V70 TDI - ako správne napnúť klinový remeň čerpadla?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 550
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Východní říše
- Vůz: V70III 2.5FT MY2009
#1 V70 TDI - ako správne napnúť klinový remeň čerpadla?
Povolila sa mi napínacia kladka na klinovom remeni čerpadla. Napružil som ju tak, aby sa prekrývali tie dva "jazýčky" na napínacej kladke. Zaujímalo by ma aká je správna metóda. Díki.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 1682
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#2 V70 TDI - ako správne napnúť klinový remeň čerpadla?
To je správna metóda ale keď sa Ti povolila, a ty si ju došpanoval, čiže si došpanoval len vrchnú, posunul sa Ti aj predvstrek. Čiže, nečudoval by som sa, že to dymí. A keď sa Ti posunula, trebalo by sa pozrieť na stav remeňa a oboch kladiek a buď nakomplet vymeniť alebo správne napnúť a nastaviť správne predvstrek. Ak máš predvstrek dosť rozhodený, tak pochybujem, že ECM aj natlačí turbo na vysoké tlaky. Tu máš know-how:
#3 V70 TDI - ako správne napnúť klinový remeň čerpadla?
pokud se povolila,je dost možné,že se Ti trhá závit z hlavy.Nic neobvyklého.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1477
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
#4 V70 TDI - ako správne napnúť klinový remeň čerpadla?
Spravna metoda je nevytrhnut zavit z hlavy.... ten nezvlada ani tych predpisanych 40Nm xkrat posebe
Radsej sa hrat dlhsie s koleckom a na ten nastavovac sahat velmi opatrne.
Radsej sa hrat dlhsie s koleckom a na ten nastavovac sahat velmi opatrne.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 550
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Východní říše
- Vůz: V70III 2.5FT MY2009
#5 V70 TDI - ako správne napnúť klinový remeň čerpadla?
Posledne som to nastavoval sám a asi som ju slabo dotiahol. Predvstrek mám nastavený správne, kontroloval som ho po napnutí remeňa. IgorS dík za inštrukcie. Bohužial týmto to dymenie spôsobené nebude, musím hladať ďalej. Ďalej to budem riešiť v druhej téme. Tu už asi nie je treba nič viac...dúfam teda, že závit v hlave je ok.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 1682
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#6 V70 TDI - ako správne napnúť klinový remeň čerpadla?
Koľko máš spotrebu na voľnobeh?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 550
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Východní říše
- Vůz: V70III 2.5FT MY2009
#7 V70 TDI - ako správne napnúť klinový remeň čerpadla?
Myslíš vstrekovanú dávku paliva? Tú som zvyšoval preventívne na 3,5 mg/s, či čo to tam je za jednotku, samozrejme píšem údaj pri zahriatom motore a zapnutých spotrebičoch (okrem klími). Ak myslíš spotrebu paliva, tak to ani neviem, že sa dá niekde pozrieť. Je tam na to položka v live dátach?
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 1682
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#8 V70 TDI - ako správne napnúť klinový remeň čerpadla?
Jáááj, Ty máš 15.7, čiže píšeš o VOL-FCR. To neviem, ja mám 15.8 a Vida. Keď dáš dávku na 4,3 - 4,5 ako sa to správa? Dymí keď ochudobníš zmes?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 2430
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
- x 1
#9 V70 TDI - ako správne napnúť klinový remeň čerpadla?
Nevim proč ale žiju v domnění že dávka se seřizuje při veškerých spotřebičích vypnutých! Vždyť si zkus jak s dávkou zahýbe rozsvícení světel a puštěný větrák třeba jen na 2.kvalt. Takže jestli máš se spotřebiči 3,5; tak je to sakra málo. Komplet všechno povypínej a nalaď tam tak 4 - 4,5mg
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 1682
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#10 V70 TDI - ako správne napnúť klinový remeň čerpadla?
Na koncernových fórach o nastavení voľnobežnej dávky sa to tak uvádza. Ak má pri zapnutých spotrebičoch dávku len 3,5, tak obohacuje, podľa mňa, zmes v celom rozsahu a to môže dymiť. Nie?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 2430
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
- x 1
#11 V70 TDI - ako správne napnúť klinový remeň čerpadla?
Zrovna včera jsem se v tom taky vrtal,měl jsem 3,6mg (trochu kouří ale mám 764 vstřiky),tak jsem zkusil 2,5 a to jelo méně ale zase nekouřilo. Dal jsem zlatou střední cestu - tedy 3,2mg. Vše měřeno při vypnutých spotřebičích
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 28
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Čelákovice
- Vůz: 850 B5254S
- Bydliště: Čelákovice
#12 V70 TDI - ako správne napnúť klinový remeň čerpadla?
Pořád si nejsem jistý, co VOL-FCR zobrazuje. Když se bavíte o vstřikované dávce paliva, myslíte tím hodnotu "Injected Fuel Quantity Actual Value"? Řešil jsem nastavení protože po prošlápnutí plynu a následném pádu otáček se mi otřásl motor jak když chce chcípnout, nekouřilo ani při plném. To jsem měl hodnotu 9,4 mg/s. Přesunutím víka čerpadla jsem nastavil 4,5 mg/s a zvýšila se spotřeba a napravily se negativní projevy přechodu na volnoběh. Mezitím se mi omylem povedlo dostat se na druhou mezní hodnotu nastavení - FCR ukazovalo 0 mg/s a volnoběh byl kolem 1100 ot. Proto jsem si myslel, že víkem se nastaví co si "má čerpadlo myslet" a ECU si dokoriguje odpovídající zbytek potřebného množství na volnoběh (resp. celé spektrum otáček) dle vlastních fixních hodnot - tedy čím nižsí hodnota dle FCR, tím větší reálně vstřikované množství nafty.
Jak to teda je?
Jak to teda je?
_________________
Volvo 850 B5254S, M56, 1995
Fiat 126p "Maluch" 1989
Bylo: Volvo V70 D5252T, AW 50-42, MSA 15.7, 1998
Volvo 850 B5254S, M56, 1995
Fiat 126p "Maluch" 1989
Bylo: Volvo V70 D5252T, AW 50-42, MSA 15.7, 1998
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 1682
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#13 V70 TDI - ako správne napnúť klinový remeň čerpadla?
Dobré vysvetlenie je tu
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 2430
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
- x 1
#14 V70 TDI - ako správne napnúť klinový remeň čerpadla?
Četl jsem to asi třikrát než mi to kebule pobrala a stejně mi na autě přijde že když hodnotu ubírám jak je to "chudší" a naopak
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 1682
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#15 V70 TDI - ako správne napnúť klinový remeň čerpadla?
On to vysvetľuje na tom princípe, že ECM sa vždy snaží dosiahnúť požadovanú hodnotu dávky a preto, ak je od tejto dávky na čerpadle nastavená dávka do plusu, napr. zvýšená o 0,8 ECM zníži dávku v celom rozsahu o hodnotu tohoto navýšenia, čiže ochudobní zmes o 0,8 na každý vstrek. Takto to znie rozumne aj logicky, lebo ECM má predsa nejaké mapy režimov, kedy vie koľko má striekať. Ale nemám s tým praktické skúsenosti pri laborovaní s hodnotami a ako sa to vplýva na spotrebu a chod motora. Preto to nemôžem potvrdiť alebo vyvrátiť.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 550
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Východní říše
- Vůz: V70III 2.5FT MY2009
#16 V70 TDI - ako správne napnúť klinový remeň čerpadla?
No ja keď som to nastavoval na mojom čerpadle, tak som bol tiež v tom, že keď posuniem hlavu na čerpadle tak, že mi FCR ukazuje, že som pridal, tak dávku zvyšujem. Dáva ale zmysel aj to čo hovoríte vy. Každopádne zvyšoval som ju o cca 1 mg/s, takže pôvodne som tam mal pri povypínaných spotrebičoch cca len 2 mg/s. Z čerpadlom hýbané od výroby nebolo. Dôvod prečo som to robil bolo kuckanie tesne po vyradení a dobrzďovaní pred križovatkou. Problému som sa nezbavil a dokonca sa postupne pridal ďalší. Teraz už kucká aj pri jazde na dvojke bez plynu. Skúsim pokusne po zime nastaviť dávku naspäť, čo sa stane, prípadne tak ako som už tisíckrát videl, na 5 mg/s. Neviem ale odkiaľ túto hodnotu získali. Moc to totiž nesedí s tým, že tým dávku vlastne ochudobním.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 550
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Východní říše
- Vůz: V70III 2.5FT MY2009
#17 V70 TDI - ako správne napnúť klinový remeň čerpadla?
Tak som preštudoval ešte raz volvopediu. Majú tam uvedené, že hodnota volnobežnej dávky by mala byť v rozsahu 2-8 mg/s. Optimum 5-5,5 mg/s. Podarilo sa mi nastaviť 5,6 mg/s. Keďže som pred niečo viac ako rokom nastavoval cca 3,5 mg/s a teraz som tam zase mal asi 2,3 mg/s pri vypnutých spotrebičoch, tak som tam dal radšej viac. Auto sa už chová normálne aj na dvojke bez plynu. Snáď už bude pokoj. Síce som spôsobil menšiu ekologickú katastrofu ale čo už. Jak som to šteloval, tak sa mi povolilo to zaústenie prepadu a pekne mi to stekalo po čerpadle. Pod autom som nechal určite aj cez liter nafty.
Je to ale pekná sranda. Nemohol som ten vrchný dekel ani za boha posunúť. Povolené som to mal až až a vždy, keď som po tom tresol, musel som niektorú skrutku mierne pritiahnuť lebo by som bol celý od nafty. No skrátka komédia. Ešte to skontrolujem keď budem mať čas. Hlavne ma zaujíma či si všimnem nejaký rozdiel v spotrebe.
Sranda, že sa to nastavenie takto rýchlo zase zopsulo. No holt nič nie je večné. Otázne dokedy sa dá to čerpadlo takto oblbovať než si to rozmyslí.
Je to ale pekná sranda. Nemohol som ten vrchný dekel ani za boha posunúť. Povolené som to mal až až a vždy, keď som po tom tresol, musel som niektorú skrutku mierne pritiahnuť lebo by som bol celý od nafty. No skrátka komédia. Ešte to skontrolujem keď budem mať čas. Hlavne ma zaujíma či si všimnem nejaký rozdiel v spotrebe.
Sranda, že sa to nastavenie takto rýchlo zase zopsulo. No holt nič nie je večné. Otázne dokedy sa dá to čerpadlo takto oblbovať než si to rozmyslí.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 2430
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
- x 1
#18 V70 TDI - ako správne napnúť klinový remeň čerpadla?
Inu a za kolik jsi jezdil?
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 550
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Východní říše
- Vůz: V70III 2.5FT MY2009
#19 V70 TDI - ako správne napnúť klinový remeň čerpadla?
Priemer tak 6,8l ale ten palubák podla mňa minimálne o 0,4l uberá. Jediné čo mi občas kazilo spotrebu boli výlety do nemecka Mám to tak na tretiny mesto, okresky, dialnica a na spotrebu určite nejazdím.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 550
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Východní říše
- Vůz: V70III 2.5FT MY2009
#20 V70 TDI - ako správne napnúť klinový remeň čerpadla?
No, dnes som kontroloval ešte raz hodnoty. Zostalo poctivo nastavených 5,6 mg/s ale z nejakého mne neznámeho dôvodu sa mi zas rozhodil predvstrek Buď zas tá povolená kladka alebo má ten posun hlavy čerpadla vplyv aj na zakrivenie časopriestoru. Musím sa na to pozrieť a dať to do poriadku.
Ak je to tá kladka, tak na šróbek kvapnem loctite na hydraulické šróbenia. Ten som niekde videl. Inak do ktorej strany voči ryske na bloku mám točiť, keď potrebujem predvstrek posunúť do plusu? Nech to nerobím jak jouda pokusne. Dík.
Ak je to tá kladka, tak na šróbek kvapnem loctite na hydraulické šróbenia. Ten som niekde videl. Inak do ktorej strany voči ryske na bloku mám točiť, keď potrebujem predvstrek posunúť do plusu? Nech to nerobím jak jouda pokusne. Dík.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 550
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Východní říše
- Vůz: V70III 2.5FT MY2009
#22 V70 TDI - ako správne napnúť klinový remeň čerpadla?
Ďakovala pane
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 2430
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
- x 1
#23 V70 TDI - ako správne napnúť klinový remeň čerpadla?
Super! Já taky vždycky tápu estli hore či dole
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 550
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Východní říše
- Vůz: V70III 2.5FT MY2009
#24 V70 TDI - ako správne napnúť klinový remeň čerpadla?
Uf...dôvod rozhodeného predvstreku bola rozsypaná napínacia kladka. Nejak začiatkom tohto týždňa som tesne po štarte postrehol mierne pridrhnutie motora, otáčky na moment klesli asi o 150. V piatok som zistil, že ten nastavovací jazýček na kladke je celý utrhnutý aj s kusom materiálu. Ďakujem Jeanovi, že mi kladku narýchlo zohnal.
Jak to škublo remeňom, tak sa povolila aj spodná nastavovacia kladka, dal som ju dole len rukou. Ten závit už to má takmer za sebou. Pri ďalšej výmene rozvodov tam budem musieť ozaj niečo kvapnúť na zafixovanie. Našťastie som došiel kam som potreboval. To nasere, keď sa človek nemôže spolahnúť ani na nové rozvodové diely. Kladka mala cca 50tkm. Ešte, že sa nič nestalo, aspoň som si nič zatiaľ nevšimol. Snáď to už bude ok
Jak to škublo remeňom, tak sa povolila aj spodná nastavovacia kladka, dal som ju dole len rukou. Ten závit už to má takmer za sebou. Pri ďalšej výmene rozvodov tam budem musieť ozaj niečo kvapnúť na zafixovanie. Našťastie som došiel kam som potreboval. To nasere, keď sa človek nemôže spolahnúť ani na nové rozvodové diely. Kladka mala cca 50tkm. Ešte, že sa nič nestalo, aspoň som si nič zatiaľ nevšimol. Snáď to už bude ok
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 550
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Východní říše
- Vůz: V70III 2.5FT MY2009
#25 V70 TDI - ako správne napnúť klinový remeň čerpadla?
Ešte k tomu čerpadlu...voľnobežná dávka sa ustálila na 5,3 mg/s. Spotreba bude isto vyššia. Ešte neviem o koľko, napíšem, keď tam bude nejaký rozumný údaj. Letí to ale teraz jak gula a to mám niečo s turbom. Som zvedavý, keď to poriešim. To asi vzlietnem
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek