Ondra. píše:já osobně to nechápu, nevím jestli je víc ekologičtější vyrobit jedno nové auto vč. splodin subdodavatelů které vydrží v provozu řádu roků nebo provozovat nesmrtelné starší auto. Takový výzkum by mě hrozně zajímal. A asi tuším jak by to dopadlo.
Skutečně přesný výzkum na to z pochopitelných důvodů v reálném čase udělat nejde. Ale poměrně přesné výpočty udělat lze, udělány byly a dopadly přesně jak tušíš
_________________ Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
Ondra. píše:Jenže celý politicko finanční systém je tak idiotsky postaven, že nás žene do záhuby a látat to šrotovným je hrozně krátkodobá injekce. Bohužel celá společnost je založená na principech jednoho určitého náboženství, které tu nedávno tuším hroch32 velmi obhajoval a já ho z principu zavrhuji a to velmi tvrdě.
OT: Absolutně nechápu, co má co společného šrotovné s jakýmkoliv náboženstvím (kromě ekošovinismu). Naše společnost je založena na judaisticko-křesťanském základě. To je neoddiskutovatelná realita. Skutečnost, že naše společnost není ta nejlepší možná, je také realita. Ale když se podívám jinde po světě, furt mi přijde, že jsme na tom ještě docela dobře.
A náš politický systém, jaký dnes máme, je právě co nejvíc zbaven náboženských kořenů. Jestli je to dobře nebo špatně, to ať si posoudí každý sám a zachová se podle toho v příštích volbách. Osobně mi to celkem vyhovuje, v Polsku bych fakt žít nechtěl právě z důvodu přílišné provázanosti politiky s církví. Na druhou stranu bez etického a morálního základu sklouzneme k relativizaci hodnot a půjde celá naše civilisace do kytek. Koukněte, jak Římská říše pozbyla své slávy – kombinací a] relativizace hodnot; b] zlenivění a znudění obyvatelstva, kterému politici servírovali chléb a hry (a věděli dobře, proč to dělají); c] narůstající byrokracií se spoustou nesmyslných norem aj; d] zhoršením klimatických podmínek, což mělo za následek invazi barbarů. Nepřipomíná vám to něco? Mně jo, a mám z toho docela hrůzu....
Jo, a Kačenka je k*áva, bezdebaty Jestli je pravda to, co psal Lachtan, nemám tušení. Ono se podobné věci dají "najít" na každého politika. Ale nijak by mě nepřekvapilo, kdyby tomu tak skutečně bylo...
_________________ Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
Kalousek také znovu odmítl šrotovné jako ekonomický nesmysl. Podle něj je (šrotovné) i mimořádně sociálně nebezpečné, je to dramaticky asociální opatření.
"To nejsou silná slova, my musíme v odborných kruzích natvrdo debatovat, které nástroje jsou dobré a které škodlivé. I proto mne potěšili nábytkáři s požadavkem třískovného, je totiž naprosto legitimní. Můžeme pokračovat - skláři mohou požadovat jako tradiční český průmysl střepné, pro textilní průmysl bychom mohli zavést hadrovné a všichni bychom si pak mohli vyplatit debilné a jít se oběsit, aby to za nás dělal někdo chytřejší," řekl v rozhovoru pro dnešní Právo Kalousek.
No.
Stejne potrebuju na jezdeni do prace neco co jeste min zere a jestli bude srotovne pro me v prijatelne vysi tak necham svoji 940 bez milosti sesrotovat.
Je to sice krasny auto, ale nervy s prodejem 16-ti leteho Volva (i kdyz v kondici 5-ti lete skodovky) mi za to nestoji.
Chtel jsem za to auto 45 tak jak bylo a zajem nebyl.
Takze moje volba je jasna. Omladit vozovy park s vyuzitim srotovneho a za par let se zase vratit k Volvu nejakou S80/V70.
To pohodli je v devitce neuveritelny. Ja vzdycky rikam, ze kdyz presednu ze saxa do devitky tak prozivam kulturni sok.
Ale zapominate treba na citroen XM tam kdyz jsem si sedl dopredu jako spolujezdec tak jsem mel pocit ze prede mnou jeste nekdo bude sedet...
Ale muzu mit sebevic pohodlny auto, ale kdyz nestlacim spotrebu pod 7,5 a druhy mensi bude jezdit za 4,5 a ja jezdim denne cca 100km tak proste budu muset pohodli ozelet.
Nicmene kdyby nekdo chtel zachŕanit 940 pred sesrotovanim tak ma sanci.
Sorry za OT
clive píše:Nicmene kdyby nekdo chtel zachŕanit 940 pred sesrotovanim tak ma sanci.
Nez tak ucinis, dej sem inzerat urcite znova, a cenu za auto stejnou jako to co bys dostal ve srotovnem. Ono je jina vec auto kupovat a auto zachranovat...
Ono výhoda prodeje proti šrotovnému je, že můžeš použít peníze jak chceš. Za šrotovně lze zase koupit jenom auto.
Jak to vlastně je? musím za šrotovné koupit nové auto? je předváděčka taky brána jako "nová"? Lze koupit i ojetinu za podmínek, že je mladší než.....? (pomineme-li šrotovné v auto ESA)
clive: Je to sice chrocht, ale jestli se jí skutečně budeš chtít zbavit, dej vědět, poptal bych se na příslušných místech (je to kousek od Tebe ). A za ty prachy by sis pak mohl koupit 855, která v chrochtu umí jezdit za 5 a je to ouplně jiná kategorie než Saxo a jiné malé m*dky.
Taky často stojím před věšákem s klíčema a přemýšlím, jestli si vemu ty od Volva nebo od Micry – přičemž rozdíl v jejich spotřebě je takřka dvou násobný. Ale mít se rozhodnout, že jedno auto musí z domu, tak Volvo nepůjde (otázka je, jestli bychom nešli oba - Volvo i já ).
_________________ Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
To jsem chtěl původně jen pošťouchnout majitele tech devítek, čtyřek a dalších veteránů ...
_________________ V70 TDi 1999 - Modřinka po JardoviV Jeden dehet vládne všem, jeden jim všem káže, jeden všechny zahalí, do oblaku sváže!
Kafe kupuju výhradně tady: http://www.primacafe.cz bo je kvalitní a čerstvě pražené. A máme tam dobrý fórum
Osobně o šrotovném neuvažuji, aby mi stát dal 10% z ceny fábie HTP místo Volva? To je pro mě nepředstavitelný výsměch.
Ad spotřeba, moje Volvo žere tak 13,5 l v LPG, tzv. 2 Kč/km, Felicie 1,4 žere úplně stejně (na koruny), jen je s méně km a málo se s ní jezdí, takže její servisní náklady jsou téměř nulové. Takže jezdíme Volvem, neboť je pohodlnější, ale vždy když musí platit LPG nebo servis do Volva, asi tak třikrát častěji než do Felicie, tak je mi smutno.
Teď týden jezdím s Felicií, ta "ne"pohoda je hrozná, už se těším na svoje Volvo s přepínám LPG/benzín, s protékajícím zadním sklem a dalšími mouchami.
_________________ Vlk: Ford S-Max 2.5 Hybrid, 2023,bílá
Vlk: Toyota Auris TS HSD, 2018, perleťově bílá - Dána na protiúčet do Ford AMB Vlk: Volvo 744, 1985, B230K s LPG, červená - Martin - Prodáno do Krkonoš Víla: Škoda Felicia, 1995, Š 781.136 B, bílá - Jirka - Odvezena do kovošrotu Zdice