Otázka, na kterou neznám odpověď
- Autor
- Zpráva
-
Online
- Příspěvky: 1827
- Registrován: 4 roky 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Otázka, na kterou neznám odpověď
Pánové prosím o radu. Hledal jsem na fóru, ale nenašel. Moje auto (D5244T16 motor) jezdilo do AS, rozvody byly dělány ve 169 000 km vč. napínáku pomocného vnějšího řemene. Ve 259 000 km bylo auto naposledy v AS a byl měněn vnější řemen, ale napínák ne (alespoň podle záznamů). Což je divný, protože to byl akorát interval 90 000 km a dle VIDA se to mělo měnit. Volvo změnilo (natáhlo) interval?
Pokud se to má měnit (mám najeto 286 000 km), můžete poradit od jakého výrobce napínák? Lze druhovýrobu nebo jedině originál? Vyměnil bych i řemeny, na fóru jsem viděl, že doporučujete Contitech nebo originál, nic jiného.
Děkuji předem
Tom
EDIT: rozvody byly nově udělány už ve 265 000 km včetně pumpy origo sadou
Pokud se to má měnit (mám najeto 286 000 km), můžete poradit od jakého výrobce napínák? Lze druhovýrobu nebo jedině originál? Vyměnil bych i řemeny, na fóru jsem viděl, že doporučujete Contitech nebo originál, nic jiného.
Děkuji předem
Tom
EDIT: rozvody byly nově udělány už ve 265 000 km včetně pumpy origo sadou
-
Offline
- Příspěvky: 741
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
Otázka, na kterou neznám odpověď
Napínák třeba ,na žebrovaný klínový řemen ,,INA,,
..že doporučujete Contitech nebo originál, nic jiného,, no to záleží jak dlouho ty řemeny tam necháš. Do 30 000km co píšeš řemen CONTINENTAL CTAM 5PK1121 EXTRA a menší nájezd i jiné .. třeba řemen GATES ,ale to může hodně lidí rozporovat . Já GATES měl 2x ,měním každý rok --nájezd kolem 20000 km stav jako nový ...
..že doporučujete Contitech nebo originál, nic jiného,, no to záleží jak dlouho ty řemeny tam necháš. Do 30 000km co píšeš řemen CONTINENTAL CTAM 5PK1121 EXTRA a menší nájezd i jiné .. třeba řemen GATES ,ale to může hodně lidí rozporovat . Já GATES měl 2x ,měním každý rok --nájezd kolem 20000 km stav jako nový ...
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Online
- Příspěvky: 1827
- Registrován: 4 roky 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Otázka, na kterou neznám odpověď
Díky za zprávu. Neptám se proto, že bych byl líný si informace najít, ale jsem z toho totální jelen 
Vytáhl jsem ze servisní historie CO/KDY bylo měněno a (dá-li se tomu věřit), tak:
10/2011 cca 50 000 km Svolávací akce výměna napínáku
Řemen vnější (alternátor …) 31330870
Napínák pomocného řemene 31330379
02/2014 143 000 km
Řemen vnější (alternátor …) 31330870
Napínák pomocného řemene 31330379
11/2014 169 000 km
Napínák pomocného řemene 31330379
Řemen vnější (alternátor …) 31330870
Řemen vnitřní (servo … ) 30757613
10/2017 232 000 km
Řemen vnější (alternátor …) 31330870
10/2017 258 000 km
Řemen vnější (alternátor …) 31330870
To je prosím z AS. AS tedy posléze měnil jen řemeny, ale napínák ne. Proto jsem z toho jelen.
Aktuálně mám najeto 286 000 km, takže je na něm nějakých 120 000 km.
Když jsme dělali rozvody, tak jsem ještě netušil, že napínák se musí měnit každých 90 000 km. ALE při rozvodech servisák sundal kladku a měnil v ní ložisko. Co vlastně na tom napínáku klekne? Nevíte někdo? Praskne ta pružina anebo odejde kladka? Kladka se myslím prodává i zvlášť. Že by to byl ten důvod?
Já to při nejbližší příležitosti nechám vyměnit, ale technicky by mne zajímalo, v čem je problém. Jinak když se podíváte do příruček pro US / Kanadu, tak tam se napínák mění až po 180 000 km nebo 240 000 km (příloha). Netuším, v čem je rozdíl.

Vytáhl jsem ze servisní historie CO/KDY bylo měněno a (dá-li se tomu věřit), tak:
10/2011 cca 50 000 km Svolávací akce výměna napínáku
Řemen vnější (alternátor …) 31330870
Napínák pomocného řemene 31330379
02/2014 143 000 km
Řemen vnější (alternátor …) 31330870
Napínák pomocného řemene 31330379
11/2014 169 000 km
Napínák pomocného řemene 31330379
Řemen vnější (alternátor …) 31330870
Řemen vnitřní (servo … ) 30757613
10/2017 232 000 km
Řemen vnější (alternátor …) 31330870
10/2017 258 000 km
Řemen vnější (alternátor …) 31330870
To je prosím z AS. AS tedy posléze měnil jen řemeny, ale napínák ne. Proto jsem z toho jelen.
Aktuálně mám najeto 286 000 km, takže je na něm nějakých 120 000 km.
Když jsme dělali rozvody, tak jsem ještě netušil, že napínák se musí měnit každých 90 000 km. ALE při rozvodech servisák sundal kladku a měnil v ní ložisko. Co vlastně na tom napínáku klekne? Nevíte někdo? Praskne ta pružina anebo odejde kladka? Kladka se myslím prodává i zvlášť. Že by to byl ten důvod?
Já to při nejbližší příležitosti nechám vyměnit, ale technicky by mne zajímalo, v čem je problém. Jinak když se podíváte do příruček pro US / Kanadu, tak tam se napínák mění až po 180 000 km nebo 240 000 km (příloha). Netuším, v čem je rozdíl.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 5832
- Registrován: 8 roků 8 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Otázka, na kterou neznám odpověď
Naopak Volvo interval zkratilo na 60000km. Takze to vymen a hotovo. Nicmene USA sem netahej, pác pisou v 99,9% o benzinech a tam tyto napinaky nejsou.
-
Online
- Příspěvky: 1827
- Registrován: 4 roky 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Otázka, na kterou neznám odpověď
Jakube děkuji. Pro jistotu: 60 000 km řemen jasné, ale 60 000 km i pro napínák? PS: no jo, US to je benzín, to mne nenapadlo.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14293
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Otázka, na kterou neznám odpověď
30000 řemen a 60000 napínák. Neboli každou druhou výměnu řemene vyměnit i napínák.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 5832
- Registrován: 8 roků 8 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Otázka, na kterou neznám odpověď
Ptáš se na kladku, odpovídám ti na kladku. Co je na tom k nepochopení?Tomas78 píše: 21 úno 2022 22:58 Jakube děkuji. Pro jistotu: 60 000 km řemen jasné, ale 60 000 km i pro napínák? PS: no jo, US to je benzín, to mne nenapadlo.
-
Online
- Příspěvky: 1827
- Registrován: 4 roky 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Otázka, na kterou neznám odpověď
@raolsa: díky moc! Ty jo, tak to ještě, že jsem se zeptal. Počítal jsem dle VIDA s intervaly 90 000 km na řemeny i kladku. Tak teď už chápu, proč to servis Volvo tak "prapodivně" měnil
Jdu to objednat: INA napínak + 2x Continental řemen.
@Jakub: teď už to chápu - viz výše. Netušil jsem, že řemeny se mění dokonce už po pouhých 30 000 km
Tak nějak mi to začalo docházet po komentáři od Zdenal111. Nejdřív mi to nedošlo, když původně bylo 90 000 km řemen / kladka dle VIDA.
Akorát si říkám, že kdyby se člověk nezeptal někde na fóru, tak nemá šanci tohle zjistit
Díky MOC kluci ještě jednou!

@Jakub: teď už to chápu - viz výše. Netušil jsem, že řemeny se mění dokonce už po pouhých 30 000 km

Akorát si říkám, že kdyby se člověk nezeptal někde na fóru, tak nemá šanci tohle zjistit

Díky MOC kluci ještě jednou!

-
Offline
- Příspěvky: 879
- Registrován: 4 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012
Otázka, na kterou neznám odpověď
@Tomas78, před časem jsem objednal napínák INA a přišel mi Dayco v krabici INA. Když jsem napsal prodejci, odpověděl mi, že tak to teď prostě je, že mu chodí od dodavatele z centrálního skladu napínáky Dayco v krabicích INA a jestli s tím mám problém, můžu napínák vrátit. Schválně dej potom vědět, cos měl v krabici INA ty.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 4610
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Domov: Třebestovice
- Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
- Bydliště: Zaměstnání: Praha
Otázka, na kterou neznám odpověď
Dayco je v pořádku, to se montuje jako prvovýroba ve Volvu.
Já měl Dayco v krabici Continental.
Já měl Dayco v krabici Continental.
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
-
Offline
- Příspěvky: 879
- Registrován: 4 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012
Otázka, na kterou neznám odpověď
A taky jsem měl v krabici INA tohle, když vidím kde to vyrobili, trochu z toho mám bobky.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9950
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Otázka, na kterou neznám odpověď
Z čeho máš bobky? V Lovosích vyrábíme díly pro Toyoty, k nám určitá část dílů chodí z Rununska, Číny, Indie, tyhle Toytoty se pak dělají např v Turecku, Audi se dělá na Slovensku, Suzuki bouchaj v Maďarsku, Ford má fabriku v Rumunsku.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14293
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Otázka, na kterou neznám odpověď
Na řemenech INA bývá běžně Made in China. 

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 879
- Registrován: 4 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012
Otázka, na kterou neznám odpověď
To se rýmuje, INA - China. Tak to jste mě uklidnili, je fakt, že mlaďoch má Toyotu poskládanou v Turecku a taky se na ní ještě nic nepodělalo.
-
Online
- Příspěvky: 1827
- Registrován: 4 roky 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Otázka, na kterou neznám odpověď
Jasně, dám Ti vědět a díky za upozornění. Tak to jsem teda zvědavý, v Autodílos INA za 944,- Kč, Dayco 761,- Kčren píše: 22 úno 2022 09:43 @Tomas78, před časem jsem objednal napínák INA a přišel mi Dayco v krabici INA. Když jsem napsal prodejci, odpověděl mi, že tak to teď prostě je, že mu chodí od dodavatele z centrálního skladu napínáky Dayco v krabicích INA a jestli s tím mám problém, můžu napínák vrátit. Schválně dej potom vědět, cos měl v krabici INA ty.

Snad to taky budu moct někdy někomu oplatit. Jediný mne mrzí, že nemám prostory, kde něco většího udělat sám, musím skoro vše za servisákem (i když je fajn).
PS: hodil jsem teď na auto Nokian SeasonProof a Made in Russia

-
Offline
- Radní
- Příspěvky: 8190
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
x 2
Otázka, na kterou neznám odpověď
To, že je to dnes časté ještě neznamená, že je to normální!hajnej píše: 22 úno 2022 10:59 Z čeho máš bobky? V Lovosích vyrábíme díly pro Toyoty, k nám určitá část dílů chodí z Rununska, Číny, Indie, tyhle Toytoty se pak dělají např v Turecku, Audi se dělá na Slovensku, Suzuki bouchaj v Maďarsku, Ford má fabriku v Rumunsku.

_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71
-
Offline
- Radní
- Příspěvky: 8190
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
x 2
Otázka, na kterou neznám odpověď
Tak hlavě opatrně, na Nokiany z Ruska jsem nic dobrého neslyšel.
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71
-
Online
- Člen VK
- Příspěvky: 1143
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Ivančice
- Vůz: 760 B280F + AW71 '89
x 1
Otázka, na kterou neznám odpověď
Tak se budu těšit na sdílení zkušeností v dalších sezonách. Já měl před třemi lety "ruské" Nokian WRD4, první sezonu dobré a další sezony takřka nepoužitelné na mokrém a kluzkém povrchu.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
-
Offline
- Příspěvky: 217
- Registrován: 5 roků 5 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: V70 I., 2.5 TDi, 00'
Otázka, na kterou neznám odpověď
Ja mam z ruska tohle a v pohode
(vtipek)

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
V70 l, 2,5TDI "Mobydick"
Vida v Ostravě k dispozici.
V70 l, 2,5TDI "Mobydick"
Vida v Ostravě k dispozici.
-
Offline
- Příspěvky: 3324
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Otázka, na kterou neznám odpověď
To máš ale horší grip na asfaltu ne? 

-
Offline
- Příspěvky: 217
- Registrován: 5 roků 5 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: V70 I., 2.5 TDi, 00'
Otázka, na kterou neznám odpověď
Vapik: V tomhle ten grip tolik neresim
.

_________________
V70 l, 2,5TDI "Mobydick"
Vida v Ostravě k dispozici.
V70 l, 2,5TDI "Mobydick"
Vida v Ostravě k dispozici.
-
Online
- Příspěvky: 1827
- Registrován: 4 roky 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Otázka, na kterou neznám odpověď
@Petr Marek, Nebel: díky za zkušenosti. Dám pozor, jezdím opatrně, jsem za volantem opravdu kliďas. Koukal jsem před koupí na recenze. Nokiany takový lepší průměr, slušná km výdrž. Zatím 500 km, takže si teprve sedají a moc zkušeností není. Při vyvážení 3 gumy ok (do 60g), jedna měla na jedné straně 65g, což je 5g přes "slušný" limit, pootočení pneu nepomohlo. Není to ale nic tragického. Za nějaký čas dám vědět. Jsou to moje první celoroční pneu.
@Xenomorfus: dobrá výbava do dnešních dnů
@Xenomorfus: dobrá výbava do dnešních dnů

-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9950
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Otázka, na kterou neznám odpověď
Ano ano. Já jsem Nokian z Ruska druhou sezonu popraskané vyhodil.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9950
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Otázka, na kterou neznám odpověď
Spíš jsem narážel na dodržování výrobních procesů a kontrolních mechanismů s ohledem na stejnou/dobrou kvalitu výrobku.Petr Marek píše: 22 úno 2022 12:06To, že je to dnes časté ještě neznamená, že je to normální!hajnej píše: 22 úno 2022 10:59 Z čeho máš bobky? V Lovosích vyrábíme díly pro Toyoty, k nám určitá část dílů chodí z Rununska, Číny, Indie, tyhle Toytoty se pak dělají např v Turecku, Audi se dělá na Slovensku, Suzuki bouchaj v Maďarsku, Ford má fabriku v Rumunsku.![]()
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Online
- Příspěvky: 1827
- Registrován: 4 roky 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Otázka, na kterou neznám odpověď
Že já nešťastník jsem nekoupil radši nějaké "Číny"

*) ne kvůli značce, ale mělo to špatnou přilnavost za mokra a to je pro mne důležité
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: peter cz