tisícihran
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 3334
- Registrován: 10 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
tisícihran
Dlouhé hraje do karet torzni tuhost. Nezdá se to ale když si na novou poloosu narysujete rovnou linku tak po nějaké době je možné sledovat jak se to kroutí. Samozřejmě čím víc koní, které jsou využívány tim dřív a víc se to projeví.
-
Offline
- Příspěvky: 40
- Registrován: 4 roky 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70XC B5244T3 2,4T 2001
tisícihran
To s pravou poloosou se děje i při funkčním zadku? Jen by mě zajímalo jestli se mám zásobit poloosama
každopádně jsem tu četl dost o tom jak při nefunkčním awd se vymačká diferenciál v převodovce nebo že se ukroutí pravá poloosa. Nejde mi to do hlavy,to jako awd převodovky jsou z měkčího materiálu než fwd? Na zahraničních fórech jsem třeba nic takovýho nedohledal a každej tam vesele jezdí s kazdanem venku nebo dokonce to kuchnou všechno ven včetně úhlovky a dokonce to tam někdo řešil výměnou m58 za m56



_________________
Volvo V70XC rv.2001,2,4t 147kw B5244T3
Volvo V70XC rv.2001,2,4t 147kw B5244T3
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12960
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
tisícihran
Nene, ke snížení namáhání té poloosy se připojí zadek a předek tak netrpí. Nic víc v tom nehledej. A když někdo nemá uplně cit, tak se s AWD rozjíždí tak, že vždy při rozjezdu spíná a pak když awd najednou nemá, tak jde poloosa s**t. To je stejný jak s kloubama poloos. Kdo je opatrnej při rozjezdu v zatáčce, tomu vydrží 10x dýl, než tomu, kdo tomu v zatáčce za 1 nakládá.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 3673
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
tisícihran
Jasne, ale pokud se rozjizdis jako clovek v klidu, tak to preci musi vydrzet i FWD provoz....
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Profi prodejce
- Příspěvky: 1004
- Registrován: 18 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat
tisícihran
Ano, má pravdu ten chlapec.........kdo v rejdu nakládá, ten bude brzy vykládat.Urvanej píše: 11 črc 2022 13:49 Nene, ke snížení namáhání té poloosy se připojí zadek a předek tak netrpí. Nic víc v tom nehledej. A když někdo nemá uplně cit, tak se s AWD rozjíždí tak, že vždy při rozjezdu spíná a pak když awd najednou nemá, tak jde poloosa s**t. To je stejný jak s kloubama poloos. Kdo je opatrnej při rozjezdu v zatáčce, tomu vydrží 10x dýl, než tomu, kdo tomu v zatáčce za 1 nakládá.
Platí to u všech, a potom hlavně u novějších vozů AWD od roku výroby 2014.
Nejedná se jen o poloosy a strženou úhlovku, ale ten malinký diferenciál vzadu se úplně rozemele na kousky, a to neopraví už opravdu nikdo.
Starší diferenciály jsou většinou už načaté, a nový stojí jako dovolená pro dva lidi na Zanzibaru se Super All inclusive.

Jinak pokud má člověk cit a srdce, tak se s AWD dá fungovat i bez kardanu a úhlovky a diferáku .......atd. Takže FWD

Nejen že to lépe jede, ale i o dost méně žere, jen se to musí rozjíždět s citem a vyvarovat se mokré trávy.
Horší je to potom na STK



Kamarád chtěl strašně moc V70R dvojkové řady, a když se s tím svezl, tak už ho asi nechtěl......
Auto nejelo podle jeho představ, takže si sehnal V70 II T5 s FWD a tam se upravil SW ECM, váha vzduchu, plnící tlak .......a je to opravdové eRko.
Ale musí se s tím jezdit trochu s citem, jinak by se to rozlámalo.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 1148
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Ivančice
- Vůz: 760 B280F + AW71 '89
x 1
tisícihran
Nechcu se hádat s odborníkem, ale přijde mi že AWD jedoucí jen na předek má potíže jakmile vyjede ze suchého podkladu?
Chase měl v zimě prázdnou Bednu na srazu na rovným parkovišti s uježděným sněhem a měl dost potíží s rozjezdem, já za ním v devítce přitom potíže neměl. A uvážím-li, že "FWD XC" má hnanou nápravu pod motorem, tudíž zatíženou, kdežto já pod prázdným kufrem... Oba jsme měli dobré zimáky. Nemluvě o tom že s automatem má jemnější rozjezd, s manuálem je nepoměrně větší šanci na to si "urvat" kola od podkladu. Šance byly rovnocenné, ani jedno auto tam nemělo samosvor ani špéru a ostatní "pravé" FWD se tam rozjížděly též bez větších potíží.
Chase měl v zimě prázdnou Bednu na srazu na rovným parkovišti s uježděným sněhem a měl dost potíží s rozjezdem, já za ním v devítce přitom potíže neměl. A uvážím-li, že "FWD XC" má hnanou nápravu pod motorem, tudíž zatíženou, kdežto já pod prázdným kufrem... Oba jsme měli dobré zimáky. Nemluvě o tom že s automatem má jemnější rozjezd, s manuálem je nepoměrně větší šanci na to si "urvat" kola od podkladu. Šance byly rovnocenné, ani jedno auto tam nemělo samosvor ani špéru a ostatní "pravé" FWD se tam rozjížděly též bez větších potíží.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
Zetor 6718, 48kW, 1973
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
Zetor 6718, 48kW, 1973
-
Offline
- Příspěvky: 40
- Registrován: 4 roky 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70XC B5244T3 2,4T 2001
tisícihran
Když jsem měl kardan venku tak jsem problém s rozjížděním ani moc neměl. A to jsem frčel v zimě a ne na moc kvalitnim pneu. Teď tam mám kardan zpět ale asi ho zase vyndám protože mi přijde,že mám zdechlou viskospojku.
_________________
Volvo V70XC rv.2001,2,4t 147kw B5244T3
Volvo V70XC rv.2001,2,4t 147kw B5244T3
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12960
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
tisícihran
nebel: to nemá logiku, aby AWD bez zadku bylo horší, než FWD. Jako o chlup, protože to má víc váhy vzadu, ale nic co by normální smrtelník mohl poznat. Prostě jak si někdo zvykne na odpich AWD, který na rozjezdu pomůže, tak se těžko odvyká a přizpůsobuje cit na holé FWD.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 1148
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Ivančice
- Vůz: 760 B280F + AW71 '89
x 1
tisícihran
Logiku to nemá, proto se ptám na zkušenosti. Na srazu zo tehdy viděli 3 další lidi a říkal to i Matěj, že měl potíže s rozjezdem.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
Zetor 6718, 48kW, 1973
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
Zetor 6718, 48kW, 1973
-
Offline
- Příspěvky: 621
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
tisícihran
Už skoro 20 let jezdím výhradně s 4x4. Když náhodou vlezu do předohrabu, taky mám problémy s rozjezdem - do kopců i v létě 

_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Příspěvky: 5613
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
tisícihran
22.8. zaplaceno, dnes ráno doma
2320,- komplet
jen nevím, kdy to budu dělat, páč jsem si zrakvil levou ruku v zápěstí. A budu se modlit, aby úhlovka byla OK

jen nevím, kdy to budu dělat, páč jsem si zrakvil levou ruku v zápěstí. A budu se modlit, aby úhlovka byla OK
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 40
- Registrován: 4 roky 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70XC B5244T3 2,4T 2001
tisícihran
Kde jsi ho za tu cenu splašil? Pod 4 tisíce jsem nesehnal.
_________________
Volvo V70XC rv.2001,2,4t 147kw B5244T3
Volvo V70XC rv.2001,2,4t 147kw B5244T3
-
Offline
- Příspěvky: 5613
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
-
Offline
- Příspěvky: 60
- Registrován: 6 roků 4 měsíce
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
- Vůz: XC90 2.4 D5 120 kW
tisícihran
Já jsem vzal originál volvo i se sadou gufer za 5000. Přeci jen mám v originál větší důvěru .... i když kdo ví kdo to vyrábí 

-
Offline
- Příspěvky: 5613
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
tisícihran
No, dělají to taliáni, vypadá to jako kvalitní materiál a někde jsem četl, že je to snad i lepší než original.
-
Offline
- Příspěvky: 60
- Registrován: 6 roků 4 měsíce
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
- Vůz: XC90 2.4 D5 120 kW
tisícihran
Jestli mi ten původní vydržel 360 tisíc, tak pokud mi teď ten samej vydrží zase tolik, tak mi to asi bude stačit
Jinak jsem teda zvědav jak na tom budeš mít úhlovku, já jsem měl lehce ometený oba kusy, takže možná kdybych vyměnil jen ten kroužek, tak by to chvíli zase fungovalo. Jenže pak bych to nejspíš mohl časem rozdělávat znova 


-
Offline
- Příspěvky: 5613
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
tisícihran
Jo, jsem napnutej jak kšandy, jak bude vypadat ten protikus. Fakt je, že to má 250 tis. a před tím než to odešlo, tak na kardanu byla vůle relativně malá, asi 1,5mm na jeho obvodu.
A já se s tím moc ne.ral a dával tomu docela čočku
no uvidíme.
A já se s tím moc ne.ral a dával tomu docela čočku

-
Offline
- Příspěvky: 5613
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
tisícihran
No, tak úhlovka venku. Vcelku bez problémů a zuby nic moc, asi by to chvíli jezdilo s novým tisícihranem, ale ne moc dlouho, takže repas.
Starej tisícihran tam ještě vězí a nechce ven. Bude třeba navařit držák pro reverzní kladivo a vymlátit.
Starej tisícihran tam ještě vězí a nechce ven. Bude třeba navařit držák pro reverzní kladivo a vymlátit.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14313
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
tisícihran
Držím palce při vyndávání, většinou jsem musel i autogenem mezikus nahřívat, aby s použitím reverzního kladiva slezl.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 5613
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
tisícihran
A co tam prosím drží? Nějaká rez, nebo hrana vytvořená tlakem? Montuje se to přeci bez násilí.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14313
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
tisícihran
Rez
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 5613
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
tisícihran
Dík za info.
Tak mě napadlo, když to tam tak drží, co myslíš kdybych tam tu poloosu zase vrazil a jezdil bez úhlovky, tak to přeci nevyleze ne? Těsněný to je, tak co?
Jo a ještě dotaz. To ložisko na poloose se dá vyměnit? Trochu se mi nelíbí
Tak mě napadlo, když to tam tak drží, co myslíš kdybych tam tu poloosu zase vrazil a jezdil bez úhlovky, tak to přeci nevyleze ne? Těsněný to je, tak co?

Jo a ještě dotaz. To ložisko na poloose se dá vyměnit? Trochu se mi nelíbí

-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14313
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
tisícihran
No pár takových aut už je, že jezdí bez úhlovky. 
Ložisko jsem ještě neměnil, nikdy mu nic nebylo.
Ale asi by to neměl být problém, pokud ho seženeš. Asi jenom podle rozměrů.

Ložisko jsem ještě neměnil, nikdy mu nic nebylo.
Ale asi by to neměl být problém, pokud ho seženeš. Asi jenom podle rozměrů.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 3334
- Registrován: 10 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
tisícihran
Já jedno měnil na xc70. To staré jsem rozřezal a nové koupil podle rozměrů a bylo určené pro nějaký ford.
Jinak ty ložiska mají dvojité krytovani které jde sundat a dá se pak naplnit mazivem.
Jinak ty ložiska mají dvojité krytovani které jde sundat a dá se pak naplnit mazivem.
-
Offline
- Příspěvky: 5613
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
tisícihran
Jo, to mě taky napadlo, přemazat ho. Je suché a šustí. Dneska ho přeměřím, kouknu jestli se to někde prodává a pak se rozhodnu.
Než bude úhlovka hotová, tak s tím budu jezdit tak, ale do zimy to musím udělat
Než bude úhlovka hotová, tak s tím budu jezdit tak, ale do zimy to musím udělat

Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], majklson