(Ne)smrtelnost Aisinu alá zbytečná oprava?

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12094
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

(Ne)smrtelnost Aisinu alá zbytečná oprava?

Příspěvek od Urvanej »

jj, :-D
Petr164 píše:Tak jsem z pilnosti zjistil ze štítku, že mám Aisina z roku 2004. Uffffff! Mám to ale kliku, že to někdo přede mnou ve Švýcarech vyměnil... Olej ale od výměny původní, temný jak něčí svědomí, takže vyměněn 16l za JWS 3309 kapalinu od Petro Canada a BG kúra k tomu. V rychloservisu pana Tučka v Praze 8 Dopraváků je procedura perfekcionistická, řádně řazením protažené, vyčištěné a nově zaolejované písty, takže jen chválím. Výsledek - sametové řazení a snížená spotřeba. Volv a Aisinů obecně tam má ročně dost a až na výjimku (tahle sorta se najde všude) samé spokojené zákazníky. Cena za vše nějakých 6600,-...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

mirekcafa
Offline
Příspěvky: 434
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Klimkovice
Vůz: S60 D5 120KW r.v2004 automat

(Ne)smrtelnost Aisinu alá zbytečná oprava?

Příspěvek od mirekcafa »

jirikan píše:Zkus Google a jednorázové cestovní pojištění Kolumbus

Asistenční služba Holiday....

Za 400,- měsíc
https://www.auto-care.cz/

jirikan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 71
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Mnichovice
Vůz: S80 05' D5, XC70 06' D5, V70 05' D5 AWD

(Ne)smrtelnost Aisinu alá zbytečná oprava?

Příspěvek od jirikan »

mirekcafa píše:
jirikan píše:Zkus Google a jednorázové cestovní pojištění Kolumbus

Asistenční služba Holiday....

Za 400,- měsíc
https://www.auto-care.cz/
Vypadá to dobře, řekl bych lépe než to co používám. Jediné, co je hloupé, je věkový limit pojištěného vozidla - 14 let.

Zkoušel jsem pročíst pojistné podmínky a zdá se, že zapůjčení náhradního vozidla může proběhnout i v cizině, což u té Kooperativy není možné a vždy auto půjčují až při dotažení nepojizdneho auta do ČR... Dost blbé

Jsem teď v Chorvatsku, cestou sem jsem viděl dva krajany na odtahovém autě. Tak si říkám, snad volvík vydrží a nebudu muset zkoušet, jestli jsem to pojistil dobře.....

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvky: 1013
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

(Ne)smrtelnost Aisinu alá zbytečná oprava?

Příspěvek od David Patočka »

Děkuji za kladné recenze, avšak ani já nejsem kouzelník.
Vzhledem k tomu, že auta s pětistupňovými automaty již takřka dosluhují a rozpočty oprav se neustále snižují, není snadné něco opravit tak, aby
to vydrželo 200 tis.km, když některé nové převodovky přežily sotva 100 000 km.

Je pravdou, že převážná většina cukání převodovky, je způsobena rozvaděčem.
Bohužel cena nového dílu je stále kolem 20 000,- kč, tak jsem ho montoval letos jen jednou, zbytek cca 20 převodovek má rozvaděč starý, který je osazen max. novými
sel. ventily. Nikdy to není zcela ideální řešení, všichni to víme, a přesto se to tak musí dělat.

Poctivá repase tohoto Aisina vychází na 75 000,- kč a to je cena bez vyndání, bez oleje a bez geometrie.

Takže většina oprav je tlačena na maximum 40 000,- a to včetně všech dalších prací a materiálu. Toto není repase, ale záchrana převodovky.
Potom se ale není možno divit, že se po čase začne objevovat snížená kvalita řazení, což ale málokdo chce chápat.

Pokud je tedy problém při zařazení D a nebo R s cuknutím, nebo vyloženě ránou,
je to převážně řešitelné výměnou ventilů za NOVÉ.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Bizon
Offline
Příspěvky: 194
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 II T5
Bydliště: Most

(Ne)smrtelnost Aisinu alá zbytečná oprava?

Příspěvek od Bizon »

Podřazuje Geartronic v manuálním módu s automatickým mezi-plynem, nebo následují jen úkony pustit lock-up, prásknout kvalt, sepnout lock-up a děj se vůle boží? Dneska mě v Blance, přestalo bavit hrát s Toyotou jedoucí předemnou "na bržděnou", kdy slečna v Yarisu měla potřebu vždy ze 70 prudce brzdit na 60, rozjet se na 70 a tak pořád dokola. Převodovka furt přeřazovala mezi 4 a 3 a občas dokonce dala za 5. Přepl jsem na manuál a podřadil 4->3 (byl seplý lock-up), za což jsem byl odměněn mírným kopancem. Docela mě to překvapilo, tak jsem se chtěl zeptat zda to dělá i někomu jinému s Geartronicem. V automatickém módu mi almara za žádných okolností nekope, jen při kick-downu při předjíždění do prudšího kopce mě trošku cukne, ale to mi přijde normální.
_________________
Volvo V70 II T5 (B5234T3) - MY2002 - Geartronic [GALERIE]

Projetí auta přes diagnostiku na Mostecku (víkend) a v Praze (všední dny) zadarmo nebo za tekutý chleba.

Dále v rodině: S60 2.4T 147kW 2001, S80 2.4i 125kw, S60 T5 191kW 2004, 850 2.5 20V 127kW 1995

old.fashioned
Ověřený
Offline
Příspěvky: 797
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC70, V50

(Ne)smrtelnost Aisinu alá zbytečná oprava?

Příspěvek od old.fashioned »

kopající převodovka je špatně
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

Bizon
Offline
Příspěvky: 194
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 II T5
Bydliště: Most

(Ne)smrtelnost Aisinu alá zbytečná oprava?

Příspěvek od Bizon »

To mi je jasný, jelikož se lamely zasekávají do košů. Spíš mi jde o to, proč v manuálu je podřazení citelnější než v automatickém režimu, kdy o něm člověk neví jinak, než podle zvuku motoru.
_________________
Volvo V70 II T5 (B5234T3) - MY2002 - Geartronic [GALERIE]

Projetí auta přes diagnostiku na Mostecku (víkend) a v Praze (všední dny) zadarmo nebo za tekutý chleba.

Dále v rodině: S60 2.4T 147kW 2001, S80 2.4i 125kw, S60 T5 191kW 2004, 850 2.5 20V 127kW 1995

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé