převodovka 240
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 616
- Registrován: 7 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 89 745 B230 škatule
- Bydliště: Pha skoro
#26 převodovka 240
Od Jardy jsem asi před rokem dostal (Jardo, ještě 1x velké díky!) půl velkýho kanystru originál ATF F/G, kus použil do ingota a zbytek odvezl do Petrova. Měl by tam být, zavolej Adamovi.
tady to bylo: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=724166#p724166
tady to bylo: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=724166#p724166
_________________
škatule hejbej se
škatule hejbej se
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 64
- Registrován: 6 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno
- Vůz: Volvo 245 GLT 88'
- Bydliště: Brno
#27 převodovka 240
Přesně takhle jsem si to představoval. Díky všem!
_________________
Volvo 245 GLT 88', B230E
Volvo 245 GLT 88', B230E
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 616
- Registrován: 7 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 89 745 B230 škatule
- Bydliště: Pha skoro
#28 převodovka 240
když už si tu povídáme o převodovkách, mám m46 (s tím přepínačem na klacku) a dost často tam jde zpátečka přes zuby. Pomůže zařadit za jedna a teprve potom zpátečku.
Je to normální, nebo příznak průšvihu? Díky.
p.s. Ne, že by se s tim tak nedalo jezdit, ale občas to zdržuje, hlavně ty okolo :-S
Je to normální, nebo příznak průšvihu? Díky.
p.s. Ne, že by se s tim tak nedalo jezdit, ale občas to zdržuje, hlavně ty okolo :-S
_________________
škatule hejbej se
škatule hejbej se
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: Písek
- Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08
#29 převodovka 240
mám to s tou zpátečkou stejně. na jaře se chystám na výměnu uložení koule řadicí páky a pouzdra na konci, tak snad to pomůže
_________________
byla 960 B204FT, MY'93
byla 960 B204FT, MY'93
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1133
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 745 TIC
#30 převodovka 240
Nepomůže, v servisním manuálu k M46 je velice podrobný návod na kompletní seřízení převodovky a je to fakt hodně přesná věda. Mají na to samozřejmě kupu originálních přípravků na seřízení a vážně to není prdel, takže doporučuju se v tom idealne vůbec nehrabat a smířit se s tím, dělá mi to taky...nicméně s citem to jde naprosto v pohodě vychytat a bezproblemove jezdit.
Měl jsem celou převodovku venku a měl jsem ji rozdělanou, seřizovat bych to ale nechtěl když jsem viděl že všechno ovlivňuje všechno pretesnil jsem ji, složil jsem to tak, jak to bylo a jsem teď spokojený...overdrive řadí jako víno a to je pro mne hlavní.
Ad. pouzdro - je to takový mrňavý gufero na prostupu řádícího táhla do převodovky a udělá to hodně - řazení krásně ztuhne až jsem z toho měl fakt radost.
Měl jsem celou převodovku venku a měl jsem ji rozdělanou, seřizovat bych to ale nechtěl když jsem viděl že všechno ovlivňuje všechno pretesnil jsem ji, složil jsem to tak, jak to bylo a jsem teď spokojený...overdrive řadí jako víno a to je pro mne hlavní.
Ad. pouzdro - je to takový mrňavý gufero na prostupu řádícího táhla do převodovky a udělá to hodně - řazení krásně ztuhne až jsem z toho měl fakt radost.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: Písek
- Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08
#31 převodovka 240
děkuju. takže to sice nepomůže, ale zbytečný to není mně se ta zpátečka povede jak kdy. někdy tam jde normálně, někdy přes zuby. a jednička mi tam leze občas trošku víc ztuha, než by bylo normální, to také připisuji spíš těm 25 let starým pouzdrům
_________________
byla 960 B204FT, MY'93
byla 960 B204FT, MY'93
#32 převodovka 240
Mě potkalo u M47 něco podobného , nešlo zařadit , po chvíli jsem rychlost dal , pak zas ne a když jsem jel do servisu šla i dvojka . Zajimavý bylo, že po uvolnění převodovky o pár mm nešla vyndat , po chvíli přemlouvání se uvolnila a vyskočilo rozpadlé ložisko ze setrváku ( takové malé ) . Ted řadí skvěle.
_________________
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1741
- Registrován: 20 roků
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
#33 převodovka 240
To zadřený ložisko v klikovce unášelo vstupní hřídel, který se točil i po vyšlápnutí spojky. Stejnej problém vzniká i při nedostatečným vypínání spojky...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 64
- Registrován: 6 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno
- Vůz: Volvo 245 GLT 88'
- Bydliště: Brno
#34 převodovka 240
Tak asi po 1000 km a půl roce se podělím s výsledky svých experimentů s oleji do převodovky. Mám za sebou tři výměny...
Nejdříve jsem tam dal to ATF, které předepisuje výrobce (množství taky dle manuálu) - převodovka hlučná, prakticky na všechny stupně, nejhorší to bylo na trojku a pětku (jako kdyby někdo hodil hrst matek do pračky). Pak jsem zkusil Valvoline 75w80 API GL4 a přeplnil- to už bylo o něco lepší, ale pořád to nebylo ono. No, nakonec po troše googlení a procházení zahraničních fór jsem tam dal 80w90 (obyčejný Mogul Trans, API GL4, za 150 Kč /litr) a výsledek je super. Řadí pořád stejně hezky a hluk se dost snížil.
Nejdříve jsem tam dal to ATF, které předepisuje výrobce (množství taky dle manuálu) - převodovka hlučná, prakticky na všechny stupně, nejhorší to bylo na trojku a pětku (jako kdyby někdo hodil hrst matek do pračky). Pak jsem zkusil Valvoline 75w80 API GL4 a přeplnil- to už bylo o něco lepší, ale pořád to nebylo ono. No, nakonec po troše googlení a procházení zahraničních fór jsem tam dal 80w90 (obyčejný Mogul Trans, API GL4, za 150 Kč /litr) a výsledek je super. Řadí pořád stejně hezky a hluk se dost snížil.
_________________
Volvo 245 GLT 88', B230E
Volvo 245 GLT 88', B230E
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: Písek
- Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08
#35 převodovka 240
neví někdo, jestli jsou ložiska v m46 normální normalizovaná, nebo tam jsou nějaká atypická? tak nějak doufám, že tam je něco normálně sehnatelnýho, přece jen je to starý volvo...
_________________
byla 960 B204FT, MY'93
byla 960 B204FT, MY'93
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 21
- Registrován: 6 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: Volvo 744, Trabant 601s, Škoda 1000MB
#36 převodovka 240
Mal som otvorený nákres M46 v e-katalógu, po kliknutí na jednotlivé ložiská mi ukázalo ložiská s normalizovaným ozačením (na ktoré si už teraz ale nespomeniem ) a výskyt napr. aj vo Forde Capri. Z toho súdim, že by mali byť určite normalizované...Nimrod píše:neví někdo, jestli jsou ložiska v m46 normální normalizovaná, nebo tam jsou nějaká atypická? tak nějak doufám, že tam je něco normálně sehnatelnýho, přece jen je to starý volvo...
_________________
Volvo 744 GLE '86 D24T, Trabant 601s '82, Škoda 1000 MB '69
Volvo 744 GLE '86 D24T, Trabant 601s '82, Škoda 1000 MB '69
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek