Odpojeni baterky u 850

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Jirrka
Offline
Příspěvky: 449
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Bydliště: Pardubice

Odpojeni baterky u 850

Příspěvek od Jirrka »

Ted jsem kouknul do manuálu a docetl jsem se, že můžou byt ztracena data z ridicí jednoutky. Musí se 850tka prepojit na nahradníá zdroj?
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2002
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Odpojeni baterky u 850

Příspěvek od Jarda S40 »

Už jsem se tu o tom nedávno zmiňoval, obecně bych každé modernější auto připojil na náhradní zdroj při výměně akumulátoru. Minimálně si tím nepřiděláš starosti s imo a alarmem a kódem radia a podobně. Pokud teda jde o výměnu aku, mohou být i jiné důvody proč aku odpojit (třeba reset ECU) a tam by to asi nebylo dobrý ;-)

skapetr
Offline
Příspěvky: 145
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Potěhy 1

Odpojeni baterky u 850

Příspěvek od skapetr »

ahoj osobně jsem měl odpojenou baterku u 850tky týden a nenastalo nic kromě toho že jsem musel zadat kód do rádia, řídící jednotka má všechny údaje zapsané ve své EPROM a tudíž se nic nestratí, někdy tam je baterie pro systémový čas a základní nastavení a pokud je KO zmizí jen základní nastavení, ale to není nic proti tumu jako když se hrabete v elektrice se zapojenou baterií a způsobíte zkrat případně odpálíte vaky, proto bych vždy při každé větší práci na vozidle baterii odpojil zatím jsem neměl problém ani u jiných tipů vozidel
_________________
nyní Volvo V70 / 2001 / 2,4i / 147kW / automat
je s umřetým motorem Volvo 850 / 1996 / 2,5 TDi / 103kW / manual

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2002
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Odpojeni baterky u 850

Příspěvek od Jarda S40 »

skapetr píše:ahoj osobně jsem měl odpojenou baterku u 850tky týden a nenastalo nic kromě toho že jsem musel zadat kód do rádia, řídící jednotka má všechny údaje zapsané ve své EPROM a tudíž se nic nestratí, někdy tam je baterie pro systémový čas a základní nastavení a pokud je KO zmizí jen základní nastavení, ale to není nic proti tumu jako když se hrabete v elektrice se zapojenou baterií a způsobíte zkrat případně odpálíte vaky, proto bych vždy při každé větší práci na vozidle baterii odpojil zatím jsem neměl problém ani u jiných tipů vozidel
Jasan při dlouhodobějším odpojení problém nebývá. Ale pokud jenom přehazuješ baterku, musíš počkat asi 20min kvůli imobilizéru a alarmu a ještě si zablokuješ rádio. Není to u všech aut podmínou, ale raději to dělám. Ale to jsou snad tak všeobecně známé věci, že ani nemá cenu o tom psát.

drewid
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 790
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Hlučín / Widlakoffhauptstadt

Odpojeni baterky u 850

Příspěvek od drewid »

Já už bych baterku neodpojoval vůbec. To tam radši namontuju dynamo z Ezky. :evil:
_________________
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D

Jirrka
Offline
Příspěvky: 449
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Bydliště: Pardubice

Odpojeni baterky u 850

Příspěvek od Jirrka »

Díky za rady. Takze u T-5R, davat vzdy na nahradni zdroj. Nastesti je tam baterka 2 roky stara tak doufam, ze neco vydrzi. U T-5 se odpojeni dělo pravdepodobne uz v Italii. Co se tyka ridici jednoutky tak myslim nic to neudelalo. Co se tyka imobilizeru asi nefunguje protoze startuju bez jakehokoliv odimobilizerovani. Takze mam ted peknou zabavu na vecery :D Studium techniky v 850tkach.
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

Bobika
Offline
Příspěvky: 437
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Strakonice

Odpojeni baterky u 850

Příspěvek od Bobika »

Odpojení baterky nic neudělá. Loni mi umírala AKU Bosch silver asi půl roku a mezi tím, jsem několikrát nabíjel AKU mimo auto (možná tak 5x). Po opětovném zapojení se nic nedělo, chyby v jednotce se nesmazaly, alarm fungoval OK. Prostě žádný problém. Akorát jsem musel zadat kód rádia a vymazal se mi palubní PC. Jinak žádné negativní poznatky.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5835
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: Č.Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

Odpojeni baterky u 850

Příspěvek od Honza »

Bobika píše:Odpojení baterky nic neudělá. Loni mi umírala AKU Bosch silver asi půl roku a mezi tím, jsem několikrát nabíjel AKU mimo auto (možná tak 5x). Po opětovném zapojení se nic nedělo, chyby v jednotce se nesmazaly, alarm fungoval OK. Prostě žádný problém. Akorát jsem musel zadat kód rádia a vymazal se mi palubní PC. Jinak žádné negativní poznatky.
Jasně, pokud majitel ví co tam má tak nehrozí žádný problém.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

Bobika
Offline
Příspěvky: 437
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Strakonice

Odpojeni baterky u 850

Příspěvek od Bobika »

to Honza : No jasně. Ono když se koupí ojeté auto, tak kromě šlapání plynu na podlahu je především nutné ho pořádně prolézt a prozkoumat. To se potom dá spoustě problémů předejít. Ale to tě asi nemusím říkat. Někteří jsou ale nepoučitelní a pak se jenom diví.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

drewid
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 790
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Hlučín / Widlakoffhauptstadt

Odpojeni baterky u 850

Příspěvek od drewid »

A ouplně ideální by bylo kdyby některé postupy měli zažité i někteří servismani. 8)

Ono doktor vám po operaci, při které něco zmrší taky nebude vyčítat že jste jej neupozornil na možné komplikace s operací spojené. Když vím že nějaké riziko existuje, přijmu potřebná opatření abych jej minimalizoval a nespoléhám na informace nepoučeného. Tak se podle mne pozná profesionál. 8)
_________________
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5835
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: Č.Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

Odpojeni baterky u 850

Příspěvek od Honza »

drewid píše:A ouplně ideální by bylo kdyby některé postupy měli zažité i někteří servismani. 8)

Tak se podle mne pozná profesionál. 8)
Ano servismani je mají zažité a předpokládají že majitel ví co má v autě a zná veškeré kódy a má u sebe potřebné ovladače.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

skapetr
Offline
Příspěvky: 145
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Potěhy 1

Odpojeni baterky u 850

Příspěvek od skapetr »

když už se bavíme jestli vadí řídící jednotce odpojení baterky tak odpověď zní NEVADÍ, co vadí řídící jednotce je když baterku ODPOJÍTE za chodu motoru vznikne přepětí, které ji může zničit, dále pokud SVÁŘÍTE na autě obloukem měli by jste řídící jednotku vyjmout, jednotce také vadí TEPLOTA nad 90st C např. při sušení laku taky pryč zvozu, když ji budeme mít vyjmutou nebo manipulovat tak vždy se držet kovové součásti a nemít na sobě oděv co vyvyjí statickou elektrinu a ani ji na podobný materiál nepokládat .. náhoda je blbec proto se k jednotce musíme chovat šetrně přeci jen bez ní to nepojede
_________________
nyní Volvo V70 / 2001 / 2,4i / 147kW / automat
je s umřetým motorem Volvo 850 / 1996 / 2,5 TDi / 103kW / manual

drewid
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 790
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Hlučín / Widlakoffhauptstadt

Odpojeni baterky u 850

Příspěvek od drewid »

[quote="Honza]Ano servismani je mají zažité a předpokládají že majitel ví co má v autě a zná veškeré kódy a má u sebe potřebné ovladače.[/quote]

Dyť říkám že jsou to howno profíci. 8)
_________________
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2002
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Odpojeni baterky u 850

Příspěvek od Jarda S40 »

drewid píše:[
:lol:

Pavel V
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 306
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Loucká pošta VELVARY

Odpojeni baterky u 850

Příspěvek od Pavel V »

Může se při odpojení baterie rozsvítit kontrolka ABS??? Co potom stím???
_________________
Dáreček Volvo 940 POLAR 2,0GL r.v.1994 5+2
Youngtimer: VAZ 2102 Kombi r.v. 1974 Žíža, jménem tím jmenován jest
"Pán Bůh stvořil svět, lidé mu dali pravý úhel a Volvo z něj udělalo dokonalost."

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5746
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG

Odpojeni baterky u 850

Příspěvek od Lachtan »

Pavel V píše:Může se při odpojení baterie rozsvítit kontrolka ABS??? Co potom stím???
Při odpojení se rozsvítit opravdu nemůže 8)
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Pavel V
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 306
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Loucká pošta VELVARY

Odpojeni baterky u 850

Příspěvek od Pavel V »

Lachtan píše:
Pavel V píše:Může se při odpojení baterie rozsvítit kontrolka ABS??? Co potom stím???
Při odpojení se rozsvítit opravdu nemůže 8)
Mno dobrá při výměně baterky se po znovuosazení nové baterie rozsvítila kontrolka ABS. Je to možné a co potom s tím???
_________________
Dáreček Volvo 940 POLAR 2,0GL r.v.1994 5+2
Youngtimer: VAZ 2102 Kombi r.v. 1974 Žíža, jménem tím jmenován jest
"Pán Bůh stvořil svět, lidé mu dali pravý úhel a Volvo z něj udělalo dokonalost."

marra
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 1174
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

Odpojeni baterky u 850

Příspěvek od marra »

Pavel V píše:
Lachtan píše:Při odpojení se rozsvítit opravdu nemůže 8)
Mno dobrá při výměně baterky se po znovuosazení nové baterie rozsvítila kontrolka ABS. Je to možné a co potom s tím???
dost nepravděpodobne ale pokud nahodou tak stači rozjet vůz na cca 40km/h ABS si načte všechny čidla a zhasne
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

skapetr
Offline
Příspěvky: 145
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Potěhy 1

Odpojeni baterky u 850

Příspěvek od skapetr »

Odpojení baterky ničemu nevadí, pokud ji nebudete odpojovat za chodu motoru, ABS svítí jen když jednotka ABS dostane hlášení o závadě, určité chyby se z ECU vymažou ale ne tím že odpojíte baterku ale počtem otočením klíčku, dám příklad jednotka nedostane signál z čidla teploty vy to opravíte ale kontrolka na vás stále září, až po cca 50ti nastartováních se závada vymaže, je to ochrana před závadami typu náhodná chyba
_________________
nyní Volvo V70 / 2001 / 2,4i / 147kW / automat
je s umřetým motorem Volvo 850 / 1996 / 2,5 TDi / 103kW / manual

Mirus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 204
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Valtice

Odpojeni baterky u 850

Příspěvek od Mirus »

U mojí 850 jsem včera odpojil baterku a vůbec nic se nestalo, jen se smaže paměť v palubním počítači, nastavíš hodiny a jezdíš dál.
_________________
V850 T5, 155 kW
V70II 2,4D, 96 kW
Suzuki DR 800 BIG

Time4Tea
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 157
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno

Odpojeni baterky u 850

Příspěvek od Time4Tea »

Taky už jsem byl nucen několikrát odpojit baterku. Jediné, čeho jsem si všiml, bylo to, že se jednotka asi potřebovala mírně doladit, tzn. prvních cca 30km větší spotřeba a trošku jsem při větší akceleraci čmoudil (no, docela dost) a pak se to spravilo a je vše OK.
_________________
Je: Volvo V40, 2,0T, 121kW, 2001, manuál
Bylo: Volvo 850 2.5TDI, 104kW, 1996, manuál, sedan
https://picasaweb.google.com/100134362880307079983/Volvo

puher
Offline
Příspěvky: 21
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Sučany

Odpojeni baterky u 850

Příspěvek od puher »

Ja som včera odpojil baterku na cca 25min, pretože mi svietila kontrolka lambdy. Po zapojení svieti veselo ďalej.
_________________
Volvo 850 GLT 2,5 20V manuál,1992
predtým Nissan, Mazda, Seat

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4360
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Odpojeni baterky u 850

Příspěvek od wickey »

odpoj na noc a uvidis ;)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V

prochy18
Offline
Příspěvky: 32
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Žiželice nad Cidlinou
Vůz: V70 II D5 136kw 2006 sport edition

Odpojeni baterky u 850

Příspěvek od prochy18 »

Tak k tomu ABS, ano při špatném zapojení baterky se ABS rozsvítí. Hovořím z vlastní zkušenosti z V70 II. Při připojení baterky musí být klíček v druhé poloze a celé auto zamčené. Připojit nejdříve plus a pak mínus a je to. Pak se to nerozsvítí. :kuchta:

GDPR_user

Odpojeni baterky u 850

Příspěvek od GDPR_user »

prochy18 píše:Tak k tomu ABS, ano při špatném zapojení baterky se ABS rozsvítí. Hovořím z vlastní zkušenosti z V70 II. Při připojení baterky musí být klíček v druhé poloze a celé auto zamčené. Připojit nejdříve plus a pak mínus a je to. Pak se to nerozsvítí. :kuchta:
Jenže pleteš hrušky s jablky.850 opravdu není stejná,jako V70II :wink:

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]