Jenže benzín je studenej 1-2km, nafta 5-10km Jasně, já vím, ty máš bufíka A že víc vydrží nafťáky, tos slyšel kde?karelvolvo píše: Se studeným benzínem to bude o dost horší, benzín smívá z válců olej, proto víc vydrží nafťáky
Krátké jízdy se studeným dieselem...
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Radní
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 3667
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- x 1
#26 Krátké jízdy se studeným dieselem...
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 288
- Registrován: 15 roků
- Vůz: Volvo V960 II 3.0
- Bydliště: Zlín
#27 Krátké jízdy se studeným dieselem...
Tak je fakt, že ráno nakopnu motor, než utřu sklo a kdesi cosi, už to topí. Než dojedu do města na místo určení, tak vůz je vyhřátý nayoby píše:Jenže benzín je studenej 1-2km, nafta 5-10km Jasně, já vím, ty máš bufíka A že víc vydrží nafťáky, tos slyšel kde?karelvolvo píše: Se studeným benzínem to bude o dost horší, benzín smívá z válců olej, proto víc vydrží nafťáky
pokojovou teplotu a motor se akorát dostává do provozní teploty. Ale stále ještě jdou z výfuku vodní páry. Nicméně tak po 20 km
páry přestanou a je to OK. Jenže - když já tolik kiláků jet nepotřebuju
_________________
Vozy: V960 3.0 24V rv1995, automat
Krédo: Nad lidskou blbostí se nedá zvítězit, ale nikdy se nesmí přestat proti ní bojovat. J.Werich, Kratší už to nejde... Luckybeef
Vozy: V960 3.0 24V rv1995, automat
Krédo: Nad lidskou blbostí se nedá zvítězit, ale nikdy se nesmí přestat proti ní bojovat. J.Werich, Kratší už to nejde... Luckybeef
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2415
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
#28 Krátké jízdy se studeným dieselem...
V autorizáku říkají různé věci - potřebují prodat.igi75 píše:
Nerad, ale opět musím oponovat. Měl jsem dvě nová auta ( né volva ) a u obou mi řekli v autorizáku, že se nijak nezajíždí a nezahřívají. Po nastartování je lepší hned vyjed. Samozřejmostí je v nízkých otáčkách, než se motor zahřeje. Zahřívání na místě je mýtus starších řidičů. Já sám jsem byl profi řidič od 95.roku a nikdy jsem nezahříval. Volvo jsem si nové nekoupil, protože na to nemám, ale pokud si vypnu topení, tak nijak motoru nepomůžu. Stejně jde na studeno. Navíc hned po nastartování naskočí bufík a já to mám dané celý rok na automatiku a nemám problém. Budete se pánové smát, ale manželka jezdí volvem 1.5 km do práce a další 1 km děti do školy. Občas je odveze na nějaký kroužek, ale jediný co tím trpí je asi baterka. No a pokud mám na takovýto klenot, jakým bez pochyby volvo je, tak mě asi existenčně neohrozí, když za čas koupím novou baterku. Jo mimochodem já si koupil volvo a jezdí s ním žena a mě zůstal oplík, ale alespon děti vozí bezpečněji
Mýtusem bych se neoháněl, je dokázáno a publikováno i v médiích, že ne všem autům vyhovuje okamžitá jízda. Resp. zkus si okamžitý rozjezd s automatkou v - 15°C, jak se jí to bude líbit. Promiň bez urážky, ale to že jsi byl profiřidič o ničem nevypovídá. S tím topením je to taky u každého konkrétního auta jinak. Je třeba rozlišit, jestli má vůz elektrický předehřev vody ( většinou 3 žhaviče ve vodní trubce u hlavy motoru ), nebo bufík a pak ještě závisí na typu, nebo spíš provedení bufíku.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 276
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Hradec Králové
- Vůz: Volvo V70 II D5252T, S80 II D5244T10
- Bydliště: Náchod
#29 Krátké jízdy se studeným dieselem...
Děláte, jakoby jste neměli vůbec auta ze Severu
Pozn.: Osobně provádím výměnu oleje po 10tis. km, takže snad good.., studené auto nehoním a s tím topením po dobu studeného motoru do 0-20°C v nastavení klima panelu, po ohřátí v mrazech na nějakých 22-24°C, což úplně stačí.., a když jsou už mrazy jóóó veliké, i když jsou "židle" vyhřívané po zahřátí na 24°C výše..
Na zimu zakrývám spodní nasávání mezi mlhovkama a je to znát..vzduch i beztak cirkuluje skrze hlavní gril
Jsem bez bufíku, ale hodně o tom přemýšlím..Tohle mělo být standartem každého Volva
Pozn.: Osobně provádím výměnu oleje po 10tis. km, takže snad good.., studené auto nehoním a s tím topením po dobu studeného motoru do 0-20°C v nastavení klima panelu, po ohřátí v mrazech na nějakých 22-24°C, což úplně stačí.., a když jsou už mrazy jóóó veliké, i když jsou "židle" vyhřívané po zahřátí na 24°C výše..
Na zimu zakrývám spodní nasávání mezi mlhovkama a je to znát..vzduch i beztak cirkuluje skrze hlavní gril
Jsem bez bufíku, ale hodně o tom přemýšlím..Tohle mělo být standartem každého Volva
_________________
Volvo S80 II AWD , black pearl, 151/4000 (kW/ot.min. min.), 04/10. Car Model - Volvo S80 P3 (2006 to 2016), Engine type D5244T, D5 biturbo, Geartronic..
Volvo V70 II, black, 103,0/4000 (kW/ot.min.), 08/00' - Model year 2000
Car Model - Volvo V70 P26 (2001 to 2007), Engine type D5252T MSA15.8,Transmission type M56
Volvo S80 II AWD , black pearl, 151/4000 (kW/ot.min. min.), 04/10. Car Model - Volvo S80 P3 (2006 to 2016), Engine type D5244T, D5 biturbo, Geartronic..
Volvo V70 II, black, 103,0/4000 (kW/ot.min.), 08/00' - Model year 2000
Car Model - Volvo V70 P26 (2001 to 2007), Engine type D5252T MSA15.8,Transmission type M56
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
#30 Krátké jízdy se studeným dieselem...
Můžete mi prosím někdo vysvětlit, proč když je studený motor, tak stahujete topení? Copak má Volvo před topením nějaký kohout? Vždyť ta chladící kapalina tam cirkuluje pořád a to jestli je v kabině teplo nebo ne je jen otázka klapek a ventilátoru. Nebo se snad mýlím?
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
#31 Krátké jízdy se studeným dieselem...
Nemýlíš. Ovšem pokud to teplo neodebereš -nepustíš dovnitř, tak zůstává v okruhu. Osobně mě to přijde už jako fakt hodně. Mám to na utomat, dá se říct, že na panel nešáhnu za celej rok.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
#32 Krátké jízdy se studeným dieselem...
Mám to stejněmr1 píše: Osobně mě to přijde už jako fakt hodně. Mám to na utomat, dá se říct, že na panel nešáhnu za celej rok.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 5062
- Registrován: 18 roků 8 měsíců
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
#33 Krátké jízdy se studeným dieselem...
Doporučoval bych některým lidem, aby oprášili své vědomosti (případně si je doplnili) o tom, k čemu je v chladícím okruhu termostat. Případně si připomenout jak vlastně funguje celý chladící systém
Následně velice rychle příjdete na to, že celá tahle debata o tom, jestli pouštět či nepouštět topení hned po startu je vlastně naprosto zbytečná
Následně velice rychle příjdete na to, že celá tahle debata o tom, jestli pouštět či nepouštět topení hned po startu je vlastně naprosto zbytečná
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
#34 Krátké jízdy se studeným dieselem...
No, to ano
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 12091
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#35 Krátké jízdy se studeným dieselem...
Obě funkce znám velmi dobře, ale s tím o čem se tu debatuje termostat nemá co dělat.Lachtan píše:Doporučoval bych některým lidem, aby oprášili své vědomosti (případně si je doplnili) o tom, k čemu je v chladícím okruhu termostat. Případně si připomenout jak vlastně funguje celý chladící systém
Následně velice rychle příjdete na to, že celá tahle debata o tom, jestli pouštět či nepouštět topení hned po startu je vlastně naprosto zbytečná
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
#36 Krátké jízdy se studeným dieselem...
Ale má. Malý okroh/velký okruh.
-
Offline
- Radní
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 3667
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- x 1
#37 Krátké jízdy se studeným dieselem...
Není náhodou topení součást malýho okruhu?mr1 píše:Ale má. Malý okroh/velký okruh.
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
#38 Krátké jízdy se studeným dieselem...
Samozřejmě, že je topení součástí malého okruhu a temorstat pouští chladnější kapalinu z chladiče do motoru a ne obráceně. Mimochodem stačí zvednout kapotu a podívat se, odkud vede hadice do topení a kam z něho vede druhá hadice zpátky.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 288
- Registrován: 15 roků
- Vůz: Volvo V960 II 3.0
- Bydliště: Zlín
#39 Krátké jízdy se studeným dieselem...
To by mne zajímalo, kolik tepla odebere radiátor topení z toho okruhu Jestli to bude 5% tak to bude moc. Jinak by se přeci nemusely montovat ty velké chladící plotny za přední nárazník, no ne?
_________________
Vozy: V960 3.0 24V rv1995, automat
Krédo: Nad lidskou blbostí se nedá zvítězit, ale nikdy se nesmí přestat proti ní bojovat. J.Werich, Kratší už to nejde... Luckybeef
Vozy: V960 3.0 24V rv1995, automat
Krédo: Nad lidskou blbostí se nedá zvítězit, ale nikdy se nesmí přestat proti ní bojovat. J.Werich, Kratší už to nejde... Luckybeef
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 5062
- Registrován: 18 roků 8 měsíců
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
#40 Krátké jízdy se studeným dieselem...
Odhadoval bych to podobně - prostě žádný zásadní vliv to mít nebude.luckybeef píše:To by mne zajímalo, kolik tepla odebere radiátor topení z toho okruhu Jestli to bude 5% tak to bude moc. Jinak by se přeci nemusely montovat ty velké chladící plotny za přední nárazník, no ne?
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 288
- Registrován: 15 roků
- Vůz: Volvo V960 II 3.0
- Bydliště: Zlín
#41 Krátké jízdy se studeným dieselem...
Ale, pokud budeme brát v úvahu topení ve Škoda Fobia s motorem o zdvihovém objemu 1000 ccm, pak se dá považovat odebírání tepla z motoru za problém
_________________
Vozy: V960 3.0 24V rv1995, automat
Krédo: Nad lidskou blbostí se nedá zvítězit, ale nikdy se nesmí přestat proti ní bojovat. J.Werich, Kratší už to nejde... Luckybeef
Vozy: V960 3.0 24V rv1995, automat
Krédo: Nad lidskou blbostí se nedá zvítězit, ale nikdy se nesmí přestat proti ní bojovat. J.Werich, Kratší už to nejde... Luckybeef
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 65
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha 9 - Vinoř
- Vůz: V 740, B230K, 88´
#42 Krátké jízdy se studeným dieselem...
Budeš se divit, odebere dost tepla. Kolikrát se ani po delší jízdě v zimě vůbec neotevře termostat, motor stíhá uchladit jen topení. Na služebním náklaďáčku (Nissan Cabstar) mi prasknul chladič, novej bude až za tři týdny, tak jsem zaslepil hadice do chladiče a voda koluje jen do topení a v pohodě jezdím, nevařím.luckybeef píše:To by mne zajímalo, kolik tepla odebere radiátor topení z toho okruhu Jestli to bude 5% tak to bude moc. Jinak by se přeci nemusely montovat ty velké chladící plotny za přední nárazník, no ne?
_________________
Volvo 740 GL,2316ccm, r.v. 87, 86kW(B230K), 5ti-kvalt manuál
Volvo 740 GL,2316ccm, r.v. 87, 86kW(B230K), 5ti-kvalt manuál
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 99
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: Volvo S60 2.4D 96 kW, Volvo V60 1.6D 8
- Bydliště: Pardubice
#43 Krátké jízdy se studeným dieselem...
Přesně tak to dělá i má S60Dural8 píše:Jen tak mimochodem, tak jak popisuje Urvanej, tak fungujou všechny nový Volva a třeba moje 760 GLE s automatickou klimou stejně tak, dokud se voda neohřeje dostatečně, tak to netopí ( u S60 to začíná cca v 1/3 stupnice - řekněme 50 - 60°C? U 760 ještě o něco později. )Urvanej píše:igi: důvod, proč nezapínám topení je ten, aby se rychleji ohřál motor. Ono to nevypadá, ale dostane se rychleji do provozních optimálních podmínek, pak teprve zapínám topení a teplo máš v autě potom zhruba stejně rychle, protože zase dřív topí víc. Takže jediný co získáš když ho necháš zapnutý je větší opotřebení motoru.
Uznávám, že ale auto dneska dřív umře na nehodu, vdechnutí klapky, došlej olej nebo něco podobnýho, protože lidi co řeší studený starty najedou fakt málo. Člověk kterej najede 30 za rok, tak v tom nájezdu se to ztratí tech pár studenejch startů. Navíc spousta lidí má auto chvilku, potom mění za novější, takže efekt nepoznají. Např. koupíš auto a za chvíli se ti vysejří turbo, hmm. Ale že to může bejt tim, že předtim majitel jezdil studený, hned topení na max atd. nikoho nenapadne. Ale takovádle deata je vlastně k prdu. Já prostě nerad věci ničim, když to neni nutný, takže si na teplo rád počkám.
Takže tohle má smysl, pokud plánuješ mít auto do smrti.
_________________
S 60 2.4 D 96 kW r.v.2005
V 60 1.6 D 84 kW r.v. 2014
S 60 2.4 D 96 kW r.v.2005
V 60 1.6 D 84 kW r.v. 2014
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 99
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: Volvo S60 2.4D 96 kW, Volvo V60 1.6D 8
- Bydliště: Pardubice
#44 Krátké jízdy se studeným dieselem...
Jenže u automatiky je to o něčem jiném. Tam se to zahřívá kůli špajsce a né kůli motorujarek.krizan píše:V autorizáku říkají různé věci - potřebují prodat.igi75 píše:
Nerad, ale opět musím oponovat. Měl jsem dvě nová auta ( né volva ) a u obou mi řekli v autorizáku, že se nijak nezajíždí a nezahřívají. Po nastartování je lepší hned vyjed. Samozřejmostí je v nízkých otáčkách, než se motor zahřeje. Zahřívání na místě je mýtus starších řidičů. Já sám jsem byl profi řidič od 95.roku a nikdy jsem nezahříval. Volvo jsem si nové nekoupil, protože na to nemám, ale pokud si vypnu topení, tak nijak motoru nepomůžu. Stejně jde na studeno. Navíc hned po nastartování naskočí bufík a já to mám dané celý rok na automatiku a nemám problém. Budete se pánové smát, ale manželka jezdí volvem 1.5 km do práce a další 1 km děti do školy. Občas je odveze na nějaký kroužek, ale jediný co tím trpí je asi baterka. No a pokud mám na takovýto klenot, jakým bez pochyby volvo je, tak mě asi existenčně neohrozí, když za čas koupím novou baterku. Jo mimochodem já si koupil volvo a jezdí s ním žena a mě zůstal oplík, ale alespon děti vozí bezpečněji
Mýtusem bych se neoháněl, je dokázáno a publikováno i v médiích, že ne všem autům vyhovuje okamžitá jízda. Resp. zkus si okamžitý rozjezd s automatkou v - 15°C, jak se jí to bude líbit. Promiň bez urážky, ale to že jsi byl profiřidič o ničem nevypovídá. S tím topením je to taky u každého konkrétního auta jinak. Je třeba rozlišit, jestli má vůz elektrický předehřev vody ( většinou 3 žhaviče ve vodní trubce u hlavy motoru ), nebo bufík a pak ještě závisí na typu, nebo spíš provedení bufíku.
_________________
S 60 2.4 D 96 kW r.v.2005
V 60 1.6 D 84 kW r.v. 2014
S 60 2.4 D 96 kW r.v.2005
V 60 1.6 D 84 kW r.v. 2014
#45 Krátké jízdy se studeným dieselem...
Jo, tak to sem nepobral. Ale jinak - odebírá to tepla moc a moc. Vzpomínám, že sem topením chladil vroucího BA3 2101. Venku bylo asi 30°, v autě tak 70°, ale hlavně že nás žigul dovezl domů
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 288
- Registrován: 15 roků
- Vůz: Volvo V960 II 3.0
- Bydliště: Zlín
#46 Krátké jízdy se studeným dieselem...
U malých objemů a navíc v zimě si to dovedu představit. Tam vlastně to ani nechladí topení, jako spíš se motor nevyhřeje Ale já mám 6V 3L a tam by to asi bez chladiče moc nešlo si myslím...Čahoun píše:Budeš se divit, odebere dost tepla. Kolikrát se ani po delší jízdě v zimě vůbec neotevře termostat, motor stíhá uchladit jen topení. Na služebním náklaďáčku (Nissan Cabstar) mi prasknul chladič, novej bude až za tři týdny, tak jsem zaslepil hadice do chladiče a voda koluje jen do topení a v pohodě jezdím, nevařím.luckybeef píše:To by mne zajímalo, kolik tepla odebere radiátor topení z toho okruhu Jestli to bude 5% tak to bude moc. Jinak by se přeci nemusely montovat ty velké chladící plotny za přední nárazník, no ne?
_________________
Vozy: V960 3.0 24V rv1995, automat
Krédo: Nad lidskou blbostí se nedá zvítězit, ale nikdy se nesmí přestat proti ní bojovat. J.Werich, Kratší už to nejde... Luckybeef
Vozy: V960 3.0 24V rv1995, automat
Krédo: Nad lidskou blbostí se nedá zvítězit, ale nikdy se nesmí přestat proti ní bojovat. J.Werich, Kratší už to nejde... Luckybeef
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 5062
- Registrován: 18 roků 8 měsíců
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
#47 Krátké jízdy se studeným dieselem...
A to čidlo teploty vody, které většinou bývá na chladiči jsi zapojil kam??? Jak měříš teplotu chladící kapaliny?Čahoun píše:Budeš se divit, odebere dost tepla. Kolikrát se ani po delší jízdě v zimě vůbec neotevře termostat, motor stíhá uchladit jen topení. Na služebním náklaďáčku (Nissan Cabstar) mi prasknul chladič, novej bude až za tři týdny, tak jsem zaslepil hadice do chladiče a voda koluje jen do topení a v pohodě jezdím, nevařím.
Nevaříš jako že nevaříš, nebo vaříš a akorát o tom nevíš ???
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Radní
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 3667
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- x 1
#48 Krátké jízdy se studeným dieselem...
Vyzkoušeno na V70, neotevřel se termostat, topení to neuchladilo ani ve stylu těžkej klobouk. Dojel jsem sice asi 70km domu, ale bez přestávek na vychlazení se to neobešlo ... venkovní teplota byla nějak kolem 10°luckybeef píše: U malých objemů a navíc v zimě si to dovedu představit. Tam vlastně to ani nechladí topení, jako spíš se motor nevyhřeje Ale já mám 6V 3L a tam by to asi bez chladiče moc nešlo si myslím...
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 99
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: Volvo S60 2.4D 96 kW, Volvo V60 1.6D 8
- Bydliště: Pardubice
#49 Krátké jízdy se studeným dieselem...
Celá tato debata je asi o .... , To bychom se potom mohli vrátit na žebřináky a koně. Volvo je o bezpečnosti, kráse a pohodlí. Takže si myslím, že je třeba tyto věci využívat plnými doušky. Topení bych nevypnul ani u traboše ( teda pokud by nějaké mělo ). Já to mám celý rok na automat klimu a nehrabu se do toho a je to žrádlo. Teda pokud mi ho žena půjčí
_________________
S 60 2.4 D 96 kW r.v.2005
V 60 1.6 D 84 kW r.v. 2014
S 60 2.4 D 96 kW r.v.2005
V 60 1.6 D 84 kW r.v. 2014
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 105
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno
- Vůz: FoFo 2.0TDCi
#50 Krátké jízdy se studeným dieselem...
čidlo teploty nebýva na chladiči , to by bylo trošku už pozdě né , potřebuješ znát provozní teplotu motoruLachtan píše: A to čidlo teploty vody, které většinou bývá na chladiči jsi zapojil kam??? Jak měříš teplotu chladící kapaliny?
Nevaříš jako že nevaříš, nebo vaříš a akorát o tom nevíš ???
Jinak i v autoškole nás učili , že se dá v případě přehřívaní motoru pomoct topoením - dát ho na max.teplotu a ventilator taky na max. - vyzkoušeno v praxi a funguje to
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 87 Odpovědi
- 11625 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od HonzaA
-
- 12 Odpovědi
- 1143 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Jasper
-
- 15 Odpovědi
- 2764 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Wolfram1944
-
- 5 Odpovědi
- 476 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Rumlik
-
- 8 Odpovědi
- 1165 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od LUBOŠ