Nedostatečný záklon tlumiče

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
Roman3150
Offline
Příspěvky: 35
Registrován: 1 rok 6 měsíců
Bydliště: Litoměřice
Vůz: V70 2.4i 106kw 1999

Nedostatečný záklon tlumiče

Příspěvek od Roman3150 »

Tak asi vyřešeno 😁. Při výměně kapalin, když už bylo auto na zvedáku, tak jsem vyměnil komplet horní uložení tlumičů a problém zdá se zmizel. Zatím jsem najel cca 5km a zkoušel rejdovat a dobrý. Uvidíme do budoucna. Zajímavý ale je, že mi to starý uložení nepřišlo nějak moc vylágrovaný a přitom to udělá takovou neplechu 😁
_________________
Volvo v70 1999 2.4i 106 kw

RadoKE
Offline
Příspěvky: 72
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Košice

Nedostatečný záklon tlumiče

Příspěvek od RadoKE »

Skoro nikto tie vložky do tehlice pri výmene tlmičov nedáva, stoja 6€/ks číslo bohužiaľ nepamätám. Máš ich tam?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo 850, r.v.1995, B5252S

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14250
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Nedostatečný záklon tlumiče

Příspěvek od raolsa »

A kam by se ty vložky poděly, když by se nedávala nová těhlice?
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

RadoKE
Offline
Příspěvky: 72
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Košice

Nedostatečný záklon tlumiče

Příspěvek od RadoKE »

No nepodeli sa nikam keďže tam neboli, v pôvodnej konfigurácii auta jak vyšlo z fabriky mali tlmiče rovnaký priemer dier (ak dobre pamätám tak to bolo 14mm) ako tehlica, k tomu boli šrúby potrebného priemeru. Keď som vymenil tlmič za druhovýrobu (sachs touring) tak diery v tlmiči boli menšie (12mm) a stará šrúba cez ne neprešla. Tie 12mm priložené k novým tlmičom v diere klechtali a aj keď si to dotiahol na moment a uhol tak tehlica mala tendencie časom cestovať, prípadne v zákrute meniť odklon. Vo volve o tých rozdielnych priemeroch vedia keď predávajú vložky....
_________________
Volvo 850, r.v.1995, B5252S

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14250
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Nedostatečný záklon tlumiče

Příspěvek od raolsa »

Aha, tak s tím jsem se nikdy nesetkal. Děkuji za info. :good:
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Roman3150
Offline
Příspěvky: 35
Registrován: 1 rok 6 měsíců
Bydliště: Litoměřice
Vůz: V70 2.4i 106kw 1999

Nedostatečný záklon tlumiče

Příspěvek od Roman3150 »

Ty blaho, to se musím podívat 😁. Díky za radu. Protože i když se mi to výrazně zlepšilo, tak mi přijde, že by to mohlo být lepší. V příštích 14ti dnech budu měnit ramena a pro jistotu i tlumiče,takže se nanto podívám a dám vědět.
_________________
Volvo v70 1999 2.4i 106 kw

Roman3150
Offline
Příspěvky: 35
Registrován: 1 rok 6 měsíců
Bydliště: Litoměřice
Vůz: V70 2.4i 106kw 1999

Nedostatečný záklon tlumiče

Příspěvek od Roman3150 »

Takže hlásím drobný progres a mám pocit, že cíl je v dohledu 😁. Před výměnou ramen se z nepochopitelného důvodu změnila geometrie, protože i když jsem geometrii absolvoval už 2x a volant byl do té doby rovně. Tak najednou při jízdě rovně byl volant mírně natočený doleva. Při výměně ramen jsem zjistil, že vložky u tlumičů jsou na svém místě i když dost rezavé. Ramena se vyměnili za nové od Lemforder. A až na to, že se mi opět rozpadl homokineťák 🙄, takže rozborka a sborka... Tak po kompletaci při zkušební jízdě je volant tentokrát natočený doprava 🤔. Při rejdu v záběru je cítit občasné lupnutí. Z toho vyvozuji, že by ten zakopanej pes a problém, kterej mi nedává spát mohl být v uložení přední napravnice, což mě bohužel nenapadlo zkontrolovat na zvedáku.
Nemá náhodou někdo z vás nejakej rozkres přední nápravy s uložením? Nějak se mi nedaří nic najít. Potřeboval bych to vidět na obrázku ať vím po čem jít dál 😁. Předem dík
_________________
Volvo v70 1999 2.4i 106 kw

0ndro
Offline
Příspěvky: 147
Registrován: 8 roků 6 měsíců
Bydliště: Galanta
Vůz: volvo v40 td 75kW 2001

Nedostatečný záklon tlumiče

Příspěvek od 0ndro »

29, 25 a 26 su silentbloky napravnice
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14250
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Nedostatečný záklon tlumiče

Příspěvek od raolsa »

29 jsou jenom podložky. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Roman3150
Offline
Příspěvky: 35
Registrován: 1 rok 6 měsíců
Bydliště: Litoměřice
Vůz: V70 2.4i 106kw 1999

Nedostatečný záklon tlumiče

Příspěvek od Roman3150 »

Paráda. Díky moc. Mrknu na to 😁
_________________
Volvo v70 1999 2.4i 106 kw

RadoKE
Offline
Příspěvky: 72
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Košice

Nedostatečný záklon tlumiče

Příspěvek od RadoKE »

K tým silentblokom nápravnice, tuší niekto prečo sa donedávna predávala sada 3+1 kde 3ks mali dieru okrúhlu a 1ks mal ovál ? Teraz sú v sde 4ks rovnakých s okrúhlou dierou 1009411. K čomu bola dobrá tá oválna diera ?
_________________
Volvo 850, r.v.1995, B5252S

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14250
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Nedostatečný záklon tlumiče

Příspěvek od raolsa »

Oválná díra byla protože na jedné straně jsou v rámu středící čepy, na které se silentbloky nasazují a pokud by byla nějaká nepřesnost ve výrobě, tak aby to šlo nasadit.
V reálu ale ta oválná díra není potřeba.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Roman3150
Offline
Příspěvky: 35
Registrován: 1 rok 6 měsíců
Bydliště: Litoměřice
Vůz: V70 2.4i 106kw 1999

Nedostatečný záklon tlumiče

Příspěvek od Roman3150 »

Vyřešeno! Píšu po delší době. Nejprve jsem to nechával takzvaně vyhnít, pak přišly problémy se startováním a už jsem byl rozhodnutý auto radši prodat, po 14ti dnech se mi to rozleželo v hlavě, inzerát jsem stáhl a Volvo dostává už asi 5tou šanci 😁. Opět došlo na rozebrání a složení uložení tlumičů, tlumičů, pružin ramen a dotažení poloos. Vše v pořádku. Opět další geometrie. Na geometrii jsem se svěřil se svým problémem a po společné kontrole jsme na nic nepřišli. No nic nasadili se bazmeky na kola a začala se dělat geometrie a hned bylo jasno. Celková rozbihavost byla přes 25mm. Po seřízení jsme to i technikem projeli a auto se nehrne, ve středové poloze řízení ztuhlo a volant se tak nějak vrací i když by to mohlo být lepší 😀. Takže celý problém byl pravděpodobně v ramenech a špatné geometrii. Jinak jen jedno rameno mělo drobnou vůli v čepu, jinak byly obě ramena jako nový. Všem děkuji za cenné rady a trpělivost 😁
_________________
Volvo v70 1999 2.4i 106 kw

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé