Novým majitelem s80 t6

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Zajsoft
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 2245
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
Participant x 3

Novým majitelem s80 t6

Příspěvek od Zajsoft »

Pavel K. píše:Nene, na volič sahám pokaždý až když auto stojí. Jenže kolikrát jsem rychlejší a přidám plyn dřív, než to zařadí. A to už tam R je.
OK, takze doplnim, a pockat, nez je cejtit ze je prevodovka v zaberu (boze jak nekteri zvladli dodelat ZS obcas vazne nechapu, fyzika 2 stupne... :%) ).
Aneb ano, prave proto ti to presne nekolikrat pri R cuklo, me to teda popravde taky cuka, ale kvuli nacatym homokinetaku :-)
Pavel K. píše:To auto je ve všech ohledech (až teda na stav karoserie a motor) šrot, takže se mi nevyplácí to opravit za víc jak 5-10 tisíc. To tedy těžce ne.
No tohle taky no cement, proc si kupujes auto z vyssi stredni/luxusni tridy? Kor kdyz to je dle tvych slov vrak... Sis mel koupit neco za 20, co by za dalsich 20 bylo v TOP stavu... Se mas pred nakupem podivat co na danou vec stojej dily(kdybych si ja nebyl schopnej vetsinu prace udelat na aute sam, potazmo mam dost lidi ktery mi danou vec pripadne udelaj za protisluzbu, nebo cenu ze znamosti, plus dily nakupuju za VOC, tak clovek pokud nechce za kazdou cenu setrit, pouzivat cinske/polske a podobne, tak je T6 kuresvky drahe prasatko na penize :-D Jen namatkou, kdyz vemu +/- celej podvozek, tak ho koupim za cca 20k, ty za nej das i s praci kolik 35-40k? ...

Sic mel poridit neco co odpovida tvym moznostem, takhle to bude jenom bolet.


Pavel K. píše:Budu potřebovat jiné auto a k dispozici budu mít tak 20 tisíc + to, za kolik prodám svou T6. No uvidíme, třeba si to za 30 - 40 000 někdo vezme na pokusy a já si budu moci koupit ten nejlevnější vůz z t6r.
Mno T6 s vylagrovanejma prevodovkama, kdyz to prodavajici netaji(napr. na fotkach paluby sviti hlaska zavady prevodovky, ale v textu ani pip), nebo dokonce nezapira/nelze, ze provadaj za 15-30. Hmmmm a kde mas penize na prvotni servis, plus rezervu na to co se vysere v prvnim 1/4roce?

Mladej a blbej se, byl taky, ale zacinal sem treba na amerikach(rocniky 80-00) na kterych clovek opravil skoro vse naradim na jidni kolo favorit(no dobre, az na zasrany hvezdicky [ne, ze bych mel neco proti Torxum, ale v ty dobe je skoro nikdo nemel, ze :-D]). A ne ze si poridis prezidensky kocar(a ze sem jich sam par mel namatkou Audi V8, R25 3.0 Baccara). Ted mam uz 15ty auto, za to, co sem do nich za ty leta nasypal bych si i dneska postavil novej barak... :-|
Pavel K. píše:Zbytek cos napsal je prostě pravda no. :)
To bude tim, ze jsem to napsal ja :crazy: :crazy: :crazy:

Inu holt sis udelal novou zkusenost, relativne drahou, ale zas to neni par mega a flastr na krku treba, "A zivot jde dal...". Takze priste preju rozumejsi a stastnejsi vyber.

P.S.: Nasi spajzce taky nedavam vic jak 20-30k :-)
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

krampu
Offline
Příspěvky: 42
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: S80 T-6 2.8 rok 2001
Bydliště: Brno

Novým majitelem s80 t6

Příspěvek od krampu »

předevčírem jsem nechal chvíli otevřenou kapotu, aby chladl motor, protože jsme po vypnutí motoru slyšel klokotání vody v motoru. to mě moc nepřekvapilo. co mě ale překvapilo bylo, že když auto chvíli stálo s kapotou otevřenou, auto samo spustilo varovný blinkry. jak jsem vzal za kliku dveří, blikat přestalo. v návodu na obsluhu jsem si nevšiml, že by to tam bylo napsané.

co mě ale začalo včera pít krev je to, že zdechl ten malý display vlevo u budíků, co říká, že jsou otevřený dveře, že je málo vody v chladiči a podobný sprosťárny. cvičně jsem zkontroloval pojistky v pojistkové skříňce v boku palubní desky. hádám, že to ale tím nebude a že bude muset panel budíků ven a nechat někde přepájet. je to tak? komu to mám svěřit? su z Brna...

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14279
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Novým majitelem s80 t6

Příspěvek od raolsa »

Nebo jenom odešla žárovka, která to podsvětluje. Zkus na to posvítit baterkou, jestli tam hláška je (třeba o otevřených dveřích).
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

krampu
Offline
Příspěvky: 42
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: S80 T-6 2.8 rok 2001
Bydliště: Brno

Novým majitelem s80 t6

Příspěvek od krampu »

tak baterkovej test nepotvrdil, že by to bylo jen žárovkou. :o(

jirkal1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 189
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: V70 D5 120kW

Novým majitelem s80 t6

Příspěvek od jirkal1 »

Na opravu můžeš zkusit @d5t5.com , nebo v Brně je uživatel jou81, kterej to taky dělá.
_________________
je : Volvo V70 D5 120kW (147kW) '02 , Saab 9-5 Aero 169kW '00 , Škoda Octavia 2,0 TDI 110kW '15 , Toyota LC HJ60 74kW '85
bylo : Volvo V40 1,9TD 66kW '97

krampu
Offline
Příspěvky: 42
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: S80 T-6 2.8 rok 2001
Bydliště: Brno

Novým majitelem s80 t6

Příspěvek od krampu »

zdar lidi, tak mám další pakárnu v elektrice.
má to několik projevů:
- nesvítí mi podsvětlení ovládání světel vlevo od volantu (zapínání světel, ovládáná výšky potkávaček, nesvítí symboly tlačítek mlhovek, ale když mlhovky zapnu, kontrolní dioda svítí, nevítí symboly, nefunguje štelování intenzity osvětlení přístrojů palubní desky.
- palubní deska má jen jednu a velmi slabou úroveň osvětlení, nelze ji měnit, displeje jsou za deního světla nečitelné.
- nesvítí symboly na středovém tunelu, od radia přes ovládání topení po kulisu řadící páky (geartronic automat). radio hraje, ale nesvítí. na kulise řazení svítí jen kontrolní diody, nikoli smyboly a nápisy (PRND nesvítí)
- dálková světla nejsou zapnout. světelná houkačka funguje, ale na dálkové prostě relé odpadává a nedrží dálky zapnuté.

snažil jsme se najít vyhořelou pojistku v pojistkové skříňce přístupné po otevření dveří řidiče deklíkem vlevo v palubní desce, ale i když jsem vytahl všechny, nenašel jsem jedinou vyhořelou.
napadá vás, kde co mohlo odejít?
díky těm nefunkčním dálkovým světlům mě napadá, že by to mohla přece jen být někde pojistka, možná v motorovém prostoru. ale nechápu, proč mi nefunguje osvětlení téměř čehokoli.

Laurel
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 539
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Horní Slavkov
Vůz: C70 2,4i 1999

Novým majitelem s80 t6

Příspěvek od Laurel »

Pojistky můžou vypadat, že jsou ok, a přesto můžou být přerušený. Pokud chceš mít s pojistkama jistotu, tak je změř, zda vodí.
_________________
Mercedes-Benz C350 Coupe | Volvo C70 - MY2000, 2,4i (B5244S), 125kW, manual, Saffron, LPG | R.I.P. Volvo S60 - MY2002, 2,4T, 147kW (B5244T3), manual, Gold metallic
(Trabant 601, MY1967, 595ccm, 19,1kW)(Kawasaki ZR750 Zephyr, 1997, 57kW)

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2609
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/P*/740/940

Novým majitelem s80 t6

Příspěvek od ok2ucx »

Myslím, že se ti polámal ten modul přepínače světel LSM, nebo se jen porušila jeho komunikace s CEM.

LSM komunikuje (obousměrně) s CEM a m.j. do CEM posílá požadovaný jas všech přístrojů v autě. CEMka tohle číslo pak rozesílá po CANu těmto jednotkám a ty podle tohoto údaje svítí. Nehledejte žádnou společnou pojistku a drát, kterým by ("přes reostat") jednotlivé jednotky svítily (tak se to dělalo v dřevních dobách).

Současně s tím se CEMce patrně nedostává informace o poloze přepínače světel, patrně vidí polohu 0 (ty máš asi nakonfigurováno to, že v nule svítí jen potkávačky) a proto nejedou (nedrží) dálkové.

Tohle všechno ti ale potvrdí diagnostika (ta originální). Modul LSM je celkem dobře záměnný mezi ročníky, prostě jej zkus vyměnit za jiný.
Nebo ti už umírá CEMka, čemuž by odpovídaly i některé dřívější příznaky (jako že se samy rozblikaly blinkry = ale to mohl být alarm?).

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

4leSh
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 37
Registrován: 11 roků
Bydliště: Kladno
Vůz: Škoda Superb 2.0 TDI

Novým majitelem s80 t6

Příspěvek od 4leSh »

krampu píše:zdar lidi, tak mám další pakárnu v elektrice.
má to několik projevů:
- nesvítí mi podsvětlení ovládání světel vlevo od volantu (zapínání světel, ovládáná výšky potkávaček, nesvítí symboly tlačítek mlhovek, ale když mlhovky zapnu, kontrolní dioda svítí, nevítí symboly, nefunguje štelování intenzity osvětlení přístrojů palubní desky.
- palubní deska má jen jednu a velmi slabou úroveň osvětlení, nelze ji měnit, displeje jsou za deního světla nečitelné.
- nesvítí symboly na středovém tunelu, od radia přes ovládání topení po kulisu řadící páky (geartronic automat). radio hraje, ale nesvítí. na kulise řazení svítí jen kontrolní diody, nikoli smyboly a nápisy (PRND nesvítí)
- dálková světla nejsou zapnout. světelná houkačka funguje, ale na dálkové prostě relé odpadává a nedrží dálky zapnuté.

snažil jsme se najít vyhořelou pojistku v pojistkové skříňce přístupné po otevření dveří řidiče deklíkem vlevo v palubní desce, ale i když jsem vytahl všechny, nenašel jsem jedinou vyhořelou.
napadá vás, kde co mohlo odejít?
díky těm nefunkčním dálkovým světlům mě napadá, že by to mohla přece jen být někde pojistka, možná v motorovém prostoru. ale nechápu, proč mi nefunguje osvětlení téměř čehokoli.
Stejnou neplechu mi nedávno při výměně baterie udělala vadná 5A pojistka v moji S60, právě v tomhle místě, v tom deklíku.

Dle návodu vozidla to byla pojistka č.9 - OBDII, spínač světel (LSM), čidlo natočení volantu (SAS), modul volantu (SWM)
_________________
Citroën C5 Tourer 1.6 e-hdi 2014
Bylo: Volvo S60 D5, D5244T4, 2006, 136kw, Automat

krampu
Offline
Příspěvky: 42
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: S80 T-6 2.8 rok 2001
Bydliště: Brno

Novým majitelem s80 t6

Příspěvek od krampu »

vypadá to na vadnej modul ovládání světel, protože dnes jsem si všiml, že nejde zapnout ani vypnout světla. dokonce jsem si všiml, že palubka má zhaslé budíky a po nastartování trvá několik vteřin, než se budíky osvětlí. osvětlí se ale jen základní (nízkou) úrovní podsvícení.
zítra zkusím vyndat ten ovladač světel a podívat se dovnitř, jestli najdu něco spálené.
a pokud se dobře pamatuju, problémy s osvětlením palubky začaly když jsem manipuloval ovládáním světel

krampu
Offline
Příspěvky: 42
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: S80 T-6 2.8 rok 2001
Bydliště: Brno

Novým majitelem s80 t6

Příspěvek od krampu »

tak k mému ještě větší,u zmatku se závada sama za jízdy občas odstraní, občas ne. vypadá to, že někde je přechoďák nebo odpadlý drátek...

jou81
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1025
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno / Hradec Králové
Vůz: XC90 MY17 Inscription

Novým majitelem s80 t6

Příspěvek od jou81 »

A co píše diagnostika?
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614

S80 V8 Executive MY09, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé