asi bych začal s tim čidlem teploměru a následně teploměr.2.3 T5 píše: No právě je divný, že rafička spadne až za poslední políčko...dnes vyfotím...ale ikdyž dle ukazatele by to mělo totálně vařit, tak když otevřu víčko chladiče, tak voda nebublá, ale na chladič se nedá sáhnout jak je horkej..Olej ve vodě nemám...
Akorád mně překvapoje jak rychle se to ohřeje, když je motor uplně studený, tak po nastartování na volnoběh je teplota cca na 90 stupních tak za 2min... po ujetí cca 500m je rafička cca 4milimetry za půlkou.. když zastavim tak rafička spadne na konec políčka cca za 1min...když se rozjedu tak rafička spadne cca na 4milimetry za půlku a takhle se to pořád opakuje...
Přehřívání motoru
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 5080
- Registrován: 20 roků 7 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
#26 Přehřívání motoru
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
#27 Přehřívání motoru
Asi jo, dneska jsem chtěl to teplotní čidlo vymontovat, ale je tak utáhnutý, že stím nehnu....ale dnes jsem přišel na to že mi trochu teče olej mezi hlavou a blokem, takže budu muset sundat hlavu a dát nový těsnění...Honza píše:asi bych začal s tim čidlem teploměru a následně teploměr.2.3 T5 píše: No právě je divný, že rafička spadne až za poslední políčko...dnes vyfotím...ale ikdyž dle ukazatele by to mělo totálně vařit, tak když otevřu víčko chladiče, tak voda nebublá, ale na chladič se nedá sáhnout jak je horkej..Olej ve vodě nemám...
Akorád mně překvapoje jak rychle se to ohřeje, když je motor uplně studený, tak po nastartování na volnoběh je teplota cca na 90 stupních tak za 2min... po ujetí cca 500m je rafička cca 4milimetry za půlkou.. když zastavim tak rafička spadne na konec políčka cca za 1min...když se rozjedu tak rafička spadne cca na 4milimetry za půlku a takhle se to pořád opakuje...
Jen se zeptám, musím nechat srovnat hlavu?? Nebo se to u těchto starších motorů nedělá???
_________________
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1867
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V240
- Bydliště: Tábor
#28 Přehřívání motoru
Pokud máš B20A, tak je vrtule pevná. B20B má vrtuli s visko spojkou.
termostat označený 170 otevírá 75-78 a plně otevřen je 89
termostat označený 82 otevírá 81-83 a plně otevřen je 90.
V tvém případě bych provedl kontrolu termo čidla a ukazatele teploty. Motor se za dvě minuty na 90 nedostane ani náhodou a stejně tak nemůže za minutu vychladnout. Pokud netlakuje, tak bych nepředbíhal.
termostat označený 170 otevírá 75-78 a plně otevřen je 89
termostat označený 82 otevírá 81-83 a plně otevřen je 90.
V tvém případě bych provedl kontrolu termo čidla a ukazatele teploty. Motor se za dvě minuty na 90 nedostane ani náhodou a stejně tak nemůže za minutu vychladnout. Pokud netlakuje, tak bych nepředbíhal.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992
Volvo 240 D24 r.v. 1992
#29 Přehřívání motoru
Ahoj, asi máš pravdu, ta raficka ukazuje dost zmatene...dokáže se hejbat o milimetry za vteřinu...A s tím teplotním čidlem to bude zase voprus....Vypustit vodu,sundat viko a ještě jsem koukal, že to teplotni čidlo je drahy jak debil... Jo anetlakuje mi to...LukášM píše:Pokud máš B20A, tak je vrtule pevná. B20B má vrtuli s visko spojkou.
termostat označený 170 otevírá 75-78 a plně otevřen je 89
termostat označený 82 otevírá 81-83 a plně otevřen je 90.
V tvém případě bych provedl kontrolu termo čidla a ukazatele teploty. Motor se za dvě minuty na 90 nedostane ani náhodou a stejně tak nemůže za minutu vychladnout. Pokud netlakuje, tak bych nepředbíhal.
_________________
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2129
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#30 Přehřívání motoru
Když se ti ta rafička bude takhle cukat, zkus odpojit čidlo a zapojit místo něj odpor, když bude budík ukazovat co má, máš jasno... pokud jsem dobře hledal, čidlo by mělo mít pri 60°C 310ohm a při 100°C 85ohm
#31 Přehřívání motoru
A propo co jsou to ty ohmy? já se v elektrice vůbec nevyznám, myslíš jako přestřihnout drát a napájet odpor??peter cz píše:Když se ti ta rafička bude takhle cukat, zkus odpojit čidlo a zapojit místo něj odpor, když bude budík ukazovat co má, máš jasno... pokud jsem dobře hledal, čidlo by mělo mít pri 60°C 310ohm a při 100°C 85ohm
_________________
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1867
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V240
- Bydliště: Tábor
#32 Přehřívání motoru
Tohle všechno jde udělat, když tam nemáš bimetalpeter cz píše:Když se ti ta rafička bude takhle cukat, zkus odpojit čidlo a zapojit místo něj odpor, když bude budík ukazovat co má, máš jasno... pokud jsem dobře hledal, čidlo by mělo mít pri 60°C 310ohm a při 100°C 85ohm
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992
Volvo 240 D24 r.v. 1992
#33 Přehřívání motoru
Tohle všechno jde udělat, když tam nemáš bimetal [/quote]
Bime co???
Bime co???
_________________
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 5080
- Registrován: 20 roků 7 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
#34 Přehřívání motoru
Bimetal snad ne, možná eterák.LukášM píše:Tohle všechno jde udělat, když tam nemáš bimetalpeter cz píše:Když se ti ta rafička bude takhle cukat, zkus odpojit čidlo a zapojit místo něj odpor, když bude budík ukazovat co má, máš jasno... pokud jsem dobře hledal, čidlo by mělo mít pri 60°C 310ohm a při 100°C 85ohm
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 5080
- Registrován: 20 roků 7 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
#35 Přehřívání motoru
2.3 T5 píše:Tohle všechno jde udělat, když tam nemáš bimetal
Bime co???[/quote]bi metal, dva kovy
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
#36 Přehřívání motoru
bi metal, dva kovy[/quote]Honza píše:2.3 T5 píše:Tohle všechno jde udělat, když tam nemáš bimetal
Bime co???
a stejně vim ho... dva kovy, a???
_________________
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2163
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#37 Přehřívání motoru
2.3 T5 píše:Bime co???
Fascinuje mne jak malo technicky erudovanej clovek dava dohromady motor ve veteranovi2.3 T5 píše:A propo co jsou to ty ohmy?
Cidlo nemusis vymontovavat ani strihat zadny draty, jen proste sundej konektor a zasun do nej odpor jak ti tu radili. Pokud se raficka klepat nebude, je chyba v senzoru, pokud se klepat bude, je chyba v kabelazi nebo budiku.
Taky by pomohlo zmerit odpor teplotniho cidla za studena a za tepla, tak rychly "ohrati" vypada na to ze zavislost vnitrniho odporu cidla na teplote asi hapruje.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
#38 Přehřívání motoru
Na motoru i na celém autě si udělám vše sám, ale elektrice prostě nerozumym...nemůžu umět vše...Každopádně děkuji za postřehy...A vyzkouším....tomasss píše:2.3 T5 píše:Bime co???Fascinuje mne jak malo technicky erudovanej clovek dava dohromady motor ve veteranovi2.3 T5 píše:A propo co jsou to ty ohmy?
Cidlo nemusis vymontovavat ani strihat zadny draty, jen proste sundej konektor a zasun do nej odpor jak ti tu radili. Pokud se raficka klepat nebude, je chyba v senzoru, pokud se klepat bude, je chyba v kabelazi nebo budiku.
Taky by pomohlo zmerit odpor teplotniho cidla za studena a za tepla, tak rychly "ohrati" vypada na to ze zavislost vnitrniho odporu cidla na teplote asi hapruje.
_________________
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 5080
- Registrován: 20 roků 7 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
#39 Přehřívání motoru
Základní fyzika cca 7.třída slisované dva kovy o nestejné roztažnosti. http://cs.wikipedia.org/wiki/Bimetal2.3 T5 píše:a stejně vim ho... dva kovy, a???
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
#40 Přehřívání motoru
dík...ale jak to funguje u tyčkového teplotního čidla?Honza píše:Základní fyzika cca 7.třída slisované dva kovy o nestejné roztažnosti. http://cs.wikipedia.org/wiki/Bimetal2.3 T5 píše:a stejně vim ho... dva kovy, a???
_________________
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 5080
- Registrován: 20 roků 7 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
#41 Přehřívání motoru
Nefunguje, už jsem to psal nahoře, a ani tam být nemůže.2.3 T5 píše:
dík...ale jak to funguje u tyčkového teplotního čidla?
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek