CNG

Vše okolo plynu.
This topic is 11 years a 11 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
vave
Offline
Příspěvky: 5
Registrován: 18 pro 2007 17:14

Re: CNG

Příspěvek od vave »

Doba nádrže na CNG je 15-let .Co se týká spalin jsou náchylne a to velmi tak jako lpg na zapalovací soustavu
proto stálost emisí by byla velmi diskutabilní a to zejména u starších vozidel .U paliva se ,ale nebere jenom emise co jdou s výfuku ,ale jak to palivo získame až po stojan u CNG jsou velmi vysoké energetické nároky na stlačování a proto není tak ekologické.

Doktor 1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 474
Registrován: 03 říj 2005 19:47
Bydliště: Radonice
Vůz: 744, B230E, 89 - Dalek

Re: CNG

Příspěvek od Doktor 1 »

Karel Florian píše:Jeste jsem se chtel zeptat, jak funguje u V70 kontrola stavu plynu v nadrzi.

Diky.
Plyn se ukazuje přímo na budíku jelikož je považován za hlavní palivo.
Při přepnutí na benzin tě na to upozorní nápis počítače: přepnuto na benzin a poté se přemění vzhled na ukazatel stavu benzínu : Min ::::::::::::Max
_________________
Doktor
740 GLT, 1989, B230E, manuál, tempomat, klima, po prvním majiteli, sedan stříbrná - heč - prostě Dalek (Doctor Who?)
S60 D5 120KW, 2003, manual, ....... modrá - to je Dalek!

David Patočka
Offline
Profi prodejce
Příspěvky: 1293
Registrován: 04 zář 2006 22:22
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

Re: CNG

Příspěvek od David Patočka »

Dovolil bych si tady tvrdit,že CNG taky méně páchne,než LPG.Nemluvím samozřejmě o klasickém směšovači,kde se line smrad vzduchovým filtrem po chcípnutí motoru.Sekvenční vstřik LPG je taky někdy cítit,ale u CNG jsem nikdy nic nenačuchal,možná vyšší tlak=lepší utěsnění? :palec: A nebo se mi to zdá.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

GDPR_user

Re: CNG

Příspěvek od GDPR_user »

David Patočka píše:Dovolil bych si tady tvrdit,že CNG taky méně páchne,než LPG.Nemluvím samozřejmě o klasickém směšovači,kde se line smrad vzduchovým filtrem po chcípnutí motoru.Sekvenční vstřik LPG je taky někdy cítit,ale u CNG jsem nikdy nic nenačuchal,možná vyšší tlak=lepší utěsnění? :palec: A nebo se mi to zdá.
Možná není do CNG přidáván merkaptan.V tomto vidím spíše nevýhodu,protože případný únik zjistíš ,až to udělá bum

Doktor 1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 474
Registrován: 03 říj 2005 19:47
Bydliště: Radonice
Vůz: 744, B230E, 89 - Dalek

Re: CNG

Příspěvek od Doktor 1 »

martinopel píše:
David Patočka píše:Dovolil bych si tady tvrdit,že CNG taky méně páchne,než LPG.Nemluvím samozřejmě o klasickém směšovači,kde se line smrad vzduchovým filtrem po chcípnutí motoru.Sekvenční vstřik LPG je taky někdy cítit,ale u CNG jsem nikdy nic nenačuchal,možná vyšší tlak=lepší utěsnění? :palec: A nebo se mi to zdá.
Možná není do CNG přidáván merkaptan.V tomto vidím spíše nevýhodu,protože případný únik zjistíš ,až to udělá bum
zkoušels někdy doma na plynovym sporáku chcípnout plamen a dělat, že nic neuniká - garantuji ti to je puch , že by jeden chcíp. Základní nevýhodu a asi i jedinou oproti lpg vidím v malém počtu plyněnek a domácí plnička - ta co se napojí za ten sporák - stojí nejlevnější asi 120.000,-Kč. :shock:
_________________
Doktor
740 GLT, 1989, B230E, manuál, tempomat, klima, po prvním majiteli, sedan stříbrná - heč - prostě Dalek (Doctor Who?)
S60 D5 120KW, 2003, manual, ....... modrá - to je Dalek!

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7911
Registrován: 28 zář 2003 23:02
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Re: CNG

Příspěvek od Honza »

Doktor 1 píše: domácí plnička - ta co se napojí za ten sporák - stojí nejlevnější asi 120.000,-Kč. :shock:
No a co potom ten dost dlouhej šlauch abys někam dojel. :lol:
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96 / V70I 2,5TDi,98

Doktor 1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 474
Registrován: 03 říj 2005 19:47
Bydliště: Radonice
Vůz: 744, B230E, 89 - Dalek

Re: CNG

Příspěvek od Doktor 1 »

Honza píše:
Doktor 1 píše: domácí plnička - ta co se napojí za ten sporák - stojí nejlevnější asi 120.000,-Kč. :shock:
No a co potom ten dost dlouhej šlauch abys někam dojel. :lol:
Už jsem ho zkoušel, ale mamina nestíhala ovíjet a navíjet na cívku. A navíc byla strašně zpocená.
_________________
Doktor
740 GLT, 1989, B230E, manuál, tempomat, klima, po prvním majiteli, sedan stříbrná - heč - prostě Dalek (Doctor Who?)
S60 D5 120KW, 2003, manual, ....... modrá - to je Dalek!

kenya
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 149
Registrován: 10 pro 2006 10:53
Vůz: 960 B6304F, automat, r.v. 1990
Bydliště: liberec/SCANIA R420

Re: CNG

Příspěvek od kenya »

Doktore, naskytla se mi možnost V70II, 2453ccm, 103kW, r.v.2001 benzín + CNG - origo Volvo.
Pokud je to až na rok výroby to samý co máš, potřeboval bych co nejvíc info.
Náklady na km už tu byly, takže dynamika, spotřeba, revize nádrží, kde najdu seznam čerpaček, dojezd na nádrž, prostě všechno co tě napadne.
_________________
bylo 960 3.0 24V
je 3x Škoda Octavia Combi r.v.61-63, Škoda Felicia Super r.v. 64, Peugeot 309D r.v.91, 960 B6304F, automat, 1990, Mercedes Benz ML320 r.v.98
časem bude V70 nebo XC70

Harry
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 2621
Registrován: 31 črc 2005 17:35
Bydliště: Plzeň-jih

Re: CNG

Příspěvek od Harry »

myslím, že vím o jaký auto se jedná. je nabízeno už podezřele dlouho, nevím proč ho nikdo nechce.
_________________
XC60 r.v. 2014 D5 158kW (s BSR 181kW) AWD Summum+ Obrázek
V60 r.v. 2015 D4 120kW Obrázek
bylo: do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80kW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120kW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75kW

pekelnik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1856
Registrován: 07 led 2006 19:30
Bydliště: Ždánice
Vůz: Volvo 264 a 265 a S80
Bydliště: Ždánice

Re: CNG

Příspěvek od pekelnik »

a kdo by chtěl nové bi-fuel volvo, tak dělají S60 bi-fuel CNG: 140k
do podzemních garáží s CNG zřejmě můžeš, protože je všude značka zákaz vjezdu a v ní LPG. o CNG se nepíše :D
ono i lpg origo volvo muselo být jiná liga, než jakákoli dodatečná přestavba a zásah do motoru v průběhu provozování auta.
je to na ho..o. Na dědině v Brně veřejnou CNG plynárnu nemáme.
_________________
264TE - 1977, B27E, 264GLE - 1980, B27E / S80 - 1999, 2.4 benzin / 265 - 1979, B27E,
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979

Karel Florian
Offline
Příspěvky: 19
Registrován: 02 lis 2005 22:01
Bydliště: Praha

Re: CNG

Příspěvek od Karel Florian »

Hodne o CNG je tady: http://www.cng.cz, hlavne seznam cerpacek.
_________________
Volvo 945 Polar, r.v.1997, B230FK,automat AW 70/71

Jean
Offline
Příspěvky: 504
Registrován: 14 srp 2004 08:25
Bydliště: Podolí u Brna
Vůz: Volvo 850 T5

Re: CNG

Příspěvek od Jean »

V Brně už CNG je, takže se může v klidu jezdit. :D
_________________
Volvo 960 93,95,96,97 B6304FS, S80 00 T6, 850 2,3 T5

1. eshop s volvodíly

David.j
Offline
Příspěvky: 115
Registrován: 25 říj 2006 11:49
Bydliště: Brno
Vůz: XC90 2,5T 2004
Bydliště: Brno

Re: CNG

Příspěvek od David.j »

pekelnik píše:a kdo by chtěl nové bi-fuel volvo, tak dělají S60 bi-fuel CNG: 140k
do podzemních garáží s CNG zřejmě můžeš, protože je všude značka zákaz vjezdu a v ní LPG. o CNG se nepíše :D
ono i lpg origo volvo muselo být jiná liga, než jakákoli dodatečná přestavba a zásah do motoru v průběhu provozování auta.
je to na ho..o. Na dědině v Brně veřejnou CNG plynárnu nemáme.
jde o hmotnost plynu
cng - lehký letí navrch (slejně jako výpary benzínu)
lpg - težký jde k zemi
_________________
je: XC 90 2,5T , 2004
bylo: 850 T5 , 1994
bylo: 740 B230F , 1989

Karel Florian
Offline
Příspěvky: 19
Registrován: 02 lis 2005 22:01
Bydliště: Praha

Re: CNG

Příspěvek od Karel Florian »

Muzna by mel Doktor nebo nekdo jiny zajem...


http://www.cng.cz/cs/presscentrum/koupi ... zerat.html
_________________
Volvo 945 Polar, r.v.1997, B230FK,automat AW 70/71

Karel Florian
Offline
Příspěvky: 19
Registrován: 02 lis 2005 22:01
Bydliště: Praha

Re: CNG

Příspěvek od Karel Florian »

Pan Ales Novotny na strane 4 prodava domaci kompresor za 80000Kc.
_________________
Volvo 945 Polar, r.v.1997, B230FK,automat AW 70/71

maxwell
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 520
Registrován: 17 úno 2007 21:47
Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bydliště: Znojmo

Re: CNG

Příspěvek od maxwell »

Veškeré bezpaché plyny musí být odorizovány. Zemní plyn je bez zápachu ale tak jako u všech plynů bez zápachu musí být odorizován. U zemního plynu je to cosi co zůstává po výrobě (celulózy nebo laminátu?), už si nevzpomenu co to je,nebo jestli to je je ten merkaptan?, ale jednou někde byla vylitá tahle sra.ka a mysleli si že uniká plyn :lol:

Jinak to že je málo čerpaček na CNG je opravdu špatný. Emise by měli být lepší jak u LPG, ale dost to asi záleží na motoru.

Ale koukám že ve Znojmě je už taky :mrgreen:
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Je: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3

To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN

yanca
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 07 dub 2008 09:35

Re: CNG

Příspěvek od yanca »

LukášM píše:Dotóre neměl bys fotečku jak vypadá zavazadlový prostor? Četl jsem, že nádrž je za zadními sedadly, ale nikdy jsem to neviděl.
Nejsem sice Dotór, ale fotka je na webu CNG.

Riky
Offline
Příspěvky: 16
Registrován: 06 říj 2008 18:27
Bydliště: Hradec Králové

Re: CNG

Příspěvek od Riky »

Cao mam také V70II 2,4 Bi-fuel org. na CNG je to super kg plynu 23Kč a vemeto 6,5kg na 100 a to v automatu a většinou ve městě tak počitat umíte jenom ten dojezd mohl být větší, ale je to daň za levný provoz.
A mohu se optat DOKTÓRA kam jezdí s plynem na seřízení dík za odpv.

V70II 2,4 Bi-fuel automat

Sarnak
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 7
Registrován: 02 pro 2007 19:20
Bydliště: Zlaté Moravce

Re: CNG

Příspěvek od Sarnak »

Ak si nemusel nic investovat, tak si na prevadzkovych nakladoch ako LPG a odkazany na spominanych 19 plniciek, zatial.
Cena za plyn je nizka, ale investicie na plnicku su radove od 100 000 EUR za techniku. Takze plniciek bude pribudat poskromne a investicu si daju zaplatit v cene tankovania. Co sa tyka ekologie, v prilohe je porovnanie. Vela stastia. posting.php?mode=reply&f=85&t=10691#
:?:posting.php?mode=reply&f=85&t=10691https://forum.volvoklub.cz/posting.php?mode=reply&f=85&t=10691#
:?:#
:?:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
od Sarnak,
S70 LPG, B5252, 106 kW, r.v.1999, 255 000 km
This topic is 11 years a 11 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „LPG + CNG + E85 a ostatní“