Někde u turba to syčí

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Romulusw
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4994
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Někde u turba to syčí

Příspěvek od Romulusw »

Nějakou dobu se mi objevuje při ubrání plynu (po předchozím intenzivnějším přidání)jakési "zasyčení" nebo zašustění, asi 1 vteřinu s poklesem intenzity, jako když rychle ujde duše, nebo se dotočí suché kuličkové ložisko. S převody a spojkou (ložiskem) by to nemělo mít vztah, dělá to na všechny stupně, pokud je to slyšet přes hluk motoru, nezávisle na rychlosti a zařazeném stupni.

Měl jsem "oblitou" tlakovou hadici ve spoji - plastová trubka od turba/gumové koleno před mezichladičem, od oleje, ale po vyčištění a znovu nasazení a utažení žádná změna. Hadice je trochu naleptaná, kde se dá sehnat?

Mám pocit, že to někde syčí. Má někdo zkušenost?
Naposledy upravil(a) Romulusw dne 07 zář 2017 15:43, celkem upraveno 1 x.

dafka
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 57
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Přerov
Vůz: Volvo V70, 2.5TDI, r.v.1998

Něco s turbem?

Příspěvek od dafka »

Řešilo se to tady, pokud myslíme tu stejnou hadici https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=57320

já si sehnal tu rovnou hadici nějakou obyč za 150 kč - náhradní díl na vysokozdvižné vozíky, ale prý není třívrstvá, takže moc nevydrží (zatím ji tam mám asi měsíc).

Zkusil bych asi ten Gumex
_________________
Volvo V70, 2.5TDI, r.v.1998, 103kW, manuál

Romulusw
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4994
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Něco s turbem?

Příspěvek od Romulusw »

Toto je benzin 2,5T - tedy nízkotlaké turbo a ty hadice jsou tam úplně jinak.

Další nápady?

dafka
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 57
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Přerov
Vůz: Volvo V70, 2.5TDI, r.v.1998

Něco s turbem?

Příspěvek od dafka »

Romulusw píše:Toto je benzin 2,5T - tedy nízkotlaké turbo a ty hadice jsou tam úplně jinak.

Další nápady?
a jo, promiň :D
_________________
Volvo V70, 2.5TDI, r.v.1998, 103kW, manuál

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12101
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

Něco s turbem?

Příspěvek od Urvanej »

Vyndej sací hadici z airboxu, udělej si mezikus a foukni do toho kompresorem. Celá soustava by měla bejt těsná. Utíkat může trochu kroužkama a dirkou v IC, jesi tam je odtokovka na olej.
Jinak foukání po ubrání by měl dělat CBV (nebo tunery oblíbený blow-off :-D ) Na miších turbech je to membrána schovaná na kompresoru turba pod třema desítkovejma hlavičkama.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Romulusw
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4994
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Něco s turbem?

Příspěvek od Romulusw »

To mi nenapadlo :good: zkusím a uvidím.

Romulusw
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4994
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Něco s turbem?

Příspěvek od Romulusw »

Udělal jsem špunt průměru váhy vzduchu s ventilkem a zkusil natlakovat. Někde u turba to syčí a to tak, že tlak okamžitě spadne na nulu.
Diagnostika ukazuje při nějaké rozumné zátěži asi 1500hPa, ale chyba motoru, kterou bych čekal kdyby to málo tlačilo nebyla.
Otázka je, jak moc to vadí, že to někde utíká?

berzerker
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 411
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: sk- trnava

Někde u turba to syčí

Příspěvek od berzerker »

Ta CBV membrana zvykne prasknut, aj ked neviem, ci to moze byt pricina toho foukani.
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12101
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

Někde u turba to syčí

Příspěvek od Urvanej »

Prasklá membrána CBV nesyčí při kontrole tlakovým vzduchem.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: TomkaXC