Otázka, na kterou neznám odpověď

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
dumi.cz
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3653
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od dumi.cz »

tp vypada jak Anderson konektory...
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14293
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

Objednal jsem tu zástrčku z TME a uvidím jak vydrží.
Pokud se to zase bude hřát, tak holt bude lednička pouze pro moje auto a vyvedu si na ni speciál kabel přímo od baterie ( s pojistkou) a velký konektor.
Ledničku stejně vozím jednou za čas na dovolenou a pouze v kufru.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12949
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Urvanej »

standa píše: 12 zář 2024 13:32 Jen pro doplnění debaty o konektorech: pokud by někdo požadoval "konečné řešení", tak existují konektory UCHEN ve třech velikostech https://www.battery.cz/znacka/uchen/?srsltid=AfmBOor7pRLG8BQR7LyrkLt6s5lL5LO6_CVCUaDkszqx31HffoBk7o_v

Jestli jsou někomu povědomé, tak ano :) - v obludné velikosti se používají pro připojení dodatečných startovacích baterií na starých autobusech a náklaďácích..., bakelit, pertinax, 1000A, kvalitka :)
A taky v ještěrkách, dyš sou elitrický.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Jarda.JM
Offline
Příspěvky: 677
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Jarda.JM »

Vzbudil jsem se dneska trochu pozdě, ale snad se moje rada bude někomu hodit.
Existuje řešení v podobě modelářského konektoru. Typů a provedení je bambolion, takže každý si může vybrat podle svého gusta.

Co se týče spolehlivosti, tak si snad lze představit, že na model za 100 litrů dám konektor do autozapalovače, který se rozteče, rozpadne, přestane vést proud (a doplň další možnosti...). Přitom pohony modelů jdou 50x dál, než nějaká lednička.

Mně osobně se pro tuto aplikaci docela líbí konektory typu XT. Stačí si vygůglit třeba XT90.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14293
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

No, něco podobného mám v plánu, pokud nevydrží ten objednaný konektor. Ono jde taky o tu konektivitu s ostatními auty v rodinné flotile. A abych předělával všech 7 aut na jiný konektor než je autozapalovač, na to nemám nervy. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5832
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Tak udelas redukci na konektor zapalovace preci ne? U sebe to budes mit naprimo a ostatni at se staraj.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Petr Marek
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvky: 8190
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Petr Marek »

2 Standa: Potvrzuji odolnost tohoto konektoru, kterým máme v práci připojený trakční akumulátor k mycímu stroji a odolává dlouhodobě nejen vysokým proudům, ale i hrubému zacházení azbukou mluvících agenturních zaměstnanců.
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14293
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

Jakub Svoboda píše: 12 zář 2024 19:33 Tak udelas redukci na konektor zapalovace preci ne? U sebe to budes mit naprimo a ostatni at se staraj.
No to je právě ono. Proč vyrábět nějakou redukci, když už to můžu mít namontované hned. :D
Ta lednička fungovala bez potíží minimálně 16 let (mám pocit, že jsem ji kupoval před minulou cestou do Černé Hory), ale teď prostě odešla zástrčka, no. Stačí sehnat kvalitní a zasejc to bude fungovat.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Jarda.JM
Offline
Příspěvky: 677
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Jarda.JM »

Konektor autozapalovače nemůže být kvalitní už z principu jak je vymyšlený středový kontakt. Vždycky je tam dotyk bodově na nějakou plošku. V nejhorším případě provedený jako vidět na různých nabíjecích kabelech a pod. kdy ještě pro zhoršení celkového odporu toho bazmeku je ten středový přitláčem vinutou pružinkou, jako by designér úmyslně vytvářel (k)urvítko, co má zfajrovat jakmile přes něj teče trochu proudu.

Elektrický kontakt tvořený osovým přítlakem dvou vodivých ploch je běžná věc, ale musí být zajištěn festovní přítlak, což u autokonektoru zrovna moc nefunguje, páč konektor drží v zasunuté poloze spíše jen silou vůle než mechanicky.

Ty modelářské konektory se používají pro proudy o kterých se autozapalovači nezdá ani ve vlhkém snu. Kolega létající s dmychadlem o příkonu elektroskůtru honí přes XT90 proud až 250A.

Udělat jednu redukci pro všechny, kteří zůstanou věrni původnímu konektoru se 100x zaplatí tomu kdo si předělá konektor na něco technicky funkčního.

Navzdory tomu co radím, sám mám pořád v kufru tu originál hrůzu, do které připojuji dobíječ autobaterie. Přestože tam teče povětšině proud cca 30mA, občas mi delší dobu trvá najít polohu, kdy jsou kontakty opravdu elektricky propojeny.

Jsem si vědom, že v některých ohledech jsem holt "odjebávák". Zajímavé je, že v modelech mám konektory vesměs předimenzované, snad kromě jednoho, kde pro špičkový proud cca 120A používám konektory G4, které jsou doporučovány pro max. 80A :%)
Na svoji obhajobu musím dodat, že "pracovní" proud je kolem 20-40A
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14293
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

No ale on není problém v zásuvce v autě nebo spojení s ní, tam to bylo v cajku, problém byl přímo uvnitř zástrčky, ve střevech, kde je ta nablblá pojistka s pérkem.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5832
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Proto jsem posílal odkaz na starý typ, kde nikdy perko nebylo a ani nebude..
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14293
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

U toho starého typu se středový kolík zástrčky zastrkuje mezi planžety?
To jsem nevěděl.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5832
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Ano
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Munga
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2220
Registrován: 6 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Munga »

https://autodilyuo.cz/cs/katalog/detail-zbozi/zastrcka-12v-do-zapalovace-s-adapterem-na-maly-prumer-kvalitni/erich-jaeger/251003/6452772
image.png
image.png
[/quote]

Tahle s červeným na pohled vypadá stejně jako se dává do náklaďáků na napájení jednotky mýta a ta nikdy nezlobila. Samo že vede malé proudy, ale zas je to na profi zařízení a je v provozu nonstom roky.

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5081
Registrován: 19 roků 9 měsíců
Bydliště: PRG

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Lachtan »

raolsa píše: 13 zář 2024 09:38 No ale on není problém v zásuvce v autě nebo spojení s ní, tam to bylo v cajku, problém byl přímo uvnitř zástrčky, ve střevech, kde je ta nablblá pojistka s pérkem.
Průšvih je, že u běžné produkce je to kus od kusu jestli to funguje nebo ne. V naprosté většině je to stejně stejný čínský šmejd od kterého se nedá čekat žádný zázrak.
Naposled jsem měnil tenhle konektor na malém kompesoru co jsem vozil v autě (ten původní špatně držel v zapalovači) a fungoval bez přehřívání a bez problémů.
Otázkou také zůstává jaký odběr má ta tvoje lednička.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14293
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

Na štítku je 4A, skutečný jsem neměřil.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5081
Registrován: 19 roků 9 měsíců
Bydliště: PRG

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Lachtan »

A co tam bylo za pojistku (?A)
Pokud máš možnost změřit odběr, tak to udělej.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14293
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

Momentálně nezměřím nic. Jsem na dovče a nemám vybavení. Ale pojistka vydržela a roztavilo se to někde v okolí té pružinky co tlačí na pojistku.

Až se vrátím tak to rozeberu a zjistím co se vlastně stalo. Sice to bude asi destruktivní rozebrání, ale to už je jedno. :D

Ale zase když to vezmu kolem a dokola, tak ta lednička vydržela fungovat v zásuvce celou cestu - tzn. nějakých 22 hodin. A fungovala by i dál, jenom se to prostě fest hřálo.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5081
Registrován: 19 roků 9 měsíců
Bydliště: PRG

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Lachtan »

Já bych to asi vyřešil tak, že bych se vykašlal na tu vnitřní pojistku, napájel bych vodič (AWG#20) přímo na ten středový bazmek (tím bych obešel případné přechoďáky pojistka/pružinka/kontakt) a teprve za tu zástrčku bych dal in-line nožovou pojistku 8)
A bude to fungovat.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14293
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

:good:
Pojistka je pro mě taky naprosto zbytečný a poruchový článek.
Akorát nevím jestli by nebylo vhodné zachovat tu pružinku, aby tlačila na kolík a tím udržovala lepší spojení. Ale kabel, jak píšeš, by musel být naletovaný přímo na kolík.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5081
Registrován: 19 roků 9 měsíců
Bydliště: PRG

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Lachtan »

Pružinku zachovat (resp. vyhodit pojistku a dát delší pružinku nebo místo pojistky trubičku a původní pružinku) a skrz ní vést vodič na středový kolík.

Resp. určitě bude existovat více řešení tohoto problému, ale já to pojal jako eliminaci zbytečných přechodových odporů :wink:
Protože tam asi bude zakopaný čokl
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5593
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Romulusw »

Ano, toto je správné řešení. skrze pružinku měděnou licnu patřičného průměru.

Tom0
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1126
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 D4 MY19

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tom0 »

Tady ve vedlejší obci vyměnili značky začátek obce.
Staré značky název obce v bílém poli sundali a dali tam tuto modernu.
Otázka zní zda tato značka plní legislativní požadavek na vzhled značky začátek obce a je vůbec tedy platná?
Ledce.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Obrázek + Obrázek Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW, MY21

Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva: Obrázek V90 D3 ; Obrázek V70 D4 ; Obrázek S80 3,2 LPG

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5593
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Romulusw »

Jako by tam nic nebylo 8)

Vyhláška č. 30/2001 Sb.

t) "Obec" (č. IS 12a), která označuje začátek obce a informuje o jejím názvu; značka ukončuje platnost značky č. B 20a a úsek pozemní komunikace zpoplatněný mýtným,

https://www.zakonyprolidi.cz/disk/cs/file/2001/2001c011z0030p003_n2004c059z176_n2006c065z193_n2006c165z507_n2008c065z202_n2009c028z091_n2010c089z247.pdf

powl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 849
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od powl »

tak tak, je to jen reklamni cedule
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

Zpět na „o všem možném :-)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé