Kishmick - 940 Turbo-sedan
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 733
- Registrován: 4 roky 1 měsíc
- Bydliště: Bruntál
- Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW
Kishmick - 940 Turbo-sedan
Jako super. Ale kdyz meris takove male vychylky. Tak bych videl ty dve zakladny v kuse a ty hodinky uchycene taky na te zakladne. Takhle se to muze vsude hnout, ne ? A jestli ne tak proc ne 
-
Offline
- Příspěvky: 675
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 745 kostka
- Bydliště: Pha skoro
Kishmick - 940 Turbo-sedan
věřím, že klika je tak těžká, že se na ložiscích otáčí volně a do strany neuhne. jak se ale změří ovalita na ojničních čepech?
jinak samozřejmě opět paráda. Může se to zdát jako nepodstatný hraní, ale smysl to jistě má. I na standardním motoru, natož na laděným.
jinak samozřejmě opět paráda. Může se to zdát jako nepodstatný hraní, ale smysl to jistě má. I na standardním motoru, natož na laděným.
_________________
škatule hejbej se
škatule hejbej se
-
Offline
- Příspěvky: 805
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
Kishmick - 940 Turbo-sedan
Vizibable: klika drží dost. Je těžká a točí se s tim velice pomalu(úchylkoměr ukazoval + - cca 0,01mm).
kolemjdoucí: čepy jsem zkoušel na hrubo měřit mikrometrem typ:25-50(nový ojniční čep má mít všude 49mm). Vyjetý má samozř.méně, ale všude by měl mít dokola a do boků cca 48.98mm atd. A taky to jde v soustruhu(+úchylkoměr), ale na to musí bejt přípravek 80mm-zdvih, abys to točil kolem jeho osy.
Kliku posílám na dynamické vyvážení. Udělal jsem fotku celku, který budu posílat. Je tam toho co nejvíc, protože nevyváženej bejvá nejvíc právě setrvák+přítlačák . A taky jsem musel udělat 3x 6mm pin do setrváku(hlazenka-nerez), protože jsem je kvůli soustružení před tim vytahoval(hrozná práce
).
kolemjdoucí: čepy jsem zkoušel na hrubo měřit mikrometrem typ:25-50(nový ojniční čep má mít všude 49mm). Vyjetý má samozř.méně, ale všude by měl mít dokola a do boků cca 48.98mm atd. A taky to jde v soustruhu(+úchylkoměr), ale na to musí bejt přípravek 80mm-zdvih, abys to točil kolem jeho osy.
Kliku posílám na dynamické vyvážení. Udělal jsem fotku celku, který budu posílat. Je tam toho co nejvíc, protože nevyváženej bejvá nejvíc právě setrvák+přítlačák . A taky jsem musel udělat 3x 6mm pin do setrváku(hlazenka-nerez), protože jsem je kvůli soustružení před tim vytahoval(hrozná práce

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Příspěvky: 805
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
Kishmick - 940 Turbo-sedan
Zatím, co se vyvažuje klika v C.Budějovicích(https://www.vyvazovani.com), udělal jsem si nový model adaptéru na přídavné budíky v palubovce a k tomu koupil 3x nové senzory(origo alarm, teplota oleje- 1/8 NPT a tlak oleje - M10x1). Opět jsem to umístil místo origo OP senzoru, který hlásí ztrátu tlaku oleje pod 0.5baru, přímo na blok do otvoru M14x1.5mm. Nerez, svařeno TIG(použit banjo šroub z turba). A protože bude klika super perfektně vyvážená, není důvod k obavám, že by se neexistujícími vibracemi adaptér v budoucnu jakkoli poškodil
.

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Příspěvky: 675
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 745 kostka
- Bydliště: Pha skoro
Kishmick - 940 Turbo-sedan
Opět paráda!
Ten tlak oleje mě hodně zajímá
Jednak jsem na něj možná posledně dojel a druhak mám akorát na stole budík a čidlo.
Musí to být takhle zdvojený s tím policajtem? Nefunguje náhodou to čidlo i jako policajt? Tzn. neni tlak, neni spojený obvod a kontrolka se rozsvítí?
Budu se snažit to zapojit podle tohohle schematka s tím, že na WK pól čidla připojím drát, který šel k policajtovi.
Jsem ale na elektriku blb, tak je to možná pitomost. p.s. čidlo má závit 10x1 a budu řešit redukcí.
Ten tlak oleje mě hodně zajímá

Musí to být takhle zdvojený s tím policajtem? Nefunguje náhodou to čidlo i jako policajt? Tzn. neni tlak, neni spojený obvod a kontrolka se rozsvítí?
Budu se snažit to zapojit podle tohohle schematka s tím, že na WK pól čidla připojím drát, který šel k policajtovi.
Jsem ale na elektriku blb, tak je to možná pitomost. p.s. čidlo má závit 10x1 a budu řešit redukcí.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
škatule hejbej se
škatule hejbej se
-
Offline
- Příspěvky: 805
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
Kishmick - 940 Turbo-sedan
Ahoj Honzo! Tohle jsem řešil taky před X-lety, když jsem dával nové tuning-čidlo tlaku poprvé. Ty řešíš, jak to zapojit, abys tam dal nové čidlo a zároven vyřadil to staré(do stejné díry). A taky bys rád, aby to na tom novém fungovalo jako alarm do 0.5ti barů(jako u toho starého). To zapojení bys měl samozř. dobře, ale ta funkce toho alarmu by nebyla vůbec jistá a taky by to mohlo fungovat tak, že by se ti rozsvítila kontrolka alarmu teprve tehdy, když by ručička na budíku byla na nule a nebo vůbec ne(záleží na konstrukci čidla). Samotní výrobci tuning-čidel před tím sami varují a píší: "Naše čidlo je sice velice kvalitní, ale vždy se snažte zachovat i původní.tovární čidlo, které vás v případě kolapsu tlaku oleje s jistotou upozorní na přístrojové desce rozsvícením výstražného světla"!!!
Tím se také já celou dobu řídím a proto tam mám vždy čidla obě dvě(jedna matice navíc). To staré origo tam nech a to nové zapoj úplně nanovo a budeš mít klidné spaní navěky. Zdar.

Tím se také já celou dobu řídím a proto tam mám vždy čidla obě dvě(jedna matice navíc). To staré origo tam nech a to nové zapoj úplně nanovo a budeš mít klidné spaní navěky. Zdar.


Naposledy upravil(a) kishmick dne 16 bře 2025 09:34, celkem upraveno 1 x.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Příspěvky: 675
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 745 kostka
- Bydliště: Pha skoro
Kishmick - 940 Turbo-sedan
Tome díky moc. Sehnal jsem sice VDO, ale to, co píšeš dává smysl.
_________________
škatule hejbej se
škatule hejbej se
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12895
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Kishmick - 940 Turbo-sedan
Hele ta teplota je k ničemu, nemáš tam průtok, takže to bude měřit nesmysly.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 805
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
Kishmick - 940 Turbo-sedan
Zdarec, s tou teplotou už takhle jezdím přes rok a má to jen menší prodlevu(třeba to čidlo pak přendám jinam). Ono se z toho ůdaje pak stane stejně dost nuda. Koupíš nějaký větší chladiče a první půlrok na to furt koukáš a když to neleze nahoru, koukáš potom spíš na AFR budík, tlak oleje, tlak turba atd...tam je to zábavnější
Dneska mě mile překvapil rozdělovač z Aliexpr. Je to asi fakt originál SherryBerg, jak tam píšou. Jako...napsaný to na něm neni, ale na žádnou shitku to taky nevypadá. Radši jsem ho vzal k tomu novýmu motoru, protože u něj nebyl rozdělovač žádnej a dneska přišel. Je to komplet za 2.300,-. Schválně se na to podívej...

Dneska mě mile překvapil rozdělovač z Aliexpr. Je to asi fakt originál SherryBerg, jak tam píšou. Jako...napsaný to na něm neni, ale na žádnou shitku to taky nevypadá. Radši jsem ho vzal k tomu novýmu motoru, protože u něj nebyl rozdělovač žádnej a dneska přišel. Je to komplet za 2.300,-. Schválně se na to podívej...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12895
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Kishmick - 940 Turbo-sedan
Rozdělovač teda fakt pěkný, až by jeden nevěřil 
Hele s tim čidlem ti zcela rozumím, jen jsem opatrný kvůli životnosti a poruchovosti. Takže jsme to na závoďáku pořešili tak, že pokud by nastal problém v olejovém systému, tak povolíš přechodku na hadice, sundáš filtr, kterej vrátíš na původní místo a jedeš dál... Zároveň se mi čidla neklepou s motorem a mam tam i vývod na chladič (v budoucnu). Ty máš v tomto místě airbox.
Fotka neni aktuální páč se zjistilo, že filtr se sekne o čidlo oleje, takže je tam ještě jedna vložka navíc

Hele s tim čidlem ti zcela rozumím, jen jsem opatrný kvůli životnosti a poruchovosti. Takže jsme to na závoďáku pořešili tak, že pokud by nastal problém v olejovém systému, tak povolíš přechodku na hadice, sundáš filtr, kterej vrátíš na původní místo a jedeš dál... Zároveň se mi čidla neklepou s motorem a mam tam i vývod na chladič (v budoucnu). Ty máš v tomto místě airbox.
Fotka neni aktuální páč se zjistilo, že filtr se sekne o čidlo oleje, takže je tam ještě jedna vložka navíc

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 805
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
Kishmick - 940 Turbo-sedan
Je to moc pěkný!
Pěkná práce! Na B230 je to ted na netu hojně k vidění. Naprostá klasika. Já do toho přemístění filtru půjdu potom asi taky. Je tam taky výhoda, že můžeš dát velkej-masivní držák motoru, jak velkej chceš a nic tomu nevadí. Já jsem si taky mmj. rozbruskou udělal 5mm zub na pomocný hřídeli, kdybych si v budoucnu kupoval MaxxECU a potřeboval dát někam snímač otáček vačky, kterej se taky dává do toho okýnka po staré mechan.palivové pumpě(otáčky obou jsou stejný). Třeba k tomu nedojde, ale udělat ten zub mi trvalo 15min. a přidávat někam v budoucnu nějaký jiný ozubený opičárny někam jinam -to by bylo jen pro zlost. Pěknej držák na snímač si potom můžeš na 3D vytisknout podle tohoto tady:
https://www.overboostracing.se/product-page/camshaft-sync-sensor-mount-for-volvo-b230-b23

https://www.overboostracing.se/product-page/camshaft-sync-sensor-mount-for-volvo-b230-b23
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Příspěvky: 805
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
Kishmick - 940 Turbo-sedan
Taky jsem si přikoupil dutinoměr(Subito) k mému starému budíku(na setiny). Tyčka, která propojí měření z hloubky s budíkem nahoře(a převede vodorovný pohyb na svislý). Válce jsem už několikrát mírně honoval a bylo zajímavý si změřit, o kolik jsem to zvětšil oproti origo 96.00 mm vrtání. Bylo to opět o 1-2 setiny. Minimum. Změřil jsem to ve dvou směrech a ve třech hloubkách. Nejvíc je tam vidět zvětšení válce o 0.07mm(96.07mm). A kdy je to už moc? Uvádí se, že od 0.1mm zvětšení(96.1mm) teprve začíná klepání pístu(piston slap). Takže jsem ještě v super normě. Ovalita asi minimální. A proto opět doporučuji: honujte, honujte, honujte s úplným klidem!

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Příspěvky: 805
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
Kishmick - 940 Turbo-sedan
Loučení s minulým rokem a sezonou 2024. V zimě auto moc nejezdilo. Na začátku zimy jsem se ve městě zapíchnul upadlým výfukem(do protisměru!
) do asfaltu a zlikvidovalo to ten zadní oblouk nad nápravou. Povolilo to ve sponě, v místě cca pod palubovkou. Příšernej zážitek. Radši jsem udělal lehounkou verzi 3" vcelku - bez těžkýho rezonátoru vepředu a přidal 2x pojist.závěsy navíc - jinak jen nerez trubka 76mm (to by se u P2 nestalo-tam je těch závěsů a ochr.plechů až přespříliš). Pár fotek ještě na nových zimákách a i z opravy výfuku - oblouk nad zadní nápravou se zmáčnul jak máslo
.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Příspěvky: 805
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
Kishmick - 940 Turbo-sedan
Ještě malé video z honování:
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 733
- Registrován: 4 roky 1 měsíc
- Bydliště: Bruntál
- Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW
Kishmick - 940 Turbo-sedan
To se dela nasucho bez oleje ?
-
Offline
- Příspěvky: 805
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
Kishmick - 940 Turbo-sedan
Mam to v tom popisku videa. Dal jsem tam vždycky olej 5w40(hobičkou na nádobí), pak setřít čistým hadrem a znova. Asi 3x série. Ale s hadrem by to video bylo moc dlouhý
. Hlavně se to musí na tyhle operace vyndat ze stojanu a dát na rovinu, protože se to vlastní vahou kroutí a nebylo by to přesný. Jinak o honování jsou jinde celý dlouhý studie. Tohle je domácí punk 


_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 733
- Registrován: 4 roky 1 měsíc
- Bydliště: Bruntál
- Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW
Kishmick - 940 Turbo-sedan
No kdo cte popisky
Uz jsem zaostril vidim...
Domaci je nejlepsi!
Domaci je nejlepsi!
-
Offline
- Příspěvky: 805
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
Kishmick - 940 Turbo-sedan
Chemické čištění hliníkové hlavy. Protože nemám ani ultrazvuk ani pískovačku(natož aquablasting), hlava se musela vyčistit chemií. Na karbon a kanály je nejrychlejší Real na grily. Je to hrozná síla(obsahuje hodně louhu), musí se to dělat fakt rychle a rychle oplachovat(jinak ten hliník tmavne). Dál jsem to měl v nálevu z octa(2dny) a doladuje se to acetonem a jemnym smirkem + stlačenej vzduch . Kanály jsou super čistý, připravený na jemný portování(srovnávání hlavy o 0.2mm až nakonec).
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Příspěvky: 805
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
Kishmick - 940 Turbo-sedan
Další přívod chladící kapaliny dozadu do hlavy. Odbočka z origo-hlavního přívodu z chladiče. Při úpravách se to dělá běžně i do více míst(do otvorů-místo mrazovek na bloku atd.). Já jsem pro začátek zvolil zadní část hlavy, protože právě ta je nejvíc náchylná na přehřívání(oproti přední části). Přívod chladiva je vpředu. Vzadu pomáhá proudění chl. kapaliny okruh k topení. Ale nezřídka se stává, že s vypnutým topením(mám tam to mechanické táhlo) se současně i zamezí proudění kapaliny do topení(dávají se tam i jiné X-ventily, termostaty atd.) a při vyšších otáčkách je zadní část hlavy i o 20C teplejší. Pak se jinak vyjíždějí válce atd..
Ať tak či onak, tahle úprava tomu všemu s jistotou zamezuje(v zimě jen auto později topí). Vzadu na hlavě se pouze vyklepne kulatá záslepka-prům. 29mm a pak je třeba si trochu zahrát na instalatéra!!!
P.S.: nástroje jsem si naštěstí půjčil zdarma, vše lze do měkkého hliníku udělat pouze ručně - kromě svařování samozř.


P.S.: nástroje jsem si naštěstí půjčil zdarma, vše lze do měkkého hliníku udělat pouze ručně - kromě svařování samozř.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Příspěvky: 805
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
Kishmick - 940 Turbo-sedan
Ještě před lapováním ventilů jsem si udělal měřák těsnosti podtlaku(potom i tlaku) ventilů. Rozměr trubky 45mm se dá použít na sání i na výfuk. Nasazuje se to na norm. vysavač, který udělá při ucpané trubce vacuum cca 0.3 bary. Pokud je těch 0.3baru na budíku i po přiložení měřáku(+gumové těsnění) k hlavě s ventilem uvnitř, měl by ventil těsnit. JInak se to těžko odhaduje a bylo by nutné pouze doufat.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 733
- Registrován: 4 roky 1 měsíc
- Bydliště: Bruntál
- Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW
Kishmick - 940 Turbo-sedan
Tam nejde nalit kapalina na ventily a fouknout stlaceny vzduch do kanalu ?
Neni to maly podtlak na odhaleni netesnosti ?
Jen se zvedave ptam...
Neni to maly podtlak na odhaleni netesnosti ?
Jen se zvedave ptam...
-
Offline
- Příspěvky: 675
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 745 kostka
- Bydliště: Pha skoro
Kishmick - 940 Turbo-sedan
taky mě to zajímá, díky za info. Nepochybuju ale, že to má Tomáš vymyšlený a zdůvodněný 

_________________
škatule hejbej se
škatule hejbej se
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12895
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Kishmick - 940 Turbo-sedan
kishmick: člověče myslím, že nápad super, ale vysavač má tak velký průtok, že malý únik nemáš šanci vidět a velký ti chytí protékající benzín. Používal jsem ho v práci k přisávání materiálu při obrábění, než dorazila vývěva.
Spíš mi řekni, ty tvoje úpravy, to vypadá, že míříš někam k 500+ koním na kolech, tzn. poloosy/kardan vydrží jeden, dva rozjezdy. Co má v plánu v tomhle směru?
Spíš mi řekni, ty tvoje úpravy, to vypadá, že míříš někam k 500+ koním na kolech, tzn. poloosy/kardan vydrží jeden, dva rozjezdy. Co má v plánu v tomhle směru?

-
Offline
- Příspěvky: 805
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
Kishmick - 940 Turbo-sedan
Zdar, to měření je o tom, zda cca těsní, či netěsní. Na to vysavač a 0,3baru stačí. Když je tam malá nerovnost, nenafoukáš nic-na budíku je 0 a pak tedy lapuješ dál. Za druhý je to o rychlosti a flexibilitě. V praxi s tímto také lapuješ a otíráš hadrem zbylou pastu, ale pak jen zapneš vysavač a přiložíš. Minuta na jeden ventil. A to si u jednoho zopakuješ třeba 20x, dokud se ručička na budíku nezačne hýbat. žádná kapalina, kterou pak musíš vysušovat, žádný nasazování pružin ventilů atd... Ventily sedí vlastní vahou v hlavě obrácené spodkem vzhůru a ty jedeš...pak udělám video....
Urvanej: mimo převodovky ty další komponenty vydrží dost....já jsem zkoušel jezdit pár dní s natlakovaným turbem GT3076R na 2.2baru a nic nekleklo!!! Ani stará převodovka M46 a to tam těch 400koníků bylo chvílema tutově. PLánuju zatim s LH2.4 tak 300-400HP(ale stabilní je to tak do 320HP), což už tam vlastně dávno je. Ale cíl je mít to co nejvíce stabilní a odolné dlouhodobě. Hodně pomáhá net, kde si celkem snadno najdeš, co která věc max.dlouhodobě vydrží. Třeba bych začal silnějšíma držákama motoru-ty vydrží tak 350HP a pak praskaji- např., pak ta moje nová převodovka atd... Vzal jsem žlutý pury - zatím na předek. Na zadek budou za měsíc(nejsem milionář
).
Urvanej: mimo převodovky ty další komponenty vydrží dost....já jsem zkoušel jezdit pár dní s natlakovaným turbem GT3076R na 2.2baru a nic nekleklo!!! Ani stará převodovka M46 a to tam těch 400koníků bylo chvílema tutově. PLánuju zatim s LH2.4 tak 300-400HP(ale stabilní je to tak do 320HP), což už tam vlastně dávno je. Ale cíl je mít to co nejvíce stabilní a odolné dlouhodobě. Hodně pomáhá net, kde si celkem snadno najdeš, co která věc max.dlouhodobě vydrží. Třeba bych začal silnějšíma držákama motoru-ty vydrží tak 350HP a pak praskaji- např., pak ta moje nová převodovka atd... Vzal jsem žlutý pury - zatím na předek. Na zadek budou za měsíc(nejsem milionář

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Kishmick - 940 Turbo-sedan
Na ty ventily existuje přípravek na stejném principu myslím od motorpalu. Zdrojem podtlaku je sání ledničkového kompresoru a výhoda je v rychlosti, nicméně když dělám tak 2-3 hlavy ročně kontroluju technickým benzínem.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Zkumavka