S40/2003 zničehonic bez elektriky
- Autor
- Zpráva
#1 S40/2003 zničehonic bez elektriky
Omlouvám se předem za možná pitomou otázku hned na úvod, ale nemám na vybranou: poté, co mi před týdnem zdechl druhý člen naší domácí švédské letky (Saab 9-3), jsem přesedlal na momentálně nevyužité volvo s40, 2.0T, rok 2003. Dneska večer jsem se chystal vyjet, odemkl, nasedl, zastrčil klíček, otočil do polohy 1, všechno se rozsvítilo, otočil jsem do polohy 2 - a ve zlomku sekundy nastala totální tma - všechno naráz umřelo. Baterka je cca 1,5 roku stará, dobitá před dvěma dny. Navíc, takhle rychle baterky neumírají, aby nefungovalo vůbec nic, ani kontrolky. Volva moc neznám, takže napadá vás něco kromě pojistek? Ty půjdu hledat ráno, dneska už na to bylo moc tma. Není to náhodou něco, co se už někomu přihodilo?
Doufám, že jsem neporušil nějaká pravidla fóra, nechci se někoho dotknout, snažil jsem se poctivě hledat, ale je to příliš obecné téma, takže spoléhám na to, že se třeba někomu už něco podobného přihodilo a pomůže mi s nasměrováním co kde hledat. Pokud by tohle bylo nějak proti pravidlům diskuze, prosím moderátora, aby to smazal, díky.
Doufám, že jsem neporušil nějaká pravidla fóra, nechci se někoho dotknout, snažil jsem se poctivě hledat, ale je to příliš obecné téma, takže spoléhám na to, že se třeba někomu už něco podobného přihodilo a pomůže mi s nasměrováním co kde hledat. Pokud by tohle bylo nějak proti pravidlům diskuze, prosím moderátora, aby to smazal, díky.
#3 S40/2003 zničehonic bez elektriky
Mám, to jsem kontroloval hned, protože se mi to už kdysi zrovna s tímhle autem stalo (při čekání na trajekt, to byly nervy, než jsem na to přišel). Od té doby to dotahuju "na krev". Zkusím ji dnes odpojit, jestli to při ťuknutí o kontakt aspoň zajiskří, nebo si půjčím voltmetr. Ale pořád mám pocit, že to je něco jiného.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1483
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
#4 S40/2003 zničehonic bez elektriky
Ovladanie okien ostane svietit? spoj startovacim kablom vodivym sposobom minus baterky so sanim a skus otocit klucik...
#5 S40/2003 zničehonic bez elektriky
Myslím, že ovládání nesvítí, ale to nemusí nic znamenat, podsvícení nefunguje na víc místech. Myslíš jako jestli není někde upadlá kostra, chápu to dobře?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1483
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
#6 S40/2003 zničehonic bez elektriky
ano.
pozoruj co vsetko ti zhasne. ci ti zhasnu svetla. ake kontrolky ti pohasnu, ci ostanu svietit. cvakaju ti nejake tie relatka...
Kabelaz na V4o je vcelku klasicka, a relativne nezavisla.
Alebo akcnejsie, vyber akumulator. skontroluj hruby modry drot (demontuj drziak baterky). to iste sprav s cervenym. Hlavne poistky (ale to by neslo ani na 1. stupen kluciku)
Potom mozes odpojit starter... a ked nepomoze tak elektronicku cast spinacej skrinky, staci prepojkou poskusat a snad budes doma.
Ale tipujem ze to bude len kabelaz niekde okolo baterky.
pozoruj co vsetko ti zhasne. ci ti zhasnu svetla. ake kontrolky ti pohasnu, ci ostanu svietit. cvakaju ti nejake tie relatka...
Kabelaz na V4o je vcelku klasicka, a relativne nezavisla.
Alebo akcnejsie, vyber akumulator. skontroluj hruby modry drot (demontuj drziak baterky). to iste sprav s cervenym. Hlavne poistky (ale to by neslo ani na 1. stupen kluciku)
Potom mozes odpojit starter... a ked nepomoze tak elektronicku cast spinacej skrinky, staci prepojkou poskusat a snad budes doma.
Ale tipujem ze to bude len kabelaz niekde okolo baterky.
#7 S40/2003 zničehonic bez elektriky
Počkej, to jsme se trochu nepochopili. Ono to od toho pokusu nastartovat všechno zhaslo a nefunguje vůbec nic, centrál, kontrolky, displeje, všechno mrtvé.
#8 S40/2003 zničehonic bez elektriky
Ha, tak se to vyřešilo: ne povolené, ale brutálně zoxidované kontakty u baterky. Že se to projeví až takhle jsem nečekal. Děkuju všem kolegům za ochotu a jdu čistit.
#9 S40/2003 zničehonic bez elektriky
Čauky lidičky.
Mám také problém "Z ničeho nic bez elektriky"... Ale na S40 (r.v. 1995)
Stalo se mi to ale při jízdě. Jednou před půl rokem a naposledy dnes. Jel jsem, začalo mi blbnout rádio (připojovalo se a znova odpojovalo), pohasínaly kontrolky, auto začalo cukat a pak konec. Minule jsem vyměnil baterku, nastartoval, dal tam za chodu (vím, není to právě košér) zpátky baterku původní, a byl klid. Dnes znova. Po té co jsem zastavil (naštěstí v práci), dal jsem baterku na nabíječku, nevím, jestli byla úplně nabitá, ale po nastartování jsem ujel asi jen kilometr a situace se opakovala. Čím to? Nerozpojuje nebo nezůstává viset nějaké relé? Pojistky u motoru jsou v pohodě... Díky za radu
Mám také problém "Z ničeho nic bez elektriky"... Ale na S40 (r.v. 1995)
Stalo se mi to ale při jízdě. Jednou před půl rokem a naposledy dnes. Jel jsem, začalo mi blbnout rádio (připojovalo se a znova odpojovalo), pohasínaly kontrolky, auto začalo cukat a pak konec. Minule jsem vyměnil baterku, nastartoval, dal tam za chodu (vím, není to právě košér) zpátky baterku původní, a byl klid. Dnes znova. Po té co jsem zastavil (naštěstí v práci), dal jsem baterku na nabíječku, nevím, jestli byla úplně nabitá, ale po nastartování jsem ujel asi jen kilometr a situace se opakovala. Čím to? Nerozpojuje nebo nezůstává viset nějaké relé? Pojistky u motoru jsou v pohodě... Díky za radu
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 837
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
- Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'
#10 S40/2003 zničehonic bez elektriky
mrtvá baterka...Fany.Ou píše:Čauky lidičky.
Mám také problém "Z ničeho nic bez elektriky"... Ale na S40 (r.v. 1995)
Stalo se mi to ale při jízdě. Jednou před půl rokem a naposledy dnes. Jel jsem, začalo mi blbnout rádio (připojovalo se a znova odpojovalo), pohasínaly kontrolky, auto začalo cukat a pak konec. Minule jsem vyměnil baterku, nastartoval, dal tam za chodu (vím, není to právě košér) zpátky baterku původní, a byl klid. Dnes znova. Po té co jsem zastavil (naštěstí v práci), dal jsem baterku na nabíječku, nevím, jestli byla úplně nabitá, ale po nastartování jsem ujel asi jen kilometr a situace se opakovala. Čím to? Nerozpojuje nebo nezůstává viset nějaké relé? Pojistky u motoru jsou v pohodě... Díky za radu
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
#11 S40/2003 zničehonic bez elektriky
To jo, ale proč je mrtvá jednou za půl roku a pak je zase v poho?
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 837
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
- Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'
#12 S40/2003 zničehonic bez elektriky
To víš, baterky jsou nevyzpytatelný ... Pokud jsi na vlastní baterii nenastartoval a na půjčenou v pohodě, viděl bych problém tam... Nebo mě teď ještě napadá kostra, kterou jsi mohl pohnout když jsi baterie měnilFany.Ou píše:To jo, ale proč je mrtvá jednou za půl roku a pak je zase v poho?
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
#13 S40/2003 zničehonic bez elektriky
Nastartoval jsem na jinou a hned jsem tam vrátil tu svojí. A půl roku byl klid. Neměl jsem půl roku půjčenou jinou. Až teď se mi to opakovalo. Za chvíli jedu zkusit svou nabitou baterku, tak se pak ozvu, jak to dopadlo. Jen jsem chtěl vědět, jestli někdo netuší příčinu. Napadlo mě, že jsem se hrabal v přístrojovce, že by nějakej "kraťák"?
#14 S40/2003 zničehonic bez elektriky
Nabil jsem vybitou baterku, šoupl do auta, nastartoval a odjel... A teď babo raď... Zůstalo mi před tím viset relé a nebo to může být přeci jen něco jiného? A když relé, tak které? Nebo si může jednou za čas zablbnout altík? Máte někdo podobnou zkušenost?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 13095
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#15 S40/2003 zničehonic bez elektriky
Zajeď si za nějakým autoelektrikářem ať ti změří zátěžákem baterku a když bude ok tak změřit odběry.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 837
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
- Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'
#16 S40/2003 zničehonic bez elektriky
Jak píše Raolsa... to, že nabiješ baterku ještě nutně nemusí znamenat, že dává to co dávat má, kdy to dávat má. Pokud baterka odchází, může dávat dostatečně vysokej proud jen po nabití. Hned potom sice drží napětí, ale to pod větší proudovou zátěží (startování) prudce klesá.Fany.Ou píše:Nabil jsem vybitou baterku, šoupl do auta, nastartoval a odjel... A teď babo raď... Zůstalo mi před tím viset relé a nebo to může být přeci jen něco jiného? A když relé, tak které? Nebo si může jednou za čas zablbnout altík? Máte někdo podobnou zkušenost?
Tohle se dá zjistit zařazením dostatečně dimenzovanýho ampérmetru sériově za baterii.
Já měl podobnej problém kdy jsem jeden den nenastartoval, baterii přes noc nabil a jezdil asi další tři dny než baterka byla úplně mimo. Po koupi nový vše OK.
Zároveň bych prošel kabely od baterie - neni někde silná koroze, ukroucenej drát nebo povolenej šroub?
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 8 Odpovědi
- 482 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od peadma
-
- 6 Odpovědi
- 886 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ok2ucx
-
- 10 Odpovědi
- 599 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ochoda
-
- 15 Odpovědi
- 669 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Pan Klobouk