Někde u turba to syčí
- Autor
- Zpráva
-
Online
- Příspěvky: 4994
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Někde u turba to syčí
Nějakou dobu se mi objevuje při ubrání plynu (po předchozím intenzivnějším přidání)jakési "zasyčení" nebo zašustění, asi 1 vteřinu s poklesem intenzity, jako když rychle ujde duše, nebo se dotočí suché kuličkové ložisko. S převody a spojkou (ložiskem) by to nemělo mít vztah, dělá to na všechny stupně, pokud je to slyšet přes hluk motoru, nezávisle na rychlosti a zařazeném stupni.
Měl jsem "oblitou" tlakovou hadici ve spoji - plastová trubka od turba/gumové koleno před mezichladičem, od oleje, ale po vyčištění a znovu nasazení a utažení žádná změna. Hadice je trochu naleptaná, kde se dá sehnat?
Mám pocit, že to někde syčí. Má někdo zkušenost?
Měl jsem "oblitou" tlakovou hadici ve spoji - plastová trubka od turba/gumové koleno před mezichladičem, od oleje, ale po vyčištění a znovu nasazení a utažení žádná změna. Hadice je trochu naleptaná, kde se dá sehnat?
Mám pocit, že to někde syčí. Má někdo zkušenost?
Naposledy upravil(a) Romulusw dne 07 zář 2017 15:43, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvky: 57
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Přerov
- Vůz: Volvo V70, 2.5TDI, r.v.1998
Něco s turbem?
Řešilo se to tady, pokud myslíme tu stejnou hadici https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=57320
já si sehnal tu rovnou hadici nějakou obyč za 150 kč - náhradní díl na vysokozdvižné vozíky, ale prý není třívrstvá, takže moc nevydrží (zatím ji tam mám asi měsíc).
Zkusil bych asi ten Gumex
já si sehnal tu rovnou hadici nějakou obyč za 150 kč - náhradní díl na vysokozdvižné vozíky, ale prý není třívrstvá, takže moc nevydrží (zatím ji tam mám asi měsíc).
Zkusil bych asi ten Gumex
_________________
Volvo V70, 2.5TDI, r.v.1998, 103kW, manuál
Volvo V70, 2.5TDI, r.v.1998, 103kW, manuál
-
Online
- Příspěvky: 4994
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Něco s turbem?
Toto je benzin 2,5T - tedy nízkotlaké turbo a ty hadice jsou tam úplně jinak.
Další nápady?
Další nápady?
-
Offline
- Příspěvky: 57
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Přerov
- Vůz: Volvo V70, 2.5TDI, r.v.1998
Něco s turbem?
a jo, promiňRomulusw píše:Toto je benzin 2,5T - tedy nízkotlaké turbo a ty hadice jsou tam úplně jinak.
Další nápady?
_________________
Volvo V70, 2.5TDI, r.v.1998, 103kW, manuál
Volvo V70, 2.5TDI, r.v.1998, 103kW, manuál
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12101
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Něco s turbem?
Vyndej sací hadici z airboxu, udělej si mezikus a foukni do toho kompresorem. Celá soustava by měla bejt těsná. Utíkat může trochu kroužkama a dirkou v IC, jesi tam je odtokovka na olej.
Jinak foukání po ubrání by měl dělat CBV (nebo tunery oblíbený blow-off ) Na miších turbech je to membrána schovaná na kompresoru turba pod třema desítkovejma hlavičkama.
Jinak foukání po ubrání by měl dělat CBV (nebo tunery oblíbený blow-off ) Na miších turbech je to membrána schovaná na kompresoru turba pod třema desítkovejma hlavičkama.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Online
- Příspěvky: 4994
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Něco s turbem?
To mi nenapadlo zkusím a uvidím.
-
Online
- Příspěvky: 4994
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Něco s turbem?
Udělal jsem špunt průměru váhy vzduchu s ventilkem a zkusil natlakovat. Někde u turba to syčí a to tak, že tlak okamžitě spadne na nulu.
Diagnostika ukazuje při nějaké rozumné zátěži asi 1500hPa, ale chyba motoru, kterou bych čekal kdyby to málo tlačilo nebyla.
Otázka je, jak moc to vadí, že to někde utíká?
Diagnostika ukazuje při nějaké rozumné zátěži asi 1500hPa, ale chyba motoru, kterou bych čekal kdyby to málo tlačilo nebyla.
Otázka je, jak moc to vadí, že to někde utíká?
-
Offline
- Příspěvky: 411
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: sk- trnava
Někde u turba to syčí
Ta CBV membrana zvykne prasknut, aj ked neviem, ci to moze byt pricina toho foukani.
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12101
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Někde u turba to syčí
Prasklá membrána CBV nesyčí při kontrole tlakovým vzduchem.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: TomkaXC