Špatné starty po úplném zahřátí
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 7
- Registrován: 2 roky 3 měsíce
- Bydliště: Děčín
- Vůz: V70 phase1 D5252T
#1 Špatné starty po úplném zahřátí
Zdar Volvíčkáři, mám problém s D5252T ve své V70 P1 r.v. 1998, resp. problém jsou teplé starty.
* Ráno v pohodě natočím na první pokus a než se motor zahřeje na teplotu kdy spíná sahara je vše bez problemů, mohu to startovat, chcípat v libovolných časových intervalech a naskočí.
* Později když sepne sahara a motor je úplně zahřátý, tak cca 20minut po vypnutí motoru nenastartuji dokud motor neschladne odhadem pod 50Cels. Když nastartuji do 5ti minut od vypnutí není většinou žádný problém.
Když startuji po cca 20min + tak když nastartuji tak s velkými obtížemi a startérem rozžhaveným do ruda.
Auto sem koupil s tím že padá nafta nainstaloval sem tedy jednocestné ventily před filtr a na vratku. Více méně žádná změna.
Na průhledné hadičce těsně před čerpadlem je vidět nafta.
I na chcíplém motoru.
Když motor (po plném zahřátí) běží občas tam proběhne mikro bublinka.
Je možné že to tahá vzduch přez vratku kvůli netěsnosti palivového potrubí za motorovým prostorem??
Nebo bordel v nádrži? Tam se ještě nebyl ... .
Dále sem laboroval s předvstřikem byl totiž v minusových hodnotách a to to nechtělo startovat za tepla vůbec (se žhavením po vypojení čidla teploty jo páč se předsunul). Po novém nastavení je hodnota na live datech +0,7°. Starty lepší ale za toho plného zahřátí ne!
Na diag. sem viděl hodnoty vstřikovačů celkem to lítalo od 0,16 až po 1,4 a vzhledem k tomu že sem to kupoval od dědka který tvrdil že jsou repasované začal sem tankovat Vervu s 2x malý VIF a starty zas o něco lepší. Hodnoty vstřikovačů taky všechny šli po 1.0mg/stroke.
Ještě bych dodal že mi dědek tvrdil ze je repasované i vstřikovací čerpadlo.
TAK PROC TO NESTARTUJE!!????
Jediné co mě ještě napadá krom té nádrže a potrubí (o kterých pochybuji protože by to nedělalo jen za tepla ... jetak?)
je prasklý blok kdy se prasklina teplem roztahuje a ztrácí se komprese potřebná ke startu ale to by přece mizela voda nebo olej ne??? Navíc to na 103kw jede fakt pěkně ...
Prosím Volvo Guruové raďte.
* Ráno v pohodě natočím na první pokus a než se motor zahřeje na teplotu kdy spíná sahara je vše bez problemů, mohu to startovat, chcípat v libovolných časových intervalech a naskočí.
* Později když sepne sahara a motor je úplně zahřátý, tak cca 20minut po vypnutí motoru nenastartuji dokud motor neschladne odhadem pod 50Cels. Když nastartuji do 5ti minut od vypnutí není většinou žádný problém.
Když startuji po cca 20min + tak když nastartuji tak s velkými obtížemi a startérem rozžhaveným do ruda.
Auto sem koupil s tím že padá nafta nainstaloval sem tedy jednocestné ventily před filtr a na vratku. Více méně žádná změna.
Na průhledné hadičce těsně před čerpadlem je vidět nafta.
I na chcíplém motoru.
Když motor (po plném zahřátí) běží občas tam proběhne mikro bublinka.
Je možné že to tahá vzduch přez vratku kvůli netěsnosti palivového potrubí za motorovým prostorem??
Nebo bordel v nádrži? Tam se ještě nebyl ... .
Dále sem laboroval s předvstřikem byl totiž v minusových hodnotách a to to nechtělo startovat za tepla vůbec (se žhavením po vypojení čidla teploty jo páč se předsunul). Po novém nastavení je hodnota na live datech +0,7°. Starty lepší ale za toho plného zahřátí ne!
Na diag. sem viděl hodnoty vstřikovačů celkem to lítalo od 0,16 až po 1,4 a vzhledem k tomu že sem to kupoval od dědka který tvrdil že jsou repasované začal sem tankovat Vervu s 2x malý VIF a starty zas o něco lepší. Hodnoty vstřikovačů taky všechny šli po 1.0mg/stroke.
Ještě bych dodal že mi dědek tvrdil ze je repasované i vstřikovací čerpadlo.
TAK PROC TO NESTARTUJE!!????
Jediné co mě ještě napadá krom té nádrže a potrubí (o kterých pochybuji protože by to nedělalo jen za tepla ... jetak?)
je prasklý blok kdy se prasklina teplem roztahuje a ztrácí se komprese potřebná ke startu ale to by přece mizela voda nebo olej ne??? Navíc to na 103kw jede fakt pěkně ...
Prosím Volvo Guruové raďte.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 888
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: české budějovice
- Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D
#2 Špatné starty po úplném zahřátí
Ahoj, nastavení toho předvstřiku je pro start nejdůležitější, zejména u teplého motoru, kdy jednotka nezvýší startovací dávku. Nevím, jak to mají tyhle starší MSA15.7,. ale na MSA15.8. se musí spustit měření předvstřiku, kdy jednotka vypne aktivní korekci a ukáže opravdovou základní hodnotu. Je tam i tabulka podle teploty paliva. Důležité je, aby to vstřikovalo před úvratí, jinak to skoro nejde nastartovat a ještě to hulí.
Jinak se mi nezdají tvé hodnoty vstřikovaného množství na volnoběh, co si vzpomínám, tak tam má být kolem 4mg.
Jinak se mi nezdají tvé hodnoty vstřikovaného množství na volnoběh, co si vzpomínám, tak tam má být kolem 4mg.
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 7
- Registrován: 2 roky 3 měsíce
- Bydliště: Děčín
- Vůz: V70 phase1 D5252T
#3 Špatné starty po úplném zahřátí
Děkuji za odpověď.
Nejdřív vstřikované množství tuto hodnotu mám kolem 7,6mg/vstřik. Jak píšete má to být lehce nad 4mg u manuálu. Prodejce mi říkal že je tam přidáno na čerpadle, bohužel nevím jestli poklepáním hlavy čerpadla nebo jde-li to i v jednotce? Jinak hodnoty které jsem uváděl v předchozím příspěvku byli u jednotlivých vstřikovačů myšleno např. 1 vstřik 0.2mg/vstřik ; 2 vstřik 1.2 ; 3 vstřik 0.8 atd. hodnoty na jednotlivých vstřikovačích se měnily stylem že se vysoké a nízké hodnoty prostřídaly na všech vstřikovačích. Teď už je to lepší a jdou dolů, tak doufam že mi dědek nekecal a jsou fakt udělané.
K tomu MSA 15.7 na kterém to jede, moc o tom nevim (nastuduji) ale posílám screen profíkovi snad to dáme dohromady.
Ještě se zeptám funkci seřízení předvstřiku najdu v diagnostice nebo ve VAGu na PC?
A když by to byl předvstřik tak bych nemohl nastartovat za tepla i když by mi to třeba chcíplo třeba na křižovatce jeto tak? Ale ja do cca 20ti minut po vypnutí motoru nastartuji bez problému.
Je to jako kdyby padala nafta ale jen za tepla.
Nejdřív vstřikované množství tuto hodnotu mám kolem 7,6mg/vstřik. Jak píšete má to být lehce nad 4mg u manuálu. Prodejce mi říkal že je tam přidáno na čerpadle, bohužel nevím jestli poklepáním hlavy čerpadla nebo jde-li to i v jednotce? Jinak hodnoty které jsem uváděl v předchozím příspěvku byli u jednotlivých vstřikovačů myšleno např. 1 vstřik 0.2mg/vstřik ; 2 vstřik 1.2 ; 3 vstřik 0.8 atd. hodnoty na jednotlivých vstřikovačích se měnily stylem že se vysoké a nízké hodnoty prostřídaly na všech vstřikovačích. Teď už je to lepší a jdou dolů, tak doufam že mi dědek nekecal a jsou fakt udělané.
K tomu MSA 15.7 na kterém to jede, moc o tom nevim (nastuduji) ale posílám screen profíkovi snad to dáme dohromady.
Ještě se zeptám funkci seřízení předvstřiku najdu v diagnostice nebo ve VAGu na PC?
A když by to byl předvstřik tak bych nemohl nastartovat za tepla i když by mi to třeba chcíplo třeba na křižovatce jeto tak? Ale ja do cca 20ti minut po vypnutí motoru nastartuji bez problému.
Je to jako kdyby padala nafta ale jen za tepla.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 3376
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
#4 Špatné starty po úplném zahřátí
Taky to muze delat vylitanej starter...
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 7
- Registrován: 2 roky 3 měsíce
- Bydliště: Děčín
- Vůz: V70 phase1 D5252T
#5 Špatné starty po úplném zahřátí
Dumi cz a to jen za tepla? Je nějaký způsob jak zjistit že točí málo?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 3376
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
#6 Špatné starty po úplném zahřátí
Poslechem
zkus az to neoujde natocit odpojit teplotni cidlo notoru. Je mezi 1-2 valcem u priruby termistatu.
Rozsviti se ti lambda, az to chytne tak ho zapoj po cca 10 minutach zhasne.
Mel sem to same. Zhorsocalo se.to tak, ze uz to pak nestaetovalo vubec. Doslo to az do stavu, kdy uz starter nekdy motorem v kompresi ani neotocil. A nicil jednu baterii za druhou.
zkus az to neoujde natocit odpojit teplotni cidlo notoru. Je mezi 1-2 valcem u priruby termistatu.
Rozsviti se ti lambda, az to chytne tak ho zapoj po cca 10 minutach zhasne.
Mel sem to same. Zhorsocalo se.to tak, ze uz to pak nestaetovalo vubec. Doslo to az do stavu, kdy uz starter nekdy motorem v kompresi ani neotocil. A nicil jednu baterii za druhou.
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 7
- Registrován: 2 roky 3 měsíce
- Bydliště: Děčín
- Vůz: V70 phase1 D5252T
#7 Špatné starty po úplném zahřátí
Díky za odpovědi ale marná snaha jsem členem klubu cerpadlovprdeli.cz, zahřál jsem to až bylo teple i čerpadlo a neúspěšně jsem zkusil startovat, poté jsem na čerpadlo nalil vodu schladil ho a nastartoval ...
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 3376
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
#8 Špatné starty po úplném zahřátí
Zkus odpojit to cidlo. Ono tim ze ochladis cerpadlo klesne.i teplota na cidle.paliva a vrazi ho to tam.vic.
Sgejne jako kdyz odpojis cidlo teploty motoru. Je to tedst na 5 minut.
Sgejne jako kdyz odpojis cidlo teploty motoru. Je to tedst na 5 minut.
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 7
- Registrován: 2 roky 3 měsíce
- Bydliště: Děčín
- Vůz: V70 phase1 D5252T
#9 Špatné starty po úplném zahřátí
Když odpojím čidlo teploty motoru žhaví to skoro minutu a nic, dřív to fungovalo teď už ne ...
A čidlo teploty paliva udělá to samé? Nažhaví a předsune předvstřik? Nebo i zvýší startovací dávku oproti vypojení čidla teploty motoru?
A čidlo teploty paliva udělá to samé? Nažhaví a předsune předvstřik? Nebo i zvýší startovací dávku oproti vypojení čidla teploty motoru?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 3376
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
#10 Špatné starty po úplném zahřátí
Takhle do detailu uz nevim. Hod emnekam.video jak to toci a.nechta.
Presne tohle sem mel a vyresil to starter zatim teda. Ono to muze byt nacaty cerpadlo+vstriky a blbej starter. A tim ze sem.ho vymenil uz to v aouctu aspon startuje.
Presne tohle sem mel a vyresil to starter zatim teda. Ono to muze byt nacaty cerpadlo+vstriky a blbej starter. A tim ze sem.ho vymenil uz to v aouctu aspon startuje.
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 7
- Registrován: 2 roky 3 měsíce
- Bydliště: Děčín
- Vůz: V70 phase1 D5252T
#11 Špatné starty po úplném zahřátí
Jak budu zas jezdit pošlu video teď mě vyřadila nemoc.
Dnes sem byl po nákupech díky chladnému počasí sem na třetí pokus s bílou mlhou z výfuku nastartoval i po zahřátí tzn. fakt je to celé od teploty.
Mezitím na neschopence byl čas přemýšlet a rozhodl sem se pro seřízení předvstřiku u profík. A tak mne zajímá byl by tu prosím někdo ideálně okolí Děčína +70km ale dojedu i dál, kdo by mi seřídil předvstřik? Ale mám na mysli někoho kdo tomu opravdu rozumí má úchylkoměrem, aretační přípravky a potom to umí seřídit přez VAG do grafu no prostě aby to bylo 100% vidět že je to seřízené nejlépe jak to jde. Počítám správně že při tomto procesu by se i poznalo zda je chycené čerpadlo ...?
Dnes sem byl po nákupech díky chladnému počasí sem na třetí pokus s bílou mlhou z výfuku nastartoval i po zahřátí tzn. fakt je to celé od teploty.
Mezitím na neschopence byl čas přemýšlet a rozhodl sem se pro seřízení předvstřiku u profík. A tak mne zajímá byl by tu prosím někdo ideálně okolí Děčína +70km ale dojedu i dál, kdo by mi seřídil předvstřik? Ale mám na mysli někoho kdo tomu opravdu rozumí má úchylkoměrem, aretační přípravky a potom to umí seřídit přez VAG do grafu no prostě aby to bylo 100% vidět že je to seřízené nejlépe jak to jde. Počítám správně že při tomto procesu by se i poznalo zda je chycené čerpadlo ...?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 7
- Registrován: 2 roky 3 měsíce
- Bydliště: Děčín
- Vůz: V70 phase1 D5252T
#12 Špatné starty po úplném zahřátí
Video je sice starší ale problém i projev pořád stejný ...
https://drive.google.com/file/d/146YlGAoh29-yGyTNydvMg_3D6iZrQNwP/view
https://drive.google.com/file/d/146YlGAoh29-yGyTNydvMg_3D6iZrQNwP/view
#13 Špatné starty po úplném zahřátí
Ahoj, mám podobnou zkušenost.. sice ne na 850.. ale na 740 D mi přesně tohle dělalo to čidlo co bylo vzadu nahoře na hlavě motoru.. (žhavení) dokud nebylo zapojené, tak starty bez problémů.. jakmile jsem našel kabel.. a zapojil tak za tepla nechytlo ani za nic.. po vytažení čidla napoprvé.. možná hloupý nápad.. nemůže to dělat taky nějaké čidlo..?
_________________
VOLVO 850GLT 1995, 2.0 20V, M56, 408 444 km (společně 110 141 km od 8.8.2013:)
VOLVO 740GL 1986, 2.4 D, M46, 275 297 km (společně 31 226 km od 4.11.2016:) alias VOLVO 740GL 1985, 2.4 D, M46, 503 914 km (společně 158 034 km :)
VOLVO 850GLT 1995, 2.0 20V, M56, 408 444 km (společně 110 141 km od 8.8.2013:)
VOLVO 740GL 1986, 2.4 D, M46, 275 297 km (společně 31 226 km od 4.11.2016:) alias VOLVO 740GL 1985, 2.4 D, M46, 503 914 km (společně 158 034 km :)
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 25 Odpovědi
- 2215 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Charlie#
-
- 290 Odpovědi
- 9056 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od hajnej
-
- 4 Odpovědi
- 428 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Jarda S40
-
- 3 Odpovědi
- 431 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od David Patočka
-
- 10 Odpovědi
- 358 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ikea