Občasné klepnutí od nápravy - VYŘEŠENO
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 328
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008
Občasné klepnutí od nápravy
Šel jsem se na to znovu kouknout a už je tam vůle poznat. Minule jsem auto odstavil s nohou na brzdě, tak byl pístek asi povylezlý a deskou nešlo hýbat. Teď jsem auto na N pohoupal tam a zpět, aby byl pístek volný a vůle tam je cca 2mm. Vrazím tam šroubovák. Takže asi objednávám nové desky.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13179
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
Občasné klepnutí od nápravy
Tvl. ty musíš mít uši jak netopýr, že uslyšíš zvuk co by udělaly ty desky, ne?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 333
- Registrován: 11 roků 11 měsíců
- Vůz: S 80 2,4b 125kw
Občasné klepnutí od nápravy
Stači unavena pružina a trieska toraolsa píše:Tvl. ty musíš mít uši jak netopýr, že uslyšíš zvuk co by udělaly ty desky, ne?
Stači kopnuť do kolesa a pokiaľ je tam kovový zvuk tak tie pružiny nepružia
-
Offline
- Příspěvky: 328
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008
Občasné klepnutí od nápravy
To jsou fakt velký rany, jak když bouchneš malým kladívkem do kolejnice. Když se otevře okno, tak ještě k tomu chrastění.
Taky to dělá následující. Přijíždím krokem domů. Zastavím, dám R a na volnoběh nechám couvat. Když v tu chvíli šlápnu na brzdu, tak se ozve velké lupnutí. Předpokládám, že "přilepená" destička nahrnutá jízdou vpřed do třmenu se "utrhne" a přesune se v té vodící drážce na druhou stranu a to je to lupnutí. Myslel jsem původně, že by to mohllo být to horní ložisko na tlumiči, proto'jsem se na něj nedávno ptal. Ale teď to vypadá, že to všechno dělá ta destička. Budu doufat, že nebude už vymlácený třmen.
Ještě zrovna řeším jaké desky. V e-shopu mi nabízejí dvě velikosti. Pro brzdy 16" a pro 16,5-17,5". Změřil jsem kotouč (na hrubo přes kolo) a průměr mi vyšel cca 31-32cm, což je nějakých 12". Takže jsem poněkud zmetěný Podle kotoučů, co se nabízí, bych měl mít 316mm, ale to bych kdyžtak shodil kolo a změřil přesně. Jen nevím, kde vzali pro desky těch 16" a 17,5"
Takže pro vás asi stupidní otázka - co mám změřit, abych věděl jaké desky vzít? (kotouče jsou v pořádku, bez hrany a rovné)
Taky to dělá následující. Přijíždím krokem domů. Zastavím, dám R a na volnoběh nechám couvat. Když v tu chvíli šlápnu na brzdu, tak se ozve velké lupnutí. Předpokládám, že "přilepená" destička nahrnutá jízdou vpřed do třmenu se "utrhne" a přesune se v té vodící drážce na druhou stranu a to je to lupnutí. Myslel jsem původně, že by to mohllo být to horní ložisko na tlumiči, proto'jsem se na něj nedávno ptal. Ale teď to vypadá, že to všechno dělá ta destička. Budu doufat, že nebude už vymlácený třmen.
Ještě zrovna řeším jaké desky. V e-shopu mi nabízejí dvě velikosti. Pro brzdy 16" a pro 16,5-17,5". Změřil jsem kotouč (na hrubo přes kolo) a průměr mi vyšel cca 31-32cm, což je nějakých 12". Takže jsem poněkud zmetěný Podle kotoučů, co se nabízí, bych měl mít 316mm, ale to bych kdyžtak shodil kolo a změřil přesně. Jen nevím, kde vzali pro desky těch 16" a 17,5"
Takže pro vás asi stupidní otázka - co mám změřit, abych věděl jaké desky vzít? (kotouče jsou v pořádku, bez hrany a rovné)
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
-
Offline
- Příspěvky: 328
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008
Občasné klepnutí od nápravy
Vida mi právě hlásí, že z továrny to vyjelo s 16,5". Tak aspoň něco
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
-
Offline
- Příspěvky: 5172
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Občasné klepnutí od nápravy
Zepredu je vyrazene cislo, no a na XC70 III jsem zatim jine predni kotouce nez 316 mm nevidel, nehlede na motorizaci.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 328
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008
Občasné klepnutí od nápravy
Jakube díky!
Mě jich to právě po zadání VIN ukázalo několik:
Mě jich to právě po zadání VIN ukázalo několik:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
-
Offline
- Příspěvky: 328
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008
Občasné klepnutí od nápravy
Zkoušel jsem tu pružinu a je oproti té na druhém kole v podstatě volná - nepruží. Takže nejprve zkusím vyměnit jen tu (cca tři kila za ATE) a pak se uvidí. Nicméně stejně na té levé straně je destička o krapet kratší než na pravé (nebo je už vymačkaný třmen). Tuhle vůli ani ta pružina nevymezí, ale třmen bude více na destičku tlačit zvrchu. Patrně je prvotním problémem vůle, díky níž se ta pružina unavila.
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12102
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Občasné klepnutí od nápravy
Ještě jsem slyšel tenhle zvuk vydávat auto, který mělo ty pružiny na špatný straně. Nevim, kde je třmen na V70III, ale to pérko musí být na náběžný straně desky.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 328
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008
Občasné klepnutí od nápravy
Tak teď se nechytám. Podle OEM čísla se nerozlišuje pružina pro levou a pravou stranu. A jaké pérko na ní myslíš?
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12102
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Občasné klepnutí od nápravy
jo, tak tohle je jinak, ignoruj mě.
Dřív se dávaly plíšky přímo k destičkám.
Dřív se dávaly plíšky přímo k destičkám.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 328
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008
Občasné klepnutí od nápravy
Trošku mimo téma.
Před cca 5 dny jsem byl v pneuservisu na vyvážení kol, protože mi zlehka vibroval volant a i celé auto. Po vyvážení na nulu mi auto vibrovalo úplně stejně a stejně tak i volant. Projevovalo se to od cca 85km/h a výše. Při 125 to krapet zmizelo a nad 130 o to více. Dělalo mi to i na předchozí sadě kol (jiné, ale origo ráfky). Už jsem propadal skepsi, že budu hledat příčinu a vyměňovat od ložisek až po poloosy, kardan apod. a zase hledat a vyměňovat a nakonec nic nenajít (podobné strasti zná mnoho lidí).
Krapet jsem se nasral a na netu pohledal, kde nejblíž je nějaký pneuservis se zátěžovou vyvžovačkou (Hunter). Sice jsem si zajel pro vyvážení 60km, ale jsem nadšen (tyda až na cenu). Mechanik, co mi to vyvažoval, byl velice sdílný a vše mi ukazoval a ochotně vysvětloval. Ta vyvažovačka je malý zázrak. V podstatě na lehce nakoplém ráfku je možné lehce šišatou pneu usadit tak, aby se to vzájemně vyrušilo (samozřejmě jen do určité ovality a poškození). Na monitoru jsem měl označena všechna místa na pneu i na disku, která jsou mimo a barveně označena podle stupně šišatostia návrhy jak pneu natočit vůči disku.
I když nakonec dvě kola byla stejně mimo toleranci (a to výrazně) v zatížení pod tlačným válcem simulujícím silnici, tak nakonec stejně vibrace zcela zmizely (jel jsem jen do 120km/h), tak uvídím pozítří na dálnici.
Jen samotné vyvážení sice stálo litr (18" kola), plus 60km cesta, jsem nadmíru spokojen. Přezouvat a vyvažovat budu už jen tam. Ušetřilo mi to možná desítky tisíc na dílech, které bych měnil zbytečně (už jsem něco podobného zažil).
Před cca 5 dny jsem byl v pneuservisu na vyvážení kol, protože mi zlehka vibroval volant a i celé auto. Po vyvážení na nulu mi auto vibrovalo úplně stejně a stejně tak i volant. Projevovalo se to od cca 85km/h a výše. Při 125 to krapet zmizelo a nad 130 o to více. Dělalo mi to i na předchozí sadě kol (jiné, ale origo ráfky). Už jsem propadal skepsi, že budu hledat příčinu a vyměňovat od ložisek až po poloosy, kardan apod. a zase hledat a vyměňovat a nakonec nic nenajít (podobné strasti zná mnoho lidí).
Krapet jsem se nasral a na netu pohledal, kde nejblíž je nějaký pneuservis se zátěžovou vyvžovačkou (Hunter). Sice jsem si zajel pro vyvážení 60km, ale jsem nadšen (tyda až na cenu). Mechanik, co mi to vyvažoval, byl velice sdílný a vše mi ukazoval a ochotně vysvětloval. Ta vyvažovačka je malý zázrak. V podstatě na lehce nakoplém ráfku je možné lehce šišatou pneu usadit tak, aby se to vzájemně vyrušilo (samozřejmě jen do určité ovality a poškození). Na monitoru jsem měl označena všechna místa na pneu i na disku, která jsou mimo a barveně označena podle stupně šišatostia návrhy jak pneu natočit vůči disku.
I když nakonec dvě kola byla stejně mimo toleranci (a to výrazně) v zatížení pod tlačným válcem simulujícím silnici, tak nakonec stejně vibrace zcela zmizely (jel jsem jen do 120km/h), tak uvídím pozítří na dálnici.
Jen samotné vyvážení sice stálo litr (18" kola), plus 60km cesta, jsem nadmíru spokojen. Přezouvat a vyvažovat budu už jen tam. Ušetřilo mi to možná desítky tisíc na dílech, které bych měnil zbytečně (už jsem něco podobného zažil).
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
-
Offline
- Příspěvky: 328
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008
Občasné klepnutí od nápravy
Tak závada zřejmě odstraněna. Unavená pružina. Stará vypadla vpodstatě sama, novou jsem tam rval násilím a přes páku velkým šroubovákem. Únava pružiny je vidět na porovnání obou na fotce.
Rány (klepání) nebyly ani tak od destiček, ale jak lítal celý brzdič (cca 2kg železa?) a narážel do destiček a ty pak do třmenu. Ale stejně se mi nelíbí vůle vnější destičky ve vodící drážce. Na druhém kole není.
Byl jsem to projet a dokonce zmizelo i další občasné tlumené bouchání, které jsem připisoval nějaké vůli na sloupku řízení, protože bylo slyšet jakoby dole zpoza palubky. Taková prkotina a co to nadělá za neplechu.
Rány (klepání) nebyly ani tak od destiček, ale jak lítal celý brzdič (cca 2kg železa?) a narážel do destiček a ty pak do třmenu. Ale stejně se mi nelíbí vůle vnější destičky ve vodící drážce. Na druhém kole není.
Byl jsem to projet a dokonce zmizelo i další občasné tlumené bouchání, které jsem připisoval nějaké vůli na sloupku řízení, protože bylo slyšet jakoby dole zpoza palubky. Taková prkotina a co to nadělá za neplechu.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé