850 kolečko "AIRMIX"
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 118
- Registrován: 19 roků 2 měsíce
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
#1 850 kolečko "AIRMIX"
Může mi někdo vysvětlit jak přesně funguje tohle kolečko na palubce mezi výdechy topení? Mám problém s klimou, v těhle vedrech prostě nechladí jak má, vyměnil jsem vysoušeč, klimakompresor a náplň je tam asi taky třetí a když je auto rozpálený na slunci, tak trvá třeba hodinu, než dostanu teplotu uvnitř na 19 C. Kolečko Airmix mi nefunguje a já mám pocit, jestli třeba nepřisává teplý vzduch z venku. Je to možný? Máte ještě někdo jiný nápad? Díky za každou radu, už jsem z toho přemýšlení vycuclej.....
_________________
Nyní V70 II D5 163ps 05"
Bylo V70 II 2,4D 04", Bylo V70 II TDI 00", Bylo V70 TDI 98", Bylo 740 GLE TD USA, Bylo 850 GLE 2,5i 10V mot. B5252 manual, Bylo Černá 440 TD - D19T EGR 94"
Nyní V70 II D5 163ps 05"
Bylo V70 II 2,4D 04", Bylo V70 II TDI 00", Bylo V70 TDI 98", Bylo 740 GLE TD USA, Bylo 850 GLE 2,5i 10V mot. B5252 manual, Bylo Černá 440 TD - D19T EGR 94"
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 170
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Vůz: byla v70 a 740gle
- Bydliště: Budejice
#2 850 kolečko "AIRMIX"
No co jsem pochytil, tak to kolecko opravdu prisava vzduch nejspis z venku. Ale mam ho trvale na 0. Mel sem ho zapnuty a divil sem se ze mi netopi topeni pak sem na to prisel cim to je.
_________________
V70 1997 B5254S 2,4i 20V 125kW
740GLE 1986 84kW limuzina ex.
V70 1997 B5254S 2,4i 20V 125kW
740GLE 1986 84kW limuzina ex.
#3 850 kolečko "AIRMIX"
Kolečko AIRMIX na chod klimatizace nemá podstatný vliv. Pokud je v poloze OPEN tak opravdu si to přisává vzduch z venka, ale pokud je klima v pořádku, tak to stejně chladí, akorát z výdechů nad ovladači klimatizace nefouká tak studený vzduch. Ale jiné výdechy musí chladit jako blázen. A co vůle na spojce klimakompresoru? Měla by být 0,3 - 0,5 mm. Pokud je větší, tak kompresor blbě funguje a tím málo chladí. Prověř nejdříve tu spojku.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši
#4 850 kolečko "AIRMIX"
No nevím, jestli to tak přesně je... každopádně mě to na nohy fouká studeně... A airmix mám standardně téměř zavřený, jinak jde z horních výdechů moc velký proud vzduchu...rajce007 píše:Kolečko AIRMIX slouží k uzavření přisávání vzduchu z venku, např. když před vámi stojí kouřící auto nebo náklaďák. Je to skoro stejná funkce jako REC (recirkulace) tlačitko vedle vypinace klimy (nemá se dlouhodobě zapínat).
Když budete mít AIRMIX zavřený, popř. REC zapnutý, můžete si vydýchat vzduch v autě pokud nevětráte okénky.
Jinak topení v autě standardně na nohy a okénka a sklo fouká teplý vzduch a ze středového panelu jde čerstvý studený vzduch.
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 118
- Registrován: 19 roků 2 měsíce
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
#5 850 kolečko "AIRMIX"
Bobika píše:Kolečko AIRMIX na chod klimatizace nemá podstatný vliv. Pokud je v poloze OPEN tak opravdu si to přisává vzduch z venka, ale pokud je klima v pořádku, tak to stejně chladí, akorát z výdechů nad ovladači klimatizace nefouká tak studený vzduch. Ale jiné výdechy musí chladit jako blázen. A co vůle na spojce klimakompresoru? Měla by být 0,3 - 0,5 mm. Pokud je větší, tak kompresor blbě funguje a tím málo chladí. Prověř nejdříve tu spojku.
No jo, ale kdyby byla vůle na spojce špatná, tak by kompresor neběžel vůbec, ale on běží, není to tak? Nebo kecám...
_________________
Nyní V70 II D5 163ps 05"
Bylo V70 II 2,4D 04", Bylo V70 II TDI 00", Bylo V70 TDI 98", Bylo 740 GLE TD USA, Bylo 850 GLE 2,5i 10V mot. B5252 manual, Bylo Černá 440 TD - D19T EGR 94"
Nyní V70 II D5 163ps 05"
Bylo V70 II 2,4D 04", Bylo V70 II TDI 00", Bylo V70 TDI 98", Bylo 740 GLE TD USA, Bylo 850 GLE 2,5i 10V mot. B5252 manual, Bylo Černá 440 TD - D19T EGR 94"
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 130
- Registrován: 19 roků
- Bydliště: Praha Běchovice, resp. Lom u Mostu
#6 850 kolečko "AIRMIX"
nu, podle mych kazdodenich a celorocnich zkusenosti se ma vec zhruba takto:rajce007 píše:...Jinak topení v autě standardně na nohy a okénka a sklo fouká teplý vzduch a ze středového panelu jde čerstvý studený vzduch.
airmix skutecne bere vzduch z venku - coz lze vyuzit ve chvili, kdy chci topit, ale potrebuju trosku cerstveho vzduchu na xicht.
topeni topi vsude stejne - i na stredovem vydechu, k tomu je idealni ovladac posunout do polohy "aut" a airmix je na nule. pak topi auti jako blazen stylem "bezpruvanoveho" okruhu. predtava, ze mi auto pri -20 topi na nohy a do xichtu pousti sibir... nesmysl.
_________________
bylo : 850 2.5 20v B5254S - nepřekonatelný auto. Proč to nedělaj dodnes ????
je: V70 2,5 TDI (D5252T)/1997 Automat - soustavnými investicemi se z tohoto vozu stává vcelku obstojný stařec.
workphone: 00420 608 12 60 31
bylo : 850 2.5 20v B5254S - nepřekonatelný auto. Proč to nedělaj dodnes ????
je: V70 2,5 TDI (D5252T)/1997 Automat - soustavnými investicemi se z tohoto vozu stává vcelku obstojný stařec.
workphone: 00420 608 12 60 31
#7 850 kolečko "AIRMIX"
Není pravda. Vůle na spojce může být velká a kompresor poběží. Ale může fungovat blbě a spojka se po čase bude rozpojovat moc často (prostě to neudrží díky veklké vůli) a může se i spálit. Já měl vůli 1 - 1,5 mm a kompresor běžel. Akorát tak po půl hodině provozu se tomu už moc chladit nechtělo. Vůle na spojce je dosta častá závada Volv a pouze jí stačí seřídit na správnou míru a problém je vyřešen. Na tvém místě bych začal tam. Diagnóza je rychlá bez rozebírání a oprava taky není vůbec náročná, ani finančně.Ghirgi píše:Bobika píše:Kolečko AIRMIX na chod klimatizace nemá podstatný vliv. Pokud je v poloze OPEN tak opravdu si to přisává vzduch z venka, ale pokud je klima v pořádku, tak to stejně chladí, akorát z výdechů nad ovladači klimatizace nefouká tak studený vzduch. Ale jiné výdechy musí chladit jako blázen. A co vůle na spojce klimakompresoru? Měla by být 0,3 - 0,5 mm. Pokud je větší, tak kompresor blbě funguje a tím málo chladí. Prověř nejdříve tu spojku.
No jo, ale kdyby byla vůle na spojce špatná, tak by kompresor neběžel vůbec, ale on běží, není to tak? Nebo kecám...
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 118
- Registrován: 19 roků 2 měsíce
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
#8 850 kolečko "AIRMIX"
OK díky za radu, podívám se na to, každá rada dobrá, je docela možný že třeba prokluzuje a kompresor nemá dotstatečné otáčky, to by taky takhle nějak mohlo být ne?Bobika píše:Není pravda. Vůle na spojce může být velká a kompresor poběží. Ale může fungovat blbě a spojka se po čase bude rozpojovat moc často (prostě to neudrží díky veklké vůli) a může se i spálit. Já měl vůli 1 - 1,5 mm a kompresor běžel. Akorát tak po půl hodině provozu se tomu už moc chladit nechtělo. Vůle na spojce je dosta častá závada Volv a pouze jí stačí seřídit na správnou míru a problém je vyřešen. Na tvém místě bych začal tam. Diagnóza je rychlá bez rozebírání a oprava taky není vůbec náročná, ani finančně.Ghirgi píše:
No jo, ale kdyby byla vůle na spojce špatná, tak by kompresor neběžel vůbec, ale on běží, není to tak? Nebo kecám...
Jo a ještě jeden amatérský dotaz měří se tedy vůle mezi tím nejvnějším plechem co přitlačuje řemenici a nebo je to mezi řemenicí a kompresorem?
- Přílohy
-
- Kompresor
- Kompresor.JPG (20.82 KiB) Zobrazeno 886 x
_________________
Nyní V70 II D5 163ps 05"
Bylo V70 II 2,4D 04", Bylo V70 II TDI 00", Bylo V70 TDI 98", Bylo 740 GLE TD USA, Bylo 850 GLE 2,5i 10V mot. B5252 manual, Bylo Černá 440 TD - D19T EGR 94"
Nyní V70 II D5 163ps 05"
Bylo V70 II 2,4D 04", Bylo V70 II TDI 00", Bylo V70 TDI 98", Bylo 740 GLE TD USA, Bylo 850 GLE 2,5i 10V mot. B5252 manual, Bylo Černá 440 TD - D19T EGR 94"
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3717
- Registrován: 19 roků 8 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
#9 850 kolečko "AIRMIX"
este k tomu airmixu - je to jak jiz bylo napsano vis prisavani vzduchu zvenku. Pak fouka POUZE strednimi dvema vydechy. To znamena - venku je -10´C, ja topim jako blazen, ale pripoustim si trochu ledoveho vzduchu do xichtu. Opacnej pripad - je +40´C, klimuju jako blazen, ale pripoustim si trochu tepleho vzduchu do xichtu - toto holt vse. Jo a kdyz stojis za smradici Avii, nestaci jen zmacknout REC, ale musis i zavrit AIRMIX, aby si nebral vzduch zvenku
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 130
- Registrován: 19 roků
- Bydliště: Praha Běchovice, resp. Lom u Mostu
#10 850 kolečko "AIRMIX"
dekuji, wyki. popsal jsi to ponekud srozumitelnejsim zpusobem, byl jsem ten den nejak mimo sebe...wickey píše:este k tomu airmixu - je to jak jiz bylo napsano vis prisavani vzduchu zvenku. Pak fouka POUZE strednimi dvema vydechy. To znamena - venku je -10´C, ja topim jako blazen, ale pripoustim si trochu ledoveho vzduchu do xichtu. Opacnej pripad - je +40´C, klimuju jako blazen, ale pripoustim si trochu tepleho vzduchu do xichtu - toto holt vse. Jo a kdyz stojis za smradici Avii, nestaci jen zmacknout REC, ale musis i zavrit AIRMIX, aby si nebral vzduch zvenku
_________________
bylo : 850 2.5 20v B5254S - nepřekonatelný auto. Proč to nedělaj dodnes ????
je: V70 2,5 TDI (D5252T)/1997 Automat - soustavnými investicemi se z tohoto vozu stává vcelku obstojný stařec.
workphone: 00420 608 12 60 31
bylo : 850 2.5 20v B5254S - nepřekonatelný auto. Proč to nedělaj dodnes ????
je: V70 2,5 TDI (D5252T)/1997 Automat - soustavnými investicemi se z tohoto vozu stává vcelku obstojný stařec.
workphone: 00420 608 12 60 31
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2415
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
#11 850 kolečko "AIRMIX"
To Ghirgi - vůle na spojce je ta pozice 2 ale pokud tam je už schodek, tak chce nejdříve srovnat, jinak se to měrkama špatně měří.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 118
- Registrován: 19 roků 2 měsíce
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
#12 850 kolečko "AIRMIX"
OK zatím díky moc za rady mrknu se na to..... Třeba dnes kolem 10hod jsem jel do práce a nebylo zas takový vedro a z výdechů šla pěkná zima, taková jaká by měla být, normálně mi mrzly nehty, ale jak se auto rozpálí tak se to prostě nevychladí.....
_________________
Nyní V70 II D5 163ps 05"
Bylo V70 II 2,4D 04", Bylo V70 II TDI 00", Bylo V70 TDI 98", Bylo 740 GLE TD USA, Bylo 850 GLE 2,5i 10V mot. B5252 manual, Bylo Černá 440 TD - D19T EGR 94"
Nyní V70 II D5 163ps 05"
Bylo V70 II 2,4D 04", Bylo V70 II TDI 00", Bylo V70 TDI 98", Bylo 740 GLE TD USA, Bylo 850 GLE 2,5i 10V mot. B5252 manual, Bylo Černá 440 TD - D19T EGR 94"
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 6 Odpovědi
- 849 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Viera a Marek
-
- 2 Odpovědi
- 1954 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Hájčus
-
- 6 Odpovědi
- 657 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od JaSk
-
- 10 Odpovědi
- 635 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od zedik
-
- 15 Odpovědi
- 1740 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od labanos