švédská vzájemnost

Příspěvek od Peťo-goalie »

tomik píše:
koch píše:si robia prdel... so svedskou vzajomnostou dobre ze sa ne..... slovenska vzajomnost im nic nehovori ;-)
... slovAnská, ty patriote ... ;-)
Anoi sme slovania ale on myslel naozaj tu slovenskú :) ejha íha boha vasho, čučoriedky a halušky na Vas :P
This topic is 12 years a 8 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „Foto“