Jak správně očistit a nalakovat brzdové třmeny?
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
- Autor
- Zpráva
#1 Jak správně očistit a nalakovat brzdové třmeny?
Mám je už takový obrezlý a velmi nehezký, takže bych je chtěl trochu očistit od rzi a pokud to půjde nalakovat barvou na brzdiče.
Jaký je nejštrnější způsob odstranění rzi?
Jaký je nejštrnější způsob odstranění rzi?
_________________
Je: Volvo V40, 2,0T, 121kW, 2001, manuál
Bylo: Volvo 850 2.5TDI, 104kW, 1996, manuál, sedan
Je: Volvo V40, 2,0T, 121kW, 2001, manuál
Bylo: Volvo 850 2.5TDI, 104kW, 1996, manuál, sedan
#2
Řešil jsem podobné omalovánky a postup byl následující: nechat opískovat a dát do barvy... Kartáčem je to moc pracný a výsledek není takový... Cena cca 300,-/kus Paráda je ovšem brzo pryč, neb prach z obložení a vůbec sajrajty mají čistá místa rádi Stačí to ale občas otřít a je to OK. P.
- Přílohy
-
- fin (48.81 KiB) Zobrazeno 6814 x
-
- po.jpg (53.11 KiB) Zobrazeno 6810 x
-
- p?ed.jpg (50.91 KiB) Zobrazeno 6815 x
_________________
945GL B230FD/M47 1993
945GL B230FD/M47 1993
#4
Huvidíme po zimě až udělám "revizi"... zatím to je 3/4 roku v provozu. Sám jsem zvědavý P.strycf píše:Asi bych to nepískoval,neboť lak drží líp na okartáčovaném.Kov má větší adhezi,musí se ale dobře odmastit.
_________________
945GL B230FD/M47 1993
945GL B230FD/M47 1993
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1886
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V240
- Bydliště: Tábor
#5
Nechávám si opískovat korundem co se dá a věř že komaxit drží jak šílený.strycf píše:Asi bych to nepískoval,neboť lak drží líp na okartáčovaném.Kov má větší adhezi,musí se ale dobře odmastit.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992
Volvo 240 D24 r.v. 1992
#7
Opískování je nejlepší úprava podkladu pod lak. Musí se ale povrch lakovat hned po opískování. Při čištění kartáčem se na povrchu otírá kov z kartáře, který okamžitě koroduje a vytváří na povrchu separační vrstvu, kterou je před lakováním potřeba odstranit chemicky. Jinak nebude lak na povrchu držet. Komaxit se vypaluje v peci při teplotě 260°C a to asi třmen mít během provozu nebude, protože to je teplota varu brzdové kapaliny. Mám brzdiče taky lakované komaxitem a po dvou letech je lakování všude OK. Nechal jsem nalakovat komaxitem i pružiny, ramena, brzdové kotouče a prachové kryty brzd a po dvou letech jsou všechny lakované díly jako nové. Problém je akorát se zakrytím toho, co nemá být nalakované. Teplotu v peci přežije akorát kobercová textilní páska a ta je dost drahá.
_________________
V40, rok 2000, 1,8i - 90 kW, automat, motor B4184S2
V40, rok 2000, 1,8i - 90 kW, automat, motor B4184S2
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 77
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: Chudolazy
- Vůz: V40 1997 1.9TD V70 1997 2,4 10V
#8
Když jsem ještě blbnul s Garde (to jsem byl trošku mladší a bavilo mne to ) tak jsem brzdiče odrbal ocelákem a natřel barvou Hammerite (správně, ta z tý reklamy s rytířema a plotem). Drželo to jak helvítská víra ovšem jak se zmínil Pablo, za chvilku to stejně není vidět a pucovat to každý měsíc? EE
_________________
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, B5252, 2,4benzin, manuál, LPG
Bylo: všechno možné
604926104
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, B5252, 2,4benzin, manuál, LPG
Bylo: všechno možné
604926104
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1040
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Slapy
- Vůz: Volvo S60D5 a V70 AWD
#9
Taky ozkoušeno na Foucusu a nejde a nejde dolů jediný co nátěr poničilo byla seklá pakna či co která barvu vypálila po obvodu bubnu, jinak stačilo dráťákem oškrábat a přetřít znovu.kajdamajda píše:Když jsem ještě blbnul s Garde (to jsem byl trošku mladší a bavilo mne to ) tak jsem brzdiče odrbal ocelákem a natřel barvou Hammerite (správně, ta z tý reklamy s rytířema a plotem). Drželo to jak helvítská víra ovšem jak se zmínil Pablo, za chvilku to stejně není vidět a pucovat to každý měsíc? EE
A Sprey na výfuky a roury od kamen taky dobrej
_________________
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3717
- Registrován: 19 roků 8 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
#10
aneb profesional tuning from Premek Podlaha
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1886
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V240
- Bydliště: Tábor
#11
Přesně jak píše Hans, komaxit mám skoro na všem a nikdy žádný problém.Time4Tea píše:Ty na tom máš komaxit? A vysoké teploty mu problém nedělají?
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992
Volvo 240 D24 r.v. 1992
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 324
- Registrován: 19 roků 7 měsíců
- Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
- Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6
- Kontaktovat uživatele:
#12
Přesně tak, Hammerite na to bohatě stačí, odzkoušeno na třech autech.kajdamajda píše:Když jsem ještě blbnul s Garde (to jsem byl trošku mladší a bavilo mne to ) tak jsem brzdiče odrbal ocelákem a natřel barvou Hammerite (správně, ta z tý reklamy s rytířema a plotem). Drželo to jak helvítská víra ovšem jak se zmínil Pablo, za chvilku to stejně není vidět a pucovat to každý měsíc? EE
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
#13
A pokud to natřu základovkou a potom barvou, co mám na karoserii, tak to držet nebude ? Mám totiž namíchanou žlutou barvu na opravy kastle a protože jí mám dost, tak jsem chtěl natřít třmeny brzd na žluto (teď je mám modré). Vyrábí se Hammerite i ve žluté ? Díky za odpověď.
PS - komaxit je určitě dobrý, ale já nechci rozdělávat brzdy kvůli barvě.
PS - komaxit je určitě dobrý, ale já nechci rozdělávat brzdy kvůli barvě.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1106
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Bydliště: Č.Krumlov
- Kontaktovat uživatele:
#20
Viděl jsem a myslím, že v Budvajzu f Globusu...Bobika píše:Vyrábí se Hammerite i ve žluté ?
_________________
S80 D5 120kW 2003 manual silver
V40 1.8i 92kW B4184SM 6/99 blackmetal
S80 D5 120kW 2003 manual silver
V40 1.8i 92kW B4184SM 6/99 blackmetal
#21
ano, ale pouze jediny odstin....vcar píše:Viděl jsem a myslím, že v Budvajzu f Globusu...Bobika píše:Vyrábí se Hammerite i ve žluté ?
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
#23
Takže to bude žlutá ála TELECOM. To se mi zrovna nechce, i když je fakt, že asi po měsící budou třmeny stejně zaprášený. Ale radši bych, aby byly v barvě karoserie nebo aspoň podobný. Ale TELECOM odstín je hodně jiná žlutá.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1040
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Slapy
- Vůz: Volvo S60D5 a V70 AWD
#24
Já myslím že to nebude na škodu alespoň se to víc zvýrazní.Bobika píše: Ale TELECOM odstín je hodně jiná žlutá.
_________________
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI
#25
No on je Bob Žák taky blázen... má i zlacenou polosuHonza píše:co třeba takhle?
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek