Velký problém D5 -únik nafty do oleje

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2355
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od jarek.krizan »

Já vám tedy prozradím v čem je ta chyba. Je to v animátorech. To jsou lidi, co pracují ve vývoji a nastoupili po generaci, co sice třeba neuměla tak perfektně grafiku na PC, zato ale věděli co je ještě únosné pustit na silnici a co už ne. Tihle tzv. konstruktéři umí vše jen teoreticky a kolikrát nemají absolutně žádné praktické zkušenosti. Jak víme dostanou úkol jako např. vyvinout motor s předem daným výkonem a objemem co se musí vejít do nějakých pofiderních emisních limitů a do nějaké ceny a nakonec musí být co nejlehčí a nejmenší. Oni sice takový motor bez větších komplikací navrhnou, jenže už neřeší problémy co vzniknou provozem takového "motoru" ( vždyť to na PC a v laboratorních podmínkách funguje ). Dlouhodobé jízdní zkoušky se už taky moc "nenosí" a co se projeví po prodaných x tisících kusech se pak možná doladí ( pokud uznají chybu ), nebo to nechají tak a vesele ten paskvil vyrábí dál, vždyť lidi to kupujou a pak spravujou, což je taky byznys.
Bohužel se začíná splňovat katastrofický scénář, kdy spotřební společnost neustále hloupne a nechá se tak lehce ovládat a jsou z ní prakticky jen moderní nevolníci. Lidé si nechají věšet bulíky na nos a je jedno jestli prodejci, reklamou ( v jakékoli formě ) Vytrácí se totiž schopnost úsudku a vlastní názor. Jak jinak by mohlo nastat to co se děje s automobilkami a co lidé co jim přenechávají své, kolikrát těžce nastřádané miliony, si to nechají líbit.
Mnohokrát jsem psal, že nové chrochty nejsou vůbec svým principem ideální na městský provoz. A byl jsem tu mnohokrát za hlupáka.
Jednoduchý princip spočívá v tom, že pokud spousta lidí začne tvrdit, že zelená barva je vlastně bílá, tak jedinec nakonec podlehne a začne to tvrdit také. Pokud se objeví nový jedinec, co začne tvrdit, že bílá je opravdu bílá a zelená, zelená. Tak právě ten co se nechal naposled přesvědčit, že zelená je bílá, začne převědčovat dalšího chudáka jedince o nepravdě tvrzení, aby zakryl své údajné pochybení.
Takže, stojím si za svým, pokud auto, tak benzín, pokud už náhodou ropu ( třeba díky vysokým nájezdům ), taik klasiku, ne ty divné podivnosti. A stojím si za svým. Nechci být jen dalším kusem tupého stáda ( tím nechci nikoho urazit, opravdu ne ), co se nechá manipulovat, aby měl někdo vyšší zisky. Mám svůj názor a ten se nebojím říci ( nebo napsat )
Ty auta za to nemůžou a není to závada, závada je na mozku těch, co to vymysleli. Ty auta dělají jen to co se od nich čeká a na co byli zkonstruované. Takže buď neustále reklamovat, nebo nejlépe nekupovat. Nikdo nebude vyrábět to co nikdo nechce.
Jsou Velikonoce, tak omluvte případné chyby, díky.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Lukaso
Offline
Příspěvky: 1723
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od Lukaso »

jednu věc stejně nechápu. Kdybych byl v situaci, že si mohu koupit novou V70 tak bych od toho teda čekal nějakej standard. Jinými slovy my co tady máme 5,10,15 let stará auta tak se tu radíme na foru kde se ta součást dá koupit o 10% levněji, jak to vyřešit atd...ale u novýho auta a ještě volva??? Reklamace, Reklamace, Reklamace - Dobrý den, jdu si vybrat svůj nový vůz a nebo mi poštlete na účet mých 1,5 míče...

Radit se o tom na foru? Proč? Přemýšlím špatně? To jsou prodejci tak neseriozní? Nechápu.
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2355
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od jarek.krizan »

Proč se prodaly akcie Vollva číňanům, proč indická TATA kupuje Mercedes, Proč chce koupit BMW Bolívijská firma a chce dělat předohraby. Protože už v Evropě nechce nikdo dělat a tvořit hodnoty. tady chcou všichni jen sedět v kanclu a brát prachy a ty jak známo z ničeho samy nevzniknou a tak se prodává a prodává. Jsem zvědavý co bude, až nebude co prodat. Zaprodáváme se "ďáblu" ( pokud se to tak dá formulovat ), co já nechápu, že to lidi nechtějí vidět a už vůbec s tím něco dělat.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

marra
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 868
Registrován: 20 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha

Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od marra »

bohužel Sten ma pravdu tyto problemy jsou, zvlaštní je že se tykají pouze D5. S40/V50 se tento problem neoběvuje
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

Sten
Offline
Příspěvky: 53
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Vůz: 850
Bydliště: Praha

Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od Sten »

marra píše:bohužel Sten ma pravdu tyto problemy jsou, zvlaštní je že se tykají pouze D5. S40/V50 se tento problem neoběvuje
Protože S40/V50 (Ford) má regeneraci DPF pomocí adetiva. Stárá volvo platforma (S60,V70 do 2007 a XC90) s tím také problémy némá.
Jó asi někde ing. od fordu udělali chybu a neví si s ní rady.

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4072
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od dali »

Sten píše:Protože S40/V50 (Ford) má regeneraci DPF pomocí adetiva. Stárá volvo platforma (S60,V70 do 2007 a XC90) s tím také problémy némá.
Jó asi někde ing. od fordu udělali chybu a neví si s ní rady.
Zrovna jsem se chtěl na to zeptat, jestli to S40/V50 nemá aditivem jako ostatní žabožrouti. S60/V70 do 2007 ale regeneraci pomocí aditiva nemá, nebo jo?

Sten
Offline
Příspěvky: 53
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Vůz: 850
Bydliště: Praha

Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od Sten »

dali píše:
Sten píše:Protože S40/V50 (Ford) má regeneraci DPF pomocí adetiva. Stárá volvo platforma (S60,V70 do 2007 a XC90) s tím také problémy némá.
Jó asi někde ing. od fordu udělali chybu a neví si s ní rady.
Zrovna jsem se chtěl na to zeptat, jestli to S40/V50 nemá aditivem jako ostatní žabožrouti. S60/V70 do 2007 ale regeneraci pomocí aditiva nemá, nebo jo?
D5 a ostatní diesel pětiválce (různé výkony) nemají adativum a řeší regeneraci pomocí zvýšení dávky paliva. Je to většinou tak,že malé kubatury (do 2 litrů) používají adetivum, protože ani zvíšením dávky nedokážou DPF ohřát natolik, aby proběhla regenerace. Větší kubatury pak k ohřevu DPF používají zvyšování dávky paliva. Adetivum totiž není levná záležitost a občas se prostě doplnit musí.

Ortový
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 234
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Vůz: S 60 D5244T 2,4l 05" black automat
Bydliště: Handlová, Slovensko

Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od Ortový »

že vraj je nejaká zvolávačka pre D5 kvôli tomuto problému:http://www.volvoklub.sk/viewtopic.php?f=17&t=766
_________________
S 60 D5 Move,D5244T,AW55-50/51SN, r.v 2005 Čierny
S60 2,4i Kinetic,B5244S,AW55-50/51SN, r.v.2005 Zlatý
galéria

Ares
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 428
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Petržalka
Vůz: S80II C30
Bydliště: Bratislava

Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od Ares »

Ahojte.

Tak ako tak čítam, začína mi byť jasné, odkiaľ sa mi berie v motore stále viacej a viacej oleja. :shock: Už som raz aj injekčnou striekačkou vyťahoval cca 2l oleja, aby bolo pod rysku MAX. :%) Budem to musieť opäť postaviť na rovinu a skontrolovať olej. Inak ho kontrolujem pravidelne, je to moj prvý volvík, tak sa učím starať oň, ako sa len dá. Zbehnem s tým do PLKV a nechám to skontrolovať a potom vymením olej. Občas mám dojem, že mi ten olej niekaďe vytláča von, lebo vpredu okolo meracej tyčky a filtra na olej mám motor zasvinený že až. :evil:
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
Obrázek;Obrázek
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]

karelvolvo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2163
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od karelvolvo »

Olej z naftou ten musí být hooodně lehkoběžný co to bude za specifikaci?? Teď vážně kamoš měl podobný problém je tomu tak rok D5-ka po první výměně oleje a přibýval, je zajímavy že na náplň z fabriky se to neprojevilo až na ten nejslavnější volvocastrol 0W30. Po první výměně taky jednou mu v servise odsáliasi 1,5 litru a prý přehráli soft ale pořád blbý. Šouply jsme tam 10W40 B4 co dávám do své D5 a POHODA MÁ KLID !! A jedno ví jistě už do žádného auta si B1 B5 nikdy nedá
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 429tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 247tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 277tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 462 tkm

..::Philip::..
Offline
Příspěvky: 814
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: NZ
Vůz: Subaru Levorg GT-S 2017
Bydliště: NZ

Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od ..::Philip::.. »

karelvolvo píše:Olej z naftou ten musí být hooodně lehkoběžný co to bude za specifikaci?? Teď vážně kamoš měl podobný problém je tomu tak rok D5-ka po první výměně oleje a přibýval, je zajímavy že na náplň z fabriky se to neprojevilo až na ten nejslavnější volvocastrol 0W30. Po první výměně taky jednou mu v servise odsáliasi 1,5 litru a prý přehráli soft ale pořád blbý. Šouply jsme tam 10W40 B4 co dávám do své D5 a POHODA MÁ KLID !! A jedno ví jistě už do žádného auta si B1 B5 nikdy nedá
ma motor mimo vyrobni tolerance - proste zmetek hodny reklamace. maji s tim problem vsechny automobilky.
_________________
Subaru Levorg GT-S 2017 AWD Eyesight Comfort

karelvolvo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2163
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od karelvolvo »

Dělají to nové D5 s filtrem pevných částic a nafta se nestačí spálit a jde kolem pístu do oleje. Kam ta doba spěje
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 429tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 247tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 277tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 462 tkm

..::Philip::..
Offline
Příspěvky: 814
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: NZ
Vůz: Subaru Levorg GT-S 2017
Bydliště: NZ

Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od ..::Philip::.. »

...protoze je to netesne. ano..CNC vyroba s tolerancema nastroj/vyrobek. holt spatna vystupni kontrola. :cry:

I BMW to resi stejne. najde-li se takovy motor, bez odhledu na DPF se leje 5W40/10W40.
_________________
Subaru Levorg GT-S 2017 AWD Eyesight Comfort

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9959
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od hajnej »

chcete říct, že až se budu rozhodovat pro novější volvo vágen měl bych radějí šáhnout po benzínu? protože od roku 2005 bez PDF už neseženeš. Nebo jsou nějaký modely, který nemívaj problemy? Tak třeba nová V70 2,0D (HDI) ale po pětiválci nevim nevim
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

..::Philip::..
Offline
Příspěvky: 814
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: NZ
Vůz: Subaru Levorg GT-S 2017
Bydliště: NZ

Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od ..::Philip::.. »

takovy problem muze mit i benzin. problem je ve vyrobni toleranci a ridkem oleji kvuli lehkobeznosti.

od toho je dvouleta zaruka na novy vuz. kupujes-li pouzity, da se pouzivany olej zjistit/zmerit (obsah paliva v oleji)
_________________
Subaru Levorg GT-S 2017 AWD Eyesight Comfort

karelvolvo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2163
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od karelvolvo »

Olej jsme vyměnili sami protože v autorizáku to moc nechtěli řešit pořád že bude nový soft a že to na těchto řadách dělá a že jezdí málo dálnice. A na 0W30 plus nafta byl risk vůbec nastartovat. Prostě motor měl 21tkm nikoho jsme se neptali vypustili olej nalili 10W40 co dáváme do kamionů bere ho v 200l. sudech ani filtr jsme neměnili chtěli jsme to zkusit a povedlo se. najel na něho 10tkm vypustili jsme ho nalili znovu a dali už i nový filtr.
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 429tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 247tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 277tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 462 tkm

deanoli
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 260
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Kostelec

Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od deanoli »

karelvolvo píše:Olej jsme vyměnili sami protože v autorizáku to moc nechtěli řešit pořád že bude nový soft a že to na těchto řadách dělá a že jezdí málo dálnice. A na 0W30 plus nafta byl risk vůbec nastartovat. Prostě motor měl 21tkm nikoho jsme se neptali vypustili olej nalili 10W40 co dáváme do kamionů bere ho v 200l. sudech ani filtr jsme neměnili chtěli jsme to zkusit a povedlo se. najel na něho 10tkm vypustili jsme ho nalili znovu a dali už i nový filtr.
vlastně jste uplatnili postup kdysi zvaný dodo (pro nepamětníky dodělej doma).
Nechci se přít zda je vhodné do lehkoběžného motoru u auta za hodně přes půl mega lít nevhodný olej a riskovat, že zk..vím i další součásti. Jde spíš o přístup směrem k automobilce - v zásadě tím co děláš problém akceptuješ zatímco soudruzi ze zámoří si mnou ruce.
btw. informace který mám od známého audisty a fauvévisty jsou jasné - pokud se problém vyskytne tak je třeba reklamovat a basta.
Jiná věc, a netvrdím že je to tento případ je - pokud si někdo koupí D5 aby s ní jezdil 2 km do práce a 2 z práce pak si prostě koupil špatné auto.
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet

karelvolvo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2163
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od karelvolvo »

Pochybuji že mezi D5 z r. 02 a 08 je tak velký rozdíl co se týká konstrukce že by tam musel být nutně lehkoběžný olej. Spíš si myslím že prostě dnes všichni předepisují specifikaci A5,B5 všichni se předhánějí kdo může najet na olej víc km a pak je po tom prd viz třeba fabia HTP proč najednou škodovka zkrátila interval na polovinu?
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 429tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 247tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 277tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 462 tkm

JardaS
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 134
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha 9, Letnany

Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od JardaS »

karelvolvo píše:Pochybuji že mezi D5 z r. 02 a 08 je tak velký rozdíl co se týká konstrukce že by tam musel být nutně lehkoběžný olej. Spíš si myslím že prostě dnes všichni předepisují specifikaci A5,B5 všichni se předhánějí kdo může najet na olej víc km a pak je po tom prd viz třeba fabia HTP proč najednou škodovka zkrátila interval na polovinu?
Resim to kapkovym testem na olej a vidim vse vodu,naftu a pote vim ze mam urychlene vymenit olej.
Sice bych rad napsal ze mi olej decentne ubyva, ale tomu tak neni.
_________________
XC90 B5
S90

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2355
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od jarek.krizan »

To by mě celkem zajímalo, co je špatného na oleji 10W40 ? Pokud vím, tak ještě jsem se nesetkal s tím, že by kvalitní 10W40 nějakému motoru nějak ublížil a tím spíše nafťáku.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Ortový
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 234
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Vůz: S 60 D5244T 2,4l 05" black automat
Bydliště: Handlová, Slovensko

Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od Ortový »

_________________
S 60 D5 Move,D5244T,AW55-50/51SN, r.v 2005 Čierny
S60 2,4i Kinetic,B5244S,AW55-50/51SN, r.v.2005 Zlatý
galéria

deanoli
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 260
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Kostelec

Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od deanoli »

:good: a tím by se tenhle topic snad mohl uzavřít
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet

JardaS
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 134
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha 9, Letnany

Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od JardaS »

deanoli píše:
:good: a tím by se tenhle topic snad mohl uzavřít
Koukam hned uzavirat - kdyz se ho to netyka.
Co ho uzavrit az nekdo vymysli jak na Volvo zatlacit? Aby v pripade poruchy motoru se postavilo celem.
_________________
XC90 B5
S90

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2355
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od jarek.krizan »

Článek je sice hezký, ale nějaký divný. Jednak pokud by bylo v oleji mnoho nafty, tak mi přijde divné, že by si motor sám přidal. Pokud by tedy nechytl olej s naftou pod písty, ale to by byl zase jiný mazec. Navíc v Německu se jezdí stejně jak u nás. Tady jsou také dálnice s neomezenou rychlostí ( alespoň mi to tak připadá ) a také i u nás se v městech popojíždí a často brzdí. Jasně že je z toho elektronika na větvi, ale to už je jiný problém ( nemechanický ).
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

deanoli
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 260
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Kostelec

Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od deanoli »

_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], honzs