Kamna aneb kdo v čem topí
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#26 Kamna aneb kdo v čem topí
tak co. už topíte?
já jsem vyměnil kachlovky za klasický plecháče. splňují to, co jsem od nich očekával. takže spokojenost. jsou to Haas sohn
já jsem vyměnil kachlovky za klasický plecháče. splňují to, co jsem od nich očekával. takže spokojenost. jsou to Haas sohn
- Přílohy
-
- P1012169.JPG (67.59 KiB) Zobrazeno 1407 x
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1320
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S90 B5
#27 Kamna aneb kdo v čem topí
To je reálné foto?? Co v tom tavíte?jou81 píše:Já mám takový větší kamna, pravda, jsou trošku energeticky náročnější, ale teplo dělaj, to jo
_________________
S90 B5
S90 B5
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 1903
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V240
- Bydliště: Tábor
#28 Kamna aneb kdo v čem topí
Tak jsem pořídil takový dostupnější retro kousek do kuchyně...zatím čekají, až doštukuju zeď, udělám zděř a připojím.
- Přílohy
-
- thorma-sporak-fiko-70-nostalgi-1.jpg.big.jpg (75.09 KiB) Zobrazeno 1363 x
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992
Volvo 240 D24 r.v. 1992
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 1903
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V240
- Bydliště: Tábor
#29 Kamna aneb kdo v čem topí
Takže první dojmy ze sporáku Thorma Nostalgia jsou celkem rozpačité Kvalita zpracování spíše průměrná, spáry kolem plotny a tělem sporáku jsou zřejmě tmeleny méně kvalitním žáruvzdorným tmelem, který praská a opadává.
Tepelný výkon v porovnání s Jotuly (smozřejmě ty jsou litinové a sálání je značnější), který je cca 6 kW mi u sporáku přijde trošku přestřelený. Dvoustpňové spalování se sekundárním vzduchem není rozpoznatelné oproti primárnímu sání vzduchu. Doba hoření spíše kratší i při použití tvrdého dřeva, briket popř. hnědouhelných briket.
Nicméně vaření na plotně je ukázkové, když topím, tak indukční deska odpočívá. Stejně tak pečení, po přepnutí na režim pečení není problém upéct dvoukilový kus masa, kachnu, buchtu, chléb, ohřát jídlo apod.
Celkově hodnotím jako velmi povedené topidlo a především prostředek na vaření, ovšem na kvalitě by chtělo ještě zapracovat
Tepelný výkon v porovnání s Jotuly (smozřejmě ty jsou litinové a sálání je značnější), který je cca 6 kW mi u sporáku přijde trošku přestřelený. Dvoustpňové spalování se sekundárním vzduchem není rozpoznatelné oproti primárnímu sání vzduchu. Doba hoření spíše kratší i při použití tvrdého dřeva, briket popř. hnědouhelných briket.
Nicméně vaření na plotně je ukázkové, když topím, tak indukční deska odpočívá. Stejně tak pečení, po přepnutí na režim pečení není problém upéct dvoukilový kus masa, kachnu, buchtu, chléb, ohřát jídlo apod.
Celkově hodnotím jako velmi povedené topidlo a především prostředek na vaření, ovšem na kvalitě by chtělo ještě zapracovat
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992
Volvo 240 D24 r.v. 1992
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2163
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#30 Kamna aneb kdo v čem topí
Potreboval bych poradit; na chate mam kamna 5.6kW, ktery je problem seskrtit - i v zime kdyz je venku -10 tak kdyz je nalozim uhlim a vsechno pozaviram, do par hodin je v chate nesnesitelny vedro, navic se dost zanasi komin. Diky tomu ze neni mozny je seskrtit, je nutny ke kamnum vstavat kvuli prikladani, coz me se*e asi nejvic
Nacetl jsem neco teorie o odhorivani vs. prohorivani, pricemz odhorivani by bylo resenim, problem je ze u klasickejch kamen to znamena nemoznost prikladani dokud vse nevyhori, kamna se nevyprazdnej, nenalozej znova a nezapalej. Jediny kamna ktery jsem zatim nasel ktery to maj reseny odhorivanim s moznosti prikladani jsou stary znamy Clubky, u kterejch se pri plnym nalozeni a utlumeni pohybuje doba horeni kolem 15-20 hodin.
Je to fakt tak, ze pokud chci v dnesni dobe kamna co odhorivaj shora, aspon 10hodin a da se do nich kontinuelne prikladat, musim sahnout po jetejch 40 let starejch kamnech?
Nacetl jsem neco teorie o odhorivani vs. prohorivani, pricemz odhorivani by bylo resenim, problem je ze u klasickejch kamen to znamena nemoznost prikladani dokud vse nevyhori, kamna se nevyprazdnej, nenalozej znova a nezapalej. Jediny kamna ktery jsem zatim nasel ktery to maj reseny odhorivanim s moznosti prikladani jsou stary znamy Clubky, u kterejch se pri plnym nalozeni a utlumeni pohybuje doba horeni kolem 15-20 hodin.
Je to fakt tak, ze pokud chci v dnesni dobe kamna co odhorivaj shora, aspon 10hodin a da se do nich kontinuelne prikladat, musim sahnout po jetejch 40 let starejch kamnech?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#31 Kamna aneb kdo v čem topí
Klubky sme měli na chatě a odhořívaly odspoda, ale regulace moc nešla, protože to mělo spoustu vlastních větracích otvorů (čti zkorodovaný). Prošly mi rukama asi patery a kdyby mi je diskriminovaní spoluobčané neukradli, tak jsem z nich složil jedny rozumný. Trpí na šamot, kterej praská a korozi pláště. Kupodivu rošty drží.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 1903
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V240
- Bydliště: Tábor
#32 Kamna aneb kdo v čem topí
Údajně odhořívání z vrchu funguje v klasických Thorma Petry Kerpen http://www.krbova-kamna-thorma.cz/kamna-petry-kerpen-2u4p-b-thorma-cerna-19888.html
návod od uživatele:
Pro ty, kteří chtějí takto topit v těchto kamnech uvedu stručný návod do začátku.
Odhořívání shora.
Nasypte do kamen na čistý rošt uhlí (ořech 1) horními dvířky a to do třetiny poloviny šachty nebo celá kamna cca max 5-10 cm pod spodní okraj horních dvířek. Na násyp dáte noviny třísky šišky drobná dřívka a hrst uhlíků. Palivo na násypu uhlí zapálíte a horní dvířka ihned zavřete a klapku na nich úplně otevřete, pokud se kamna hůře rozbíhají nebo chcete vyšší výhřevnost pak ji dejte na polovinu.(tzn. z poloviny otevřená a z poloviny zavřená) Spodní dvířka kamen nechte otevřená dokud se kamna řádně nerozhoří. Asi za 15-20 minut pokud kamna již řádně hoří spodní dvířka zavřete a klapku na nich nechte úplně otevřenou a kamna nechte dále sama hořet. Asi za dalších 30-60 minut pokud kamna dobře hoří spodní klapku dejte na polovinu, (pokud kamna hoří prudce můžete přivřít i víc ne však úplně uzavřít,) pokud kamna hoří špatně pak vzduch spodní klapkou přidejte a po rozhoření opět uberte, nejlépe na polovinu. Pokud jsou kamna plná uhlí nenechte spodní klapku úplně otevřenou po celou dobu topení, kamna by se mohla žárem poškodit. Pakliže tedy kamna po stažení spodní klapky plynule hoří nechte za průběžného dozoru vyhořet. Pokud by se příliš žhavila přivřete o něco vzduch spodní růžicí a horní můžete pootevřít.
Kamna takto spalují uhlí samostatně bez obsluhy. Potom budˇ opakujete nebo proroštujete a můžete pokračovat klasickým přikládáním. ( Uhlí prohoří za cca3 hodiny, kamna pak topí dál sama bez nutnosti přikládat formou stáložáru dalších 7-9 hodin celkově tedy hřejí 10-12 hodin.)
Kdo chce takto topit:
1. Nová kamna neopomeňte napřed zaběhnout jen dřevem.
2. Je dobré si pořídit hranatý násypný uhlák.
3. Dobře ukotvěte zajistěte kouřovody proti samovolnému uvolnění, drátkem, šroubkem atd.
4. Nejvhodnějším palivem pro odhořívání shora je hnědé uhlí ořech 1.
Tato kamna jsem si koupil znovu, jsem s nimi moc spokojen, svým výkonem a minimální obsluhou lehce konkurují jiným o dost dražším modelům.
návod od uživatele:
Pro ty, kteří chtějí takto topit v těchto kamnech uvedu stručný návod do začátku.
Odhořívání shora.
Nasypte do kamen na čistý rošt uhlí (ořech 1) horními dvířky a to do třetiny poloviny šachty nebo celá kamna cca max 5-10 cm pod spodní okraj horních dvířek. Na násyp dáte noviny třísky šišky drobná dřívka a hrst uhlíků. Palivo na násypu uhlí zapálíte a horní dvířka ihned zavřete a klapku na nich úplně otevřete, pokud se kamna hůře rozbíhají nebo chcete vyšší výhřevnost pak ji dejte na polovinu.(tzn. z poloviny otevřená a z poloviny zavřená) Spodní dvířka kamen nechte otevřená dokud se kamna řádně nerozhoří. Asi za 15-20 minut pokud kamna již řádně hoří spodní dvířka zavřete a klapku na nich nechte úplně otevřenou a kamna nechte dále sama hořet. Asi za dalších 30-60 minut pokud kamna dobře hoří spodní klapku dejte na polovinu, (pokud kamna hoří prudce můžete přivřít i víc ne však úplně uzavřít,) pokud kamna hoří špatně pak vzduch spodní klapkou přidejte a po rozhoření opět uberte, nejlépe na polovinu. Pokud jsou kamna plná uhlí nenechte spodní klapku úplně otevřenou po celou dobu topení, kamna by se mohla žárem poškodit. Pakliže tedy kamna po stažení spodní klapky plynule hoří nechte za průběžného dozoru vyhořet. Pokud by se příliš žhavila přivřete o něco vzduch spodní růžicí a horní můžete pootevřít.
Kamna takto spalují uhlí samostatně bez obsluhy. Potom budˇ opakujete nebo proroštujete a můžete pokračovat klasickým přikládáním. ( Uhlí prohoří za cca3 hodiny, kamna pak topí dál sama bez nutnosti přikládat formou stáložáru dalších 7-9 hodin celkově tedy hřejí 10-12 hodin.)
Kdo chce takto topit:
1. Nová kamna neopomeňte napřed zaběhnout jen dřevem.
2. Je dobré si pořídit hranatý násypný uhlák.
3. Dobře ukotvěte zajistěte kouřovody proti samovolnému uvolnění, drátkem, šroubkem atd.
4. Nejvhodnějším palivem pro odhořívání shora je hnědé uhlí ořech 1.
Tato kamna jsem si koupil znovu, jsem s nimi moc spokojen, svým výkonem a minimální obsluhou lehce konkurují jiným o dost dražším modelům.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992
Volvo 240 D24 r.v. 1992
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2163
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#33 Kamna aneb kdo v čem topí
Jasne, funguje, ale nejde do nich kontinuelne prikladat a mit stale vyhlidku chodu 20 hodin, narozdil od Clubek...je nutny to nechat cely vyhoret, vychladnout, vynosit popel, nalozit a znova zapalovat. Nebo prikladat, ale to se pak doba horeni znacne krati. Rady od Petra M(alika) uz mam v maliku
No, kolega koupil tyhle "novy" Petry a co se tyce regulace minimalniho vykonu tak si je chvali, takze jeste porad koukam i na klasicky kamna...
No, kolega koupil tyhle "novy" Petry a co se tyce regulace minimalniho vykonu tak si je chvali, takze jeste porad koukam i na klasicky kamna...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 1903
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V240
- Bydliště: Tábor
#34 Kamna aneb kdo v čem topí
Provozuje tu někdo kamna na pelety?
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992
Volvo 240 D24 r.v. 1992
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1057
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Slapy
- Vůz: Volvo S60D5 a V70 AWD
#35 Kamna aneb kdo v čem topí
Dobrá otázka, osobně mně zajíma kdo topí peletkama v čemkoliv. A za kolik nakupuje?
Jelikož cena každým rokem roste.
Aktuálně výrobci prodávají kolem 5,5-7Kč/kg, překupníci kolem 6,5-8Kč/kg a řetězce 8-10kč/kg.
Jó z levného ekopaliva s dotacemi je super kšeft
Jelikož cena každým rokem roste.
Aktuálně výrobci prodávají kolem 5,5-7Kč/kg, překupníci kolem 6,5-8Kč/kg a řetězce 8-10kč/kg.
Jó z levného ekopaliva s dotacemi je super kšeft
_________________
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 1903
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V240
- Bydliště: Tábor
#36 Kamna aneb kdo v čem topí
Lokální dodavatel paliv a výrobce peletek je prodává 5,60-5,80 (podle způsobu balení). Znám pár lidí, kteří mají aut. kotel na pelety a rozhodně je nutností, aby měl automatické zapalování, tedy mohl se kdykoli vypnout a zapnout. Kdo topí hnědým uhlím v automatu, ušetří ještě tak 30% oproti peletám.
Mě zajímají kamna právě proto, že by předtápěla dvě místnosti než přijedu domů a zatopím manuálně. Zase když to počítám, tak automatická kamna mají účinnost až 94%, krbová vložka má 75% a protože kupuji i dřevěné brikety, kde je cena cca 5,30-5,50, tak pak mají automatická kamna smysl.
Mě zajímají kamna právě proto, že by předtápěla dvě místnosti než přijedu domů a zatopím manuálně. Zase když to počítám, tak automatická kamna mají účinnost až 94%, krbová vložka má 75% a protože kupuji i dřevěné brikety, kde je cena cca 5,30-5,50, tak pak mají automatická kamna smysl.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992
Volvo 240 D24 r.v. 1992
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1057
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Slapy
- Vůz: Volvo S60D5 a V70 AWD
#37 Kamna aneb kdo v čem topí
Jasně rozumím, kamna nebo krbovou vložku na pelety chci také, ale až v budoucnu.
Každopádně kdyby někdo chtěl, mám možnost mít teď pelety do 5Kč/kg. Záleží na odběru.
Pokud odeberu alespoň 30tun měla by být cena 4,80Kč/kg.
Takže kdyby měl někdo zájem, pište rychle Odběrné místo bude na Kladně v průmyslové zóně.
Myslím že jsou ochotni zajistit i dovoz.
Původ dřevních pelet je Vysočina.
Každopádně kdyby někdo chtěl, mám možnost mít teď pelety do 5Kč/kg. Záleží na odběru.
Pokud odeberu alespoň 30tun měla by být cena 4,80Kč/kg.
Takže kdyby měl někdo zájem, pište rychle Odběrné místo bude na Kladně v průmyslové zóně.
Myslím že jsou ochotni zajistit i dovoz.
Původ dřevních pelet je Vysočina.
_________________
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek