V70 - problem v zime
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 5
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
V70 - problem v zime
ahoj, potreboval bych poradit - mam V70, rok vyroby 2000. mam jeden problem, takreceno pouze "zimni problem". kdyz najedu na snih, prestanou mi fungovat brdy, resp. nelze brzdovy pedal stlacit az k podlaze. jako kdybych tam mel kus ledu nebo nejaky plech, nejakou mechanickou zavadu, predmet, ktery brani ke stlaceni brzdoveho pedalu az na doraz. jakmile vyjedu na silnici, ktera uz neni posypana snehem, je vse v poradku. je to zahada. stalo se mi to minulou zimu, to ovsem bylo hodne snehu, tak jsem to pricital nejakemu kusu ledu, ktery se tam dostal jenze opet se mi to stalo vcera a to jsem, byl na ceste, kde byl jen snehovy popraSEK A LED, NIC VELKEHO. chtel jsem zabrzdit a neslo to uplne a skrabalo to pod brzdami. kdyz jsem zastavil a pak se rozjizdel na jednicce, delalo to stejny zvuk. jakmile jsem po asi 30 nmetrech najel na silnici, kde byl snih roztaty, vse bez problemu. muze mi nekdo prosim pomoct objasnit tuto zahadu? ja nevim, zda tam neco vyteka, co pri kontaktu se snehem a ledem z vozovky takhle reaguje/mrzne, nebo co...
byl bych moc vdecen.
byl bych moc vdecen.
_________________
V70, 2,5D, r. 2000, 103kW/4.000
V70, 2,5D, r. 2000, 103kW/4.000
-
Offline
- Příspěvky: 263
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Radonice
- Vůz: 744, B230E, 89 - Dalek
V70 - problem v zime
asi máš v autě ABS a DSTC pří brždění ti ABS povoluje sevření člistí aby ses nedostal do smyku - při rozjezdu se zase pro změnu čelisti svírají aby hrabala obě kola souběžně, protože jinak by se ti prokluzovalo jen jedno.
_________________
Doktor
740 GLT, 1989, B230E, manuál, tempomat, klima, po prvním majiteli, sedan stříbrná - heč - prostě Dalek (Doctor Who?)
S60 D5 120KW, 2003, manual, ....... modrá - to je Dalek!
Doktor
740 GLT, 1989, B230E, manuál, tempomat, klima, po prvním majiteli, sedan stříbrná - heč - prostě Dalek (Doctor Who?)
S60 D5 120KW, 2003, manual, ....... modrá - to je Dalek!
V70 - problem v zime
Tvoje první auto s ABS ???ivanp píše:ahoj, potreboval bych poradit - mam V70, rok vyroby 2000. mam jeden problem, takreceno pouze "zimni problem". kdyz najedu na snih, prestanou mi fungovat brdy, resp. nelze brzdovy pedal stlacit az k podlaze. jako kdybych tam mel kus ledu nebo nejaky plech, nejakou mechanickou zavadu, predmet, ktery brani ke stlaceni brzdoveho pedalu az na doraz. jakmile vyjedu na silnici, ktera uz neni posypana snehem, je vse v poradku. je to zahada. stalo se mi to minulou zimu, to ovsem bylo hodne snehu, tak jsem to pricital nejakemu kusu ledu, ktery se tam dostal jenze opet se mi to stalo vcera a to jsem, byl na ceste, kde byl jen snehovy popraSEK A LED, NIC VELKEHO. chtel jsem zabrzdit a neslo to uplne a skrabalo to pod brzdami. kdyz jsem zastavil a pak se rozjizdel na jednicce, delalo to stejny zvuk. jakmile jsem po asi 30 nmetrech najel na silnici, kde byl snih roztaty, vse bez problemu. muze mi nekdo prosim pomoct objasnit tuto zahadu? ja nevim, zda tam neco vyteka, co pri kontaktu se snehem a ledem z vozovky takhle reaguje/mrzne, nebo co...
byl bych moc vdecen.





-
Offline
- Příspěvky: 5
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
V70 - problem v zime
Doktor 1 píše:asi máš v autě ABS a DSTC pří brždění ti ABS povoluje sevření člistí aby ses nedostal do smyku - při rozjezdu se zase pro změnu čelisti svírají aby hrabala obě kola souběžně, protože jinak by se ti prokluzovalo jen jedno.
diky moc za odpoved. . no ale stejne, ono to pak nebrzdi poradne, normalni to asi neni, muze tam byt neco spatne? ABS mam, to ano...ale k cemu to pak takhle je, kdyz to vlastne na snehu neubrzdim...podle toho, co pises /a zni to logicky, jako prevence pres smyskem/, by to mel byt zamer. ale opravdu dochazi k tomu, ze to nebrzdi...
_________________
V70, 2,5D, r. 2000, 103kW/4.000
V70, 2,5D, r. 2000, 103kW/4.000
-
Offline
- Příspěvky: 5
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
V70 - problem v zime
diky moc za odpoved. . no ale stejne, ono to pak nebrzdi poradne, normalni to asi neni, muze tam byt neco spatne? ABS mam, to ano...ale k cemu to pak takhle je, kdyz to vlastne na snehu neubrzdim...podle toho, co pises /a zni to logicky, jako prevence pres smyskem/, by to mel byt zamer. ale opravdu dochazi k tomu, ze to nebrzdi...
_________________
V70, 2,5D, r. 2000, 103kW/4.000
V70, 2,5D, r. 2000, 103kW/4.000
-
Offline
- Příspěvky: 2017
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Vůz: Volvo S60 2.4T
- Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
V70 - problem v zime
jen se zeptam... uz si nekdy brzdil i vuz bez abs? 

-
Offline
- Příspěvky: 5
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
V70 - problem v zime
jasne, ze brdzil a bylo to lepsi, nez s abs?
hele, vazne...brzdil jsem x vozu s abs, ale tento problem nikdy nenastal...tak v cem to je?

_________________
V70, 2,5D, r. 2000, 103kW/4.000
V70, 2,5D, r. 2000, 103kW/4.000
V70 - problem v zime
Víš kdyby jsi si vyplnil v profilu bydliště možná by se někdo nabídl,že se ti na auto podívá,ale takhle je to celkem problém,ale klidně se za mnou zastav.ivanp píše:jasne, ze brdzil a bylo to lepsi, nez s abs?hele, vazne...brzdil jsem x vozu s abs, ale tento problem nikdy nenastal...tak v cem to je?

-
Offline
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
V70 - problem v zime
To fakt vypada na abs, cuka ti to do pedalu a slysis pri tom takovy chroupani - to vychazi z kompresoru abs, kterej prerusuje ten ktery brzd. okruh, aby se kolo nedostalo do smyku...
I auto s abs brzdi na snehu hur, nez na asfaltu ale porad lip, nez auto bez abs...
I auto s abs brzdi na snehu hur, nez na asfaltu ale porad lip, nez auto bez abs...
V70 - problem v zime
No záleží kdo auto řídí.Obecně má ABS delší brzdnou dráhu,jediná výhoda,že se kola nezablokují,takže můžeš i řídit.Drtic píše:To fakt vypada na abs, cuka ti to do pedalu a slysis pri tom takovy chroupani - to vychazi z kompresoru abs, kterej prerusuje ten ktery brzd. okruh, aby se kolo nedostalo do smyku...
I auto s abs brzdi na snehu hur, nez na asfaltu ale porad lip, nez auto bez abs...
-
Offline
- Příspěvky: 2181
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V240
- Bydliště: Tábor
V70 - problem v zime
Přesně tak, s ABS je brzdná dráha vždy delší akorát (dost důležité) máš možnost pořád celkem v klidu zatáčet. Bez ABS je to už více o tom co umíšmartinopel píše:No záleží kdo auto řídí.Obecně má ABS delší brzdnou dráhu,jediná výhoda,že se kola nezablokují,takže můžeš i řídit.Drtic píše:To fakt vypada na abs, cuka ti to do pedalu a slysis pri tom takovy chroupani - to vychazi z kompresoru abs, kterej prerusuje ten ktery brzd. okruh, aby se kolo nedostalo do smyku...
I auto s abs brzdi na snehu hur, nez na asfaltu ale porad lip, nez auto bez abs...

Martine needituj příspěvky....já se s tím píšu a pak to vypadá, že jsem to obšlehl



_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992
Volvo 240 D24 r.v. 1992
V70 - problem v zime
LukášM píše:Přesně tak, s ABS je brzdná dráha vždy delší akorát (dost důležité) máš možnost pořád celkem v klidu zatáčet. Bez ABS je to už více o tom co umíšmartinopel píše:No záleží kdo auto řídí.Obecně má ABS delší brzdnou dráhu,jediná výhoda,že se kola nezablokují,takže můžeš i řídit.U 480 to funguje také celkem zvláštně a to hlavně kvůli systému Tracs, kdy jsou přibržďována jednotlivá přední kola proti prokluzu, aby byl opět záber...jak je tohle u V70 nevím
Martine needituj příspěvky....já se s tím píšu a pak to vypadá, že jsem to obšlehl![]()
![]()



-
Offline
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
V70 - problem v zime
Tak takmartinopel píše:No záleží kdo auto řídí.Obecně má ABS delší brzdnou dráhu,jediná výhoda,že se kola nezablokují,takže můžeš i řídit.Drtic píše:To fakt vypada na abs, cuka ti to do pedalu a slysis pri tom takovy chroupani - to vychazi z kompresoru abs, kterej prerusuje ten ktery brzd. okruh, aby se kolo nedostalo do smyku...
I auto s abs brzdi na snehu hur, nez na asfaltu ale porad lip, nez auto bez abs...

-
Offline
- Příspěvky: 4360
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
V70 - problem v zime
hele, nesviti ti obcas kontrolka ABS?
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V
-
Offline
- Příspěvky: 5
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
V70 - problem v zime
tak diky chlapi...co s tim sice, nevim, nicmene aspon vim, ze je to o ABS
zabrzdit ses tim ovsem opravdu pri rychlosti vyssi nez 40km neda:-) no a ja si myslel, ze volvo je severan jako delanej na zimu:-)
ivan

ivan
_________________
V70, 2,5D, r. 2000, 103kW/4.000
V70, 2,5D, r. 2000, 103kW/4.000
-
Offline
- Příspěvky: 2017
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Vůz: Volvo S60 2.4T
- Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
V70 - problem v zime
a mas zimni gumy? :idea: resp nejaky vzorek na tech gumach?
-
Offline
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
V70 - problem v zime
No to jo, ale musis si uvedomit, ze na naledi ti nepomuzou ani zimni gumy - tam mas sanci jedine s hrebikama (popr. retezama), jinak musis jet hodne opatrne a prizpusobit tomu jizduivanp píše:tak diky chlapi...co s tim sice, nevim, nicmene aspon vim, ze je to o ABSzabrzdit ses tim ovsem opravdu pri rychlosti vyssi nez 40km neda:-) no a ja si myslel, ze volvo je severan jako delanej na zimu:-)
ivan
V70 - problem v zime
Ani zimní guma ani Volvo!!!Drtic píše:No to jo, ale musis si uvedomit, ze na naledi ti nepomuzou ani zimni gumy - tam mas sanci jedine s hrebikama (popr. retezama), jinak musis jet hodne opatrne a prizpusobit tomu jizduivanp píše:tak diky chlapi...co s tim sice, nevim, nicmene aspon vim, ze je to o ABSzabrzdit ses tim ovsem opravdu pri rychlosti vyssi nez 40km neda:-) no a ja si myslel, ze volvo je severan jako delanej na zimu:-)
ivan
Pomůže ti to akorát,že můžeš řídit a časem zastavíš,ale pamatuj,že fyziku neojebeš !!!Ta platí stejně pro Volva,jako pro koncerny.Stejně pro chudého i bohatého.

Jezdi pokud možno tak,aby jsi měl rezervu a ne brzdit očima(fakt to nejde)
-
Offline
- Příspěvky: 373
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: Podolí u Brna
- Vůz: Volvo 850 T5
V70 - problem v zime
To s tou delší brzdnou dráhou už není pravda. Moderní systémy ABS umožňují kratší brzdnou dráhu na všech površích.
-
Offline
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
V70 - problem v zime
No to by me moc zajimalo, jak toto dokazou :?:Jean píše:To s tou delší brzdnou dráhou už není pravda. Moderní systémy ABS umožňují kratší brzdnou dráhu na všech površích.
-
Offline
- Příspěvky: 373
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: Podolí u Brna
- Vůz: Volvo 850 T5
V70 - problem v zime
Jednoduše zkrátka pracují mnohem rychleji a efektivněji. Dokáží se už natolik přiblížit hranici, že jsou lepší než člověk sám. Výše zmíněná poučka patří starším systémům snad ještě v devádesátých letech minulého století.
-
Offline
- Příspěvky: 2181
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V240
- Bydliště: Tábor
V70 - problem v zime
Rychleji možná, ale efektivněji, jak tomu mám rozumět? Bez ABS je brždění konstantní, při všech testech sportovních aut se brzdná dráha měří s vypnutým ABS (pokud tam vůbec nějaké je).Jean píše:Jednoduše zkrátka pracují mnohem rychleji a efektivněji. Dokáží se už natolik přiblížit hranici, že jsou lepší než člověk sám. Výše zmíněná poučka patří starším systémům snad ještě v devádesátých letech minulého století.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992
Volvo 240 D24 r.v. 1992
-
Offline
- Příspěvky: 78
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Vůz: V70 - 2.5TDi - 1998
- Bydliště: Praha
V70 - problem v zime
Anti-lock braking system (anglicky protiblokovací systém, ABS) je systém aktivní bezpečnosti vozidla, který má zabránit zablokování kola při brzdění a tím ztráty adheze mezi kolem a vozovkou, čímž umožňuje zachování stability, ovladatelnosti a řiditelnosti vozidla v mezních situacích (například při prudkém brzdění). Systém ABS mimo jiné umožňuje zkrátit brzdnou dráhu, zejména na mokré, zledovatělé nebo zasněžené vozovce.
Řídící jednotka systému ABS neustále zjišťuje aktuální rychlost každého kola. Z rychlostí dvou diagonálně umístěných kol určuje tzv. referenční rychlost vozidla, kterou porovnává s otáčkami kol . Tímto neustálým porovnáváním se neustále zjišťují aktuální zrychlení, zpomalení a skluz každého z kol. Pokud dojde ke snížení rychlosti některého z kol pod stanovenou hodnotu oproti referenční rychlosti, řídící jednotka odpustí bez ohledu na polohu brzdového pedálu tlak z brzdového systému a ihned po roztočení kola opět tlak napustí zpět. Tuto akci jsou systém ABS schopné opakovat několikrát za sekundu a to po celou dobu brzdění až do minimální rychlosti 4 km/h, kdy se systém ABS sám odpojuje.
I automobil s ABS a dalšími elektronickými systémy (ASR, ESP, ...) podléhá fyzikálním zákonům, proto by neměla přítomnost tohoto zařízení ve vozidle svádět k rychlejší jízdě.
Řídící jednotka systému ABS neustále zjišťuje aktuální rychlost každého kola. Z rychlostí dvou diagonálně umístěných kol určuje tzv. referenční rychlost vozidla, kterou porovnává s otáčkami kol . Tímto neustálým porovnáváním se neustále zjišťují aktuální zrychlení, zpomalení a skluz každého z kol. Pokud dojde ke snížení rychlosti některého z kol pod stanovenou hodnotu oproti referenční rychlosti, řídící jednotka odpustí bez ohledu na polohu brzdového pedálu tlak z brzdového systému a ihned po roztočení kola opět tlak napustí zpět. Tuto akci jsou systém ABS schopné opakovat několikrát za sekundu a to po celou dobu brzdění až do minimální rychlosti 4 km/h, kdy se systém ABS sám odpojuje.
I automobil s ABS a dalšími elektronickými systémy (ASR, ESP, ...) podléhá fyzikálním zákonům, proto by neměla přítomnost tohoto zařízení ve vozidle svádět k rychlejší jízdě.
_________________
Je: VW Passat - 2.0TDi - 2010 - "Francouz"
Bylo: V70 - 2.5TDi - 1998 - "Bělouš"
Je: VW Passat - 2.0TDi - 2010 - "Francouz"
Bylo: V70 - 2.5TDi - 1998 - "Bělouš"
-
Offline
- Příspěvky: 2181
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V240
- Bydliště: Tábor
V70 - problem v zime
Hezky si to stáhnul, ale teď mi někdo vysvětlete proč je brzdná dráha s ABS kratší? Ať jsem byl kdekoliv, na školení, na testování, všude měla auta s ABS delší brzdnou dráhu (pravda bylo to za sucha). Jaký je rozdíl na mokré nebo zasněžené?TemnyProrok píše:Anti-lock braking system (anglicky protiblokovací systém, ABS) je systém aktivní bezpečnosti vozidla, který má zabránit zablokování kola při brzdění a tím ztráty adheze mezi kolem a vozovkou, čímž umožňuje zachování stability, ovladatelnosti a řiditelnosti vozidla v mezních situacích (například při prudkém brzdění). Systém ABS mimo jiné umožňuje zkrátit brzdnou dráhu, zejména na mokré, zledovatělé nebo zasněžené vozovce.
Řídící jednotka systému ABS neustále zjišťuje aktuální rychlost každého kola. Z rychlostí dvou diagonálně umístěných kol určuje tzv. referenční rychlost vozidla, kterou porovnává s otáčkami kol . Tímto neustálým porovnáváním se neustále zjišťují aktuální zrychlení, zpomalení a skluz každého z kol. Pokud dojde ke snížení rychlosti některého z kol pod stanovenou hodnotu oproti referenční rychlosti, řídící jednotka odpustí bez ohledu na polohu brzdového pedálu tlak z brzdového systému a ihned po roztočení kola opět tlak napustí zpět. Tuto akci jsou systém ABS schopné opakovat několikrát za sekundu a to po celou dobu brzdění až do minimální rychlosti 4 km/h, kdy se systém ABS sám odpojuje.
I automobil s ABS a dalšími elektronickými systémy (ASR, ESP, ...) podléhá fyzikálním zákonům, proto by neměla přítomnost tohoto zařízení ve vozidle svádět k rychlejší jízdě.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992
Volvo 240 D24 r.v. 1992
-
Offline
- Příspěvky: 78
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Vůz: V70 - 2.5TDi - 1998
- Bydliště: Praha
V70 - problem v zime
Šak to tam máš napsanéLukášM píše: Hezky si to stáhnul, ale teď mi někdo vysvětlete proč je brzdná dráha s ABS kratší? Ať jsem byl kdekoliv, na školení, na testování, všude měla auta s ABS delší brzdnou dráhu (pravda bylo to za sucha). Jaký je rozdíl na mokré nebo zasněžené?

http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/1096067152-stop/206562230400029-17.08.2006-18:50-brzdeni-s-abs.html?from=120
http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/1096067152-stop/206562230400003-16.02.2006-18:50-abs.html?from=140
_________________
Je: VW Passat - 2.0TDi - 2010 - "Francouz"
Bylo: V70 - 2.5TDi - 1998 - "Bělouš"
Je: VW Passat - 2.0TDi - 2010 - "Francouz"
Bylo: V70 - 2.5TDi - 1998 - "Bělouš"
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé