výmluvný test

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4072
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

výmluvný test

Příspěvek od dali »

ksw píše:ještě k tomu audi -vítězi na pistě,kolega mi říkal ,že stejné řešení má i Škoda Yetti,nevíte někdo jestli to je pravda?
Neni ten kamarád náhodou škodovkář? :green: Motor napříč, jako má Yeti znamená v koncernu jediný H A L D E X :P A haldex podle mě vždycky znamená švindlčtyřkolku.

To mi takhle kamarád co prodával ve VW vysvětloval jak ten m*d Tiguan má vyspělej pohon 4x4 a že díky elektronice má v terénu lepší schopnosti než třeba Defender, včetně nájezdových úhlů, a že suverénně vyhrál test (asi ve Světě Motorů :green: )

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1003
Registrován: 17 roků
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

výmluvný test

Příspěvek od ksw »

dali píše:
ksw píše:ještě k tomu audi -vítězi na pistě,kolega mi říkal ,že stejné řešení má i Škoda Yetti,nevíte někdo jestli to je pravda?
Neni ten kamarád náhodou škodovkář? :green: Motor napříč, jako má Yeti znamená v koncernu jediný H A L D E X :P A haldex podle mě vždycky znamená švindlčtyřkolku.

To mi takhle kamarád co prodával ve VW vysvětloval jak ten m*d Tiguan má vyspělej pohon 4x4 a že díky elektronice má v terénu lepší schopnosti než třeba Defender, včetně nájezdových úhlů, a že suverénně vyhrál test (asi ve Světě Motorů :green: )
škodovkář je nevlastní vinou,manželka vydělává jako lékař víc a koupila si šáde.
On s tím jezdí -někdy.
Mě to však zajímá pouze z technického hlediska ,zda audi allroad má nějaké vyspělejší řešení,když se tak bravurně vyhrabe do vrchu.
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2355
Registrován: 19 roků
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

výmluvný test

Příspěvek od jarek.krizan »

Má líp zaplacené filmaře :lol:
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1003
Registrován: 17 roků
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

výmluvný test

Příspěvek od ksw »

jarek.krizan píše:Má líp zaplacené filmaře :lol:
myslím,že tím to není,možná je audi lehké v poměru k ostatním soupeřúm a silné,ten nisan hodně váží a tím je víte kde :D
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

hroch32
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 767
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Budkov, Vimperk

výmluvný test

Příspěvek od hroch32 »

Audi dneska používá dva typy pohonu všech kol. Jednak je to jeho vlastní, kdysi dávno vytvořený produk – slavné quattro, což je vlastně mezinápravový diferenciál (Torsen), který za běžných podmínek rozděluje točivý moment motoru souměrně mezi obě nápravy. Pokud začne jedna náprava hrabat, je schopný pustit víc na tu druhou, kolik záleží na jeho typu, ale není to nikdy 100%. Mno a pak taky do některých modelů (A3, S3, TT a možná dalších) rvou "klasický" Haldex, čili mezinápravový diferenciál, který spíná až ve chvíli, kdy se hnaná (přední) náprava začne protáčet. Jenže to hajzlíci taky označujou jako quattro :evil: Zatímco Haldex je pseudo pohon všech kol, staré quattro patřilo k tomu nejlepšímu, co se v daném segmentu vyskytovalo. Jedno takové autí má brácha s V6 a musím říct, že to vůbec není špatné svezení. Netuším ovšem, jestli pod taktovkou LidoWágenů nestihli nějak zmršit i to pravé quatrro...


Čili to, že Audi se skutečným quattrem vyjede na sněhu hodně není nijak překvapující. Jen by mě zajímalo, jestli na tom videu mají všechna auta obuté odpovídající a srovnatelné pneumatiky... bo jestli ten Nissan měl sjeté letní gumy, tak se není co divit 8)

PS: Kdo o tom něco víte, který systém je lepší - Subaru nebo quattro?

PPS: Nepřejmenujem tuhle diskusi na něco jako "Pokec o pohonu všech kol"? Vyskytuje se tu docela často debata na tohle téma, tak že bychom ji přesměrovali všechnu sem.
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky

Boss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 559
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Slovensko, Sliač

výmluvný test

Příspěvek od Boss »

Ja by som ešte doplnil, že v teréne je super aj Jeep Grand Cherokee ( aj keď je to trápny američan ) vďaka prevodovke Qudratrac II - prenos krútiaceho momentu je riešený čisto mechanicky cez georotor, ktorý pri preklze dokáže preniesť 100% momentu na jediné koleso. Akurát to musí vždy prehrabnúť, urobiť jednu až dve otáčky, kým to zaúčinkuje.
To len na margo SUV, pretože Grand nie je klasický OFF-ROAD.
Subaru je Subaru, Audi allroad je fajn a XC70, XC90 je predsa srdcovka 8)
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2355
Registrován: 19 roků
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

výmluvný test

Příspěvek od jarek.krizan »

Co se týká čtyřkolek, tak největší průchodnost, nebo výjezdnost, no prostě dostupnost nedostupných míst má podle mého Jeep Wrangler. To co s ním předváděli chlapi na srazech se opravdu nedá s ničím srovnat. Ale to zas není auto na denní ježdění.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1003
Registrován: 17 roků
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

výmluvný test

Příspěvek od ksw »

jarek.krizan píše:Co se týká čtyřkolek, tak největší průchodnost, nebo výjezdnost, no prostě dostupnost nedostupných míst má podle mého Jeep Wrangler. To co s ním předváděli chlapi na srazech se opravdu nedá s ničím srovnat. Ale to zas není auto na denní ježdění.
tak Wrangler je nefalšovaný kultovní vůz 8)
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

X-Tuner
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 359
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Benešov

výmluvný test

Příspěvek od X-Tuner »

Jen by mě zajímalo jestli by Wrangler dokázal něco takovýho když jsem na to koukal tak řikali že tam je nějaká V8 ze Chevyho přeplňovaná dusíkem a má to asi 1000 kobyl , aspoň teda myslim :D

LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1839
Registrován: 19 roků 3 měsíce
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor
It’s my birthday

výmluvný test

Příspěvek od LukášM »

Peťo píše:Land Roveri sú dobré ale len tam kde nieje zima. V zime je lepšia klasická Niva, alebo nejaký Jeep, či Toyota, Subaru. Bez urážky všetky tieto nové systémy 4x4 ktoré sa snažia výrobcovia bežných značiek implementovať do svojej ponuky je len o prestíži. To je ukážka toho čo dokáže AWD od Volva - je to dobré ale len na väčší kopec -cestný.. No a na ten kopec bez problémov vyšlapem aj s predohrabom V40 alebo ak je ľad tak s reťazami.
Je to ako mini SUV keď SUV má dnes už skoro každý... :ROFL:
Je fajn mať akože terénne auto akurát že nie do terénu. Buď klasické alebo terénne a nie také čo sa na terénne hraje. (aj volvo) :angel:
A Audi sa tento koncept 4x4 vydaril.
Nevím, že by měla armáda s Land Rovery problémy v zimě, pokud ano, tak mě poučte. Většina značek, která prodává svá "4 x 4" auta je ale nenabízí jako teréní nebo vyprošťovací auta. A jak samo psalo Volvo, pro pocit bezpečnosti i za snížené adheze je v nabídce AWD. Což odpovídá :wink: A přestože je AWD náhražka, 5% na zadku, 95% na předku a při prokluzu jde síla na zadek, tak věř že na sněhu nevyjedeš to co on, mám vyzkoušené.
Myslím si, že větším limitujícím faktorem je světlá výška, ne systém pohonu. V zimě jsem zůstal viset i se Subaru, protože jsem si pod sebe nahrnul sníh. To by se mi třeba s Jeepem Cherokeem nestalo. Ten má navíc výhodu v uzávěrce diferenciálu.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Zpět na „o všem možném :-)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: f.e.e.t, jirka87, PetrHP