Keine neber to nějak ode mě špatně nic pro tobě nebo tak něco ale jsou věci mezi nebem a zemí, které někdy nelze pochopit. Kdyby jsi řekl že jsi proinvestoval do auta 40-50 000kč tak by se to pochopit dalo, ale za cenu 120 000 za šest let ? Se musím jako kok.. zeptat na čem jsi ty prachy proinvestoval, nebo musím oponovat tím že na toto auto to fakt nebylo.
![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin.gif)
a i kdyby ano tak tvá prodejní cena za 23 000kč by byla víceméně směšná, a druhá stránka věci, pokud bych těch 160 talířu do toho obětoval tak bych to auto už fakt neprodal a klidně bych jsi ho nechal jako veterána, ale záleží na člověku.
Ptám se tak debilně, jen díky tomu že na tvé bývalé auto alá moje, mám objednáno jen díly za 140 000kč z Volva které budou potřeba a jedná se o komplet opravu celého auta, samozřejmě není v tom celolak, pneumatiky a další takový kokotiny.
Ono jsi odpovím sám, protože jak říkáš že jsi sám nic na autě nedělal, tak je mi jasné kam prachy tečou.
Ale jen okrajem když to vezmu, tak tvůj prodejní inzerát byl že na autě jsi dělal v roce 2008:
Rozvody,svíčky,olej v motoru v převodovce, brzdovku, fridex.
Rok 2009: pylový filtr,motorový olej,přední zadní kotouče + desky a brzdové hadice s paknama pro ručku, výměna horního zadního uložení tlumivek.
Rok 2010: motorový olej,stabilizátory, tyče řízení, axiální táhla řízení, manžety, homokinetáky a geometrie plus přečalounění volantu a výměna vzducháče.
Rok 2011: motorový olej, turbo, nové hadice k chladiči apod, nová brzdovka, a baterka.
Rok 2012: motorový olej, čidlo teploty, termostat, benál čerpadlo, benzínový filtr
![Very Happy :-D](./images/smilies/biggrin.gif)
, vzduchový filtr, a fridex.
Rok 2013: motorový olej, rozdělovač + palec, kabely, geometrie.
Rok 2014: motorový olej, filtr vzduchu, svíčky, pyl filtr.
Zda se ti že by toto vše stálo 160 000kč, budiž kdyby jsi měnil sračky co jsou pod palubkou jako je radiator k topení a další takový mrdky, tak nemyslím jsi že by tě to vše stálo 120 talířů ale budiž.
Za dva roky co se s autem dělo: to ti řeknu hned. Auto jsi od tebe kupoval můj kámoš který měl sotva papíry.
Dostal školení jak má s autem zacházet hlavně s tím podělaným turbem protože jsme si všeci mysleli jak je ještě funkční a vydrží hodně hodně dlouho. Takže zahřívání motoru, dochlazování turba, žadný vytáčení za studena atd.
V den koupě, auto skončilo u mě, můžu ti říct že ostravy alá z hlučína jsem to měl dom 100km, na 100km jsem propálil s tím žralokem 60 litrů benzínu i kdybych mu dával fest tak jsi to stejně nevezme
![Very Happy :-D](./images/smilies/biggrin.gif)
To by dokázalo sežrat max auto co má S60Gold s tím výkonem
![Very Happy :-D](./images/smilies/biggrin.gif)
No nic ať nežeru, po cestě od tebe jsem zatáhl auto ke mě, a už jsem začal chodit, vytáhnu svíce tak svíčky co se týká směsi tak ok, ale svíčky měli strupy jako kráva, takže se divím že se to ještě neupalilo, jednoduše to vypadalo jak kdyby motor chlastal vodu.
Dál vytáhnu filtr z airboxu, ten černej jako kráva a zanesenej ve velkým stylu bordelem. Pak sundám hadice od klapky, tak byl v ní olej a hurá jsme u škrtící klapky která byla zahnojená ve velkým tak se vyčistila a hold byla vydřená, ta se měnila den před rozděláním auta.
Dále se vyměnil olej za Mobil 5w50 plus olejovej filtr.
A pak říkam podívám se na benzínovej filtr, lehnu pod to a filtr origo Volvo 95 rok
![Very Happy :-D](./images/smilies/biggrin.gif)
tak ten měněn určitě nebyl
Takže vyměnili se tyto blbosti a tím to skončilo. Auto všeho všudy jezdilo 3 měsíce, až jednoho dne majiteli upadl dálkový klíč který ležel přes noc u auta na zemi, jenomže o to by nešlo, přes noc chcalo a klíč vyskratoval. Takže nějakou chvíli s autem ještě pojezdil a pak se začal zapínat všemocný alarm
![Very Happy :-D](./images/smilies/biggrin.gif)
Takže auto skončilo u mě na zahradě a rok tam stálo, skoro do STK, nějaký 3-4 měsíce před STK se zapojila baterka a hurá alarm nějak se vyresetoval a přestal řvát - celou dobu bylo vytažené relé na alarm a odpojená baterka. Takže se auto dalo v pohodě nahodit a mohlo se fungovat. Před odstavením vozu ke mě na zahradu se majitel rozbrečel že na takovýho vraka sere a dá ho do šrotu, jenomže to jsem nechtěl takže jsem si ho vzal já, zrušila se pojistka a udělala se na mě, samozřejmě že ještě není udělanej přepis, na štěstí auto není v polopřevodu.
Takže po uvedení vozu do provozu, jsem začal chodit, nedalo mi spát kouření z olejové měrky a hlavně v jakým stavu je turbo.
Tak říkám pustím se do odvětrávání kliky, začnu povolením sání, saní dorvané vrchem na prase, a spodkem úplně na volno. Supr, jdeme dál, hadice co vede v izolaci pod sáním tak rozlámaná na kusy a molitan který byl jako izolace tak totálně prochcanej olejem, co se týká odvetrávání tak krabice byla plná sraček. Takže se dala krabice nové hadice, nové těsnění a namrskalo se to zpět. Výsledek ? opětovné hulení z měrky. V ten moment bylo jasné že to jsou kroužky.
Pak říkám pustím se na turbo, hadice které vedou z odfuku, aktuátoru do TCV tak se mě sypali v rukách, takže opětovně vyměna hadic, trubka co vede z airboxu na turbo uvolněná takže bordel a přisávání falešného vzduchu v plné ráži
![Very Happy :-D](./images/smilies/biggrin.gif)
samozřejmě taky tak vypadali lopatky turba které byli krásně černé.
Samozřejmě došlo se na vůli vrtule v ten moment mi bylo jasné proč je olej v sání.
Takže se vše složilo a jezdilo se s tím dál.
Dále došlo na výměnu fridexu místo červéného co tam byl, tak jsem dal origo modrý alá tyrkys.
Při výměně jak jsem zjistil byl v hajzlu chladič strhaný závity v zátce, takže došlo na výměnu chladiče za jetý který vydržel týden a při protažení pavouku, chladič krásně se nafoukl v plastu a rupnul.
Při vytažení chladiče, nějaký dobrák měl všechny 3 chladiče venku a při vytažení zničil neboli pomačkal žebra na všech chladičích. Dále došlo na vyčištění mezichladiče který byl zalepené olejem jako jetel. (Což ted je to stejně jedno protože všechny 3 chladiče budu dávat nové)
Dále výměna stabilizátorů, předních tlumičů, horního uložení, pouzdra ramen, axiální tyče řízení které byli vyčvachtané jako nikdy, ovšem i čepy ramen takže ještě mě čekají ramena a výměna zadních vychcaných tlumičů. Což nic co bych nevěděl už od koupi vozu. Dále ještě výměna kompletních pružin, nevím co kdo vozil těžkého ale už po prvé šlo vidět jak auto sedí na prdeli a sedí do dnes.
Dále výměna předních kotoučů plus desky, dále se měnili i zadní kotouče i desky, jenomže jak už jsem psal nahoře tak někdo se vyřádil na třmenech tak se museli dát i nové třmeny dál nové lanovody, pakny.
Takže suma sumárum je podvozek zcela hotov, jen zbývají přední ramena, zadní tlumiče s horním uložením a komplet pružiny.
Dále výměna protrhaných (v rozích) koberců jak u řidiče tak u spolujezdce. Pak výměna oleje v převodovce.
No a pak už byli ostatní sračky, jako je měření tlaků a výplach motoru atd atd.
Pak nedotažené turbo se projevilo začátkem zimy, jak se ochladilo tak šlo krásně vidět jak se hulí od turba.
Dále došlo i k zapojení vypadané hadice na ostřikovače, jak už pod autem zůstavala kaluž.
Dál, při rozebrání motoru, luxusní tmel, gufera na vačkách tvrdé jako beton, dal nefunkční hydroštely, omlácené ventily, špatně udělané rozvody, 3 nefunkční vstřiky z 5, pak vymlácená kladka co je na altík a zároven je jako napínací a tak můžu chodit dál a dál. Pak tečení oleje po zadní straně už od koupě, olej chcal z místa kde nebyla dotažená palice.
No a na plno dalších sraček se dochází tedka při rozebírání auta a chystání ho na G.O
A co se týká že auto před tebou měl víceméně koko. tak to už mi je jasné též, mlhovky a další tuna sraček vypovídá sama za sebe.
Na auto se dojet můžeš mrknout a uvidíš že jsi prdel nedělám
![Smile :-)](./images/smilies/smile.gif)
Jak se auto dovezlo od tebe tak stojí u mě, sice už s hromadou novýma věcma. Předchozí majitel si neuměl vyměnit ani žárovku takže ten na autě nedělal vůbec nic, vše jsem musel dělat já.
Jestli jsi myslíš že auto půjde do šrotu, tak určitě že nepůjde toho se bát nemusíš
![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin.gif)