DPF filtr

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Teflon_490
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 399
Registrován: 13 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012

DPF filtr

Příspěvek od Teflon_490 »

PSA to proste nema. Taky sem to na 1.6D 2005 nemel. Vidou to urcite neni.
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)

Dzambor
Offline
Příspěvky: 514
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Trenčín
Vůz: Volvo V50 2.0D Momentum 08' 6. manual

DPF filtr

Příspěvek od Dzambor »

Mam takisto PSA 2.0D MY 08 VIDA 2014D a gramy tam taktiez vobec nemam. Ja ked som skusal regeneraciu cez VIDU presne podla postupu tak mi rovno zhasol motor a nechcel naskocit :D
_________________
Volvo V50 2.0D r.v. 2008

dusko.2916
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 9
Registrován: 9 roků

DPF filtr

Příspěvek od dusko.2916 »

Arkaz píše:Tak bol som sa pozriet na mojom XC a pozera sa to takto. Diagnostic-Vehicle communication-kliknes na ECM- Advanced -Combustion of soot particles-na dalsom okne kliknes VTC2000-a na dalsom okne uz vidno kolko je gramov.
Pekný návod aj s obrázkami tak už viem ako spustiť nútenú regeneráciu vo vide len keď pozerám u teba máš tam o jednu položku viac ako ja môže to byť iným typom motora

Marek71
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 75
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha východ
Vůz: Lexus GS 450h Premium 2013

DPF filtr

Příspěvek od Marek71 »

Ja by som mal inú otázku ohľadom DPF, snaď to v tejto téme nebude vadiť.
Mám S80 2011 151 kW (Polestar 165 kW) a je tam samozrejme DPF filter. Viem o ňom tak, že občas (raz za cca. 1000 km) prebieha regenerácia, spotreba sa tak na 20-30 km zvýši a potom je zase v norme. Takže vypadá to tak, že DPF pracuje OK, ani diagnostika nič nehlási, ani palubák.
Ale pokiaľ siahnem rukou do výfuku, tak je zvnútra špinavý, čierny. Dočítal som sa kdesi, že by to tak byť nemalo a že by mal byť výfuk čistý, že to kontrolujú napr. v Rakúsku a takéte zistenie može byť dovod, že vám nedovolia u nich s autom jazdiť. Ako to teda je? Prečo mám výfuk špinavý, aj keď mám DPF a zdá sa, že fungije v poriadku? Idem za chvíľu na emisie a STK, tak aby s tým nebol problém.
_________________
Lexus GS 450H Premium 2013
Volvo S80 D5 AWD Executive MY 2011 Obrázek

Ares
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 428
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Petržalka
Vůz: S80II C30
Bydliště: Bratislava

DPF filtr

Příspěvek od Ares »

Ja mám výfuk naozaj čistý. Tak to znamená, že to u mňa funguje na 100%
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
Obrázek;Obrázek
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]

Arkaz
Offline
Příspěvky: 1343
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

DPF filtr

Příspěvek od Arkaz »

Detto. Obe auta s dpf a vyfuk ako novy cisty.

Teflon_490
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 399
Registrován: 13 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012

DPF filtr

Příspěvek od Teflon_490 »

DPF neznamena automaticky cisty koncovky! Nevim na cem to zalezi, jestli na typu motoru nebo typu DPF. Ale taky mam cerny koncovky, bylo to tak uz od novyho auta, a filtr bez problemu funguje, vypaluje, zadny hlasky. Jestli kvuli tomuhle rakusaci budou brat papiry, tak sou debilove.
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)

Arkaz
Offline
Příspěvky: 1343
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

DPF filtr

Příspěvek od Arkaz »

Neviem no ja by som povedal ze filter v 100% stave neprepusti ziadne sadze = cisty vyfuk. Filter ktori sice regeneruje pekne no ma spinavu koncovku tak sice je funkcny ale nie v 100% stave. Mozno 70-80% ktovie.

Teflon_490
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 399
Registrován: 13 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012

DPF filtr

Příspěvek od Teflon_490 »

Takze nefunkcni filtr ma v sobe jako diry nebo co? Nefunkcni filtr se muze tak akorat ucpat, ale nedovedu si predstavit, jak by novej filtr v novym aute mohl byt deravej, aby poustel saze. Navic, ty saze se neteleportujou do jiny dimenze, ty z toho chte nechte musi nekdy ven, takze to ze sou pak po vypaleni na koncovkach je podle mne vlastnost, ne bug.
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4956
Registrován: 20 roků 9 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

DPF filtr

Příspěvek od Ondra. »

Casto premyslim jako teflon, zvlaste od chvile kdy jsem koupil znackovej filtr a koncovky mam jak furgon. Zaroven o teorii cistyc koncovek slysim casto, naposledy mi to rikal majitel jedny stk, ze pokud je spinava koncovka tak auto ani neni potreba merit. Casto o tom taky zvasta, ,predni cesky diagnostik,, fleischhans. Teleso ve filtru muze prasknout pak opravdu litaji saze ven...
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14308
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

DPF filtr

Příspěvek od raolsa »

Na Renaultu Espace IV 2.0 dci co si teď koupil švagr se sice koncovky zevnitř neblýskají čistotou, ale když člověk dovnitř sáhne prstem tam mu na něm skoro nic nezůstane. A to má najeto 522.000 km.
Na druhou stranu, v práci na parkovišti parkuje nějaké novější Audi asi A6 a tomu se fakt výfuk zevnitř blýská jak nový, a to to jezdí jenom couračky do práce cca 20 km jedna jízda.
Tak si pak vyber. :pardon:
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Marek71
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 75
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha východ
Vůz: Lexus GS 450h Premium 2013

DPF filtr

Příspěvek od Marek71 »

Tak som sa na to pozrel dokladnejšie...
Jedna koncovka výfuku na konci trochu zašpinená, ale viac dovnútra už to bolo OK. Druhá koncovka skoro úplně čistá, nepatrne čierna. Tak som obe koncovky vyčistil vlhčeným obrúskom a potom dosucha vytrel. No a po 550 km dlhej jazde sú koncovky rovnako čisté ako tesne po vyčistení, žiadne známky sadzí, nič. Tak uvidím za týždeň, to budem mať ďalších min. 1000 km.
_________________
Lexus GS 450H Premium 2013
Volvo S80 D5 AWD Executive MY 2011 Obrázek

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12949
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

DPF filtr

Příspěvek od Urvanej »

Hoši hoši hoši, filtr má filtrovat. Pokud nefiltruje, nebo filtruje špatně, tak je koncovka černá. Že je ve filtru díra, nebo je moc řídkej SW nepozná, když se občas zanese. Čim víc je filtr zanesenej, tim líp filtruje.
Ucpanej filtr se regeneruje, čili se saze zapálí a shoří, a opět by ale při regeneraci nemělo auto čudit.
Jak moc se koncovka dokáže sama vyčistit, viz Ondra. je otázkou designu výfukové soustavy, zda umožní ohřátí vnitřku vejfuku na tak vysokou teplotu, aby se časem koncovka vypálila. Takže bych u Ondry neházel flintu do žita a jezdil a sem tam tu koncovku vytřel, třeba se jen saze posouvaji směrem ven.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4956
Registrován: 20 roků 9 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

DPF filtr

Příspěvek od Ondra. »

No nebo az bude nekdy cas rozpojim vyfuk a podivam se jak vypada vystupni priruba z dpf...
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

st_Andy
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1901
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

DPF filtr

Příspěvek od st_Andy »

DPF mi vypaluje dost sporadicky.. prijal bych klidne i castejct ale jezdim 95% mimo mesto. Auto jsem koupil se 190tis. s uz vymenenym EGR a (zrejme tim padem) mirne zacmudenym vyfukem (nemyslim ze po jeho vymene nekdo vyfuk prelestil :D ).. na DPF ani vykon zatim nemuzu rict krivyho slova = ani o nem nevim, ale jak pisu vyfuk je puvodni, holt chromovej lesk uvnitr nema :)

byl jsem v pondeli na technickou a emisni.. tocili mi to tam raznim kickdownem 5x do presne 5200 otacek na omezovac... a ve vysledku vse krasne zeleny ani vubec nic viditelneho ven vyfukem nelitalo.. Zato mne temer ulitla z kapsy facka technikovi kdyz jsem u toho dusevne trpel.. :D

Paravolvik
Offline
Příspěvky: 31
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: Nová Paka
Vůz: V70 III, 2009, 2.0D

DPF filtr

Příspěvek od Paravolvik »

Čau,
tak přidám něco k tématu bohužel.
Mám V70 2.0D 2009,
Dnes jsem byl na měření emisí a byla mi zjištěna průměrná kouřivost 0,47. Limit je 0,25 takže jsem v prdeli. :(

Auto mám 3 a 1/2 měsíce a nezaregistroval jsem ještě regeneraci DPF. Před rokem v březnu 2018 předchozí majitel nechal dělat emise kde naměřili 0,02 což vůbec nechápu..
Dle Vidy mám tlak na filtru během volnoběhu okolo 5. Což by mělo být úplně v pohodě co se týče zanesení..nebo je filtr vykuchanej/provrtanej? Neřešil někdo něco takového?
Filtr evidentně zanesený není, regenerace neprobíhá a kouřivost je dvakrát za limitem oproti rok starému měření.
Před měřením jsem za víkend jel 2x90 km a ráno 30km a vytáčel až ke 4500 ot. tak snad jsem saze vyhnal dostatečně..

Nevíte případně jak to třeba ještě jinak ověřit ve VIDĚ?

Díky za názory, počítám už s právníkem i bohužel..
Já věděl že nechci už naftu, a teď to vím ještě víc :%)
_________________
2019: Volvo V70;2.0D;100KW;MY 2010
2013-2018: Volvo V50;2.0D;100KW;MY 2004

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14308
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

DPF filtr

Příspěvek od raolsa »

DPF vyndat a podívat se dovnitř. Regenerace musí probíhat. Jak často je otázka, ale tak jednou do 500 km by měla určitě.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Paravolvik
Offline
Příspěvky: 31
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: Nová Paka
Vůz: V70 III, 2009, 2.0D

DPF filtr

Příspěvek od Paravolvik »

raolsa píše:DPF vyndat a podívat se dovnitř. Regenerace musí probíhat. Jak často je otázka, ale tak jednou do 500 km by měla určitě.
Jde o to, že to auto mám krátkou dobu a beru to jako skrytou závadu. Řezat do něj zatím nehodlám..Ale díky za radu. Jinak regen. jsem opravdu nepostřehl. Ale to je jedno, i kdyby byl ucpaný, tak nemůže zvyšovat kouřivost..
_________________
2019: Volvo V70;2.0D;100KW;MY 2010
2013-2018: Volvo V50;2.0D;100KW;MY 2004

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14308
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

DPF filtr

Příspěvek od raolsa »

Nepsal jsem řezat, ale podívat se do něj, třeba kamerou, tím nic nepoškodíš, pouze investuješ do nových těsnění.
Ale měl by jsi důkaz, že ti to bylo zatajeno, to záměrné poškození filtru.
Možná by stačilo vyndat čidla před a za filtrem a dírou prostrčit kameru, nevím jak jsou ty díry velké, jestli by se vešla.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Paravolvik
Offline
Příspěvky: 31
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: Nová Paka
Vůz: V70 III, 2009, 2.0D

DPF filtr

Příspěvek od Paravolvik »

raolsa píše:Nepsal jsem řezat, ale podívat se do něj, třeba kamerou, tím nic nepoškodíš, pouze investuješ do nových těsnění.
Ale měl by jsi důkaz, že ti to bylo zatajeno, to záměrné poškození filtru.
Možná by stačilo vyndat čidla před a za filtrem a dírou prostrčit kameru, nevím jak jsou ty díry velké, jestli by se vešla.
Aha, dobře, chápu. To je fakt, no zatím na to sahat nebudu aby soudní znalec viděl, že nebylo nic po dobu mého vlastnictví děláno.
Díky každopádně :good:
_________________
2019: Volvo V70;2.0D;100KW;MY 2010
2013-2018: Volvo V50;2.0D;100KW;MY 2004

Harry
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1655
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: XC90 D5 173KW MY2019
Bydliště: Plzeň-jih

DPF filtr

Příspěvek od Harry »

nucená regenerace přes vidu proběhla?
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
EX30 2024 Twin 315KW Ultra+, V40 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 01/2025 V60 r.v.2015 D4 120KW Business+ do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

Paravolvik
Offline
Příspěvky: 31
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: Nová Paka
Vůz: V70 III, 2009, 2.0D

DPF filtr

Příspěvek od Paravolvik »

Harry píše:nucená regenerace přes vidu proběhla?
Napadlo mě to, ale když mám naměřeno okolo 5hPa tak to asi nebude nutné ne? Mělo by to být nad 20 a při 30 se rozsvítí vykřičník.
_________________
2019: Volvo V70;2.0D;100KW;MY 2010
2013-2018: Volvo V50;2.0D;100KW;MY 2004

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé