Kuba píše:Chytnout může jakýkoliv auto - viděl jsem kdysi Volvo, který chytlo od poruchy na vyhřívání sedaček a kamarádovi na dálnici shořela Toyota... Další věc je, že nemusíš hasit jenom svoje, ale můžeš se k něčemu nachomýtnout jako svědek a mít čím pomoct je v tu chvíli určitě dobře.
myslíš volvohori.cz? Ten požár je dodnes trochu záhadou, prý nedopalek cigarety, někdo zas tvrdí že zkrat ve vyhřívání sedaček a na čvut jim to žárem nevzňalo, kdo ví...
nechci do toho moc šťárat, ale v kufru se mito zdá být strašně z ruky. Je to dalších 5 - 10 sekund navíc. A dle mého prášek je na el. instalaci pěkné svinstvo nedá se moc vyčistit. Mám v autech hasící spreje a to vždy po ruce na zdolání začínajícího požáru to stačí a pokud to lapne víc tak nepomůže ani 2 kg prášku.
Mít něco po hned ruce asi není od věci, ale fakt je otázka, kolik se dá takovou srandou uhasit. Možná upuštěná cigareta, ale to bych pak měl mnohem víc práce s hašením toho požáru, co by mi vzniknul doma
Přítelkyně má v Micře sprej, ale teď nějak mu prochází trvanlivost, takže řeším, co tam i co do Volva. To místo je OK, jsem ochoten ho obětovat. Ohledně náplně mám ještě jeden dotaz. Co CO2? Na fakultě nám ho vždycky dost doporučovali, má dlouhou dobu činnosti a hasit se sním dá i elektrika. Ale zase je těžší (to bych asi zkousnul) a nemá takový dosah – je to problém?
_________________ Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
Sprej mám několikrát vyzkoušen. Lepší je ten 900 ml s manometrem. Pokud začne hořet v motorovém prostoru a otevřete kapotu tak nepomůže ani 2kg prášku.
hroch32 píše:Mít něco po hned ruce asi není od věci, ale fakt je otázka, kolik se dá takovou srandou uhasit. Možná upuštěná cigareta, ale to bych pak měl mnohem víc práce s hašením toho požáru, co by mi vzniknul doma
Přítelkyně má v Micře sprej, ale teď nějak mu prochází trvanlivost, takže řeším, co tam i co do Volva. To místo je OK, jsem ochoten ho obětovat. Ohledně náplně mám ještě jeden dotaz. Co CO2? Na fakultě nám ho vždycky dost doporučovali, má dlouhou dobu činnosti a hasit se sním dá i elektrika. Ale zase je těžší (to bych asi zkousnul) a nemá takový dosah – je to problém?
CO2 je dobrý, ale né do auta. Hasičák je o něco větší než práškový a hlavně hrozně místa zabírá hubice, která je opravdu dost velká. A další problém je, že v autě bývají v létě dost vysoké teploty a pak může pojistný ventil vypustit náplň CO2. To se již několikrát stalo např. při přepravě lahví s CO2 na korbě auta, když na ně pražilo sluníčko. A mít v autě vyfouklé 2 kg CO2 není zrovna ideální. Nejlepší by byl opravdu halotron, ale dávat 5.000,- za hasičák opravdu nehodlám.
_________________ Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši
Ondra. píše:
myslíš volvohori.cz? Ten požár je dodnes trochu záhadou, prý nedopalek cigarety, někdo zas tvrdí že zkrat ve vyhřívání sedaček a na čvut jim to žárem nevzňalo, kdo ví...
Nejspíš jo, už je to pár let tak si to nepamatuju přesně. Vím, že se nějak hádal s VAC.
_________________ V70 I D5252T manuál , rok 2000 stříbrná - Volbluda
Už ne bezVolvák
tak jsem se i já zařadil mezi zodpovědné řidiče, kteří s sebou mají hasičák. Mám ho uložený podle úvodní fotky a musím říct, že tam opravdu pásne. popravdě nevím, proč jsem tak dlouho s koupí čekal. tahle věc se fakt vyplatí
mám 1kg koupenou v brně ve slatině na olomoucké cca31 ( pod kopcem ) - dělají tam revize i plnění
cena je 400 včetně DPH
pevně dufám, že ho nikdy nebudu potřebovat, ale když se něco stane, jsem připraven pomoci
Já mám origo hasičák pod sedačkou spolujezdce. Akorát budu muset kouknout na trvanlivost. Přece jenom volvík za chvíli přesáhne první desítku let života a myslím, že hasičák už bude prošlý.
Apropo nevíte někdo jestli se dá někde repasovat? Nebo mám zrovna kouknout na cenu nového u Volva.
kdyz jsem zakoupil erko v Praze a vezl si ho dom, tak mi po skusebni kalbe po dalnici na prvni pumpe v Brne zadymilo z pod kapoty.. jojoj.. namisto toho jak by jej v tom momente kazdej racionalne zmyslejici jedinec hnedka vratil.. jsem si radsi rovnou k bagete zakoupil hasici sprej!.. (nastesti to bylo jen netesnici viko s nafrkanym olejem na vyfuku a nebylo treba jej pouzit) Ale tomu se rika laska k autu panove.. se zmisenymi pocity jsem jeste dojel 600 Km domu, zjistil ze to nedela kdyz na to moc nedupu a pak ho poslal zpatky 750Km vlakem na repas.. a vono se oplatilo a sprej je tam do ted
Jak jsou na tom ty hasicí spreje, ve srovnání s hasicím přístrojem? Hasicí přístroj vozím v kufru, objem 1kg, práškový. Ještě jsem ho nikdy nepoužil, takže počítám, že při jeho potřebě bych ho vyfoukl někam úplně jinam a byl by k ničemu, navíc ho vozím pod deklem kufru, aby nějakou smažku nenapadlo na jeho ukradnutí závratně zbohatnout. Má tedy spíše funkci preventivní a pro případnou kontrolu ze strany policie v zahraničí.
Dále jsem v autě za sedačkou vždycky vozil i hasicí sprej o obsahu 500ml a ten jsem už i použil. Ne na auto, ale při svařování žebříku na střeše mi od jiskry chytnul trám a sprej přišel vhod. Plamen hned po kontaktu s hasivem mizel, výdrž stříkání byla docela dlouhá. Proto jsem koukal, že už dělají i spreje o obsahu 1000ml a v návodu píšou čas hašení 30s, což mi přijde supr. Ten sprej je mi sympatičtější kompaktní velikostí, takže se vejde i před sedadlo spolujezdce, takže je více po ruce než v kufru a delší dobou hašení, takže i když počítám, že kus hasiva bych fouknul někam do pryč, než bych zacílil, zbylo by dost hasiva na nějakou první pomoc.
Je tu někdo od fochu, kdo by mohl ze zkušenosti říct, zda je lepší 2kg hasičák v kufru, nebo 1000ml sprej v kabině po ruce?
Kamarád hasič ten sprej za úplně špatný nemá, u ohně jde celkem o rychlost, ideál sprej po ruce a hasičák v kufru, sám to tak vozí. Ale co si matně pamatuju, tak mi kdysi vysvětloval, že by se ten práškový měl před použitím chvilku poválet po zemi, no už netuším proč, ale zeptám se ho. Jinak, co se zahraničí týče, kde je hasičák povinný, je dobré ho s sebou mít, ale pokud nemá platnou revizi, může být, tuším, pokuta. Pár let zpět mi někdo říkal, jak si ho vychutnali v Rakousku, když tam povinný byl.
_________________ Oblíbené souhvězdí? Velký vůz :)
Tak ten prášek je hodně jemný a časem asi slehne, tak proto ho rozhejbat není naškodu,
když jsem byl na základce zkusili jsme cca 6kg práškový stou hadicí co má na koonci mačkací ventil,
No po naražení a zmáčknutí se hlavice rozletěla a vše šlo ven a že toho bylo... tak jsme vzali roha.
_________________ 740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi