Otázka, na kterou neznám odpověď
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 5675
- Registrován: 6 roků 4 měsíce
- Bydliště: Kamenice
- Vůz: XC 70 2.4D 2010
- Bydliště: Praha východ
Otázka, na kterou neznám odpověď
Doufám, že tohle je užovka... Dlouhá tak 70cm.
_________________
XC70 2010 151kw/420NM
XC70 2010 151kw/420NM
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 430
- Registrován: 12 roků 8 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: Volvo XC90 2.5T 2003
Otázka, na kterou neznám odpověď
Je možné použiť opätovne šróby z nápravnice? Je potrebné 2 vybrať a následne ich tam vrátiť. Alebo je lepšie použiť nové?
_________________
Volvo "Karkulka" C70 convertible 2.4T 2000
Volvo XC90 2.5T 2003
Ex: Volvo S60 2.4 D5 120kW 2002
Volvo "Karkulka" C70 convertible 2.4T 2000
Volvo XC90 2.5T 2003
Ex: Volvo S60 2.4 D5 120kW 2002
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14293
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Otázka, na kterou neznám odpověď
Používám původní.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 879
- Registrován: 4 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012
Otázka, na kterou neznám odpověď
To je strašně ošemetná věc. Nejsem profesionální automechanik a když jsem jako mlaďoch za socíku melouchem opravoval stovky a stodvacítky, tak se taková věc skoro vůbec neřešila, co šlo ven, šlo potom zpátky. Jenže jak člověk stárne, nebo teda alespoň já, tak začne víc domýšlet, co by se mohlo stát kdyby atd. Já, když už náhodou něco dělám na podvozku, tak určitě dávám nově šrouby nebo matky u kterých se podle dílenské příručky dotahuje na moment a potom ještě o stupně, protože si myslím, že takový šroub se natáhne a natáhnout podruhé už by se neměl. Ty co se dotahují jenom na moment, podle toho kde jsou a jakým způsobem jsou namáhané, většinou nechám. A když budu úplně upřímný, když udělal junior papíry, dotáhl jako první auto domů A4, strašlivou vykopávku a tam jsem dělal kus přední nápravy a skutečně všechny šrouby co jsem měl z nápravy a ramen venku jsem koupil nové, sice ne originály Audi, ale Meyle apod, ale kdyby se nedejbože s tím autem potom něco stalo jenom pro to, že jsem ušetřil pár desetikorun a junior by si rozbil hubu, do smrti bych si to neodpustil.
-
Offline
- Příspěvky: 2056
- Registrován: 11 roků 11 měsíců
- Bydliště: Bechyně
- Vůz: V40 1,9Di 85kW r.v 2001 D4192T3
Otázka, na kterou neznám odpověď
Na ovci jsem třbeba na zadní tlumiče dal šrouby nový. Ale jenom proto, že byly KO po sundání.
Na 307 při výměně tlumičů předních, tam šly šrouby původní.
Na 307 při výměně tlumičů předních, tam šly šrouby původní.
_________________
je: Hyundai I40 1,7 CRDI 100kW, OI 1,9tdi 81kW, Fabia III 1,4 66kW, MGB 1,8 1974
ex: V40 1,9Di 85kW, GSF 600 N 57kW, Renault Chamade 1,8i 54kW, Opel astra F 1,6i 55kW, 307 1,6hdi 66kW
je: Hyundai I40 1,7 CRDI 100kW, OI 1,9tdi 81kW, Fabia III 1,4 66kW, MGB 1,8 1974
ex: V40 1,9Di 85kW, GSF 600 N 57kW, Renault Chamade 1,8i 54kW, Opel astra F 1,6i 55kW, 307 1,6hdi 66kW
-
Offline
- Příspěvky: 3324
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Otázka, na kterou neznám odpověď
Moment + Stupně nerovná se nutně větší osová síla ve šroubu.
Tenhle postup se spíše používá u spojů kde chceš docílit konzistentní osovou sílu nezávisle na různých povrchových úpravách šroubů. Nicméně to nic nemění na faktu, že výměna šroubů je jistota. Já šrouby měním podle jejich stavu zpravidla minimálně matici. Obecně pak nemám rád striktní dotahovaní na moment, protože sice znáte moment, ale neznáte součinitele tření v závitu a pod hlavou, jak těch šroubů co tam dáváte tak těch šroubů na které to bylo spočítané.
Tenhle postup se spíše používá u spojů kde chceš docílit konzistentní osovou sílu nezávisle na různých povrchových úpravách šroubů. Nicméně to nic nemění na faktu, že výměna šroubů je jistota. Já šrouby měním podle jejich stavu zpravidla minimálně matici. Obecně pak nemám rád striktní dotahovaní na moment, protože sice znáte moment, ale neznáte součinitele tření v závitu a pod hlavou, jak těch šroubů co tam dáváte tak těch šroubů na které to bylo spočítané.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 430
- Registrován: 12 roků 8 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: Volvo XC90 2.5T 2003
Otázka, na kterou neznám odpověď
Díky za info. V podstate to asi nie je žiadna závratná čiastka kúpiť 2 šróby, v porovnaní čo do toho auta dávam 

_________________
Volvo "Karkulka" C70 convertible 2.4T 2000
Volvo XC90 2.5T 2003
Ex: Volvo S60 2.4 D5 120kW 2002
Volvo "Karkulka" C70 convertible 2.4T 2000
Volvo XC90 2.5T 2003
Ex: Volvo S60 2.4 D5 120kW 2002
-
Offline
- Příspěvky: 3324
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Otázka, na kterou neznám odpověď
Potřeboval bych rychlodemontovatelné příčníky na auto co má podélníky z trubek průměr 40mm a nic nemůžu najít. Popřípadě by mi stačili jen nějaké rychlodemont upínky a příčník bych dodal svůj dle potřeby. Nemůžu to moc bastlit, bude potřeba to v budoucnu replikovat cca 100x. Nevíte někdo o něčem?
Předem díky
Předem díky
-
Online
- Příspěvky: 1827
- Registrován: 4 roky 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Otázka, na kterou neznám odpověď
Kluci, malý hloupý dotaz - tady jsem to nenašel. Brzy budu potřebovat vyměnit olej v AT. Postup je +- jasný, ale budu to dělat na chatě a auto se dá dát do roviny plus minus, ale není to perfektní. Jde mi o tu finální nivelaci hladiny oleje: musí být auto perfektně v rovině, nebo stačí tak nějak? Rovnou garáž máme pod bytovým domem, ale to je cca 30 km a sousedi by mne asi kamenovali, kdybych něco odpouštěl. Děkuji
Pozn.: někde na videu jsem viděl, že auto stálo předkem na nájezdech, ale možná jsem přehlédl, že třeba i zadní kola byla na nájezdech
Pozn.: někde na videu jsem viděl, že auto stálo předkem na nájezdech, ale možná jsem přehlédl, že třeba i zadní kola byla na nájezdech
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14293
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Otázka, na kterou neznám odpověď
Když to bude +- v rovině tak to bude cajk.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 3608
- Registrován: 10 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
Otázka, na kterou neznám odpověď
ať Jehlanovi nesviním topic s výměnou. Ony se dělaly 850 s blinkry v zrcátkách?
naivně jsem myslel, že to poprve bylo až u F-L P2 platformy.

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12949
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Otázka, na kterou neznám odpověď
Jojo, prodávalo se to jen jako áftrmárket. Ale v kombinaci s emerickou záslepkou blinkru v blatníku by to tomu i jeden uvěřil, což? 

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Online
- Příspěvky: 375
- Registrován: 11 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: 940 B230FB '91
Otázka, na kterou neznám odpověď
Kdyz je rec o 850, me dnes zaujal tenhle panel klimy z 850 TDI.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 890
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Znojmo
- Vůz: Peugeot
Otázka, na kterou neznám odpověď
Kdyz to budes delat v rovine,
tak se pak nebudes citit tolik provinile,
az v tom zakuka.
tak se pak nebudes citit tolik provinile,
az v tom zakuka.
_________________
postapo.cz
postapo.cz
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 3653
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
Otázka, na kterou neznám odpověď
Zajimavy, coto je? to sem nikdy nevidel
EDIT:
nasel jsem tenhle text:
Autosytem made third party climate controls for European cars (among other things). I seen them in BMWs and Volkswagens but they are rare. I think they are based in the Czech Republic.
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvky: 3324
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Otázka, na kterou neznám odpověď
Je to dodatečná zástavba klimatizace do auta. Dělala to firma Autosystem z Itálie pro poměrně hodně značek. Pokud se nepletu později se přejmenovali na Autoclima a dělají kity pro druhý kompresor klimatizace a další komponenty spojené s AC a auty.
Možná bych našel nějaký manuál, ale nebude k Volvu.
Možná bych našel nějaký manuál, ale nebude k Volvu.
-
Online
- Příspěvky: 375
- Registrován: 11 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: 940 B230FB '91
Otázka, na kterou neznám odpověď
Díky za objasnění.
-
Offline
- Příspěvky: 1202
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design 178kW/480Nm
Otázka, na kterou neznám odpověď
Tarkin na svým pekáči dlouho nic neřešil.
Auto s ochlazením občas dost blbě startuje. Dnešní modelová situace, venku hnusně a chcavec, přes noc okolo 13°C. Sednu do toho, necham pár vteřin klíček v druhé poloze, světla off a točím. Auto se několikrát převaluje, až mu začne docházet dech a nakonec chytí. O víkendu najelo 200km na jeden zátah, baterka je 3 roky stará, žhavičky BERU - minulý rok kontrolovány, předvstřik seřízen. Alternátor zrepasován před rokem a půl.
Má někdo po ruce křišťálovou kouli?
Auto s ochlazením občas dost blbě startuje. Dnešní modelová situace, venku hnusně a chcavec, přes noc okolo 13°C. Sednu do toho, necham pár vteřin klíček v druhé poloze, světla off a točím. Auto se několikrát převaluje, až mu začne docházet dech a nakonec chytí. O víkendu najelo 200km na jeden zátah, baterka je 3 roky stará, žhavičky BERU - minulý rok kontrolovány, předvstřik seřízen. Alternátor zrepasován před rokem a půl.
Má někdo po ruce křišťálovou kouli?
Naposledy upravil(a) Tarkin dne 14 zář 2022 08:54, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm, VDD inside, Heico Sportiv Kit
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm, VDD inside, Heico Sportiv Kit
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Online
- Příspěvky: 3484
- Registrován: 10 roků
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Otázka, na kterou neznám odpověď
no, mám pocit, že je to trochu nemoc S80 D5
co kabely a spoje? ta trasa dopředu je docela dlouhá, takže každá ztráta se projeví
co startér?
dělá to vždy nebo jen za studena?
co tlaky na válcích?
co kabely a spoje? ta trasa dopředu je docela dlouhá, takže každá ztráta se projeví
co startér?
dělá to vždy nebo jen za studena?
co tlaky na válcích?
-
Offline
- Příspěvky: 1202
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design 178kW/480Nm
Otázka, na kterou neznám odpověď
Jak dlouho snese auto držet starter v běhu, aniž by uvadal? Nepřijde mi normální aby po chvíi točení a teoreticky nabité baterii takhle rychle uvadal.no, mám pocit, že je to trochu nemoc S80 D5
co kabely a spoje? ta trasa dopředu je docela dlouhá, takže každá ztráta se projeví
co startér?
dělá to vždy nebo jen za studena?
co tlaky na válcích?
Startér je po výměně asi 2 roky.
Nedělá to vůbec vždy. Teď kdybych s tim celý den někde pocukával, tak to bude startovat normálně. Takže spíš studeno, ale taky jen jak kdy.
Tlaky se měřily je tomu asi 2 roky. 23,5-27-23,5-27-27
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm, VDD inside, Heico Sportiv Kit
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm, VDD inside, Heico Sportiv Kit
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvky: 995
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha západ
- Vůz: V60 2018 T3
- Bydliště: Praha západ
Otázka, na kterou neznám odpověď
Klidne to muze byt i baterkou. Na svym tdi (v70i) mam novou baterku 2 roky, starter novy mozna 5 let zpet. Loni v zime startovalo blbe, ale kdyz jsem nechal baterku na nabijecce, chytlo dobre. Ted teda startuje krasne, "tvrde" i bez dobijeni nabijeckou. Ja bych to zkusil nechavat pri odstaveni na nabijecce a sledoval, jestli starty budou furt blby. Vyloucis chybu na baterii a altiku.
Btw. zustavala mi svitit svetylka ve dverich. Tak jsem je vyhazel a cekam. Co jsem koukal na fotky s80 v inzeratech, svetylka jsem tam uz nevidel.
Btw. zustavala mi svitit svetylka ve dverich. Tak jsem je vyhazel a cekam. Co jsem koukal na fotky s80 v inzeratech, svetylka jsem tam uz nevidel.
_________________
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
-
Offline
- Příspěvky: 1202
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design 178kW/480Nm
Otázka, na kterou neznám odpověď
Obejdu to s multimetrem a zkusím proměřit napětí u starteru a kabely ke žhavičkam.
Vzhledem k tomu, že je auto po 200km, čekal bych, že bude baterka na full.
Vzhledem k tomu, že je auto po 200km, čekal bych, že bude baterka na full.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm, VDD inside, Heico Sportiv Kit
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm, VDD inside, Heico Sportiv Kit
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvky: 3608
- Registrován: 10 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
Otázka, na kterou neznám odpověď
JAZYKOVĚDNÁ DISCIPLÍNA
- co znamená slovo "klouzek" ?
Dotaz se vztahuje k zakonzerovování Polyuretanového zátěru.
Koupil jsem pár nepromokavých potahů/obalů na batohy/krosny. Jeden z nich vlivem dlouhodobého skladování zapáchal.
Inu, napustil jsem kýbl s teplou vodou, přidal JAR a potah důkladně vymáchal. Bohužel se tímto procesem začal uvolňovat
původní PU zátěr - začal být mazlavý/lepivý. Po uschnutí se to trochu zatáhlo, ale pořád to není úplně ono.
V obchodě mi poradili, že je zbytečné kupovat drahý sprej na obnovu PU zátěrů za 500kč (ten se hodí na dražší produkty),
ať prý povrch vezmu Pudrem (to samozřejmě znám) nebo klouzkem......a tady jsem v koncích
- co znamená slovo "klouzek" ?

Dotaz se vztahuje k zakonzerovování Polyuretanového zátěru.
Koupil jsem pár nepromokavých potahů/obalů na batohy/krosny. Jeden z nich vlivem dlouhodobého skladování zapáchal.
Inu, napustil jsem kýbl s teplou vodou, přidal JAR a potah důkladně vymáchal. Bohužel se tímto procesem začal uvolňovat
původní PU zátěr - začal být mazlavý/lepivý. Po uschnutí se to trochu zatáhlo, ale pořád to není úplně ono.
V obchodě mi poradili, že je zbytečné kupovat drahý sprej na obnovu PU zátěrů za 500kč (ten se hodí na dražší produkty),
ať prý povrch vezmu Pudrem (to samozřejmě znám) nebo klouzkem......a tady jsem v koncích
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14293
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Otázka, na kterou neznám odpověď
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Online
- Příspěvky: 3484
- Registrován: 10 roků
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Otázka, na kterou neznám odpověď
klouzek alias mastek alias pudr
ale moc nerozumím tomu, proč klouzkem
respektive jak se mohl uvolnit nepromokavý zátěr z nepromokavého vaku
ale moc nerozumím tomu, proč klouzkem

respektive jak se mohl uvolnit nepromokavý zátěr z nepromokavého vaku

Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé