výměna oleje v automatické převodovce AW5550SN
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 742
- Registrován: 4 roky 1 měsíc
- Bydliště: Bruntál
- Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW
výměna oleje v automatické převodovce AW5550SN
Zdarec, měl bych 4 otázky prosím:
- kolik litrů vyteče z automatické převodovky AW55-50 ? Chci dělat výměnu stylem vypustím/naleju.
- olej Castrol ATF Multivehicle nebo Mobil ATF 3309 ?
- piston kit serva B4 (30751262) vyměnit preventivně ? - momentálně řadí bez problému
- co se týče nového SW 30677036 - zjistí mi přes VIDU jaký tam mám momentálně nahraný SW ? Ať nejedu do autorizáku zbytečně - třeba už tam je nahraný ale nevím o tom.
- kolik litrů vyteče z automatické převodovky AW55-50 ? Chci dělat výměnu stylem vypustím/naleju.
- olej Castrol ATF Multivehicle nebo Mobil ATF 3309 ?
- piston kit serva B4 (30751262) vyměnit preventivně ? - momentálně řadí bez problému
- co se týče nového SW 30677036 - zjistí mi přes VIDU jaký tam mám momentálně nahraný SW ? Ať nejedu do autorizáku zbytečně - třeba už tam je nahraný ale nevím o tom.
-
Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 2245
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
x 3
výměna oleje v automatické převodovce AW5550SN
A co nebejt krapet linej hledat? Prvni tri tu najdes, tolikrat az to neni hezky.
4. pravdepodobne taky, a ano pres VIDA to vyctes.
4. pravdepodobne taky, a ano pres VIDA to vyctes.
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
-
Offline
- Příspěvky: 519
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Vůz: V40 B4184S2 černá metalíza? v70 B 5244 S
- Bydliště: Olomouc
výměna oleje v automatické převodovce AW5550SN
1. Něco kolem 4lVizibable píše: 07 bře 2023 10:40 Zdarec, měl bych 4 otázky prosím:
- kolik litrů vyteče z automatické převodovky AW55-50 ? Chci dělat výměnu stylem vypustím/naleju.
- olej Castrol ATF Multivehicle nebo Mobil ATF 3309 ?
- piston kit serva B4 (30751262) vyměnit preventivně ? - momentálně řadí bez problému
- co se týče nového SW 30677036 - zjistí mi přes VIDU jaký tam mám momentálně nahraný SW ? Ať nejedu do autorizáku zbytečně - třeba už tam je nahraný ale nevím o tom.
2. Mobil
3. To musí odpovědět zkušenější
4. Jsi dostal odpověď
_________________
XC90 D5 136kw automat 6q, rok 2007 koupeno s nájezdem 340tkm
S80 2.4 D5 120kw automat 5q, rok 2005 kupováno při nájezdu 518tkm
https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/s80-2-4-d5-120kw-r-v-2005
Bylo v70 2.5t 154kw automat 5q,4x4 rok 2004 https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/v70-2-5t-154kw-automat-5q-4x4
bylo V40 1.8 90kw B4184S2, cerna metaliza, rok 2001 https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/volvo-v40, bylo
V70 2.4 125kw B 5244 S, modrá, rok 2001 https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/volvo-v70
První auťák Pontiac LeMans 1.6 potom Vectra A 1.6 pak Felicia rok 2000 1.3 a teď VOLVO!
XC90 D5 136kw automat 6q, rok 2007 koupeno s nájezdem 340tkm
S80 2.4 D5 120kw automat 5q, rok 2005 kupováno při nájezdu 518tkm
https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/s80-2-4-d5-120kw-r-v-2005
Bylo v70 2.5t 154kw automat 5q,4x4 rok 2004 https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/v70-2-5t-154kw-automat-5q-4x4
bylo V40 1.8 90kw B4184S2, cerna metaliza, rok 2001 https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/volvo-v40, bylo
V70 2.4 125kw B 5244 S, modrá, rok 2001 https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/volvo-v70
První auťák Pontiac LeMans 1.6 potom Vectra A 1.6 pak Felicia rok 2000 1.3 a teď VOLVO!
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 742
- Registrován: 4 roky 1 měsíc
- Bydliště: Bruntál
- Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW
výměna oleje v automatické převodovce AW5550SN
Neber to jako lenost, vzdy proctu vsechno dvakrat. Spis me ber jako lajka ktery je nucen auto resit svepomoci, coz se diky fora dost dobre dari.Zajsoft píše: 07 bře 2023 19:33 A co nebejt krapet linej hledat? Prvni tri tu najdes, tolikrat az to neni hezky.
4. pravdepodobne taky, a ano pres VIDA to vyctes.
1. Mnozsvi se tu pise 4l ale hned za tim je ze to je pro TF-80SC. Tak se radsi zeptam.
2. Znacka je asi jedno kdyz splnuje specifikaci jws3309 - pravda
3. V navodu pro vymenu oleje co je k dispozici na foru se pise ze vymena serva b4 je kdyz spatne radi. Neznam princip toho pistu tak nemuzu vedet jestli menit preventivne nebo nekdy se to nepokazi vubec-tuhle informaci jsem nikde nenasel, ale mozna jsem spatne hledal
4. Diky za info k bodu
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14265
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
výměna oleje v automatické převodovce AW5550SN
Co se týče množství, tak je to u obou převodovek cca stejné, ale stejně se tam musí nalít podle měrky - za tepla a při běhu motoru.
Jde o to, že u TF-80SC prostě přebytek vyteče přes kontrolní šroubek, ale u AW55/50 musíš dolít podle měrky, ne více.

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 742
- Registrován: 4 roky 1 měsíc
- Bydliště: Bruntál
- Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW
výměna oleje v automatické převodovce AW5550SN
Tak olej v AT jsem vyměnil, vlezlo se tam nějakých 3,6-7L. Budu to měnit každý rok s motorovým olejem, proč né. Víčko serva jsem teda nevyměnil když mi to nikdo nedoporučil udělat preventivně. A na SW jsem volal do autorizáku a podle VIN mi řekli že tam aktuální upgrade již instalovaný je. Tak více pro to udělat nemůžu. Dobrá práce 

-
Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 2245
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
x 3
výměna oleje v automatické převodovce AW5550SN
Ja sem tohle neproplachove reseni(mysleno pouzit Gibbons Flush - tj. pouziva se cerpadlo od AT a ne masina) nikdy nepochopil(ano lidove bajky o tom, ze lepsi jen vymenit cast, aby se neco neutrhlo sem uz slysel cetl hodnekrat... - Zajimave, ze to teda to same cerpadlo taky neurve za normalniho provozu
), aneb za me plejtvani olejem.
(To uz je levnejsi a ucinejsi tam dat dvojitou davku BGcka... - teda pokud si ho dal, pokud ne, tak si o tom opet myslim svoje
)
Ale urcite lepsi vymenit 1/2 a nasledne ji smichat s tim hnojem co tam zbyl, jak nic

(To uz je levnejsi a ucinejsi tam dat dvojitou davku BGcka... - teda pokud si ho dal, pokud ne, tak si o tom opet myslim svoje

Ale urcite lepsi vymenit 1/2 a nasledne ji smichat s tim hnojem co tam zbyl, jak nic

_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 742
- Registrován: 4 roky 1 měsíc
- Bydliště: Bruntál
- Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW
výměna oleje v automatické převodovce AW5550SN
BG jsem nedal. Z fora jsem pochopil ze stary automat bez historie vymeny oleje radeji neproplachovat, tak ja nevim jsem z toho jelen. Vytekl z toho docela hezky cerveny olej byl tmavsi jak novy tojo ale zas po 35k km a 4 letech (minula zdokumentovana vymena v autorizaku) asi normalni jev ne ?
-
Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 2245
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
x 3
výměna oleje v automatické převodovce AW5550SN
Zajíc zdravi jelena 
A tady presne vidis, proc sem mrmlal na lenost(jen odemne je tu ten postup napsan tak 100x...) hledat, a presne timhle, je tu ta sama vec ve vysledku tak 1000x, tak podle toho to vypada a nasel jsi co jsi nasel
(A dalsi duvod proc lidi, kteri zalozi na tu samou vec milionte vlakno, otevrou 10let stare vlakno, poslat nekam... Tj. do jineho vlakna
A tu novou duplicitu smazat(pro mene chapave, ne nepresunout jinam, ani do lamparny/zumpy, ale SMAZAT!).
Kazdopadne treba to, ze u parezu pri pouzivani M2T(dyk to tam prece vyrobce pred temer 70lety predepsal, tak to tam patri...) je vejfukovy koleno z 1/2-1/3(prumeru) ucpany karbonem je taky normalni jev...
Aneb jak pisu, lepsi jak dratem do oka, ale za me osobne to temer spada do temer zbytecne prace, sic si si alespon cast natrenoval, overil, ze to jde povolit, etc...
Ale jinak si to samozrejme i do budoucna udelej dle sveho usudku. (Akorat, ze Ti to nikde zadny usazeniny nerozpusti(nejvic samozrejme trapi filtr, ze...)).
Svoje sem rekl, dal je to na Tvem usudku, hledej, ptej se a uvidime jakej postup zvolis priste

A tady presne vidis, proc sem mrmlal na lenost(jen odemne je tu ten postup napsan tak 100x...) hledat, a presne timhle, je tu ta sama vec ve vysledku tak 1000x, tak podle toho to vypada a nasel jsi co jsi nasel

(A dalsi duvod proc lidi, kteri zalozi na tu samou vec milionte vlakno, otevrou 10let stare vlakno, poslat nekam... Tj. do jineho vlakna

Kazdopadne treba to, ze u parezu pri pouzivani M2T(dyk to tam prece vyrobce pred temer 70lety predepsal, tak to tam patri...) je vejfukovy koleno z 1/2-1/3(prumeru) ucpany karbonem je taky normalni jev...
Aneb jak pisu, lepsi jak dratem do oka, ale za me osobne to temer spada do temer zbytecne prace, sic si si alespon cast natrenoval, overil, ze to jde povolit, etc...

Ale jinak si to samozrejme i do budoucna udelej dle sveho usudku. (Akorat, ze Ti to nikde zadny usazeniny nerozpusti(nejvic samozrejme trapi filtr, ze...)).
Svoje sem rekl, dal je to na Tvem usudku, hledej, ptej se a uvidime jakej postup zvolis priste

_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 742
- Registrován: 4 roky 1 měsíc
- Bydliště: Bruntál
- Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW
výměna oleje v automatické převodovce AW5550SN
Chapu co chces rict a mas uplnou pravdu a souhlasim. Ale proto (v tom bordelu a mnozstvi temat) jsem pri hledani nasel i protichudne nazory. No nic proctu si to vsechno znovu a zkusim si udelat novej vycuc vedomosti... pak se uvidi jak se rozhodnu s dalsimi postupy pri peci o vozidlo 

-
Offline
- Příspěvky: 35
- Registrován: 2 roky 4 měsíce
- Bydliště: Sokolov
- Vůz: S60 2,4 D5
výměna oleje v automatické převodovce AW5550SN
Tak olej vyměněn v Rino Cheb Mohu říct rychlost práce na počkání ne moc dlouhou dobu .Olej co tam byl prý byl ještě v dobrém stavu ale i tak jsme nechali vyměnit.Takže paráda.Janina píše: 23 úno 2023 11:01 Samozřejmě je to člověk co dělá i Volvo,aspoň mi byl doporučen.Jinak jsem že Sokolova .
-
Offline
- Příspěvky: 519
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Vůz: V40 B4184S2 černá metalíza? v70 B 5244 S
- Bydliště: Olomouc
výměna oleje v automatické převodovce AW5550SN
Já jsem taky koupil starší v70 automat 5q najeto 274tkm a udělal jsem zatím 2x stylem vylít a nalít. Teď mám najeto 296tkm a uvidím jak dál....
_________________
XC90 D5 136kw automat 6q, rok 2007 koupeno s nájezdem 340tkm
S80 2.4 D5 120kw automat 5q, rok 2005 kupováno při nájezdu 518tkm
https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/s80-2-4-d5-120kw-r-v-2005
Bylo v70 2.5t 154kw automat 5q,4x4 rok 2004 https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/v70-2-5t-154kw-automat-5q-4x4
bylo V40 1.8 90kw B4184S2, cerna metaliza, rok 2001 https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/volvo-v40, bylo
V70 2.4 125kw B 5244 S, modrá, rok 2001 https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/volvo-v70
První auťák Pontiac LeMans 1.6 potom Vectra A 1.6 pak Felicia rok 2000 1.3 a teď VOLVO!
XC90 D5 136kw automat 6q, rok 2007 koupeno s nájezdem 340tkm
S80 2.4 D5 120kw automat 5q, rok 2005 kupováno při nájezdu 518tkm
https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/s80-2-4-d5-120kw-r-v-2005
Bylo v70 2.5t 154kw automat 5q,4x4 rok 2004 https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/v70-2-5t-154kw-automat-5q-4x4
bylo V40 1.8 90kw B4184S2, cerna metaliza, rok 2001 https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/volvo-v40, bylo
V70 2.4 125kw B 5244 S, modrá, rok 2001 https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/volvo-v70
První auťák Pontiac LeMans 1.6 potom Vectra A 1.6 pak Felicia rok 2000 1.3 a teď VOLVO!
-
Offline
- Příspěvky: 142
- Registrován: 9 roků 10 měsíců
- Bydliště: Prostějov
- Vůz: XC60 II D5 2.0 173kw 2018
výměna oleje v automatické převodovce AW5550SN
Tak jsem oslovil atorizovaný servis a bylo mi sděleno,že olej v automatické převodovce mění bez smazání adaptace a projíždky je to normální?
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 444
- Registrován: 6 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Korejský toustovač
výměna oleje v automatické převodovce AW5550SN
Je. Proč by mazali adaptace u převodovky, která normálně řadí, a u který nebyla měněná žádná mechanická část apod… Navíc, většina zákazníků by stejně nebyla ochotna platit navíc za adaptace. Proč asi v autorizácích dělají výměnu bez proplachu? Protože by to nikdo nezaplatil, stejně tak, jako kdyby dělali pokaždé výměně adaptace. Pokud převodovka neblbne, tak je to zbytečný. Navíc, ty převodovky se adaptují průběžně, dle stylu jízdy. Bavíme-li se o 6kvaltech a novějších.
_________________
Je:
KIA EV6 AWD GT-LINE MY2022
Bylo:
S60 T5 MY2004
S60 T6 AWD MY2011 Polestar Engineered Optimisation
Je:

Bylo:


-
Offline
- Příspěvky: 142
- Registrován: 9 roků 10 měsíců
- Bydliště: Prostějov
- Vůz: XC60 II D5 2.0 173kw 2018
výměna oleje v automatické převodovce AW5550SN
Tak,že adaptace při výměně neděláte?
Je něko okolo Prostějova co by mi vyměnil olej v automatické převodovce na XC60 II ?
Je něko okolo Prostějova co by mi vyměnil olej v automatické převodovce na XC60 II ?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14265
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
výměna oleje v automatické převodovce AW5550SN
Adaptace netřeba viz. Pep, ale je potřeba vyresetovat stav oleje. 

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 742
- Registrován: 4 roky 1 měsíc
- Bydliště: Bruntál
- Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW
výměna oleje v automatické převodovce AW5550SN
Proc je dulezite vyresetovat stav oleje ? Kdyz jsem to neudelal - skazim tim neco?
-
Offline
- Příspěvky: 5805
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
výměna oleje v automatické převodovce AW5550SN
Vpodstate jen reknes prevodovce " hej máš nový olej" nic vic
-
Offline
- Příspěvky: 3478
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
výměna oleje v automatické převodovce AW5550SN
zajímalo by mne, jestli převodovka tuto informaci nějak bere v potaz, jestli třeba nějak upraví chování, když má nový olej?
nebo je to prostě jen nulování počítadla?
nebo je to prostě jen nulování počítadla?
-
Offline
- Příspěvky: 519
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Vůz: V40 B4184S2 černá metalíza? v70 B 5244 S
- Bydliště: Olomouc
výměna oleje v automatické převodovce AW5550SN
Teď jsem slyšel dobré přirovnání.
Prej když se vymění jen ty 4litry v převodovce tak je to jak když máte plnej kýbl sraček a vylijete půlku a dolijete vodu tak zůstanou stále stračky.
Prej když se vymění jen ty 4litry v převodovce tak je to jak když máte plnej kýbl sraček a vylijete půlku a dolijete vodu tak zůstanou stále stračky.

_________________
XC90 D5 136kw automat 6q, rok 2007 koupeno s nájezdem 340tkm
S80 2.4 D5 120kw automat 5q, rok 2005 kupováno při nájezdu 518tkm
https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/s80-2-4-d5-120kw-r-v-2005
Bylo v70 2.5t 154kw automat 5q,4x4 rok 2004 https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/v70-2-5t-154kw-automat-5q-4x4
bylo V40 1.8 90kw B4184S2, cerna metaliza, rok 2001 https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/volvo-v40, bylo
V70 2.4 125kw B 5244 S, modrá, rok 2001 https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/volvo-v70
První auťák Pontiac LeMans 1.6 potom Vectra A 1.6 pak Felicia rok 2000 1.3 a teď VOLVO!
XC90 D5 136kw automat 6q, rok 2007 koupeno s nájezdem 340tkm
S80 2.4 D5 120kw automat 5q, rok 2005 kupováno při nájezdu 518tkm
https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/s80-2-4-d5-120kw-r-v-2005
Bylo v70 2.5t 154kw automat 5q,4x4 rok 2004 https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/v70-2-5t-154kw-automat-5q-4x4
bylo V40 1.8 90kw B4184S2, cerna metaliza, rok 2001 https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/volvo-v40, bylo
V70 2.4 125kw B 5244 S, modrá, rok 2001 https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/volvo-v70
První auťák Pontiac LeMans 1.6 potom Vectra A 1.6 pak Felicia rok 2000 1.3 a teď VOLVO!
-
Offline
- Příspěvky: 741
- Registrován: 5 roků 6 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
výměna oleje v automatické převodovce AW5550SN
Jjo ,ale ty sračky jsou řidší
, takže o něco lepší stav..




_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Offline
- Příspěvky: 519
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Vůz: V40 B4184S2 černá metalíza? v70 B 5244 S
- Bydliště: Olomouc
výměna oleje v automatické převodovce AW5550SN



Řidší sračky to nechceš
_________________
XC90 D5 136kw automat 6q, rok 2007 koupeno s nájezdem 340tkm
S80 2.4 D5 120kw automat 5q, rok 2005 kupováno při nájezdu 518tkm
https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/s80-2-4-d5-120kw-r-v-2005
Bylo v70 2.5t 154kw automat 5q,4x4 rok 2004 https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/v70-2-5t-154kw-automat-5q-4x4
bylo V40 1.8 90kw B4184S2, cerna metaliza, rok 2001 https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/volvo-v40, bylo
V70 2.4 125kw B 5244 S, modrá, rok 2001 https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/volvo-v70
První auťák Pontiac LeMans 1.6 potom Vectra A 1.6 pak Felicia rok 2000 1.3 a teď VOLVO!
XC90 D5 136kw automat 6q, rok 2007 koupeno s nájezdem 340tkm
S80 2.4 D5 120kw automat 5q, rok 2005 kupováno při nájezdu 518tkm
https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/s80-2-4-d5-120kw-r-v-2005
Bylo v70 2.5t 154kw automat 5q,4x4 rok 2004 https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/v70-2-5t-154kw-automat-5q-4x4
bylo V40 1.8 90kw B4184S2, cerna metaliza, rok 2001 https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/volvo-v40, bylo
V70 2.4 125kw B 5244 S, modrá, rok 2001 https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/volvo-v70
První auťák Pontiac LeMans 1.6 potom Vectra A 1.6 pak Felicia rok 2000 1.3 a teď VOLVO!
-
Offline
- Příspěvky: 1003
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
výměna oleje v automatické převodovce AW5550SN
něco k adaptaci převodovky, a pro lepší pochopení
https://www-leamastech-com.translate.goog/blog/what-is-adaptive-automatic-transmission-reset-and-relearn-31?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=sc
https://www-leamastech-com.translate.goog/blog/what-is-adaptive-automatic-transmission-reset-and-relearn-31?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=sc
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 2245
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
x 3
výměna oleje v automatické převodovce AW5550SN
Akorat tem co to nebylo principielne jasny uz po absolovani 2. stupne ZŠ, nepomuze ani ten clanek 

_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
-
Offline
- Příspěvky: 1003
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
výměna oleje v automatické převodovce AW5550SN
tak je tam rozlišena adaptace a reset, a když takových článků přečteš postupně víc, tak snad něco v hlavě zůstane,
ale dnes ty auta stejně nejsou pro blbce, volvík mám poprvé a i když jezdím RRE, tak u volva je hodně věci v nastavení jinak, zatím jen testuji způsobem pokus omyl, časem se snad donutím přečíst i detailní návod, mám jej v němčině,
pohodlí převažuje
ale dnes ty auta stejně nejsou pro blbce, volvík mám poprvé a i když jezdím RRE, tak u volva je hodně věci v nastavení jinak, zatím jen testuji způsobem pokus omyl, časem se snad donutím přečíst i detailní návod, mám jej v němčině,
pohodlí převažuje

_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]