- Elektrika v karavanu není až taková věda, aby to amatér s průměrnou inteligencí nezvládnul. Záleží na tom, zda tě takové věci baví a taky zda jsi ochoten platit "daň z přepychu".
- existují karavany primárně elektrifikované 220V. Kolega právě takový má. Protože se mu nechtělo řešit přestavbu na 12V, má autobaterku, FV panel, PWM regulátor a měnič. Měnič má stále zapnutý a živí s ním karavan. A nestěžuje si.
- jelikož nemáš 7 kolík, tak jen pro informaci: Např. u XC70 MY04 bych nedoporučoval baterku připojit na "mlhovky". Díky mojí skleróze (neodpojil jsem baterku v karavanu před připojením auta) mě vyhořela v autě kabeláž. Naštěstí jediná nepříjemnost která z toho vznikla byl neukazující palivoměr, nesvítící mlhovky, divné bzučení z kufru no a samozřejmě oprava v servise.
- i ten 13 kolíkový systém doporučuji zkonzultovat s odborníky na tvoje auto. Lepší půl hodiny v servise při pokecu, než půl dne při výměně, či opravě vyhořených komponent v autě.
- pokud zvolíš variantu "FVE ostrov" tak si ještě odpověz zda budeš karavan využívat v létě nebo v zimě. V zimě je slunečního svitu 10x méně než v létě a z FV panelu toho moc nevyrazíš.
- rozvaha spotřeby je naprosto základní pro volbu akumulátoru a dalších částí systému napájení.
Nabíječka do karavanu
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 522
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno - Hodonín
- Vůz: XC70 D5 AWD 2003
Nabíječka do karavanu
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Harry