killer píše:koch píše:no a kdyz ti to pak nebude stihat s prednimi?
ja nevim ale asi bych do toho nevrtal... original zvuk v s60 je fakt dost dobry a delalo na nem asi hafo profiku... a ti lidi vedi proc to zapajeji tak jak to zapajeji...
ja jsem prave zvykli ze predni trosku tlumim takze stihat by pak meli
jinak vzdy mas lepsi zvuk na reprakach co jsou v plate
ve dverich takovej zvuk nikdy mit nebudes
no zkusim to nejak pokoumat

Zvukove jsou nejlepsi vzdy ty repúra, ktera jsou
a) kvalitni

b) dobre uchycena, nejlepe v doorboardu s vlastni ozvucnici (aby nedochazelo k parazitnim kmitoctum)
To znamena ze dobre vybrane treba predni 13 ci 16 (nejlepe samozrejme komponentni = stredovy reproduktor, vyskovy reproduktor, vyhybka), budou hrat dobre a "slyset" by mely byt vzdy vice ty reproduktoiry, ktere jsou k tobe nejblize (tedy opet predni). Idelani je instalace blizici se vysce usi, coz je treba u 850tky ve dverich stredobas a na predni palubce vyskove repro, idelane smerovane na tvoji hlavu
Co se tyce "plata" rozhodne to neni idelani uz jen z toho duvodu, ze vysky se siri dost smerove, takze repra v zadnim platu z principu musi hrat "jen" odrazem a tim padem neni instalace na kvalitni poslech idealni.
Na zdurazneni bassove slozky je samozrejme nejidealnejsi klasicky subwoofer, ovsem to predpoklada vedeni signalu pres externi zesilovac, ikdyz treba vyssi modely nekterych radii (Pio) umi ze dvou zadnich kanalu napajet subwoofer, neni to samozrejme idelani a zesik radia je na to slaby.
Pouzivaji se rovnez tzv. kickbassove repro, ovsem bez exxterniho zesilovace je to opet zase o nicem.
Takze pro levny upgrade na slusny zvuk doporucuju zakoupit slusnejsi (nejsou uz dnes drahe, od radove 1500,- se daji) komponentni repro, stredobas umistit do dveri do puvodnich montaznich der na repro, kdo to chce vylepsit, tak alepson "vlozit" do treba 1cm silene MDF desky, vyskace na palubku (samozrejme idealne opet nasmerovat na "hlavu" ridice) a vysledek lepsiho zvuku se dostavi

Narocnejsi instalace (obvykle treba radio s front, rear a sub), 5ti kanalovy zesik, 2 sady komponentnich repro, subwoofer a nejake ty kabely, pojistkova pouzdra, pripadne kapacitor - to uz je trosku o vetsich financich, nicmene rozdil zvuku pri spravnem vyberu soucastek, sladeni a nastaveni celeho systemu je pak diametralni. Ale jak rikam, je to o penezich.
A obvykle ne ze by "nestihaly" reproduktory (idkyz treba v 850tce byli vepredu fakt od vyroby dost tragicke), vetsinou jde spis o to, ze nestiha zesilovac autoradia, kterej ma i u lepsich modelu soucasnych autoradii realny SIN vykon jen kolem 15-22 W na kanal. Nejake RMS a "hudebni" vykony proklamovane vyrobci autoradii (typicky dnes 4x50 az 4x70W treba u digitalnich zesiku v Panasonicu) to skutecne neni relevantni udaj. Protoze externi dobrej zesik s udanym vykonem treba 4x 50W RMS SIN pri 1% THD je schopen pak na spravnych repro s touto zatizitelnosti vyrobit divy, tedy zvuk, naprosto odlisny od zvuku zesilovace autoradia.
Ale neberte to moc vedecky jako ja, kazdy je postizeny jinak, nekomu skutecne bohate dostacuje dobre autoradio se slusnejsimi komponentnimi repraky za 1500,- a je spokojen.
Jinak do vyberu relativne levnych autoradii navrhuji i treba Pioneer DEH-P55BT a 65BT, cena je sice vyssi, nicmene jde o vychytane spojeni velmi slusneho autoradia s vybornym tunerem (Blaupunkt, Becker a Pioneer maji vyborne tunery, s vysokou citlivosti a peknym zvukem), kvalitni CD/MP3/WMA prehravac a vyborna BT handsfree sada s vnitrni pameti pro spoustu telefonich cisel a nekolik telefonu, moznost dalkoveho ovladani z maleho ovladace primo na volant ci pres redukci primo z multifunkcniho volantu. Samozrejmosti v baleni i mikrofon s drzakem k umisteni treba na slusnecni clonu nebo stredni panel (mam podobny vyssi typ a komfort obsluhy je skuetecne vyborny)