MBanyr píše:Cau, take se pridam s nekolika poznatky.
Mam XC70 rok vyroby 2012, ale MY2013 najeto skoro 50000km, kupovano od importera s najezdem 20000km
Ve vybave je skoro vse.
Auto je to uzasne, ale to asi nemusim zduraznovat.
A ted konkretni veci.
1) automat nebo manual
za me urcite automat, pri normalni jizde(zadne nesmyslene divociny) radi sametove naprosto bez problemu, pohodlne a k charakteru auta padne suprove
spotreba: velmi zalezi na stylu jizdy, muzes jezdit za 6 litru i za 12
dlouhodoby prumer mam 7,5-8 litru ( v zime okolo 9 litru i kvuli bufiku )
auto ma s automatem dostatek vykonu na rychle predjeti a zrychleni ( moznost prepnout do Sport rezimu )
2) motor D5 nebo D4
mam D5 158 kw, spokojenost
s D4 jsem nejel, nedokazu posoudit jestli vykonove staci na tak velke, tezke auto
nutne vyzkouset
3) bufik
urcite ano, jen doporucuji s DO, ja mam pouze s casovacem
v zime vyborne funguje a jeste se zahreje motor
vyhrejvane predni okno zbytecne, kdyz mas bufik
4)bi-xenony
funguji dobre, viditelnost vyborna
ale je na tvem zvazeni, zda do nich investovat
obycejna svetla take budou svitit dobre, ale jen si nejsem jisty, jestli nejsou standartem u vyssich vybav
5)el.sedacka
podle me zbytecnost, i kdyz v aute take mam
6)Blis
vyborna vec, ale pozor, pouze pomocnik ridice, neni vzdy 100%
ostre ranni nebo vecerni slunce, velke kaluze vody pri vydatnem desti, protihlukove steny nebo vysoke zdi podel silnice ho nekdy aktivuji
7)adaptivni tempomat
vyborna pomucka ridice, ale pozor
nepozna kruhovy objezd, zel. prejezdy, rozbite silnice ..... na techto mistech radsi nepouzivat
na dalnici nebo dlouhych rovinach, v kolonach funguje spolehlive
nefunguje za husteho deste, snezeni a v mlze ..... nahlasi kontrolka ze je docasne nefukcni
8 hlidani jizdnich pruhu
na dalnici pri dlouhych nudnych jizdach funguje
jinak otravny, ozyva se pri kazdem najeti do zatacky a prejeti cary, nekdy naopak nase "kvalitni"znaceni nevidi
nastesti lze vypnout tlacitkem
klidne bych ho ozelel
9)upozorneni na kolizi
dobra podpora ridici
je treba si zvyknout ze obcas hlasi nebezpeci, i kdyz zadne nehrozi
ale uz 2x me zachranil od prusvihu
10)mrizka v kufru je dobra, je standart a da se sklopit ke stropu, ze neni videt
11)radio nemam premium a hraje dobre
12)doporucuji radio s vetsim displejem
13)navigace
mam RTI system od Volva, s aktualizace 2x zdarma
navigace funguje dobre,
kazda navigace ma obcas prehmaty ( zkusenost s externim garminem nuvi )
navigace ve Volvo neumi tolik popisnych cisel, ale s kazdou aktualizaci se zlepsuje
ovladani je v cestine ale povely jsou v angl. zatim nelze zmenit
14)urcite si vem 4x4, v zime bezkonkurencni
15)el.viko kufru je otravne, ale asi nemas jinou moznost
16) bezklickovy pristup PCC komunikator
staci mit klic v kapse, nemusis nic hledat, vyndavat, ale neni nutnosti
17) stresni okno
prijemna zmena v horkych dnech, ale zbytecna investice
18)podvozek Four C, zbytecnost
obcas prepnu na dalnici na nejtvrdsi variantu nebo sport, jinak jen na komfort, na nasich silnicich ani jinak nelze
19 popremyslej o couvaci kamere a predni kamere, auto je mohutne a na konce neni uplne dobre videt, parkovaci senzory jsou velmi ciltive a hned "rvou"
Doporucil bych ti vyhrivani zadni lavice, kuze je preci jen studena v zime
Popremyslej i o odvetravanych sedackach
A ted k tem mene prijemnejsim vecem:
1) vrzani plastu na obou B sloupcich ( odstraneno v zaruce )
2) praskly svar drzaku trubky od turba, auto ztratilo vykon ( zarucni oprava, vymena trubky za modifikovany dil ), zmetkovy vyrobek, Volvo o tom vi, jen cekaji komu se zavada projevi
3) unik chladici kapaliny
byla objevena nerovnost na hlave motoru ( v ramci zaruky prebrousena halava a opraveno ), opet zmetkova dodavka
jeste se jim objevuje praskly blok motoru, take nejaka zmetkova serie
4) priprav se na dolevani oleje mezi vymenami, standartem je pry az 1,6 l
I Volva jsou jen stroje aobcas se neco nepovede ...... Od toho je zaruka
To jsou moje prakticke zkusenosti po 1 roce s XC70, zadna odposlechnuta moudra
Pokud mas jeste nejake dotazy, rad zodpovim.