Volvo S80 II T6 rozvody atd
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 29
- Registrován: 5 roků 10 měsíců
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Vůz: S80II T6 AWD 07
Volvo S80 II T6 rozvody atd
Ahoj,
davam do hromady S80 T6 z roku 2007. Ma najeto pres 200 tis. Trosku mne desi ze nemam informace o tom ze by predchozi majitel menil rozvody. Vim ze je tam retez , ale maji se menit kladky a vodni pumpa minimalne? Co by jste menily? Svicky, olejove naplne, filtry mam za sebou, ale ted mne zlobi piskani po zahrati motoru z mist kde je alternator. Takze kdyz uz se bude resit toto ze bych s tim splachnul rozvody, vodni pumpu a je jeste neco co na tomto motoru nezanedbat? Je to motor 3.0 o objemu 2953 ccm. Dekuji za rady K.
davam do hromady S80 T6 z roku 2007. Ma najeto pres 200 tis. Trosku mne desi ze nemam informace o tom ze by predchozi majitel menil rozvody. Vim ze je tam retez , ale maji se menit kladky a vodni pumpa minimalne? Co by jste menily? Svicky, olejove naplne, filtry mam za sebou, ale ted mne zlobi piskani po zahrati motoru z mist kde je alternator. Takze kdyz uz se bude resit toto ze bych s tim splachnul rozvody, vodni pumpu a je jeste neco co na tomto motoru nezanedbat? Je to motor 3.0 o objemu 2953 ccm. Dekuji za rady K.
-
Offline
- Příspěvky: 2143
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
Volvo S80 II T6 rozvody atd
Pískání bude spíš protržená membrána odvětrání, než alternátor... zkus povytáhnout olejovou měrku jestli to přestane.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 2370
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Chomutov / Praha 13
- Vůz: MB CLA
Volvo S80 II T6 rozvody atd
Jak praví peter, řešil jsem to už též, pískání po zahřátí.
Vyndej měrku, přestane, zasuň a za chvilku začne = prasklá membrána odvětrání klikovky. = koupit ve volvu celý plastový domek za cca 4000.- a vyměnit Případně řešit punk a objednat si jen tu membránu a vykuchat to s rizikem, že ten plast praskne.
Co se týče rozvodů, tak ty bych neřešil (řetěz), jen jsem měnil pomocný řemen a kladku. Vodní pumpa má kovovou vrtulku, takže tu netřeba měnit.
Další co bych být tebou udělal (a já to udělal) je koupit opravný kit na vakuovou pumpu.
Pak když se budeš nudit, proplach a výměna servokapaliny, proplach a výměna přední úhlovky (pokud máš AWD), proplach a výměna zadního diff a v neposlední řadě proplach a výměna haldex oleje a filtru. Proplach a výměnu oleje v převodovce á 2 roky / 50 000km.
Mám na T6 najeto 300k + km
Tak ať slouží.
Janek
Vyndej měrku, přestane, zasuň a za chvilku začne = prasklá membrána odvětrání klikovky. = koupit ve volvu celý plastový domek za cca 4000.- a vyměnit Případně řešit punk a objednat si jen tu membránu a vykuchat to s rizikem, že ten plast praskne.
Co se týče rozvodů, tak ty bych neřešil (řetěz), jen jsem měnil pomocný řemen a kladku. Vodní pumpa má kovovou vrtulku, takže tu netřeba měnit.
Další co bych být tebou udělal (a já to udělal) je koupit opravný kit na vakuovou pumpu.
Pak když se budeš nudit, proplach a výměna servokapaliny, proplach a výměna přední úhlovky (pokud máš AWD), proplach a výměna zadního diff a v neposlední řadě proplach a výměna haldex oleje a filtru. Proplach a výměnu oleje v převodovce á 2 roky / 50 000km.
Mám na T6 najeto 300k + km
Tak ať slouží.
Janek
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. //
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. //
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
-
Offline
- Příspěvky: 29
- Registrován: 5 roků 10 měsíců
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Vůz: S80II T6 AWD 07
Volvo S80 II T6 rozvody atd
Vyzkousim, tohle by mne nenapadlo. Dneska mam auto na vymene tlumicu a pruzin. Tak snad zitra otestuji. Jenom se zeptam? Muzu s tim jezdit nez pripadne sezenu novou membranu?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 2370
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Chomutov / Praha 13
- Vůz: MB CLA
Volvo S80 II T6 rozvody atd
Tak jako můžeš no...
Není to pro motor ideální stav, ale pokud musíš, drž auto ve vyšších otáčkách a na volnoběh stuj minimálně. (třeba i delší semafor, nebo železniční přejezd chcípej)
Na volnoběh to má totiž největší podtlak. Ve středních otáčkách je to pak +/- 0 a ve vyšších to je přetlak. Což je pro klikovku lepší, když máš tu membránu protrženou.
Není to pro motor ideální stav, ale pokud musíš, drž auto ve vyšších otáčkách a na volnoběh stuj minimálně. (třeba i delší semafor, nebo železniční přejezd chcípej)
Na volnoběh to má totiž největší podtlak. Ve středních otáčkách je to pak +/- 0 a ve vyšších to je přetlak. Což je pro klikovku lepší, když máš tu membránu protrženou.
seven_vsfs píše:Vyzkousim, tohle by mne nenapadlo. Dneska mam auto na vymene tlumicu a pruzin. Tak snad zitra otestuji. Jenom se zeptam? Muzu s tim jezdit nez pripadne sezenu novou membranu?
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. //
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. //
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 2370
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Chomutov / Praha 13
- Vůz: MB CLA
Volvo S80 II T6 rozvody atd
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. //
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. //
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5056
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
Volvo S80 II T6 rozvody atd
Ještě doplním vyměnit volnobezku alternátor a vodní pumpu mi ve volvu doporučili dle servisního plánu vyměnit. Nevím nakolik se liší oproti 3,2
-
Offline
- Příspěvky: 29
- Registrován: 5 roků 10 měsíců
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Vůz: S80II T6 AWD 07
Volvo S80 II T6 rozvody atd
Dekuju, dneska jsem vyzkousel a je to ono. Tak jsem hned kamarada poprosil o objednani noveho dilu a bude chvilku pokoj. Jeste jednou dekuji.peter cz píše:Pískání bude spíš protržená membrána odvětrání, než alternátor... zkus povytáhnout olejovou měrku jestli to přestane.
A jeste se zkusim zeptat ,mate nejaky tip na serviscloveka ,ktery by my skouknul auto a rekl co je spatne a mam resit? Idealne okoli Plzne , Prahy.. Nechci resit opravy stylem "az se to posere tak menim"
-
Offline
- Příspěvky: 29
- Registrován: 5 roků 10 měsíců
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Vůz: S80II T6 AWD 07
Volvo S80 II T6 rozvody atd
Tak vcera dosla membrana. A piskani utichlo. Dekuju za diagnostiku;o)
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Flenco