Audi dneska používá dva typy pohonu všech kol. Jednak je to jeho vlastní, kdysi dávno vytvořený produk – slavné
quattro, což je vlastně mezinápravový diferenciál (Torsen), který za běžných podmínek rozděluje točivý moment motoru souměrně mezi obě nápravy. Pokud začne jedna náprava hrabat, je schopný pustit víc na tu druhou, kolik záleží na jeho typu, ale není to nikdy 100%. Mno a pak taky do některých modelů (A3, S3, TT a možná dalších) rvou "klasický" Haldex, čili mezinápravový diferenciál, který spíná až ve chvíli, kdy se hnaná (přední) náprava začne protáčet. Jenže to hajzlíci taky označujou jako quattro

Zatímco Haldex je pseudo pohon všech kol, staré quattro patřilo k tomu nejlepšímu, co se v daném segmentu vyskytovalo. Jedno takové autí má brácha s V6 a musím říct, že to vůbec není špatné svezení. Netuším ovšem, jestli pod taktovkou LidoWágenů nestihli nějak zmršit i to pravé quatrro...
Čili to, že Audi se skutečným quattrem vyjede na sněhu hodně není nijak překvapující. Jen by mě zajímalo, jestli na tom videu mají všechna auta obuté odpovídající a srovnatelné pneumatiky... bo jestli ten Nissan měl sjeté letní gumy, tak se není co divit
PS: Kdo o tom něco víte, který systém je lepší - Subaru nebo quattro?
PPS: Nepřejmenujem tuhle diskusi na něco jako "Pokec o pohonu všech kol"? Vyskytuje se tu docela často debata na tohle téma, tak že bychom ji přesměrovali všechnu sem.