B230F, LH2.2 nejde valec cislo 2

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1792
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

B230F, LH2.2 nejde valec cislo 2

Příspěvek od standa »

To je sakra zahada!

Sergej vyzkousel asi vsechno co se da, snad krome overeni, ze zapalovaci impuls pro druhy valec prijde v pravy cas. Ale i kdyby druhy valec zapaloval v nesmyslny cas, tak by to (asi urcite?) strilelo do sani nebo do vyfuku...

Nemuze byt druhy valec nejak mechanicky rozbitej? Napada me stale zavreny vyfukovy ventil - komprese by byla ok, svicka bude mokra, ale bude to strasne bohaty... Nebo nejak priucpany kanaly, na mereni komprese to staci, na volnobeh uz ne... Nedavno jsem resil B20 - jeden ventil mel zdvih 3mm - komprese skoro ok, volnobeh super, po pridani plynu duneni z vyfuku a beh na tri valce.

FrantaB: vstriky pracuji u LH2.2 (taky u 2.4 a mnohych dalsich vstrik. systemu) spolecne, kazdy do jine casti cyklu. Rozprasene palivo si proste pocka, az se saci ventil otevre. Me to taky pripada divny... :D
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

FrantaB
Offline
Příspěvky: 775
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

B230F, LH2.2 nejde valec cislo 2

Příspěvek od FrantaB »

standa:
Přiucpaný kanály určitě nejsou hlavní a dokonce ani podstatný problém. Kdyby sací-tak není mokrá svíčka. Kdyby výfukový, tak to aspoń 1-2x prskne než se to udusí ve vlastní šťávě. A sergej píše že to ani neškytne, když jsou všechny svíčky venku a zašroubovaná je jenom na č. 2. Ani to nestřelí...

Jinak-měl jsem za to že se synchroní vstřikování trochu mění se stoupajícími otáčkami. Divné to není, v tom sání se s pohybem vzduchu a následně směsi dějou různé věci a kdyby každý vstřik jel na čas do "svého" válce, tak by hlavně v přechodových režimech byl každou chvíli problém s bohatostí.


Takže bych šel po časování impulsu pro č. 2. Hallovka, oxidy v závitu pro svíčku, vypálená cesta tělem rozdělovače (Hallovky) někam na kostru.
Když koukám na tu konstrukci, tak VN je reálně přivedené na osičku Hallovky. A jestli je/bylo na její rozetě něco přilepeného/připečeného a zároveň to chodilo s víčkem a kabely kde byly odpory v MOhm, tak nějaká část jiskry pro č. 2 mohla vesele šlehat v Hallovce namísto na svíčce a rozeta je teď opálená doblba, plus tam třeba ještě něco jiskří i s novými kabely.
Takže jiskra na vzduchu volně na oko OK, ale ve válci ji to spoukne, přichází v trochu špatný čas a pro válec č. 2 je navíc opožděné (případně aspoň někdy neexistuje) nic, co se signálem z Hallovky řídí...


Edit pro standu:
Nemusí to střílet nikam. Na jiném motoru podobně řízeném jsem viděl případ kdy frajer prohodil pro 2 válce kabely na rozdělovači. Startovalo to, volnoběh OK, jelo to-jen to nešlo za plynem, zadýchávalo se to do kopce a katalyzátor pod autem svítil žlutobíle jako plamen dobře seřízené letlampy...
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s (587k) 640k na podvozku a (247k) 300k na motoru

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1792
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

B230F, LH2.2 nejde valec cislo 2

Příspěvek od standa »

Neslo by otocit celym rozdelovacem o 90° a VN kabely presunout o jeden valec po (proti) smeru poradi zapalovani? Jestli se problem presune, tak je to v zapalovani...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2618
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

B230F, LH2.2 nejde valec cislo 2

Příspěvek od Sergej »

Standa: to by asi slo skusit relativne bezbolestne.
Teoreticky by mohlo byt este vadne zapalovanie EZK v tom, ze po prijati impulzu z hall senzora odcasuje iskru pre vsetky valce dobre, len pre 2 zle.
Ventily sa hybu, oba.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2618
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

B230F, LH2.2 nejde valec cislo 2

Příspěvek od Sergej »

standa píše: 28 čer 2024 23:58 Neslo by otocit celym rozdelovacem o 90° a VN kabely presunout o jeden valec po (proti) smeru poradi zapalovani? Jestli se problem presune, tak je to v zapalovani...
Premyslal som o tom, ale tym overim len VN rozdelovac, nie snimac impulzov. Ten je spojeny s mechanickou zakladnou a k vacke sa neda pripojit nijak inak. Jedine sa da zmenit poloha veka voci zakladni.
Dnes som zmeral kompresne tlaky za studena poriadne. Tam problem asi nebude.

Přidáno za 4 minuty 42 sekund:
Pretacanie za studena, sviecky namontovane.
Ak by bol vyfukovy ventil zaseknuty, oblacik by sa nekonal.
https://youtu.be/Z95fVgQ1LdU
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

B230F, LH2.2 nejde valec cislo 2

Příspěvek od Urvanej »

Když už to máš dole, koukni, jak se otevírá ten výfukový ventil...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2618
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

B230F, LH2.2 nejde valec cislo 2

Příspěvek od Sergej »

powl píše: 28 čer 2024 22:35 Ondro: dalo...https://www.alza.cz/auto/geko-tester-zapalovacich-svicek-d7745139.htm?gclid=EAIaIQobChMIyJ7x0ZD_hgMVOKaDBx2VJwfdEAQYAyABEgLx9_D_BwE&kampan=adwau_auto-moto_pla_all_auto-moto_naradi_c_9196448___352005503509_~71253488072~

Muj tip je, ze FrantaB ma pravdu a je spatne casovani jiskry

Okamzikem vstriku paliva to imo nebude, u neprimovstriku na tom zas tak nezalezi (ne tolik aby valec vubec nepalil)
To vyzera zaujimavo.
Casovanie iskry asi ano, ale blbo sa to zistuje.
EZ117K nevie ktory valec prave pali.
Hall senzor funguje vo vsetkych polohach.
EZ117K ma nejaky diagnosticky konektor, skusim zistit co robi.

Přidáno za 6 minut 15 sekund:
Urvanej píše: 01 črc 2024 11:21 Když už to máš dole, koukni, jak se otevírá ten výfukový ventil...
Takto:
https://youtube.com/shorts/FwhHyqX1dBk?feature=share
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

B230F, LH2.2 nejde valec cislo 2

Příspěvek od Urvanej »

Tvl Sergeji to je záhada :cry:
Ještě by sis to mohl dát do jednoho záběru, výfukový ventil a svíčku :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2618
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

B230F, LH2.2 nejde valec cislo 2

Příspěvek od Sergej »

Este posielam foto rozdelovaca a snimaca pulzov.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1792
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

B230F, LH2.2 nejde valec cislo 2

Příspěvek od standa »

ad rozdelovac: ja jsem myslel odsroubovat ty sroubky, ktery drzi cely rozdelovac (steluje se tak predstih na karburacnich sedmickach) a cely pootocit. Tim by byl druhy valec zapalovan vedlejsim "zubem" toho plechovyho casovaciho kola a VN by slo vedlejsim vyvodem. Ale mozna si to predstavuju jak Hurvajs valku...

ad video: ty oblacky jsou rovnomerny, motor se na silentech houpe krasne v rytmu kompresi jednotlivych valcu, ale nejhlasitejsi zvuk je nejakej nepravidelnej, mimo rytmus - co to je?

Edit: kdyz uz je rozdelovac na stole, tak akuvrtacka, 5V, osciloskop a jedu :)
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2618
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

B230F, LH2.2 nejde valec cislo 2

Příspěvek od Sergej »

5V sa konalo, je ok. To by skor chcelo vyskusat dynamicky, ci pride iskra v spravny moment.
Skusim cely rozdelovac otocit o 90st, mozno motyka vystreli…

Přidáno za 5 minut 37 sekund:
standa píše: 01 črc 2024 13:22 ad video: ty oblacky jsou rovnomerny, motor se na silentech houpe krasne v rytmu kompresi jednotlivych valcu, ale nejhlasitejsi zvuk je nejakej nepravidelnej, mimo rytmus - co to je?

Edit: kdyz uz je rozdelovac na stole, tak akuvrtacka, 5V, osciloskop a jedu :)
Ten zvuk je starter :-)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

B230F, LH2.2 nejde valec cislo 2

Příspěvek od Urvanej »

Hele sergeji já se ti kouknu, někde tam možná mam jeden zatoulanej LH2.2 rozdělovač, jestli by ti pomohl, ale osobně nevím, co by tam mohlo být špatně aby 3 šly a jeden ne...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1792
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

B230F, LH2.2 nejde valec cislo 2

Příspěvek od standa »

Jak zkouset dynamicky? To neni raketoplán, roztoc ten rozdelovac vrtackou a cekni, jestli jsou obdelnicky pravidelny... :D

Na hledani zavad vynechavajich zapalovani pouzivam s oblibou AM tranzistorak
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2618
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

B230F, LH2.2 nejde valec cislo 2

Příspěvek od Sergej »

Dynamicky som myslel spolu iskrou. Vrtacka a obdlznicky sa samozrejme konali.
Pre buduce generacie: vystup je typu otvoreny kolektor, aktivny v urovni L.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2618
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

B230F, LH2.2 nejde valec cislo 2

Příspěvek od Sergej »

Ale drobny pokrok predsa len nastal.
Vsimol som si ze obcas na zaciatku startovania sa 2ka valec chyti, ale max na 2 zapaly. Ako keby mu chybalo palivo.
Pripominam, ze vstreky som menil medzi sebou….
Skusim skontrolovat palivovu listu….
Ale skusal som celu listu a fungovala ok…
https://youtu.be/E84kxicX2yE
A tu 2 a treti dohromady.
https://youtu.be/oTcM-N6VASc
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2618
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

B230F, LH2.2 nejde valec cislo 2

Příspěvek od Sergej »

standa píše: 28 čer 2024 22:44 Nemuze byt druhy valec nejak mechanicky rozbitej? Napada me stale zavreny vyfukovy ventil - komprese by byla ok, svicka bude mokra, ale bude to strasne bohaty... Nebo nejak priucpany kanaly, na mereni komprese to staci, na volnobeh uz ne... Nedavno jsem resil B20 - jeden ventil mel zdvih 3mm - komprese skoro ok, volnobeh super, po pridani plynu duneni z vyfuku a beh 3 valce.
Skor mi to pride na nasavaci ventil. Skusim dat dolu vacku, ci nieco zbadam.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1792
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

B230F, LH2.2 nejde valec cislo 2

Příspěvek od standa »

Na videu me zaujalo, ze z tretiho valce litaji plameny, ale ze dvojky nee a ze pak z dvojky nekdy lital cernej dym... Ale zavery delat neumim - zkusenosti s dragstery nemam :D
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

FrantaB
Offline
Příspěvky: 775
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

B230F, LH2.2 nejde valec cislo 2

Příspěvek od FrantaB »

Mně zaujalo, že to co lítá z č. 2 je strašně hrubý rozprach. A jestli to dělá i při prohození vstřiku, tak musí být něco divně se sacím kanálem a/nebo ventilem. Buď ventil málo otevírá, nebo je v kanálu šprajcnutého něco přes co sice jde vzduch, ale dělá to tam takový bordel v proudění, že část benzínu koaguluje do větších kapek.
Něco podobného jsem zažil u dvoutaktu, kde si nikdo nevšiml že v sání zmizel kus hadru, který měl původně bránit tomu aby do sání lítal bordel...

Bez videa by mě něco takového ani nenapadlo řešit a byl bych pořád přesvědčený o problému s časováním-který sice pořád může existovat ("něco" napáleného v zapalování/řízení předstihu), ale už o tom nejsem skálopevně přesvědčený :ryba:
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s (587k) 640k na podvozku a (247k) 300k na motoru

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2618
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

B230F, LH2.2 nejde valec cislo 2

Příspěvek od Sergej »

Tie plamene z trojky su pri malom predstihu - vidno ze hybem rozdelovacom.
Tie hrube sadze z 2ky som si vsimol, ale pripisujem to velkym nanosom vo vyfukovom kanali. Kedze dany valec zapali len raz, tazko sudit. Sanie je ciste, tiez aj saci kanal v hlave.
Pre istotu som skontroloval palivovu listu, cista, priechodna. Chcelo by to pripravok na kontrolu tlaku. Bohuzial tu este nieje osadeny ventil na kontrolu tlaku.
Kontrola prace ventilov:
https://youtu.be/sd4iTzgbOlE

Rozsah zdvihu sa mi zda rovnaky u vsetkych.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2618
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

B230F, LH2.2 nejde valec cislo 2

Příspěvek od Sergej »

Nadej, ze je nacate palivove cerpadlo - po starte prestane davat tlak (specialne len pre 2. valec :-D ) sa po namontovani tlakomeru ukazala ako falosna. Tlak pekne drzi na 2 - 2,5 Baru, podla podtlaku v sani.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1792
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

B230F, LH2.2 nejde valec cislo 2

Příspěvek od standa »

Tak tady pomuze snad uz jenom vestkyne Jolanda...

Je temer jiste, ze do druheho valce se dostava palivo a na svicce preskoci v pravou chvili jiskra. Pri startu to jednou ci dvakrat zapali a pak konec.
Predpokladejme, ze se druhy valec proplachuje mensim mnozstvim vzduchu - vstrikovac obohati to male mnozstvi vzduchu natolik, ze v tretim cyklu od zahajeni startu je smes uz nezapalitelna. A ted - bylo by mozne toto obohaceni smesi nejak potlacit?
Na volnobeh se klikovka otoci cca 15x, cili vstrikovac taktuje cca 7Hz. Ja bych zkusil druhy vstrikovac zapojit pres spinac a kazdou vterinu tlacitko jednou, dvakrat nebo trikrat zmacknout. Cilem je smes ochudit na zapalitenou uroven a druhy valec zacne treba trochu pracovat. Je ale otazkou, jestli toho vzduchu uz neni tak malo, ze se to bud nezapali ani ochuzeny nebo to nebude na chodu motoru poznat...
Dalsi moznost je pouzit tlacitko vstrikovace pri startovani motoru - odpoj zbyvajici vstriky a tlacitkem zkus navodit ten cyklicky dej (jednou ci dvakrat zapali a konec) vickrat behem jednoho startovani.
Pokud se pokus zdari, tak by nas predpoklad mohl byt spravny.

Takjaktak hlavu asi sundat musis - ventil vaznouci ve voditku se jinak opravit neda. Ale to uz si fakt hraju na Jolandu :)
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2618
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

B230F, LH2.2 nejde valec cislo 2

Příspěvek od Sergej »

Pribudol novy symptom, prakticky sa to chova ako pred vymenou veka rozdelovaca.
Bohata zmes, na pridanie plynu reaguje zdochnutim, alebo vypadkom niektorych valcov.
A neudrzi volnobeh dlhsie ako cca 3 az 6s. Potom sa prechlasta.
Pozriem vahu vzduchu, ci medzitym neodisla.
Vcera som vycistil na nastavil skrtiacu klapku:
Dorazova skrutka na dotyk plus 1/4 otacky.
Tesnenia som spravil nove ( Temaflex 0,5 mm)
Chcelo by to nove gufero hriadelky, ale nemam :-(

Dnes skusim sledovat zatazovy signal co ide z LH2.2 do EZ, potom vahu vzduchu
Cele mi to ale pride ze nevie aka je teplota motora, alebo jeho zataz. Cidlo teploty je ale v poriadku.

Nema niekto pozicat LH2.2 a EZ-117K ?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2618
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

B230F, LH2.2 nejde valec cislo 2

Příspěvek od Sergej »

Nemate niekto na aute vahu vzduchu s koncovym trojcislom 007 ?
So zapnutym zapalovsnim mi dava 1,29V,
Na volnobeh cca 2,4 az az 2,6V podla otacok.
Stabilny beh na 3 valce 2,32 - 2,33V
Stabilny beh na 4 valce 2,17 az 2,21V.
Teplota vzduchy cca 24stC
Vyvody 2 (zem) a 3 (signal).
Naposledy upravil(a) Sergej dne 05 črc 2024 18:01, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2618
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

B230F, LH2.2 nejde valec cislo 2

Příspěvek od Sergej »

Nekonecny pribeh dnes viacmenej skoncil - nedalo mi to a zobral som vstreky z B6304F P/N: 0280150762 (na aute boli 734). A motor sa rozbehol na vsetky 4 valce.
Takze vstreky sice funkcne boli, ale len tak napoly. Dost mozne, ze su pripchate vstupne filtre. Vybrat nejdu bez znicenia a nahradne nemam.
Ale ukazuje sa ze 2. a ciastocne aj 1. valec su dost citlive na zmenu zmesi, predstihu a pod. Zacnu vypadavat ako prve. Takze uplne bez viny nebudu….
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2618
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

B230F, LH2.2 nejde valec cislo 2

Příspěvek od Sergej »

A poznatky pre dalsie generacie:
EZ-117K ma pri volnobehu predstih nastaveny napevno, polohou rozdelovaca voci hlave. Mal by byt 12st pri zohriatom motore a otackach 750 rpm.
Co a ako to robi v zime, pri -20stC netusim…
Zacne sa menit po rozopnuti spinaca volnobehu a prijmani signalu o velkosti zataze z LH2.2. Plus by mala zacat prebiehat regulacia predstihu podla senzora klepania.
Pripajam aj nejake oscilogramy:
Horny priebeh je vystup z EZ do power modulu, ktory spina zapalovaciu cievku.
Spodny priebeh je vystup z hall snimaca v rozdelovaci
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Zpět na „700 / 900 - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]