BRISK SILVER - svíčky pro LPG
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 382
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
- Bydliště: Znojmo
BRISK SILVER - svíčky pro LPG
Vážení, máte někdo skušenost těmadle svíčkama?
http://www.brisk.cz/index.php?page=svicky_silver.html
http://www.brisk.cz/index.php?page=svicky_silver.html
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4
To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4
To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN
BRISK SILVER - svíčky pro LPG
Vyser se na to,dle mého technika co mi dělá LPG je lepší raději 2xobyč svíčku,než jednou drahou.maxwell píše:Vážení, máte někdo skušenost těmadle svíčkama?
http://www.brisk.cz/index.php?page=svicky_silver.html
-
Offline
- Příspěvky: 382
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
- Bydliště: Znojmo
BRISK SILVER - svíčky pro LPG
Měla by stát kolem 92.50 kč
to zase tolik není oproti klasické za 55 Kč i když myslím že normální zimní, tedy měká, je dobrá taky.
Ale asi to risknu a skusím je.
to zase tolik není oproti klasické za 55 Kč i když myslím že normální zimní, tedy měká, je dobrá taky.
Ale asi to risknu a skusím je.
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4
To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4
To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN
-
Offline
- Příspěvky: 143
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves
BRISK SILVER - svíčky pro LPG
Mám skúsenosť s Brisk Silver pre LPG motory - patria do Škoda, má liatinovú hlavu v ktorej nie sú ventilové sedlá lisované zo šedej zliatiny, tam to funguje dobre. Na moderných autách netreba laborovať, treba tam dať nové sviečky - originály alebo ekvivalent ot Bosch alebo NGK a potom sa už len voziť.....
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,
-
Offline
- Příspěvky: 90
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Vůz: Volvo 940 polar 2.0 turbo /114kW, r.v.96
- Bydliště: Modřice (poblíž Brna)
BRISK SILVER - svíčky pro LPG
no s iridiovýma Bosch pro LPG jsme se moc nepovozili po 200km vypověděli 2 ze 6 službu...a nejlevnejsi taky nebyly...Igor píše:Mám skúsenosť s Brisk Silver pre LPG motory - patria do Škoda, má liatinovú hlavu v ktorej nie sú ventilové sedlá lisované zo šedej zliatiny, tam to funguje dobre. Na moderných autách netreba laborovať, treba tam dať nové sviečky - originály alebo ekvivalent ot Bosch alebo NGK a potom sa už len voziť.....
ted tam jsou svicky Denso a auto zatim jezdi...
_________________
Volvo V70 2.0T aut. 2001 stříbrná
Volvo V70 2.0T aut. 2001 stříbrná
BRISK SILVER - svíčky pro LPG
Nejlépe se mi osvědčily klasické svíčky.Michalka píše:no s iridiovýma Bosch pro LPG jsme se moc nepovozili po 200km vypověděli 2 ze 6 službu...a nejlevnejsi taky nebyly...Igor píše:Mám skúsenosť s Brisk Silver pre LPG motory - patria do Škoda, má liatinovú hlavu v ktorej nie sú ventilové sedlá lisované zo šedej zliatiny, tam to funguje dobre. Na moderných autách netreba laborovať, treba tam dať nové sviečky - originály alebo ekvivalent ot Bosch alebo NGK a potom sa už len voziť.....
ted tam jsou svicky Denso a auto zatim jezdi...
-
Offline
- Příspěvky: 143
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves
BRISK SILVER - svíčky pro LPG
Presne tak, netreba špekulovať s rôznymi sviečkami, predajcovia o nich nevedia takmer nič, stoja nemálo korún a sú v podstate zbytočné. Potrebné je častejšie vymeniť originály a nemôže byť problém. Ak sa menia po 40000 km, treba ich vymeniť tak cca po 25000 - 28000 tis km. Skúseností mám, na LPG jazdím už 12 rokov, takže niečo mi cez ruky prešlo, aj problematika sviečok...
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,
-
Offline
- Příspěvky: 306
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Bydliště: Loucká pošta VELVARY
BRISK SILVER - svíčky pro LPG
Ano mě také po zapálení dlouho hoří a nekape z nich vosk :mrgreen:martinopel píše:Nejlépe se mi osvědčily klasické svíčky.Michalka píše:
no s iridiovýma Bosch pro LPG jsme se moc nepovozili po 200km vypověděli 2 ze 6 službu...a nejlevnejsi taky nebyly...
ted tam jsou svicky Denso a auto zatim jezdi...
_________________
Dáreček Volvo 940 POLAR 2,0GL r.v.1994 5+2
Youngtimer: VAZ 2102 Kombi r.v. 1974 Žíža, jménem tím jmenován jest
"Pán Bůh stvořil svět, lidé mu dali pravý úhel a Volvo z něj udělalo dokonalost."
Dáreček Volvo 940 POLAR 2,0GL r.v.1994 5+2
Youngtimer: VAZ 2102 Kombi r.v. 1974 Žíža, jménem tím jmenován jest
"Pán Bůh stvořil svět, lidé mu dali pravý úhel a Volvo z něj udělalo dokonalost."
-
Offline
- Příspěvky: 29
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Bydliště: Týnec u Břeclavi
BRISK SILVER - svíčky pro LPG
Ty to svíčky používam už 2,5 roku na lpg.Normalní svíčky třeba bosch při jízdě na plyn cukají
_________________
V 70II 2,4D5 120kw 2002
bylo Volvo 940 Polar B200FT 1997
V 70II 2,4D5 120kw 2002
bylo Volvo 940 Polar B200FT 1997
-
Offline
- Příspěvky: 170
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Vůz: Škoda SuperB 1.8T Elegance
- Bydliště: Praha
BRISK SILVER - svíčky pro LPG
Názory jsou různé...
Můj je použít platinové,nebo při finančních možnostech iridiové...
U turbín případně vyzkoušet o číslo studenější.
Můj je použít platinové,nebo při finančních možnostech iridiové...
U turbín případně vyzkoušet o číslo studenější.
_________________
Ford Tourneo Connect 110PS - táhám zvuk a Volvo dodávku nedělá :-)
Ford Tourneo Connect 110PS - táhám zvuk a Volvo dodávku nedělá :-)
-
Offline
- Příspěvky: 108
- Registrován: 16 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha 9-Střížkov
BRISK SILVER - svíčky pro LPG
I já na ně jezdim. Sice zatim pouze cca 1tkm, nicméně pohoda a cena cca 90 Kč/ks mi přijde naprosto v poho.
_________________
1.Volvo 945 model ´95, B200F@B230FB+LPG, 96kW, barva bílá"Bělouš"
2.Toyota Previa GL ´95 2.5i+LPG Magic"ToiToi"
1.Volvo 945 model ´95, B200F@B230FB+LPG, 96kW, barva bílá"Bělouš"
2.Toyota Previa GL ´95 2.5i+LPG Magic"ToiToi"
-
Offline
- Příspěvky: 1882
- Registrován: 18 roků 10 měsíců
- Bydliště: Brno
BRISK SILVER - svíčky pro LPG
Dovolil bych si updatovat - i svíčky Denso dojezdily :?Michalka píše: no s iridiovýma Bosch pro LPG jsme se moc nepovozili po 200km vypověděli 2 ze 6 službu...a nejlevnejsi taky nebyly...
ted tam jsou svicky Denso a auto zatim jezdi...
Pekelník mě dovezl ukázat všechny problematické svíčky ze svý S90: některý jsou černý od bohaté směsi, taky mají popraskané izolátory (ne u jiskřiště, ale tam, kde se nasazuje kabel

Kdyby Pekelník používal Brisky, tak už slyším reakce "odborníků" - no jó, kdybys používal kvalitku, třeba Bosche nebo Densa... U Pekelníka by snad ani originál Volvosupersvíčky nic nezmohly. Nebo bychom mohli voprubovat sportovní filtr nebo fosforeskující návleky na hadice, co na to říkáte, "odborníci"?

Pekelniku, nahoď fota, prosím.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvky: 382
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
- Bydliště: Znojmo
BRISK SILVER - svíčky pro LPG
Ještě jsem je nekoupil, ale po novém roce půjdu na LPG kontrolu, takže se optám v servisu jaké mají zkušenosti. Stejně nechám vyměnit membránu a možná ještě něco tak mu řeknu i o nový svíčky.
Takže až bude hotovo tak poreferuji.
Jinak si myslím že jde také o to jaké má motor tlaky - Turbo a podobně, a asi i o systému LPG. jestli směsovací a nebo vstřikovací.
Na můj klasickej asi žádný zvláštní nepotřebuji, leč zkusím je. Bůh ví kolik maj ty moje naběháno, ale víc jak 10000km určitě.
Takže až bude hotovo tak poreferuji.
Jinak si myslím že jde také o to jaké má motor tlaky - Turbo a podobně, a asi i o systému LPG. jestli směsovací a nebo vstřikovací.
Na můj klasickej asi žádný zvláštní nepotřebuji, leč zkusím je. Bůh ví kolik maj ty moje naběháno, ale víc jak 10000km určitě.
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4
To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4
To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN
-
Offline
- Příspěvky: 1582
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: Ždánice
- Vůz: Volvo 264 a 265 a S80
- Bydliště: Ždánice
BRISK SILVER - svíčky pro LPG
Stručná historie posledního půl roku :?standa píše: Dovolil bych si updatovat - i svíčky Denso dojezdily :?
Pekelník mě dovezl ukázat všechny problematické svíčky ze svý S90: některý jsou černý od bohaté směsi, taky mají popraskané izolátory (ne u jiskřiště, ale tam, kde se nasazuje kabel) - prostě katastrofa. Zatím nemám žádnou, byť jen pracovní, teorii, proč se tak děje.
Kdyby Pekelník používal Brisky, tak už slyším reakce "odborníků" - no jó, kdybys používal kvalitku, třeba Bosche nebo Densa... U Pekelníka by snad ani originál Volvosupersvíčky nic nezmohly. Nebo bychom mohli voprubovat sportovní filtr nebo fosforeskující návleky na hadice, co na to říkáte, "odborníci"?![]()
Pekelniku, nahoď fota, prosím.
Bosh super plus8 (LPG svíčky) - cca 3000km - namontovány v Bosh servisu
Bosh super plus iridium plus 24 - cca 200km - doporučeny pro S90 na LPG/CNG (po rozskočeném isolantu úspěšně vyreklamovány. foto nemám :neutral: )
Denso K20PR-U - cca 3000 - pro provoz na benzín (na plyn cukají)
nyní zpět Bosh super plus 8 .... zahajuji tipovací soutěž kdy dojezdí

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5 / 265 - 1979, B27E, 240GL - 1988, B230F
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5 / 265 - 1979, B27E, 240GL - 1988, B230F
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999
BRISK SILVER - svíčky pro LPG
A co zkusit prachobyčejné Brisky???pekelnik píše:Stručná historie posledního půl roku :?standa píše: Dovolil bych si updatovat - i svíčky Denso dojezdily :?
Pekelník mě dovezl ukázat všechny problematické svíčky ze svý S90: některý jsou černý od bohaté směsi, taky mají popraskané izolátory (ne u jiskřiště, ale tam, kde se nasazuje kabel) - prostě katastrofa. Zatím nemám žádnou, byť jen pracovní, teorii, proč se tak děje.
Kdyby Pekelník používal Brisky, tak už slyším reakce "odborníků" - no jó, kdybys používal kvalitku, třeba Bosche nebo Densa... U Pekelníka by snad ani originál Volvosupersvíčky nic nezmohly. Nebo bychom mohli voprubovat sportovní filtr nebo fosforeskující návleky na hadice, co na to říkáte, "odborníci"?![]()
Pekelniku, nahoď fota, prosím.
Bosh super plus8 (LPG svíčky) - cca 3000km - namontovány v Bosh servisu
Bosh super plus iridium plus 24 - cca 200km - doporučeny pro S90 na LPG/CNG (po rozskočeném isolantu úspěšně vyreklamovány. foto nemám :neutral: )
Denso K20PR-U - cca 3000 - pro provoz na benzín (na plyn cukají)
nyní zpět Bosh super plus 8 .... zahajuji tipovací soutěž kdy dojezdí(a při rozjezdu cukaj taky)
-
Offline
- Příspěvky: 2002
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
BRISK SILVER - svíčky pro LPG
Zkusil bych Brisky s vyšší tepelnou odolností (čili studenější). Možná díky sekvenčnímu vstřikování máš chudší směs a svíčky + spalovací prostor se přehřívají. To mokré a mastné na svíčce podle mě vznikne až když svíčky začnou zlobit vlivem poškození a vynechávají nebo vůbec nepálej.
-
Offline
- Příspěvky: 1882
- Registrován: 18 roků 10 měsíců
- Bydliště: Brno
BRISK SILVER - svíčky pro LPG
mě nelezou do hlavy ty prasklý izolátory. nikdy jsem to na svých autech nezažil vyjma případu, kdy se mi sesmekl málo nasazenej svíčkovej klíč a izolátor jsem ulomil...
můžou ty praskliny vzniknout jinak než mechanickým namáháním??? jiskřiště vypadá (až na černej humus) normálně, přílišné vedro by dřív rozpustilo cívky.... fakticky nevim :neutral:

můžou ty praskliny vzniknout jinak než mechanickým namáháním??? jiskřiště vypadá (až na černej humus) normálně, přílišné vedro by dřív rozpustilo cívky.... fakticky nevim :neutral:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvky: 373
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: Podolí u Brna
- Vůz: Volvo 850 T5
BRISK SILVER - svíčky pro LPG
No, já nevím proč praskly a hlavně bych hledal, proč nechtějí fungovat ani Densa. Popraskaný Bosche už jsme viděli. Prostě svíčky Bosch nebrat. Ale v každém případě se tam děje něco co nemá. V rámci do jisté míry omezených diagnostických možností bych začal s tím, že bych úplně vyřadil plyn a jezdil jen na benzín. Podle toho, co by to dělalo, bych řešil dál. Možností druhou a správnější je kontaktovat někoho, kdo má kompletní diagnostickou stanici a měřit a měřit. Co jde z výfuku, co hlásí lambda, průběh zapalování.... Zkrátka vše a porovnávat a hledat. Závada je to určitě relativně drobná, ale o to hůř se hledá. Lepší je, když auto prostě nejede....
Já bych zkusil asi pana Fraňka z Žabčic nebo se domluvit s Jarkem Křižanem. Aby nebylo špatně pochopeno. Nechci nijak zpochybňovat Standovi diagnostické schopnosti. Sám ho občas využiji. Ale jde mně o to porovnání hodnot změřených "na motoru" s tím co jde z výfuku. A emise zatím Standa myslím nezměří.

Já bych zkusil asi pana Fraňka z Žabčic nebo se domluvit s Jarkem Křižanem. Aby nebylo špatně pochopeno. Nechci nijak zpochybňovat Standovi diagnostické schopnosti. Sám ho občas využiji. Ale jde mně o to porovnání hodnot změřených "na motoru" s tím co jde z výfuku. A emise zatím Standa myslím nezměří.
-
Offline
- Příspěvky: 1882
- Registrován: 18 roků 10 měsíců
- Bydliště: Brno
BRISK SILVER - svíčky pro LPG
u jarka to bylo...
já bych šel s hledáním zrady ještě dál - proč ten motor nemůže šlapat i s nejobyčejnějšíma svíčkama??? dyk to má mizernejch 70 koní na litr, nespaluje to extrémně chudé směsi, ani exotická paliva, otáčky nelezou přes blbejch šest tisíc, tak kde je, krucinál, problém?
nyní už je doufám všem těm, kteří se v pekelníkově motoru vrtali, jasné, že ve svíčkách an sich problém není, takže se můžou soustředit na praskání izolátorů. doufám, že až se příčina praskání nalezne, tak motor poběží jako švýcary i na zaolejovaný svíčky z traboša (ehm, ze tří trabošů)
takže nabízím několik výchozích tezí:
- popraskání izolátorů nebylo způsobeno elektricky, neznám zapalovací soustavu, která by takto devastovala svíčky, ani jsem nezažil závadu na zapalování s těmito důsledky
- tepelné přetížení svíčky: nesmysl, svíčky na to nevypadají, navíc by vysoká teplota rozpustila vn cívky
- nestandardní pracovní podmínky ve válcích: jiskřiště jsou v pohodě, takže spíš ne...
- kusová závada: blbost, už je tam bůhvíkolikátá
čili zbývají mě permoníci a mechanické poškození izolátoru při montáži nebo během provozu (jak na těch svíčkách drží vn cívka?, netlačí něco zezhora na svíčku, třeba dekl?)
já bych šel s hledáním zrady ještě dál - proč ten motor nemůže šlapat i s nejobyčejnějšíma svíčkama??? dyk to má mizernejch 70 koní na litr, nespaluje to extrémně chudé směsi, ani exotická paliva, otáčky nelezou přes blbejch šest tisíc, tak kde je, krucinál, problém?
nyní už je doufám všem těm, kteří se v pekelníkově motoru vrtali, jasné, že ve svíčkách an sich problém není, takže se můžou soustředit na praskání izolátorů. doufám, že až se příčina praskání nalezne, tak motor poběží jako švýcary i na zaolejovaný svíčky z traboša (ehm, ze tří trabošů)

takže nabízím několik výchozích tezí:
- popraskání izolátorů nebylo způsobeno elektricky, neznám zapalovací soustavu, která by takto devastovala svíčky, ani jsem nezažil závadu na zapalování s těmito důsledky
- tepelné přetížení svíčky: nesmysl, svíčky na to nevypadají, navíc by vysoká teplota rozpustila vn cívky
- nestandardní pracovní podmínky ve válcích: jiskřiště jsou v pohodě, takže spíš ne...
- kusová závada: blbost, už je tam bůhvíkolikátá
čili zbývají mě permoníci a mechanické poškození izolátoru při montáži nebo během provozu (jak na těch svíčkách drží vn cívka?, netlačí něco zezhora na svíčku, třeba dekl?)
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvky: 2002
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
BRISK SILVER - svíčky pro LPG
Stando, pokud do těch svíček někdo nemlátí nebo je neláme, tak ten porcelán musí praskat z nějakého důvodu. Pak zbejvá jen teplo. Rychlé a velké teplo, na jehož nárust ten porcelán reaguje prasknutím. Ve spojitosti s LPG a jeho odměřovaným množstvím se mi příčinou tepla jeví chudá směs. To obecně bejvá příčinou přehřívání motorů. Pokud se přehřejvá svíčk, může to koncovka (cívka) vydržet. Celkové taplo tam múže být větší jen nepatrně. Jde o to, že se ta svíčka může přehřívat krátkodobě, ale příliš na to, aby ten porcelán stačil to teplo odvádět. Pokud mám pravdu, je otázka proč se tolik ohřívá, zda neklama Lambda a podobně. To chce to měření co říká Jean. To by ukázalo měření splodin. Nicméně se takhle na dálku stejně nedá nikam dojít. K tomu přehřívání svíček může docházet jen v nějakém režimu a pod.
-
Offline
- Příspěvky: 90
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Vůz: Volvo 940 polar 2.0 turbo /114kW, r.v.96
- Bydliště: Modřice (poblíž Brna)
BRISK SILVER - svíčky pro LPG
Lambda je tam nová (cca 4měs). S p.Fraňkem se na podrobné diagnostice snažíme domluvit už asi 2-3týdny ale je pořád zavalen prací...tak snad po vánocích.Jarda S40 píše:Stando, pokud do těch svíček někdo nemlátí nebo je neláme, tak ten porcelán musí praskat z nějakého důvodu. Pak zbejvá jen teplo. Rychlé a velké teplo, na jehož nárust ten porcelán reaguje prasknutím. Ve spojitosti s LPG a jeho odměřovaným množstvím se mi příčinou tepla jeví chudá směs. To obecně bejvá příčinou přehřívání motorů. Pokud se přehřejvá svíčk, může to koncovka (cívka) vydržet. Celkové taplo tam múže být větší jen nepatrně. Jde o to, že se ta svíčka může přehřívat krátkodobě, ale příliš na to, aby ten porcelán stačil to teplo odvádět. Pokud mám pravdu, je otázka proč se tolik ohřívá, zda neklama Lambda a podobně. To chce to měření co říká Jean. To by ukázalo měření splodin. Nicméně se takhle na dálku stejně nedá nikam dojít. K tomu přehřívání svíček může docházet jen v nějakém režimu a pod.
Stando viděl jsi i cívky? Jsou taky nějaký nemocný-vypadají že jim bylo taky docela teplo :?
_________________
Volvo V70 2.0T aut. 2001 stříbrná
Volvo V70 2.0T aut. 2001 stříbrná
-
Offline
- Příspěvky: 1882
- Registrován: 18 roků 10 měsíců
- Bydliště: Brno
BRISK SILVER - svíčky pro LPG
Jardo, já ti nevim...jiskřiště musí mít pracovní teplotu 500 až 800 st., druhej konec svíčky má do 200 st. a chladicí voda v hlavě 100 st. Je to značný teplotní spád, hromada tepla ze svíčky se odvede do hlavy.Proto nevěřím, že by ve válci stoupla teplota tak, že by to zničilo izolátor svíčky vně motoru a přitom by jiskřiště nebylo viditelně požkozený. To by najiskřišti musela být teplota jak prase, tavily by se elektrody, praskaly by izolátory u jiskřiště, samozápaly, detonační spalování, co?
Ale samosebou můžeš mít pravdu ty.
Měření motoru bude taky problém, prý to dělají jen některý válce, takže měření na společným výfuku bude zatíženo chybou...
Míšo, nemáte náááhodoou fota těch cívek?
Ale samosebou můžeš mít pravdu ty.
Měření motoru bude taky problém, prý to dělají jen některý válce, takže měření na společným výfuku bude zatíženo chybou...
Míšo, nemáte náááhodoou fota těch cívek?
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvky: 2002
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
BRISK SILVER - svíčky pro LPG
Stando, zkus měřit teplotu jednotlivých svodů od výfuku hned u hlav. To by mohlo něco napovědět. Jinak to detonační spalování a tak podobně bych čekal. Zjednodušeně opakuju, pokud na ty svíčky nic výrazně netlačí, tak čím jiným by to bylo když ne teplotou? A nemusí být ani moc vysoká maximální dosažená, ale spíše změny teploty. Rychlej nárust a možná i pokles. V té svíčce je kovové jádro a to má značnou tepelnou roztažnost. Pokud by teplota vylétla příliš rychle, porcelán tu objemovou změnu nestačí sledovat a popraská. Je to jen teorie, ale snad stojí za ověření.
P.S. Varianta, že by plyn občas foukl na izolátor a ochladil jej asi nepadá v úvahu, co?
P.S. Varianta, že by plyn občas foukl na izolátor a ochladil jej asi nepadá v úvahu, co?
-
Offline
- Příspěvky: 90
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Vůz: Volvo 940 polar 2.0 turbo /114kW, r.v.96
- Bydliště: Modřice (poblíž Brna)
BRISK SILVER - svíčky pro LPG
jo jo cívky jsou pořád "uvnitř vozu" foto bude zítra za světla. jinak jestli jsem dobře Karla pochopila tak se mu to 2x (ze3 případů) stalo hned po nastartování teplého motoru - startuje se automaticky na benzín...což kapánek vyvrací teorii o vlivu LPG - nebo taky ne..co já blondýna o tom vímstanda píše: Míšo, nemáte náááhodoou fota těch cívek?

jo a ještě jedna drobnost auto se skoro nezahřívá (max1/4) takže termostat je taky K.O.
_________________
Volvo V70 2.0T aut. 2001 stříbrná
Volvo V70 2.0T aut. 2001 stříbrná
-
Offline
- Příspěvky: 2002
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
BRISK SILVER - svíčky pro LPG
Pokud se ohřívá tak, že leze ručička teploměru max. na 1/4 pole, je to špatně a je třeba nový termostat. Auto startuje na benzín snad jen pokud je studené, ale nejsem si jist. Mimochodem ty všechny svíčky vám tam měnil jeden člověk? Pokud ano, tak měl momentovej klíč? Nemohl je při dotahování nalomit?Michalka píše:jo a ještě jedna drobnost auto se skoro nezahřívá (max1/4) takže termostat je taky K.O.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé