Jenže benzín je studenej 1-2km, nafta 5-10kmkarelvolvo píše: Se studeným benzínem to bude o dost horší, benzín smívá z válců olej, proto víc vydrží nafťáky



Jenže benzín je studenej 1-2km, nafta 5-10kmkarelvolvo píše: Se studeným benzínem to bude o dost horší, benzín smívá z válců olej, proto víc vydrží nafťáky
Tak je fakt, že ráno nakopnu motor, než utřu sklo a kdesi cosi, už to topí. Než dojedu do města na místo určení, tak vůz je vyhřátý nayoby píše:Jenže benzín je studenej 1-2km, nafta 5-10kmkarelvolvo píše: Se studeným benzínem to bude o dost horší, benzín smívá z válců olej, proto víc vydrží nafťákyJasně, já vím, ty máš bufíka
A že víc vydrží nafťáky, tos slyšel kde?
V autorizáku říkají různé věci - potřebují prodat.igi75 píše:
Nerad, ale opět musím oponovat. Měl jsem dvě nová auta ( né volva ) a u obou mi řekli v autorizáku, že se nijak nezajíždí a nezahřívají. Po nastartování je lepší hned vyjed. Samozřejmostí je v nízkých otáčkách, než se motor zahřeje. Zahřívání na místě je mýtus starších řidičů. Já sám jsem byl profi řidič od 95.roku a nikdy jsem nezahříval. Volvo jsem si nové nekoupil, protože na to nemám, ale pokud si vypnu topení, tak nijak motoru nepomůžu. Stejně jde na studeno. Navíc hned po nastartování naskočí bufík a já to mám dané celý rok na automatiku a nemám problém. Budete se pánové smát, ale manželka jezdí volvem 1.5 km do práce a další 1 km děti do školy. Občas je odveze na nějaký kroužek, ale jediný co tím trpí je asi baterka. No a pokud mám na takovýto klenot, jakým bez pochyby volvo je, tak mě asi existenčně neohrozí, když za čas koupím novou baterku. Jo mimochodem já si koupil volvo a jezdí s ním žena a mě zůstal oplík,ale alespon děti vozí bezpečněji
Mám to stejněmr1 píše: Osobně mě to přijde už jako fakt hodně. Mám to na utomat, dá se říct, že na panel nešáhnu za celej rok.
Obě funkce znám velmi dobře, ale s tím o čem se tu debatuje termostat nemá co dělat.Lachtan píše:Doporučoval bych některým lidem, aby oprášili své vědomosti (případně si je doplnili) o tom, k čemu je v chladícím okruhu termostat. Případně si připomenout jak vlastně funguje celý chladící systém![]()
Následně velice rychle příjdete na to, že celá tahle debata o tom, jestli pouštět či nepouštět topení hned po startu je vlastně naprosto zbytečná
Není náhodou topení součást malýho okruhu?mr1 píše:Ale má. Malý okroh/velký okruh.
Odhadoval bych to podobně - prostě žádný zásadní vliv to mít nebude.luckybeef píše:To by mne zajímalo, kolik tepla odebere radiátor topení z toho okruhuJestli to bude 5% tak to bude moc. Jinak by se přeci nemusely montovat ty velké chladící plotny za přední nárazník, no ne?
Budeš se divit, odebere dost tepla. Kolikrát se ani po delší jízdě v zimě vůbec neotevře termostat, motor stíhá uchladit jen topení. Na služebním náklaďáčku (Nissan Cabstar) mi prasknul chladič, novej bude až za tři týdny, tak jsem zaslepil hadice do chladiče a voda koluje jen do topení a v pohodě jezdím, nevařím.luckybeef píše:To by mne zajímalo, kolik tepla odebere radiátor topení z toho okruhuJestli to bude 5% tak to bude moc. Jinak by se přeci nemusely montovat ty velké chladící plotny za přední nárazník, no ne?
Přesně tak to dělá i má S60Dural8 píše:Jen tak mimochodem, tak jak popisuje Urvanej, tak fungujou všechny nový Volva a třeba moje 760 GLE s automatickou klimou stejně tak, dokud se voda neohřeje dostatečně, tak to netopí ( u S60 to začíná cca v 1/3 stupnice - řekněme 50 - 60°C? U 760 ještě o něco později. )Urvanej píše:igi: důvod, proč nezapínám topení je ten, aby se rychleji ohřál motor. Ono to nevypadá, ale dostane se rychleji do provozních optimálních podmínek, pak teprve zapínám topení a teplo máš v autě potom zhruba stejně rychle, protože zase dřív topí víc. Takže jediný co získáš když ho necháš zapnutý je větší opotřebení motoru.
Uznávám, že ale auto dneska dřív umře na nehodu, vdechnutí klapky, došlej olej nebo něco podobnýho, protože lidi co řeší studený starty najedou fakt málo. Člověk kterej najede 30 za rok, tak v tom nájezdu se to ztratí tech pár studenejch startů. Navíc spousta lidí má auto chvilku, potom mění za novější, takže efekt nepoznají. Např. koupíš auto a za chvíli se ti vysejří turbo, hmm. Ale že to může bejt tim, že předtim majitel jezdil studený, hned topení na max atd. nikoho nenapadne. Ale takovádle deata je vlastně k prdu. Já prostě nerad věci ničim, když to neni nutný, takže si na teplo rád počkám.
Takže tohle má smysl, pokud plánuješ mít auto do smrti.
Jenže u automatiky je to o něčem jiném. Tam se to zahřívá kůli špajsce a né kůli motorujarek.krizan píše:V autorizáku říkají různé věci - potřebují prodat.igi75 píše:
Nerad, ale opět musím oponovat. Měl jsem dvě nová auta ( né volva ) a u obou mi řekli v autorizáku, že se nijak nezajíždí a nezahřívají. Po nastartování je lepší hned vyjed. Samozřejmostí je v nízkých otáčkách, než se motor zahřeje. Zahřívání na místě je mýtus starších řidičů. Já sám jsem byl profi řidič od 95.roku a nikdy jsem nezahříval. Volvo jsem si nové nekoupil, protože na to nemám, ale pokud si vypnu topení, tak nijak motoru nepomůžu. Stejně jde na studeno. Navíc hned po nastartování naskočí bufík a já to mám dané celý rok na automatiku a nemám problém. Budete se pánové smát, ale manželka jezdí volvem 1.5 km do práce a další 1 km děti do školy. Občas je odveze na nějaký kroužek, ale jediný co tím trpí je asi baterka. No a pokud mám na takovýto klenot, jakým bez pochyby volvo je, tak mě asi existenčně neohrozí, když za čas koupím novou baterku. Jo mimochodem já si koupil volvo a jezdí s ním žena a mě zůstal oplík,ale alespon děti vozí bezpečněji
Mýtusem bych se neoháněl, je dokázáno a publikováno i v médiích, že ne všem autům vyhovuje okamžitá jízda. Resp. zkus si okamžitý rozjezd s automatkou v - 15°C, jak se jí to bude líbit. Promiň bez urážky, ale to že jsi byl profiřidič o ničem nevypovídá. S tím topením je to taky u každého konkrétního auta jinak. Je třeba rozlišit, jestli má vůz elektrický předehřev vody ( většinou 3 žhaviče ve vodní trubce u hlavy motoru ), nebo bufík a pak ještě závisí na typu, nebo spíš provedení bufíku.
U malých objemů a navíc v zimě si to dovedu představit. Tam vlastně to ani nechladí topení, jako spíš se motor nevyhřejeČahoun píše:Budeš se divit, odebere dost tepla. Kolikrát se ani po delší jízdě v zimě vůbec neotevře termostat, motor stíhá uchladit jen topení. Na služebním náklaďáčku (Nissan Cabstar) mi prasknul chladič, novej bude až za tři týdny, tak jsem zaslepil hadice do chladiče a voda koluje jen do topení a v pohodě jezdím, nevařím.luckybeef píše:To by mne zajímalo, kolik tepla odebere radiátor topení z toho okruhuJestli to bude 5% tak to bude moc. Jinak by se přeci nemusely montovat ty velké chladící plotny za přední nárazník, no ne?
A to čidlo teploty vody, které většinou bývá na chladiči jsi zapojil kam??? Jak měříš teplotu chladící kapaliny?Čahoun píše:Budeš se divit, odebere dost tepla. Kolikrát se ani po delší jízdě v zimě vůbec neotevře termostat, motor stíhá uchladit jen topení. Na služebním náklaďáčku (Nissan Cabstar) mi prasknul chladič, novej bude až za tři týdny, tak jsem zaslepil hadice do chladiče a voda koluje jen do topení a v pohodě jezdím, nevařím.
Vyzkoušeno na V70, neotevřel se termostat, topení to neuchladilo ani ve stylu těžkej klobouk. Dojel jsem sice asi 70km domu, ale bez přestávek na vychlazení se to neobešlo ... venkovní teplota byla nějak kolem 10°luckybeef píše: U malých objemů a navíc v zimě si to dovedu představit. Tam vlastně to ani nechladí topení, jako spíš se motor nevyhřejeAle já mám 6V 3L a tam by to asi bez chladiče moc nešlo si myslím...
Lachtan píše: A to čidlo teploty vody, které většinou bývá na chladiči jsi zapojil kam??? Jak měříš teplotu chladící kapaliny?
Nevaříš jako že nevaříš, nebo vaříš a akorát o tom nevíš ???
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé