Pro zajímavost

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
This topic is 12 years a 10 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
Raff
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 248
Registrován: 28 zář 2003 21:37
Bydliště: Reichenberg/Oslo

Pro zajímavost

Příspěvek od Raff »

Nevím, je-li to pro vás zajímavé, ale aspoň pro srovnání a taky ke všem těm diskusím benzín vs nafta:

V Norsku bylo letos ze všech nově registrovaných vozů (coz jsou prakticky vsechno nova auta, ponevadz dovoz ojetin se kvuli silenemu clu naprosto nevyplati) celých 74,3 % aut dieselových, ted za rijen dokonce 77 %. Pokud vim, v Nemecku je to kolem 50 % a u nás jeste podstatne míň. Dále, ze všech těch nových aut je 21,8 % čtyřkolek, tj. suv a podobná zvěř. Volva se letos v Norsku prodalo 7211 kousků.

Co u nás nikoho moc nezajímá, a naopak ve Skandinávii všichni řeší, jsou emise CO2. V Norsku je cílem 120 g v roce 2012, letos je průměr 150 g CO2. Švédové zase vyhlásili, že chtějí být do roku 2018 nezávislí na dovozu ropy (upozorňuju, že sami žádnou netěží). Česká vláda, pokud vím, nemá v tomto smyslu cíle ani vize žádné ... :?
_________________
Past: Volvo 855 Estate 2,5 10V, 1995 (1/2004-10/2004)
Past: Volvo 855 Estate 2,5 TDI, 1996 (10/2004-1/2007)
Past: Volvo XC70 D5 Geartronic Summum, 2002 (12/2006-9/2012)
Present: CZ: Volvo XC70 D5 (205 HP) Summum MY 2010; Volvo V50 1.6D 2006 NO: Volvo V50 1.6D 2006 Addition

hroch32
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1203
Registrován: 27 zář 2007 09:52
Bydliště: Budkov, Vimperk

Re: Pro zajímavost

Příspěvek od hroch32 »

Raff píše:Švédové zase vyhlásili, že chtějí být do roku 2018 nezávislí na dovozu ropy (upozorňuju, že sami žádnou netěží). Česká vláda, pokud vím, nemá v tomto smyslu cíle ani vize žádné ... :?
Tak ale my zase těžíme tu ropu, že jó :lol:
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5984
Registrován: 02 zář 2005 22:06
Bydliště: PRG

Re: Pro zajímavost

Příspěvek od Lachtan »

hroch32 píše:
Raff píše:Švédové zase vyhlásili, že chtějí být do roku 2018 nezávislí na dovozu ropy (upozorňuju, že sami žádnou netěží). Česká vláda, pokud vím, nemá v tomto smyslu cíle ani vize žádné ... :?
Tak ale my zase těžíme tu ropu, že jó :lol:
A ne snad???
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5792
Registrován: 16 pro 2005 21:41
Bydliště: J. Hradec

Re: Pro zajímavost

Příspěvek od dali »

hroch32 píše:
Raff píše:Švédové zase vyhlásili, že chtějí být do roku 2018 nezávislí na dovozu ropy (upozorňuju, že sami žádnou netěží). Česká vláda, pokud vím, nemá v tomto smyslu cíle ani vize žádné ... :?
Tak ale my zase těžíme tu ropu, že jó :lol:
...pro vědecké účely 8) :mrgreen:
_________________
V70 I 2,5D (D5252T) '00
850R Estate B5234T4 184kW M59 '96
Bylo: V70 T5 191kW, M66, Summum, Premium Sound '05
Moje 850/70 díly na prodej

Bobika
Offline
Příspěvky: 609
Registrován: 09 kvě 2006 13:41
Bydliště: Strakonice

Re: Pro zajímavost

Příspěvek od Bobika »

to Dali : tý Volve, to musí být Komárek úplnej Einstein :mrgreen: :mrgreen:


to Raff : je to volba každého, nic proti. Jinak ale, musím připomenout že hodnota CO2 je pouze jedna z hodnot, která by ekologobijce měla zajímat. Ale jak si to každá vláda nastaví, takové to má. Mě by se osobně líbilo větší protěžování biopaliv, doufám že Švédové půjdou touto cestou a naftu nechají pouze do JohnDeerů pro místní zemědělce a dopravní firmy.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

hroch32
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1203
Registrován: 27 zář 2007 09:52
Bydliště: Budkov, Vimperk

Re: Pro zajímavost

Příspěvek od hroch32 »

Lachtan píše:
hroch32 píše: Tak ale my zase těžíme tu ropu, že jó :lol:
A ne snad???
Šak jo, já vim. A hlavně jí je tolik, že ji aji vyvážíme :)
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky

Raff
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 248
Registrován: 28 zář 2003 21:37
Bydliště: Reichenberg/Oslo

Re: Pro zajímavost

Příspěvek od Raff »

Bobika píše:Jinak ale, musím připomenout že hodnota CO2 je pouze jedna z hodnot, která by ekologobijce měla zajímat. Ale jak si to každá vláda nastaví, takové to má. Mě by se osobně líbilo větší protěžování biopaliv, doufám že Švédové půjdou touto cestou a naftu nechají pouze do JohnDeerů pro místní zemědělce a dopravní firmy.
No, hlavne musi byt zajem (tj. politicka vule) to oznacit za prioritu a nejaka strategie s tim neco delat, pak taky schopnost to prosadit ... to mi zatim v Cesku chybi.
_________________
Past: Volvo 855 Estate 2,5 10V, 1995 (1/2004-10/2004)
Past: Volvo 855 Estate 2,5 TDI, 1996 (10/2004-1/2007)
Past: Volvo XC70 D5 Geartronic Summum, 2002 (12/2006-9/2012)
Present: CZ: Volvo XC70 D5 (205 HP) Summum MY 2010; Volvo V50 1.6D 2006 NO: Volvo V50 1.6D 2006 Addition

Bobika
Offline
Příspěvky: 609
Registrován: 09 kvě 2006 13:41
Bydliště: Strakonice

Re: Pro zajímavost

Příspěvek od Bobika »

Tady toho chybí víc. Jako nejhlavnější problém bych viděl nepovolení moct střílet politiky na potkání. Myslím, že by takové povolení prospělo spoustě věcem. Člověk by se odreagoval a navíc by po matičce zemi chodilo o jednoho zloděje, lháře a gaunera méně :twisted: :twisted:
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

Raff
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 248
Registrován: 28 zář 2003 21:37
Bydliště: Reichenberg/Oslo

Re: Pro zajímavost

Příspěvek od Raff »

Bobika píše:Tady toho chybí víc. Jako nejhlavnější problém bych viděl nepovolení moct střílet politiky na potkání. Myslím, že by takové povolení prospělo spoustě věcem. Člověk by se odreagoval a navíc by po matičce zemi chodilo o jednoho zloděje, lháře a gaunera méně :twisted: :twisted:
Tak nechci se poustet do nejakych diskusi, sam koukam taky na vsechny politiky hodne skepticky, ale mas nejaky jiny navrh, jak ridit spolecnost, nez pres volene zastupce a verejne cinovniky ? Dzungli jak navrhujes neberu, osviceny monarcha by nebyl spatny, ale v praxi to moc nefunguje. Cili, system je takovy, jaky je, lepsi zatim nikdo nevymyslel, ale jestlize platim dane (ja momentalne v Cesku nastesti ne) a volim, chci, aby veci meli nejaky ordnung a fungovaly, a jsem ochoten ocenit, pokud nekdo z politiku ma konzistentni a odborne podlozeny nazor a umi ho prosadit. Bohuzel, na vize se volby nevyhravaji, urcite ne na ty, ktere obsahuji potrebu radikalne zmenit chovani a spotrebni navyky ...
_________________
Past: Volvo 855 Estate 2,5 10V, 1995 (1/2004-10/2004)
Past: Volvo 855 Estate 2,5 TDI, 1996 (10/2004-1/2007)
Past: Volvo XC70 D5 Geartronic Summum, 2002 (12/2006-9/2012)
Present: CZ: Volvo XC70 D5 (205 HP) Summum MY 2010; Volvo V50 1.6D 2006 NO: Volvo V50 1.6D 2006 Addition

sven
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 50
Registrován: 06 črc 2005 14:32
Bydliště: Praha

Re: Pro zajímavost

Příspěvek od sven »

nic nového, ať se to tu pohne: http://auto.idnes.cz/naftak-zabijak-emi ... tomoto_fdv"
_________________
bylo:
1973 Saab 99 GL 4dv. Tuzex verze
1981 Saab 900 Turbo 4dv.
1988 V240 B230K MAN arabská verze
1996 V850 AWD MAN
2001 V70XC 2,4T AT US verze
je:
2008 XC70 3,2 Summum
1993 Saab 900 Classic Convertible Nova Black
2002 Saab 9-3 Aero 5D modrá

VanThomas
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 1579
Registrován: 10 led 2006 15:58
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

Re: Pro zajímavost

Příspěvek od VanThomas »

tohle se mě naštěstí nejspíš netýká, D24T žádné "jemné částice uhlíku" nevypouští, ale pořádný saze velký jak pětikačky, takže můžu vklidu jezdit :pij:
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

LADA11
Offline
Příspěvky: 825
Registrován: 08 čer 2005 13:28
Vůz: C 70

Re: Pro zajímavost

Příspěvek od LADA11 »

uz aby sme jezdily na vodu.....vydel jte nekdo minulej tejden v tv ten cestopisnej porad a jak ti izraelci (rusky vedecti imigranti zijici v izraeli) vymysleli nejakej smesovac ci co a kazdej motor normalne jede na smes vody ethanolu a neceho co maj patentovany...zadny splodiny...zvysenej vykon o 30 % a snizena spotreba o 40 %...to je vecicka...ta smes se musi zahrat (prez vyfukove potrubi) a pak se uvolnuje vodik a autak jede jako z praku....prodavaj to v americe a australii...uz aby to bylo tady :palec:
_________________
Volv

rpet
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 279
Registrován: 19 dub 2005 15:22
Bydliště: Praha Běchovice, resp. Lom u Mostu

Re: Pro zajímavost

Příspěvek od rpet »

uz vidim, jak ropna lobby s klidem prihlizi k tomu, ze ji par exruskych vedcu pripravi o tezky petrodolary, ktery z nas maj... obavam se, ze toho se jeste dlouho nedozijem...
_________________
bylo : 850 2.5 20v B5254S - nepřekonatelný auto. Proč to nedělaj dodnes ????
je: V70 2,5 TDI (D5252T)/1997 Automat - soustavnými investicemi se z tohoto vozu stává vcelku obstojný stařec.
workphone: 00420 608 12 60 31

pekelnik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1864
Registrován: 07 led 2006 19:30
Bydliště: Ždánice
Vůz: Volvo 264 a 265 a S80
Bydliště: Ždánice

Re: Pro zajímavost

Příspěvek od pekelnik »

asi tak. to by ropni sejkove brzy umreli hlady.
hybridni motor byl v tokyu na autosalonu velkym hitem.

jinak v japonsku jezdi auta temer vyhradne na benzin. na naftu jezdi jen nakladaky.

v asii si s ekologii moc hlavu nelamou. treba autobusy maji nastartovano cele hodiny, kdyz na nas cekaji.
taxiky taky. zmena je, ze tady ty auta nejsou skoro slyset. kdyz projede okolo, tak slysis jen pneumatiky. maji to tady nejak lepe odhlucnene. nejvic tady hrci evropske vozy.

jinak i nase vlada se zavazala do roku 2010 pridavat do paliva bio slozku. do nafty i do benzinu. pomer primesy do paliva se bude stupnovat. michani zaclo tusim nekdy v zari.
_________________
264TE - 1977, B27E, 264GLE - 1980, B27E / S80 - 1999, 2.4 benzin / 265 - 1979, B27E,
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5792
Registrován: 16 pro 2005 21:41
Bydliště: J. Hradec

Re: Pro zajímavost

Příspěvek od dali »

JJ Podle mě někomu, kdo by měl vymyslet, odzkoušet a nabídnout výrobcům motor třeba na vodu, jde docela zhusta o holej život.
_________________
V70 I 2,5D (D5252T) '00
850R Estate B5234T4 184kW M59 '96
Bylo: V70 T5 191kW, M66, Summum, Premium Sound '05
Moje 850/70 díly na prodej

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5792
Registrován: 16 pro 2005 21:41
Bydliště: J. Hradec

Re: Pro zajímavost

Příspěvek od dali »

LADA11 píše:uz aby sme jezdily na vodu.....vydel jte nekdo minulej tejden v tv ten cestopisnej porad a jak ti izraelci (rusky vedecti imigranti zijici v izraeli) vymysleli nejakej smesovac ci co a kazdej motor normalne jede na smes vody ethanolu a neceho co maj patentovany...zadny splodiny...zvysenej vykon o 30 % a snizena spotreba o 40 %...to je vecicka...ta smes se musi zahrat (prez vyfukove potrubi) a pak se uvolnuje vodik a autak jede jako z praku....prodavaj to v americe a australii...uz aby to bylo tady :palec:
Neni to tohle?:
http://www.fuelvaporcar.com/index.html
Sice to jezdí na benzín, ale:
Výkon 180k
Spotřeba 2,56l/100km
0-100 kolem 5s
_________________
V70 I 2,5D (D5252T) '00
850R Estate B5234T4 184kW M59 '96
Bylo: V70 T5 191kW, M66, Summum, Premium Sound '05
Moje 850/70 díly na prodej

LADA11
Offline
Příspěvky: 825
Registrován: 08 čer 2005 13:28
Vůz: C 70

Re: Pro zajímavost

Příspěvek od LADA11 »

ne neni...tam to normalne napojily na naftovej nebo benz motor a v kufru mely normalka plastovej barel s tou smesi 80 % voda 18 % ethanol a 2% neceho specialniho co prave umoznuje ze kdyz se tato smes zahreje tak se uvolni vodik a na ohrati pouzivaj teplo z vejfuku, takze je to potreba nastartovat na bezne PHM a po zahrati se to samo prepne na tu smes a je to... pal dal k vejfuku cistej papir, pridal plyn a nikde ani sazicka jenom vlhkost :?
_________________
Volv

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5792
Registrován: 16 pro 2005 21:41
Bydliště: J. Hradec

Re: Pro zajímavost

Příspěvek od dali »

...kdo ví jestli nejsou už teď mrtví :oops:
_________________
V70 I 2,5D (D5252T) '00
850R Estate B5234T4 184kW M59 '96
Bylo: V70 T5 191kW, M66, Summum, Premium Sound '05
Moje 850/70 díly na prodej

selap
Offline
Příspěvky: 1675
Registrován: 25 říj 2006 18:54
Bydliště: Brno

Re: Pro zajímavost

Příspěvek od selap »

Copak o to,možností jak nejezdit na vodu jsou,ale kdo o to má zájem?Vláda určitě ne,kdo by platil a z čeho daně.Ropná loby taky na tom nemá zájem.Mimochodem,v Čechách je fabrika na výrobu sintetického benzínu,jezdila a lítala na to pomalu celá 3 říše.Emise z toho jsou nižší a výroba je taky levná.Hnědého uhlí taky není zatím nedostatek.Pročpak se asi nevyrábí?
Třeba mi to tu někdo vysvětlí dostatečně politicky.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
This topic is 12 years a 10 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „o všem možném:-)“