Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 66
- Příspěvky: 683
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
#2576 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Dnes úhlovka - výměna oleje po jednom roce na zítřek v plánu ,, olej v haldexu ,,
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 66
- Příspěvky: 683
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
#2579 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Asi zbytečne dobrý...že - Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140 GL5 měním oil po roce úhlovka+diferák
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 503
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
- Vůz: S60 2.4T 02'
#2580 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
A v čem je to lepší tam lít olej pro samosvor když to samosvor nemá? Tady zrovna bych se předpisem výrobce držel.
_________________
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 66
- Příspěvky: 683
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
#2581 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Než si povíme, jak funguje svorný diferenciál, tak bych poněkud netradičně vysvětlil, jak nefunguje . Nebo-li pár slov k názvosloví. Nejčastěji je totiž v češtině používán zavádějící název samosvorný diferenciál , který evokuje představu samosvornosti. Jednoduchý případ samosvornosti je klín, kterým například zablokujeme otevřené dveře . Zasuneme klín mezi dveře a podlahu (aplikujeme sílu), čímž vybudíme reakční síly mezi dveřmi a podlahou. Klín drží na místě, i když odstraníme akční sílu a to díky silové rovnováze, která nastane při dostatečně malém úhlu klínu díky třecím silám. Toto je samosvornost a přesně takto samosvorný diferenciál nepracuje. Pro blokování je potřeba určitou vstupní veličinu (nikoliv jen kopnout klín pod dveře a jít si po svém), která když zmizí, zmizí i blokování (narozdíl od klínu, který pod dveřmi drží sám, dokud o něj někdo nezakopne). Právě podle oné vstupní veličiny, která způsobuje blokování, můžeme svorné diferenciály rozdělit na diferenciály reagující na vstupní kroutící moment, na rozdíl otáček kol nebo na diferenciály semiaktivní a aktivní reagující na elektronický povel, jen tak ve zkratce TAKže když už svorný diferenciál , a není to raketoplán ,ale železná ozubená kola v úhlové převodovce a ta potřebují olej specifikace API GL-5 Mimochodem v autoriz.servisech neřeší výměnu oleje vůbec , až se zoubky a ložiska polámou se na to čeká -tak nastupují opraváři ....z továrny tam cvrknou o 2decky méně o to je to rychlejší ... Za mě aspon něco a častěji
Naposledy upravil(a) zdenal111 dne 27 srp 2021 14:52, celkem upraveno 2 x.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 147
- Registrován: 16 roků 5 měsíců
- Bydliště: Ostrov nad Oslavou
- Vůz: Nissan E.110/35
#2582 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Tak jsi to měl jednoduší, já jsem rovnou vytáhl kardan a tu úhlovku si cvičně vyměnil na S60. Olej teda origo.
_________________
1.480 - .........
2.480 - B18FT (regál)
3.V40 - B4204T
4.TMracing EN450Fes 05´
S3->Nissan Cabstar - BD30Ti
1.480 - .........
2.480 - B18FT (regál)
3.V40 - B4204T
4.TMracing EN450Fes 05´
S3->Nissan Cabstar - BD30Ti
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 293
- Příspěvky: 13069
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#2583 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
To je všechno hezké co jsi napsal, ale do úhlovky a diferáku patří 75w90, třeba i od toho Castrolu.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 66
- Příspěvky: 683
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
#2584 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Ano to nevyvracím a také i ten Syntetický převodový olej SAE 75W-140, API GL 5 lze aplikovat ,,Použití: cituji:
Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140 je díky obsahu tzv. LS aditiv vhodný především do samosvorných diferenciálů, které vyžadují převodový olej viskozitní třídy SAE 75W-140. Lze ho ale použít i pro běžné diferenciály.
Výhody:
Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140 nabízí následující výhody:
- snižuje hluk a vibrace převodového ústrojí
- vynikající střihová stabilita udržuje stálou výkonnost oleje po celou dobu výměnného intervalu
- výjimečná stabilita za vysokých teplot prodlužuje životnost oleje a převodového ústrojí
- výborná odolnost vůči opotřebení zajišťuje ochranu vůči vysokým tlakům a předchází opotřebení součástek
- velmi dobrá tekutost za nízkých teplot zlepšuje ochranu ihned po nastartování
Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140 je díky obsahu tzv. LS aditiv vhodný především do samosvorných diferenciálů, které vyžadují převodový olej viskozitní třídy SAE 75W-140. Lze ho ale použít i pro běžné diferenciály.
Výhody:
Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140 nabízí následující výhody:
- snižuje hluk a vibrace převodového ústrojí
- vynikající střihová stabilita udržuje stálou výkonnost oleje po celou dobu výměnného intervalu
- výjimečná stabilita za vysokých teplot prodlužuje životnost oleje a převodového ústrojí
- výborná odolnost vůči opotřebení zajišťuje ochranu vůči vysokým tlakům a předchází opotřebení součástek
- velmi dobrá tekutost za nízkých teplot zlepšuje ochranu ihned po nastartování
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 581
- Registrován: 6 roků 6 měsíců
- Bydliště: Moravia
- Vůz: Volvo
#2585 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Castrol má skvělý marketing a ovce mu to baští.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 293
- Příspěvky: 13069
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#2586 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 35
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: Písek
- Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08
#2587 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
já tomu nějak nerozumím. 140 by měla být viskozita za tepla, ne? ta by ale neměla hrát zas takovou roli, naopak bych čekal, že vyšší viskozita za tepla bude spíš lépe, kór pokud se olej často a hodně zahřívá. hlavní je, že je dodržena třída api gl-5, ne? a jen to má navíc aditiva pro lsd, což je asi zcela zbytečné (neznám úhlovku). nebo se mýlím?
_________________
byla 960 B204FT, MY'93
byla 960 B204FT, MY'93
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 66
- Příspěvky: 683
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
#2588 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
No konećně,, 140 je výší tepelná zátěž při větším zatížení
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 293
- Příspěvky: 13069
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#2589 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Ale zapomínáš, že ta lepší viskozita za tepla je vykoupená vyšší zátěží na všechny komponenty, protože ten olej je prostě hustej. A taková teplota v životě ani v úhlovce ani v diferáku nebude, aby to mělo smysl.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 35
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: Písek
- Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08
#2590 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
fakt je to tolik znát? vždyť je to stále o moc řidší než za studena
_________________
byla 960 B204FT, MY'93
byla 960 B204FT, MY'93
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 77
- Příspěvky: 3440
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
#2591 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Furt je to Castrol..
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 66
- Příspěvky: 683
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
#2592 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Dnes výměna oleje Haldex+diferák
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 38
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Bílina
- Vůz: Volvo XC70 D5 AWD 158KW(169KWPoles.)2013
#2593 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Ahoj, to odvzdušnění se musí dělat ? Měnil jsem nedávno olej v haldexu5 a nic přes vidu neřešil :/ Díky
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 128
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#2594 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Když to projedes a pak znovu doplnis do plna, tak je to ok.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 66
- Příspěvky: 683
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
#2595 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Nemusíš vidu, ale projedeš a potřeba doplnit.. Když použiješ vidu ,tak na 1 minutu zapne motorek,,pumpu,, a proběhne odvzdušnění a ty posléze doplníš do plna ,, rychlejší,,
Naposledy upravil(a) zdenal111 dne 15 srp 2020 11:12, celkem upraveno 2 x.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 38
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Bílina
- Vůz: Volvo XC70 D5 AWD 158KW(169KWPoles.)2013
#2596 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Tak to jsem rád. Auto jsem po výměně projel a doplnil olej. Díky
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 20
- Příspěvky: 409
- Registrován: 4 roky
- Bydliště: Olomouc
- Vůz: V70II D5 2006
- Bydliště: Olomouc
#2597 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Již dlouho (cca 4 měsíce) mě trápilo mlácení podvozku od řidiče. Na kdejaké nerovnosti takové kovové bum.
Po 4 měsících si zvykneš že jo.. Ale nedalo mi to. Dle zralé úvahy a třech pytlích příspěvků napříč fóry automobilek jsem přemýšlel nad viníkem - stabilizátor a jeho příslušenství. Nejvíce však na silentblok stabilizátoru.
Konečně po několika odkládání jsem zajel na díru a zkusil (bez větších očekávání) zapružit nad kolem.
Výsledek viz video (jde o zvuk):
https://youtu.be/QmOoyGm_K0A
Po sluchu jsme došli k tyčce stabilizátoru. Sundat kolo, zalomcovat a nic...ani se nehla...hmm zkusíme tedy sundat a uvidíme.
Horní kloub byl tuhý, nerachtalo nic.. spodní byl volnější, ale taky žádné znaky vychozeného kloubu.
Po bližším ohledání závitu horního kloubu jsme našli mírné poškození - vymačkání závitu v jednom místě. Nejspíš byl volnější a to způsobovalo to mlácení, protože po zpětné montáži a dotažení na krev bouchání zmizelo.
Po projetí městem se to jeví jakože závada odstraněna. Uvidíme na jak dlouho.
Ale jsem spokojen.
Po 4 měsících si zvykneš že jo.. Ale nedalo mi to. Dle zralé úvahy a třech pytlích příspěvků napříč fóry automobilek jsem přemýšlel nad viníkem - stabilizátor a jeho příslušenství. Nejvíce však na silentblok stabilizátoru.
Konečně po několika odkládání jsem zajel na díru a zkusil (bez větších očekávání) zapružit nad kolem.
Výsledek viz video (jde o zvuk):
https://youtu.be/QmOoyGm_K0A
Po sluchu jsme došli k tyčce stabilizátoru. Sundat kolo, zalomcovat a nic...ani se nehla...hmm zkusíme tedy sundat a uvidíme.
Horní kloub byl tuhý, nerachtalo nic.. spodní byl volnější, ale taky žádné znaky vychozeného kloubu.
Po bližším ohledání závitu horního kloubu jsme našli mírné poškození - vymačkání závitu v jednom místě. Nejspíš byl volnější a to způsobovalo to mlácení, protože po zpětné montáži a dotažení na krev bouchání zmizelo.
Po projetí městem se to jeví jakože závada odstraněna. Uvidíme na jak dlouho.
Ale jsem spokojen.
_________________
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manual
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manual
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 883
- Registrován: 12 roků 3 měsíce
- Bydliště: Buštěhrad
- Vůz: 945 D24TIC 94
#2598 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Na fotce je videt, ze neni horni kloub utazeny
Naposledy upravil(a) vityjan dne 09 srp 2020 08:28, celkem upraveno 1 x.
_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 20
- Příspěvky: 409
- Registrován: 4 roky
- Bydliště: Olomouc
- Vůz: V70II D5 2006
- Bydliště: Olomouc
#2599 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Taky jsem si myslel, ale jak byl ve střihu, tak to vypadalo, že je napevno.
Po dotažení se objevilo více závitů.
Zkušenosti člověk získá v momentě, kdy je nejvíce potřebuje.
Po dotažení se objevilo více závitů.
Zkušenosti člověk získá v momentě, kdy je nejvíce potřebuje.
_________________
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manual
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manual
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 57
- Příspěvky: 2914
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#2600 Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Dneska výměna oleje v motoru a úhlovce. Ta uhlovka je u V8 porod. Je tam tak málo místa a navíc se tam kloudne nevejde ani malý ořech. Při povolení o jednu otáčku se oříšek vzepře o pravděpodobně řízení (není tam vidět). No zašroubování je ještě větší porod. Ruce mám odřené jak kdybych byl dva dny v poutech. Na nájezdech jsem to dělal naposled.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek