Dík
Přední ramena XC60 - Druhovýroba ZKUŠENOSTI
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 736
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Přední ramena XC60 - Druhovýroba ZKUŠENOSTI
Tabulku jsem sice nedohledal, ale podle nějakého youtube videa to vypadá, že se jedná o první dvě číslice z toho kódu. Tudíž u mě "31", což v nabídce je.
Dík
Dík
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Příspěvky: 2061
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Přední ramena XC60 - Druhovýroba ZKUŠENOSTI
@Jakub: to Ti upřímně věřím. "Můj" servismann teď dělal kamarádovi Volvo r. 2009 a já dělal "testovacího" jezdce. Má o 100 000 km méně, ještě stále pevný podvozek a to je NESKUTEČNÝ rozdíl v jistotě a komfortu jízdy. S tím je radost jet. Což teprve úplně nový podvozek.
-
Offline
- Příspěvky: 2061
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Přední ramena XC60 - Druhovýroba ZKUŠENOSTI
Tak chlapi, je to tu. Skoro-laickým okem to vypadá dobře
Nejlepší je ten nápis na bedně: "Better than OE". Uvidíme 
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 6004
- Registrován: 9 roků
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Přední ramena XC60 - Druhovýroba ZKUŠENOSTI
Vypada, jen origo maji ty čepy nýtované, zde vidím šrouby.
-
Offline
- Příspěvky: 1145
- Registrován: 13 roků 2 měsíce
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 D4 MY19
Přední ramena XC60 - Druhovýroba ZKUŠENOSTI
Tím lépe, alespoň to nebude muset v budoucnu odvrtávat. 
_________________
Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
Tiger S 7kW MY25
Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva:
V90 D3 ;
V70 D4 ;
S80 3,2 LPG
Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
Tiger S 7kW MY25Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva:
V90 D3 ;
V70 D4 ;
S80 3,2 LPG-
Offline
- Příspěvky: 2557
- Registrován: 13 roků 9 měsíců
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
x 1
Přední ramena XC60 - Druhovýroba ZKUŠENOSTI
Četl
Ale koukám že byly použitý B4, já se ptal na B6, což by měla být úplně "jiná" konstrukce tlumiče...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10038
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Dubí
- Vůz: V60 T8
Přední ramena XC60 - Druhovýroba ZKUŠENOSTI
Aha.Tak to pardon. Držel jsem se jen zkušeností, že neorigo prý nefungují. Tuhle teorii nám ale rozbíjí Thor, který osazuje Monroe 
Ale už jedeme těžce mimo téma. Chtělo by to někam odpíchnout.
Ale už jedeme těžce mimo téma. Chtělo by to někam odpíchnout.
_________________
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
Přední ramena XC60 - Druhovýroba ZKUŠENOSTI
Hloupost.
Silentblok lze objednat samostatně. Když se ale objedná rameno, VŽDY je dodáno se silentblokem. Není možné koupit rameno bez silentbloku.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Příspěvky: 2061
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Přední ramena XC60 - Druhovýroba ZKUŠENOSTI
Ramena jsou tam, sedí vše v pohodě. Rozdíl na první jízdu
Ještě jednou díky všem za tipy!
@Fíla: máš samozřejmě pravdu, je to hloupost, co jsem psal, omlouvám se. Z té VIDY mi to nebylo původně jasné a myslel jsem, že jen aftermarket dodává komplet set.
Jinak levé (na 99.9% původní) rameno resp. silentbloky jsou i po 285 000 km docela v pohodě a ještě by vydrželo. Respekt. To potvrzuje i dřívější příspěvek, že originál je originál.
Zato pravé netuším. Zda někdo jen vyměnil čep (a nechal rameno po nehodě) nebo tam fouknul nějaký Starline, nevím. Každopádně kdyby to bylo nové origo Volvo, tak po 60 000 km takhle určitě nevypadá ...
@Fíla: máš samozřejmě pravdu, je to hloupost, co jsem psal, omlouvám se. Z té VIDY mi to nebylo původně jasné a myslel jsem, že jen aftermarket dodává komplet set.
Jinak levé (na 99.9% původní) rameno resp. silentbloky jsou i po 285 000 km docela v pohodě a ještě by vydrželo. Respekt. To potvrzuje i dřívější příspěvek, že originál je originál.
Zato pravé netuším. Zda někdo jen vyměnil čep (a nechal rameno po nehodě) nebo tam fouknul nějaký Starline, nevím. Každopádně kdyby to bylo nové origo Volvo, tak po 60 000 km takhle určitě nevypadá ...
-
Offline
- Příspěvky: 2061
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Přední ramena XC60 - Druhovýroba ZKUŠENOSTI
Každé téma by mělo být zakončeno "Lessons Learned"
Záhada rozluštěna. Pravé rameno asi bylo opravdu vyměněné za nové, ale nikoli Volvo, ale Meyle (ne HD řada!). Tzn. vydrželo cca 64 000 km do totálního rozdrbání. neberte to na 100%, samo nevím, zda bylo namontováno jako nové, ale asi ano. Levé rameno originál 285 000 km a docela v pohodě.
Takže levný aftermarket se určitě nevyplatí. Uvidíme, co řada HD od Meyle, ta má slušné reference, docela věřím, že vydrží. Kdyby ne, tak příště origo
Rameno: Přední silentblok: Zadní - viz výše
Takže levný aftermarket se určitě nevyplatí. Uvidíme, co řada HD od Meyle, ta má slušné reference, docela věřím, že vydrží. Kdyby ne, tak příště origo
Rameno: Přední silentblok: Zadní - viz výše
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 6004
- Registrován: 9 roků
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Přední ramena XC60 - Druhovýroba ZKUŠENOSTI
Jeste ti tam chybi do spravne LLC foto ok a nok kusu.
Jinak pekně rozdrbaný. Jsem rad, ze jsem dal rovnou origa.
Jinak pekně rozdrbaný. Jsem rad, ze jsem dal rovnou origa.
-
Offline
- Příspěvky: 1145
- Registrován: 13 roků 2 měsíce
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 D4 MY19
Přední ramena XC60 - Druhovýroba ZKUŠENOSTI
Hmmm....
A já jsem zvědav na ty moje HD za pár desítek tisíc km.
A já jsem zvědav na ty moje HD za pár desítek tisíc km.
_________________
Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
Tiger S 7kW MY25
Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva:
V90 D3 ;
V70 D4 ;
S80 3,2 LPG
Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
Tiger S 7kW MY25Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva:
V90 D3 ;
V70 D4 ;
S80 3,2 LPG-
Offline
- Příspěvky: 2061
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Přední ramena XC60 - Druhovýroba ZKUŠENOSTI
Jakube, to je asi nejlepší alternativa dát tam originály.Jakub Svoboda píše: 07 led 2022 17:07 Jeste ti tam chybi do spravne LLC foto ok a nok kusu.![]()
Jinak pekně rozdrbaný. Jsem rad, ze jsem dal rovnou origa.
Aftermarket se často chlubí různými vylepšeními. Jenže podle mne (teď teoretizuju, nemám to podložené) je na to nutné koukat komplexně a každý díl je jen součást celku. Volvo strávilo vývojem dost času. Jakmile se změní třeba tvrdost silentbloků za např. tvrdší, podle mne se to přenese dál. Pár km jsem s rameny najel, vypadá to velmi dobře. Přijde mi však, že jsou "tvrdší" právě na takových těch dilatačních spárách. Nicméně nemám reálné porovnání.
Koukal-li jsem dobře, originál ramena mají hydro silentbloky, Meyle je klasika a k tomu zesílená. Škoda, že Volvo nedává ty díly s 25% slevou i bez toho, aniž si to necháš u nich udělat. Myslím, že by docela konkurovali aftermarketovým výrobcům, ale zase chápu strategii výrobce. Originál je však originál.
Pozn.: nevím (stydím se) co to je LLC - Limited Liability Company?
-
Offline
- Příspěvky: 2061
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Přední ramena XC60 - Druhovýroba ZKUŠENOSTI
@Tom0: ty zničené Meyle na foto bylo něco staršího. Nebyla to řada HD. Teda aspoň se tím můžu utěšovat chachacha
Když jsi to měnil, cítil si nějaký rozdíl v komfortu? Třeba právě drobné dilatační spáry? Jen pro zajímavost
-
Offline
- Příspěvky: 1145
- Registrován: 13 roků 2 měsíce
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 D4 MY19
Přední ramena XC60 - Druhovýroba ZKUŠENOSTI
Ani se mi nezdál nějaký rozdíl... Ale v té době mi tam klepalo řízení a mnou dané tlumiče už asi. Takže o nějakém komfortu nemohla být ani řeč.
_________________
Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
Tiger S 7kW MY25
Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva:
V90 D3 ;
V70 D4 ;
S80 3,2 LPG
Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
Tiger S 7kW MY25Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva:
V90 D3 ;
V70 D4 ;
S80 3,2 LPG-
Offline
- Příspěvky: 6004
- Registrován: 9 roků
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Přední ramena XC60 - Druhovýroba ZKUŠENOSTI
Lesson Learned Card - to bylo doplneni tvych fotek
To pouzivame v praci pro sdileni poznatků.
To pouzivame v praci pro sdileni poznatků.
-
Offline
- Příspěvky: 2061
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Přední ramena XC60 - Druhovýroba ZKUŠENOSTI
@Jakub: aha, rozumím
@Tom0: díky, večer jsem s tím jel a nakonec myslím, že to je +- stejný. Asi se mi to jen zdálo.
Jdu sehnat nějaký 2 slupky dopředu, abych to na pár tisíc km ověřil, že je to ok, než koupím gumy. To pravé rameno mi totálně zničilo PP gumu. Levá guma 5.5 mm v pohodě, pravá kolem 4.5 mm, totálně sjetá vnitřní hrana. Jak se říká: "nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci"
@Tom0: díky, večer jsem s tím jel a nakonec myslím, že to je +- stejný. Asi se mi to jen zdálo.
Jdu sehnat nějaký 2 slupky dopředu, abych to na pár tisíc km ověřil, že je to ok, než koupím gumy. To pravé rameno mi totálně zničilo PP gumu. Levá guma 5.5 mm v pohodě, pravá kolem 4.5 mm, totálně sjetá vnitřní hrana. Jak se říká: "nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci"
-
Offline
- Příspěvky: 2061
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Přední ramena XC60 - Druhovýroba ZKUŠENOSTI
@Jakub: sice jsi mi odepisoval v jiné rubrice, ale dám to sem. Děkuji za tip na geometrii u Volva. Dělali jsme geometrii takovou tou optickou klasikou jak se chytá ke kolům vodováha. Servisák dělá hodně Fordy, takže tu geometrii na Volvech umí. Pojedu do Volva brzo s pásy, tak se příp. u p. Kurze domluvím na kontrole. Ještě mne čekají silentbloky v těch zadních ramenou (ten "Control Blade", do kastle). Ve Čt přijdou pneu, tak nasadím a vyzkouším.
Mimochodem servisák je šaman. Po výměně tyček / čepů řízení to i s tím rozdrbaným silentblokem seřídil tak, že volant byl absolutně rovně, při přidání / brždění se ani nehnul. Jen bylo cítit takové "vrcení". On mi říkal, že rameno je na výměnu, ale já tomu díky tomu seštělování nechtěl věřit, až jsem teprve vlezl pod auto
Mimochodem servisák je šaman. Po výměně tyček / čepů řízení to i s tím rozdrbaným silentblokem seřídil tak, že volant byl absolutně rovně, při přidání / brždění se ani nehnul. Jen bylo cítit takové "vrcení". On mi říkal, že rameno je na výměnu, ale já tomu díky tomu seštělování nechtěl věřit, až jsem teprve vlezl pod auto
-
Offline
- Příspěvky: 6004
- Registrován: 9 roků
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Přední ramena XC60 - Druhovýroba ZKUŠENOSTI
No, tak zrovna u Kurtze maji geosku drazsi nez treba ve Stodulkach.
Jo pokud budes menit zadni silenty, tak geo znovu.
Ja daval zesileny.
Jo pokud budes menit zadni silenty, tak geo znovu.
Ja daval zesileny.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 2061
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Přední ramena XC60 - Druhovýroba ZKUŠENOSTI
Ahoj Jakube, díky za pěkné foto, tak toto mne čeká
Omlouvám se, vůbec jsem se nedostal na net. Závidím Ti (v dobrém) dílnu, to bych taky rád někdy měl. Jak člověk bydlí na bytě, tak musíš vše řešit přes servis
Na chatě to ještě nemám v kupě, aby se tam něco dalo dělat a není ani moc časově prostor. Každopádně moc pěkná práce!
Včera jsem tam hodil gumy, je to ok, jen je to rozbíhavé jako prase a to doslovně. Dneska na té ledovce jsem se nemohl trefit do pruhu, až jsem se opotil. Večer to doštelujeme.
Včera jsem tam hodil gumy, je to ok, jen je to rozbíhavé jako prase a to doslovně. Dneska na té ledovce jsem se nemohl trefit do pruhu, až jsem se opotil. Večer to doštelujeme.
-
Offline
- Příspěvky: 6004
- Registrován: 9 roků
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Přední ramena XC60 - Druhovýroba ZKUŠENOSTI
Hm, ta dílna není moje. 
-
Offline
- Příspěvky: 2061
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Přední ramena XC60 - Druhovýroba ZKUŠENOSTI
To nevadí, hlavně, že je přístup 
-
Offline
- Příspěvky: 2061
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Přední ramena XC60 - Druhovýroba ZKUŠENOSTI
Malý update: stáhli jsme rozbíhavost na nulu, resp. lehce do sbíhava a super.
JENŽE: jedu po dálnici, do 120 km/h klid, nad 120 km/h se rozvibruje volant. Někdy více, někdy méně. Po výměně ramen testovací jízda se starými pneu (a rozbíhavostí) totálně v pohodě. Gumy jsem pečlive prohlédl, jsou v pohodě. Tipuju na 95% špatné vyvážení kol. Musím říct, že v poslední době najít dobrý servis je prostě problém
JENŽE: jedu po dálnici, do 120 km/h klid, nad 120 km/h se rozvibruje volant. Někdy více, někdy méně. Po výměně ramen testovací jízda se starými pneu (a rozbíhavostí) totálně v pohodě. Gumy jsem pečlive prohlédl, jsou v pohodě. Tipuju na 95% špatné vyvážení kol. Musím říct, že v poslední době najít dobrý servis je prostě problém
-
Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 2242
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
x 3
Přední ramena XC60 - Druhovýroba ZKUŠENOSTI
Dana rychlost odpovida nevyvazenejm kolum, presne jak tipujes.
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
-
Offline
- Příspěvky: 2061
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Přední ramena XC60 - Druhovýroba ZKUŠENOSTI
Děkuji, dám vědět až to převážím
Horší je, JAK najít servis, kde se mohu spolehnout, že to udělají dobře. Zkusím se poptat. Tohle, kde jsem byl, je renomovaný v podstatě značkový servis. Už jednou to nebylo ok, ale dovyvážili to.
Horší je, JAK najít servis, kde se mohu spolehnout, že to udělají dobře. Zkusím se poptat. Tohle, kde jsem byl, je renomovaný v podstatě značkový servis. Už jednou to nebylo ok, ale dovyvážili to.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé