jirkaTDI - Volvo V70 II D5
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 309
- Registrován: 2 roky 10 měsíců
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti
jirkaTDI - Volvo V70 II D5
Které jiné než právě to tvé by si zasloužilo ST2 
-
Offline
- Příspěvky: 991
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
jirkaTDI - Volvo V70 II D5
ST1 mi zatím stačí. A taky mám rád svoje nový poloosy a dvouhmotu a rád bych, aby to všechno něco vydrželo
Navíc můžu dát ST2 kdykoliv mě omrzí ST1 a už se za to nic nepřiplácí. Když bych dal rovnou ST2, tak bych se zcela připravil o radost ze ST1, takto se mohu radovat dvakrát
Navíc můžu dát ST2 kdykoliv mě omrzí ST1 a už se za to nic nepřiplácí. Když bych dal rovnou ST2, tak bych se zcela připravil o radost ze ST1, takto se mohu radovat dvakrát
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 4876
- Registrován: 12 roků
- Bydliště: Domov: Třebestovice
- Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
- Bydliště: Zaměstnání: Praha
jirkaTDI - Volvo V70 II D5
Dobrý přístup

_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
-
Offline
- Příspěvky: 309
- Registrován: 2 roky 10 měsíců
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti
jirkaTDI - Volvo V70 II D5
Říkal jsem si to stejný. Jezdil jsem ST2 a pak se vrátil ke 136kW. No vydrželo mi to asi 3 měsíce a už jsem zase zpět
ST2 je fakt pecka a člověk si rychle zvykne. Nejen více výkonu a krouťáku, ale přijde mi to celkově příjemnější na řízení.
-
Offline
- Příspěvky: 991
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
jirkaTDI - Volvo V70 II D5
No zpátky se právě jít nedá
ale pomalu dopředu jo. Je pravda, že ta EU4 136 kW se ST2 je moc pěkné svezení, hlavně oproti mojí EU3 je znát jak dobře maká ta el. regulace turba oproti podtlaku.
Jinak ale mám taky pocit, že i s tou ST1 motor mnohem líp funguje, hlavně co se týče reakcí na plyn z nízkých otáček a celkově má motor lineárnější průběh bez jakéhokoliv propadu, což na sérii jsem měl drobné zakolísání v tahu mezi 2000-2500 ot.
A u ST2 na EU3 mám trochu obavy z kouřivosti, tak bych jí případně spojil ještě s dalšími úpravami, jako třeba větším coolerem, který tu kouřivost zase umí srazit.
Jinak ale mám taky pocit, že i s tou ST1 motor mnohem líp funguje, hlavně co se týče reakcí na plyn z nízkých otáček a celkově má motor lineárnější průběh bez jakéhokoliv propadu, což na sérii jsem měl drobné zakolísání v tahu mezi 2000-2500 ot.
A u ST2 na EU3 mám trochu obavy z kouřivosti, tak bych jí případně spojil ještě s dalšími úpravami, jako třeba větším coolerem, který tu kouřivost zase umí srazit.
-
Offline
- Příspěvky: 3682
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
jirkaTDI - Volvo V70 II D5
nemám pocit, že by ST2 kouřila, jen když tomu šlápneš prudce plný, ale to bude spíš kombinace lehkého kouře a hlavně sazí z výfuku
-
Offline
- Příspěvky: 309
- Registrován: 2 roky 10 měsíců
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti
jirkaTDI - Volvo V70 II D5
Ano, jak píšeš. Ten průběh je s chipem hezky lineární. I ta EU4 136kW má po 4000 znatelný propad výkonu. U ST2 to fakt táhne od nějakých 1800 fakt až do omezovače. Tohle mi právě v té sérii fakt chybí a je to prostě paráda. Takhle to zkrátka mělo vyjet z fabriky
Docela bych to průběhem výkonu s ST2 přirovnal i k 3.0 M57 od BMW.
Jinak u mě teda samozřejmě nekouří, protože DPF. Snažím se to jednou za čas sledovat přes diag a vypaluje to pořád normálně. Výfuk čistej.
Cooler jsem zvažoval taky, ale teploty se i s tímhle sériovým drží v normě. Zase větší cooler - větší turbo lag.
Ten City filter nepomůže?
Jinak u mě teda samozřejmě nekouří, protože DPF. Snažím se to jednou za čas sledovat přes diag a vypaluje to pořád normálně. Výfuk čistej.
Cooler jsem zvažoval taky, ale teploty se i s tímhle sériovým drží v normě. Zase větší cooler - větší turbo lag.
Ten City filter nepomůže?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13320
- Registrován: 15 roků
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
jirkaTDI - Volvo V70 II D5
mglviktorko: hele s tím psaním "větším turbem" = "větší lag" už mi začíná pomalu tik. 
O kolik si myslíš, že zvětšíš objem a za jak dlouho ten objem nafouká turbo, 0,001s?
Jako jestli tohle poznáš, tak klobouk dolu, ale za mě by tohle rozhodně neměl být argument proti většímu IC.
BTW stejně nerozumím, jak by větší cooler pomohl nižší kouřivosti. Auto prostě ví, jaký má mít A/F a je fuk, zda je víc, nebo míň "A" protože "F" se podle toho doladí. Ale jestli mi něco uniká, rád se poučím:-)
O kolik si myslíš, že zvětšíš objem a za jak dlouho ten objem nafouká turbo, 0,001s?
BTW stejně nerozumím, jak by větší cooler pomohl nižší kouřivosti. Auto prostě ví, jaký má mít A/F a je fuk, zda je víc, nebo míň "A" protože "F" se podle toho doladí. Ale jestli mi něco uniká, rád se poučím:-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 309
- Registrován: 2 roky 10 měsíců
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti
jirkaTDI - Volvo V70 II D5
Máš pravdu, v reálu ten rozdíl bude asi zanedbatelný
-
Offline
- Příspěvky: 3682
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
jirkaTDI - Volvo V70 II D5
jen tak mimochodem, jaké tlaky jsou z turba na origo - ST1 - ST2 ??
-
Offline
- Příspěvky: 991
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
jirkaTDI - Volvo V70 II D5
Tod2: origo 120 kW tlačí 1 bar, kolik tlačí ST1 kouknu.
Aby ten cityfilter fungoval, tak musím jezdit pořád jako magor a pravidelně točit motor do omezovače. Jakmile jezdím pár dní po městě, tak je hned znát větší spotřeba a línější reakce na plyn, jak se to zanáší. Po ST1 se to zanáší ještě mnohem rychleji, už je to neudržitelný.
Jinak dal jsem si druhý pokus s potažením sloupků, na před-face plastu ta koženka drží přeci jen lépe.
A opět laborace se šíbrem, na autě byly odpadlý kovový lišty, na šíbru co jsem měl náhradí taky, tak jsem to na jedno okno nalepil mamutem zpět, dal na auto, seřídil a konečně to uspokojivě funguje.
14 dní zpět proběhl větší výlet: za 4 dny najeto 3100 km - na Rally Legend do San Marina, do Říma k volbám a po cestě zpět muzeum Pagani.
Spotřeba rovných 7 l/100 km a průměrná rychlost 93 km/h včetně popojíždění po Římě, Rimini a San Marinu
Teď o víkendu jsem dal nový průchodky na pásy, původní to mají za sebou. Dal jsem neorigo, ale řidičova nesedí jak by měla. Sice se pás odvíjí hladce, ale asi budu muset koupit origo za litr
A taky přezuto zimní, najeto aktuálně 535 300 km. Sundané letní GoodYear mají 6 mm předky (po jedné sezóně) a zadky 5,5 mm (po dvou sezónách)
HJS Cityfilter půjde z auta pryč, už jsem si sehnal origo katy
A opět laborace se šíbrem, na autě byly odpadlý kovový lišty, na šíbru co jsem měl náhradí taky, tak jsem to na jedno okno nalepil mamutem zpět, dal na auto, seřídil a konečně to uspokojivě funguje.
14 dní zpět proběhl větší výlet: za 4 dny najeto 3100 km - na Rally Legend do San Marina, do Říma k volbám a po cestě zpět muzeum Pagani.
Spotřeba rovných 7 l/100 km a průměrná rychlost 93 km/h včetně popojíždění po Římě, Rimini a San Marinu
Teď o víkendu jsem dal nový průchodky na pásy, původní to mají za sebou. Dal jsem neorigo, ale řidičova nesedí jak by měla. Sice se pás odvíjí hladce, ale asi budu muset koupit origo za litr
A taky přezuto zimní, najeto aktuálně 535 300 km. Sundané letní GoodYear mají 6 mm předky (po jedné sezóně) a zadky 5,5 mm (po dvou sezónách)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 6002
- Registrován: 6 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kamenice
- Vůz: XC 70 2.4D 2010
- Bydliště: Praha východ
jirkaTDI - Volvo V70 II D5
Měl bys nějaký fotky z toho muzea Pagani? Klidně do zprávy nebo email...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM
XC70 2010 151kw/420NM
-
Offline
- Příspěvky: 991
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
jirkaTDI - Volvo V70 II D5
Jasný, fotky jsem hodil sem:
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=1089561#p1089561
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=1089561#p1089561
-
Offline
- Příspěvky: 991
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
jirkaTDI - Volvo V70 II D5
Dnes pravidelný servis: 537 260 km:
- olej Total 5w-40 + filtr MANN
- vzduchový filtr MANN
- palivový filtr MANN
Dále výměna HJS city-filtru zpět na originální katalyzátory.
- olej Total 5w-40 + filtr MANN
- vzduchový filtr MANN
- palivový filtr MANN
Dále výměna HJS city-filtru zpět na originální katalyzátory.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 3682
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
jirkaTDI - Volvo V70 II D5
Měl ten filtr nějaký účinek? Nebo výměna proto, že neměl, nebo se to ucpávalo?
-
Offline
- Příspěvky: 991
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
jirkaTDI - Volvo V70 II D5
Má to účinek, ale záleží na podmínkách. Snižuje to kouřivost při nízké zátěži a v nízkých otáčkách. Naopak při větší zátěži ve vyšších otáčkách to pak kouří více, protože to vyfoukne nahromaděné saze. Na měření emisí super, ve městě je auto zdánlivě čistší, ale pak vyjedeš za město a zůstane za tebou oblak kouře
Dokud byl v autě sériový soft, dalo se s tím žít celkem v pohodě, ale po nahrání ST1 je kouřivost výrazně vyšší a zanášelo se to extrémně.
Dále mi vadí, že HJS má výrazně menší katalyzátor oproti dvěma sériovým a auto s ním výrazně více smrdí, takže reálné emise škodlivin budou s HJS pravděpodobně o dost horší
Navíc doufám ve snížení spotřeby s obyč katy, protože HJS má o něco větší odpor, ale to se uvidí, až vyjedu pár nádrží.
Nyní už mám radost, že auto nekouří a méně smrdí. Ještě uvažuju o opětovném zprovoznění EGR (nyní je SW off + záslepka), což by smrad mělo ještě více omezit.
Čím víc jezdím moderními auty a elektromobily, tím víc mi ten smrad starého dieselu vadí
Dále mi vadí, že HJS má výrazně menší katalyzátor oproti dvěma sériovým a auto s ním výrazně více smrdí, takže reálné emise škodlivin budou s HJS pravděpodobně o dost horší
Navíc doufám ve snížení spotřeby s obyč katy, protože HJS má o něco větší odpor, ale to se uvidí, až vyjedu pár nádrží.
Nyní už mám radost, že auto nekouří a méně smrdí. Ještě uvažuju o opětovném zprovoznění EGR (nyní je SW off + záslepka), což by smrad mělo ještě více omezit.
Čím víc jezdím moderními auty a elektromobily, tím víc mi ten smrad starého dieselu vadí
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 3682
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
jirkaTDI - Volvo V70 II D5
Zvláštní, že Ti to tolik kouří. Já na první pohled větší kouřivost nevidím. I když teď po tmě, když za mnou jede auto a já tomu postupně přidávám, tak tam kouře ne světlech auta za mnou docela je. Když tomu prudce šlápnu, tak to je jasné, saze z výfuku jdou ven...
-
Offline
- Příspěvky: 991
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
jirkaTDI - Volvo V70 II D5
To je právě ono, ve dne není nic vidět, ale po tmě vidíš, jak světla auta za tebou halíš do mlhy
klasický diesel bez DPF vždy něco málo odfoukne, když ho po nějaký době klidné jízdy proženeš. Jenže v tom HJS filtru se toho nahromadí tolik, že trvá třeba 50 km dynamické jízdy po dálnici, než auto přestane zcela kouřit. Na to, aby se z filtru vše vyfoukalo nestačí normální jízda po dálnici 130 km/h a otáčky 2700, na to je potřeba opravdu plný plyn a otáčky 3500+. Ideálně horská silnice a prudké stoupání a 2. a 3. kvalt držet co nejvíc v omezovači. Nebo německá dálnice a tempo 190 km/h+. To je v normálním provozu nereálný, neekonomický a celkově nesmyslný, takže proto to šlo ven.
-
Offline
- Příspěvky: 3682
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
jirkaTDI - Volvo V70 II D5
chápu, to by mne taky "nebavilo"...
-
Offline
- Příspěvky: 991
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
jirkaTDI - Volvo V70 II D5
Včera později večer jsem si dal kondiční jízdu na sněhu. Je osvěžující se takto projet po prázdných silnicích, potkal jsem jen občas nějaké BMW
ideální podmínky pro trénink brzdění levačkou, kazí to jen nevypinatelná stabilizace. A musel jsem přefouknout zadní pneu, aby měly alespoň trochu snahu zatáčet.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 3747
- Registrován: 11 roků
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
jirkaTDI - Volvo V70 II D5
Ale ono to jde docela slušně potlačit i bez vyndání pojistky. Na levé páčce pod volantem přes dlouhé podržení reset potlačíš kontrolu trakce. Minimálně v tom smyslu, že tě to pustí do otáček a nebude to motor dusit na "1.800" ot/min. Se zapnutou kontrolou trakce některé zasněžené kopce nešlo vyjet...vždycky to zadusilo motor. Po vypnutí nebyl problém točit 5.000 ot a prostě se prohrabat a vyhrabat
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
-
Offline
- Příspěvky: 3682
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
jirkaTDI - Volvo V70 II D5
to potlačení kontroly resetem platí obecně pro P2? za jakých podmínek, nebo kdy to ten reset vypne? kde musím být kolečkem v menu?
vím že resetem vynuluju spotřebu apod, ale tohle jsem nevěděl
vím že resetem vynuluju spotřebu apod, ale tohle jsem nevěděl
-
Offline
- Příspěvky: 3747
- Registrován: 11 roků
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
jirkaTDI - Volvo V70 II D5
já bych řekl, že to jde u všech P2 s AWD.....DSTC (nikoliv s STC). Občas jsem to v zimě používal při blbnutí, nebo když jsem měl staré tvrdé zimáky v kombinaci s mrtvou čtyřkolkou a na Šumavě nešlo vyjet kopec do Velhartic. Se zapnutou kontrolou trakce jsem se vždycky zastavil asi ve 1/3 kopce a dál už to prostě nešlo, zadusil se motor. Po vypnutí trakce jsem to nakonec vyjel i s těma starejma zimákama a mrtvym AWD, prostě jsem se vyhrabal nahoru a benzínový pětiválec zpíval ve vysokých otáčkách.
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
-
Offline
- Příspěvky: 3682
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
jirkaTDI - Volvo V70 II D5
ok, ale jak to teda vypnu přes páčku? a je to nějak signalizováno?
DSTC tlačítko na panelu je jasné, ale tohle ne
DSTC tlačítko na panelu je jasné, ale tohle ne
-
Offline
- Příspěvky: 991
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
jirkaTDI - Volvo V70 II D5
Kontrola trakce jde zcela vypnout tlačítkem, ale ještě nenastala situace, kdy bych to potřeboval u FWD vypnout. Kontrola trakce povolí tak akorát efektivní prokluz.
Ale stabilizace zůstává zapnutá. Jednak při sebemenším smyku ihned zasahuje a auto rovná a brzdí, druhak při tom klouzání to zatěžuje zadní brzdy a destičky mizí před očima.
Ale stabilizace zůstává zapnutá. Jednak při sebemenším smyku ihned zasahuje a auto rovná a brzdí, druhak při tom klouzání to zatěžuje zadní brzdy a destičky mizí před očima.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé
