chování automatu bez plynu
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 574
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
chování automatu bez plynu
Pravý plast panelu jsem už sundaný měl, levý ne. Je na něm zámek řadičky. Ten plast je taky jen nacvaklý, jako ten pravý nebo je tam něco na šroubech? Protože se ani nehne, když za něj vezmu.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Příspěvky: 5798
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
-
Offline
- Příspěvky: 419
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002
chování automatu bez plynu
Trochu OFF, ale musím.
Jo to mě na těch plastech taky sere. Člověk to chce sundat a neví, jestli když zabere to sundá, urve úchyty nebo rovnou ten plast zlomí. Mi přijde jako ruská ruleta ty plasty...
Jo to mě na těch plastech taky sere. Člověk to chce sundat a neví, jestli když zabere to sundá, urve úchyty nebo rovnou ten plast zlomí. Mi přijde jako ruská ruleta ty plasty...
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 450.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 330.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 450.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 330.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"
-
Offline
- Příspěvky: 239
- Registrován: 3 roky 8 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: S80 AWD AT 3.2 MY11, V70 AT 3.2 MY09
chování automatu bez plynu
Trosku OT dotaz, ale hodim to sem. Co rikate ne prerazovani z D na N a zpet za jizdy? Pujcoval jsem auto tchanovi a kdyz me potom vecer vezl tak jsem si vsiml ze to tak dela. Ja to moc neresim, mam automat od toho abych radit nemusel, ale tak pro info by me zajimalo jestli to muze necemu vadit?
_________________
S80 AWD AT 3.2 179kW, B6324S, MY11
V70 AT 3.2 175kW, B6324S, MY09
S80 AWD AT 3.2 179kW, B6324S, MY11
V70 AT 3.2 175kW, B6324S, MY09
-
Offline
- Příspěvky: 1343
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
chování automatu bez plynu
z D na N za jazdy uplne v pohode nevidim v tom nejaky problem. len mi to dojde zbytocne vyradovat do neutralu 

-
Offline
- Příspěvky: 482
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Třeboň
- Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi
chování automatu bez plynu
Možná by se k tomu mohl vyjádřit D.Patočka, ale já jsem všude od odborníků četl: - za jízdy ani při stání na křižovatkách polohu N nezařazovat, nechávat D. Důvod si už nepamatuju, třeba mě někdo doplní.
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14261
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
chování automatu bez plynu
Není důvod dávat N za jízdy, převodovka pak dostává pěkně na prdel. Tchánovi bych to politicky ručně vysvětlil, že to není manuál a že jí to ničí. Co si tak matně pamatuju, tak převodovka ztratí tlak, začnou klouzat lamely a můžou se spálit.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 239
- Registrován: 3 roky 8 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: S80 AWD AT 3.2 MY11, V70 AT 3.2 MY09
chování automatu bez plynu
OK, ja si vybavuju ze jsem taky nekdy nekde cetl ze se to nema delat, ale nevim jestli se to tykalo HDM nebo treba jen DSG... Kvuli usetrenym par deci benzinu si odepsat prevodovku neni uplne idealni 

_________________
S80 AWD AT 3.2 179kW, B6324S, MY11
V70 AT 3.2 175kW, B6324S, MY09
S80 AWD AT 3.2 179kW, B6324S, MY11
V70 AT 3.2 175kW, B6324S, MY09
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12909
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
chování automatu bez plynu
Pamatuju si, že někde tu David psal o nějakým jaguáru, kde majitel odrovnal automatku právě tim vyřazováním z kopce. Důvod, co se tam děje nenapsal, ale rozhodně to tej automatce nedělá dobře. Stejně tak vyřazování na křižovatce. Při řazení zapojuješ přes spojky do sebe jinak se točící kola. Prostě chci jet, dám D a hotovo. Ale u jízdy městem, abych na kilometru 10 vyřazoval... to ty lamely moc dlouho nevydrží. Pamatuju si, že jednu dobu bylo v SW u AT nastaveno vyřazování při stání, což velmi rychle opustili.
Na druhou stranu některý automobilky maji jako vlastnost AT plachtění, kdy AT nějak vyřadí. Ale jak to dělaji a jesi je to třeba jen u DSG, to nevim.
Takže seřvat, ať na to nehrabe, pokud to neumí opravit
Na druhou stranu některý automobilky maji jako vlastnost AT plachtění, kdy AT nějak vyřadí. Ale jak to dělaji a jesi je to třeba jen u DSG, to nevim.
Takže seřvat, ať na to nehrabe, pokud to neumí opravit

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 574
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
chování automatu bez plynu
Někde jsem četl, že vyřazovat do N pouze při stání a v případě, že se bude stát více jak 1-2 minuty (přejezd, stojící kolona apod.) Dělám to tak. Pokud je to chyba, rád se nechám přesvědčit. 

_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Příspěvky: 2213
- Registrován: 6 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
chování automatu bez plynu
A co při delším stání v koloně nebo šraňky - dát P,N ?
Já nechávám D ale občas si říkám že je to už dlouho v záběru...
Koukám že ptám jako druhej
Já nechávám D ale občas si říkám že je to už dlouho v záběru...
Koukám že ptám jako druhej

-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12909
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
chování automatu bez plynu
Osobně to teda vyhazuju do P jen pokud budu stát fakt dlouho a to V8 pak i chcípám, např. některý přejezdy, čůrání dětí apod. 

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 574
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
chování automatu bez plynu
Docela mě už začíná značně rozčilovat ono samovolné podřazování při jízdě z kopce bez plynu. Nejhorší jsou kopce, kde na 6q auto zrychluje a 5q naopak zpomaluje. To pak auto neustále přeřazuje 6-5-6-5 jako kretén. Jedu po rovině 90km/h na 6q, přijde kopec dolů, dám nohu z plynu a AT během chvilky podřadí na 5q. Auto zpomalí na cca 82km/h a hodí tam 6q. Auto začne z kopce zrychlovat a hned zase podřadí. Klepnout na plyn nestačí, musím ho mít buď po celou dobu jízdy z kopce trochu sešlápnutý, což vede k prudkému zrychlování (což nechci) nebo šlápnout na brzdu a udržovat stejnou rychlost (nesmí zrychlit ani o 1km, jinak hned podřazuje).
Je to nějaká chyba adaptace nebo je to fakt normální chování? Pokud jde o orginál chování, neřešil toto nějaký update? Připomínám, že jde o TF80-SC.
Prostě aby se to při jízdě z kopce při 90km/h chovalo normálně - to jest podřadí jen při prudkém sešlápnutí plynu nebo při zpomalení na cca 75km/h jako při jízdě po rovině.
Je to nějaká chyba adaptace nebo je to fakt normální chování? Pokud jde o orginál chování, neřešil toto nějaký update? Připomínám, že jde o TF80-SC.
Prostě aby se to při jízdě z kopce při 90km/h chovalo normálně - to jest podřadí jen při prudkém sešlápnutí plynu nebo při zpomalení na cca 75km/h jako při jízdě po rovině.

_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Příspěvky: 5798
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
chování automatu bez plynu
A proc si tam proste nedas sekvenci?
-
Offline
- Příspěvky: 574
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
chování automatu bez plynu
Protože jsem chtěl auto s AT právě proto, abych nemusel furt kvedlat s fofrklackem 

_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Příspěvky: 482
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Třeboň
- Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi
chování automatu bez plynu
Já teda nevím, třeba mám jiné adaptace, ale já sekvence téměř nepoužívám (používám pouze při tažení karavanu). Při normální jízdě řadím plynem (napovídám převodovce co od ní chci). Když mi začne z kopce podřazovat, mírně přitlačím plyn a za chvíli sundám nohu a už se nic neděje. Když do kopce už dost točí - mírně uberu, přeřadí nahoru a při přidání už nepodřazuje. Když chci, aby při jízdě z kopce podřadila mírně sešlápnu brzdu a převodovka podřadí a snaží se držet rychlost motorem. Mě to tedy tak funguje.
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182
-
Offline
- Příspěvky: 574
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
chování automatu bez plynu
Mě to funguje úplně stejně, až na situaci, co jsem popsal výše.
Píšeš:
Na dálnici se mi to tak už nechová. Jakmile jedu nad 100km/h, tak i z prudkého kopce nepodřadí, ale jak jedu tentýž kopec mezi 80-100, tak podřadí. Samozřejmě, když nahoře na kopci dám 6q v sekvenci, tak jí tam nechá, ale to není pro mě řešení - automat mám od toho, aby automatoval.
Přijde mi to jako softwarová záležitost, proto se ptám, zda je nějaká aktualizace, co to řešila. Třeba minulý majitel žádné aktualizace nenechal dělat. Ve VIDě nevím, kde zjistit verzi sw.
Píšeš:
Když už začne podřazovat, tak prostě podřadí bez varování a v okamžiku. Žádné přípravné akce se nekonají, takže jak poznáš, že začne podřazovat?Když mi začne z kopce podřazovat
Na dálnici se mi to tak už nechová. Jakmile jedu nad 100km/h, tak i z prudkého kopce nepodřadí, ale jak jedu tentýž kopec mezi 80-100, tak podřadí. Samozřejmě, když nahoře na kopci dám 6q v sekvenci, tak jí tam nechá, ale to není pro mě řešení - automat mám od toho, aby automatoval.
Přijde mi to jako softwarová záležitost, proto se ptám, zda je nějaká aktualizace, co to řešila. Třeba minulý majitel žádné aktualizace nenechal dělat. Ve VIDě nevím, kde zjistit verzi sw.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 444
- Registrován: 6 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Korejský toustovač
chování automatu bez plynu
Zajeď do autorizáku, aby Ti zjistili, zdali je pro Tvé vozidlo dostupný Total Upgrade. Pokud ano, nech si ho nahrát. Pokud ne, tak pak se můžeš přeptat na Total Can upgrade nebo na TCM upgrade…
_________________
Je:
KIA EV6 AWD GT-LINE MY2022
Bylo:
S60 T5 MY2004
S60 T6 AWD MY2011 Polestar Engineered Optimisation
Je:

Bylo:


-
Offline
- Příspěvky: 5798
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
chování automatu bez plynu
To uz mu psal Zajsoft, ale proc by to delal. Radeji tu furt bude psat jak ho to sere.
-
Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 2245
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
x 3
chování automatu bez plynu
Tohle uz neplati, je to novinka asi z letoska, sam sem s tim narazil na jare(a nasledne sem to overoval na vicero mistech).Pep píše: 27 lis 2021 19:48 Zajeď do autorizáku, aby Ti zjistili, zdali je pro Tvé vozidlo dostupný Total Upgrade. Pokud ano, nech si ho nahrát. Pokud ne, tak pak se můžeš přeptat na Total Can upgrade nebo na TCM upgrade…
Volvo uz tohle bohuzel zatrhlo, zvyhodnenej Total Upgrade (v cene mam pocit cca =4,- Kc) je dostupnej pouze 1x rocne(pro dane VIN) a pouze v ramci servisu(s nejakym omezenym vyctem prace), takze ani neprojde - s vymenou steracu a podobne.
A delat jen TCM Upgrade je proste hloupost, to zas cloveku akorat pak nabije hubu jinde.
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
-
Offline
- Příspěvky: 574
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
chování automatu bez plynu
Moc si vážím, že se mi snažíte pomoct, opravdu. Může mi někdo říct, zda to co jsem popisoval, bylo normální chování převodovky (SW záležitost) nebo ne? Opravdu to dělá jen a pouze striktně při rychlosti 90km při jízdě z kopce bez plynu a auto si tak samovolně tuto rychlost udržuje. Bohužel nemám peněz na zbyt, abych jen na zkoušku nechal přehrávat soft. Pokud mi někdo řekne - ano, byla to vlastnost převodovky a lze to odstranit přehrátím softu v té a té jednotce na verzi XY, pak bych do toho časem šel. Ale vysolit sedm+ litrů (odhad) a zjistit, že to nepomohlo, na to prostě nemám.
Dále se mi postupně začíná objevovat další nešvar u AT. Na 4q při jízdě do velmi malého kopce (téměř rovina) při nastavení plynu na udržování rychlosti cca 50km/h neustále odemyká a zamyká měnič v pravidelných časových intervalech. Otáčky kolísají o cca 1600-1900 ot. Měnič se vždy téměř uzamkne a ihned odemkne(jako při sešlápnutí plynu). Otáčky stoupnou, vteřinu se drží a měnič se začne normálně uzavírat. Těsně před úplným uzamknutím zase otáčky stoupnou. A tak dokola. Stačí o mm přišlápnou plyn (nebo ho povolit) a měnič se korektně uzamkne. Pocit z jízde je totožný jako když táhnu druhé auto na laně. Zpočátku to dělalo tak 1x za týden, postupně se z toho stává běžný jev. Jeví se to jen při ekonomické jízdě. Pokud jedu bez ohledů na spotřebu, tento jev se nevyskytuje. Jednou nebo dvakrát jsem tento jev už pozoroval i na 5q. Při sekvenčním řazení je také vše OK. AT nekope, necuká. Jen mi přijde, že každé přeřazení je krapet jiné. Při stejných podmínkách jednou přeřadí rychle s malým až žádným prokluzem, jindy jí to trvá o desetinku déle a měnič nechá otáčky klesat/zvyšovat pomaleji. Spolezdci si ničeho nevšimnou. Je to můj první automat, tak ho hodně sleduji a nevím, co je normální a co už ne.
Olej jsem měnil před 6000km (12L Ravenol ATF T-IV) při 200tis. km - podle faktur téměř jistě první výměna od výroby auta. Olej nesmrděl, barvu ještě trochu měl, kovové příměsi jsem nepozoroval. Vyresetoval jsem jen km ve VIDA. Ještě chci zkusit udělat další výměnu oleje, zda ten nový nerozpustil nějaké usazeniny. A co adaptaci AT, má cenu udělat? Sám si na ní netroufám a ani tu na Vysočině stejně nikde nemám vhodný úsek.
Dále se mi postupně začíná objevovat další nešvar u AT. Na 4q při jízdě do velmi malého kopce (téměř rovina) při nastavení plynu na udržování rychlosti cca 50km/h neustále odemyká a zamyká měnič v pravidelných časových intervalech. Otáčky kolísají o cca 1600-1900 ot. Měnič se vždy téměř uzamkne a ihned odemkne(jako při sešlápnutí plynu). Otáčky stoupnou, vteřinu se drží a měnič se začne normálně uzavírat. Těsně před úplným uzamknutím zase otáčky stoupnou. A tak dokola. Stačí o mm přišlápnou plyn (nebo ho povolit) a měnič se korektně uzamkne. Pocit z jízde je totožný jako když táhnu druhé auto na laně. Zpočátku to dělalo tak 1x za týden, postupně se z toho stává běžný jev. Jeví se to jen při ekonomické jízdě. Pokud jedu bez ohledů na spotřebu, tento jev se nevyskytuje. Jednou nebo dvakrát jsem tento jev už pozoroval i na 5q. Při sekvenčním řazení je také vše OK. AT nekope, necuká. Jen mi přijde, že každé přeřazení je krapet jiné. Při stejných podmínkách jednou přeřadí rychle s malým až žádným prokluzem, jindy jí to trvá o desetinku déle a měnič nechá otáčky klesat/zvyšovat pomaleji. Spolezdci si ničeho nevšimnou. Je to můj první automat, tak ho hodně sleduji a nevím, co je normální a co už ne.
Olej jsem měnil před 6000km (12L Ravenol ATF T-IV) při 200tis. km - podle faktur téměř jistě první výměna od výroby auta. Olej nesmrděl, barvu ještě trochu měl, kovové příměsi jsem nepozoroval. Vyresetoval jsem jen km ve VIDA. Ještě chci zkusit udělat další výměnu oleje, zda ten nový nerozpustil nějaké usazeniny. A co adaptaci AT, má cenu udělat? Sám si na ní netroufám a ani tu na Vysočině stejně nikde nemám vhodný úsek.
Naposledy upravil(a) Majkl1 dne 19 pro 2021 09:57, celkem upraveno 1 x.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 444
- Registrován: 6 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Korejský toustovač
chování automatu bez plynu
2 Zajsoft:
Nepleteš si to se servisem 2.0? Ten totiž taky aktualizuje všechny jednotky, ale je jen k nějakým servisním úkonům, jako je třeba ,,malý servis”.
Byl jsem v autorizáku v červenci a právě servis 2.0 mi nemohli nahrát bez alespoň ,,malého servisu”, ale s Total Upgradem nebyl problém. Viz faktura.
Nepleteš si to se servisem 2.0? Ten totiž taky aktualizuje všechny jednotky, ale je jen k nějakým servisním úkonům, jako je třeba ,,malý servis”.
Byl jsem v autorizáku v červenci a právě servis 2.0 mi nemohli nahrát bez alespoň ,,malého servisu”, ale s Total Upgradem nebyl problém. Viz faktura.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Je:
KIA EV6 AWD GT-LINE MY2022
Bylo:
S60 T5 MY2004
S60 T6 AWD MY2011 Polestar Engineered Optimisation
Je:

Bylo:


-
Offline
- Příspěvky: 1285
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
- Vůz: Volvo S80 v8, 2008; Volvo S60 T5, 2002
- Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
chování automatu bez plynu
a nechceš ten automat nechat dělat svou práci a přestat hysterčit?
máš plynový a brzdový pedál a když tak si beztak můžeš zapnout tempomat. takže když zrychluje a nechceš, tak přibrzdi. když zpomaluje, přidej plyn.
automat se nikdy nebude chovat jak manuál. on nevidí, co je před ním, jen vnímá co je zrovna teď a podle toho reaguje.
takže pokud ti převodovka nekope nebo neprokluzuje, tak to neřeš a nauč se s tím jezdit bo dělá přesně to, co má.
máš plynový a brzdový pedál a když tak si beztak můžeš zapnout tempomat. takže když zrychluje a nechceš, tak přibrzdi. když zpomaluje, přidej plyn.
automat se nikdy nebude chovat jak manuál. on nevidí, co je před ním, jen vnímá co je zrovna teď a podle toho reaguje.
takže pokud ti převodovka nekope nebo neprokluzuje, tak to neřeš a nauč se s tím jezdit bo dělá přesně to, co má.
_________________
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V
-
Offline
- Příspěvky: 574
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
chování automatu bez plynu
A mohu se už konečně dovědět, zda je normální, aby AT při jízdě z kopce bez plynu, když auto samovolně zrychluje, rychlost byla 90km/h, sám podřazoval z 6q na 5q? V jiných kvaltech a jiných rychlostech to totiž řadí logicky nahoru, jen v tomto případě to podřazuje.
Zastavím na vrcholu dlouhého kopce, dám D, pustím brzdu, vše bez plynu. Auto se z kopce samo rozjíždí, někde kolem 1600ot. si přeřadí 2q, dále 3-4-5. Při 81km/h tam nakonec hodí 6q. Potud je to podle mě normální chování. Auto z kopce stále samovolně bez plynu zrychluje a při rychlosti 90 najednou samo (vždy, bez výjimky) podřadí. Proč?
To je totiž něco, co chci vědět a co mi tu ještě nikdo neřekl a je o tom celé vlákno. Prostě jsem dal dotaz a zatím je bez odpovědi.
Místo toho, abys mě nazval hysterkou, máš napsat, že se tak AT prostě chovat má, protože chce udržet 90km/h (pro jiné rychlosti tuto funkci nemá), dělá to tobě stejně a je to vyřešené.
Pokud někomu moje dotazy zvedají adrenalin v krvi, ať prosím nereaguje.
Zastavím na vrcholu dlouhého kopce, dám D, pustím brzdu, vše bez plynu. Auto se z kopce samo rozjíždí, někde kolem 1600ot. si přeřadí 2q, dále 3-4-5. Při 81km/h tam nakonec hodí 6q. Potud je to podle mě normální chování. Auto z kopce stále samovolně bez plynu zrychluje a při rychlosti 90 najednou samo (vždy, bez výjimky) podřadí. Proč?
To je totiž něco, co chci vědět a co mi tu ještě nikdo neřekl a je o tom celé vlákno. Prostě jsem dal dotaz a zatím je bez odpovědi.
Místo toho, abys mě nazval hysterkou, máš napsat, že se tak AT prostě chovat má, protože chce udržet 90km/h (pro jiné rychlosti tuto funkci nemá), dělá to tobě stejně a je to vyřešené.
Pokud někomu moje dotazy zvedají adrenalin v krvi, ať prosím nereaguje.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Příspěvky: 419
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002
chování automatu bez plynu
Dělá mi to taky. Z kopce prostě aktivně brzdí motorem. Pokud udělám co popisuješ, ale kolem 60 si přibrzdím, začne mi aktivně brzdit motorem s podřazováním a snažit se držet danou rychlost. Nad 90 to dělá automaticky protože většina Evropy má rychlostní limit mimo obec kolem 90. Takže s velkou pravděpodobností je tam naprogramovaný brždění motorem nad 90 bez tempomatu. Tohle defaultní chování přepisuje aktivní tempomat, který brzdí motorem dle nastavený rychlosti. Já bych to tak naprogramoval a těch důvodů je celá řada. Jeden z nich je uživatelská přívětivost. Mě by sralo, kdyby se auto bez plynu z kopce rozkulilo na 6ku nad limit. Další je, aby jsi nemusel dupat na brzdu jak šašek furt. Takže definitivní odpověď na Tvou otázku je: Programátor SW v TCM nebyl idiot, ale velmi chytrý člověk. 
Zvykl jsem si na to, ten automat je krásně čitelný a už vím opředu co kdy udělá. Takže to neřeš, odpozoruj co to dělá a pak o tom nebudeš vůbec ani přemýšlet.

Zvykl jsem si na to, ten automat je krásně čitelný a už vím opředu co kdy udělá. Takže to neřeš, odpozoruj co to dělá a pak o tom nebudeš vůbec ani přemýšlet.
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 450.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 330.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 450.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 330.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé