Tohle mi nějak nebere... V manuálu k Olafovi je doporučení pouze co se týče výkonostní třídy, tedy A3/B3 (rozhodně ne A1/B1 !!!) a viskozitu doporučují podle provozních teplot. Tedy pro ČR mi vychází nejlíp 10W-40. Neudělali soudruzi z NDR někde chybu?goalie píše:Bohuzial momentalne Volvo oficialne doporucuje CASTROL
5W-40 a 10W-40
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 128
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: České Budějovice
#51 5W-40 a 10W-40
_________________
V40, 1998, 1.8/85kW - bylo
V40, 2004, B4184S2 - bylo
Teď mám Rapida....
V40, 1998, 1.8/85kW - bylo
V40, 2004, B4184S2 - bylo
Teď mám Rapida....
#52 5W-40 a 10W-40
Myslim ze nie toto je pre UK a je to najnovsie-aktualne z roku 2008jarouš píše:Tohle mi nějak nebere... V manuálu k Olafovi je doporučení pouze co se týče výkonostní třídy, tedy A3/B3 (rozhodně ne A1/B1 !!!) a viskozitu doporučují podle provozních teplot. Tedy pro ČR mi vychází nejlíp 10W-40. Neudělali soudruzi z NDR někde chybu?goalie píše:Bohuzial momentalne Volvo oficialne doporucuje CASTROL
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 2427
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
#53 5W-40 a 10W-40
Tu tabulku připravoval nějaký magor, co tomu nerozumí. Jak může mít někdo vůbec tu drzost zmínit GTX minerál a to do turbomotorů i do 5 válců ? To bych nedal ani do sekačky na trávu.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
#54 5W-40 a 10W-40
Co takhle jiný olej třeba VATOIL SynGold 5W-40 http://www.vatoil.com/index.php?product=11 , ten nevypadá také špatně.
_________________
V70 II , 2.5D ,103KW
V70 II , 2.5D ,103KW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 235
- Registrován: 16 roků 7 měsíců
- Bydliště: Vrchlabí
- Vůz: Volvo XC60
- Bydliště: Vrchlabí
#55 5W-40 a 10W-40
Ja jsem dal LIQUI MOLY 5w40 synthoil high tech a zatim se toci jak ma
_________________
bylo V40 1,9TD 66 rv.1997 Volvo S60 D5 120 kw 2002 je Volvo XC60 D4 120 kw 2012
bylo V40 1,9TD 66 rv.1997 Volvo S60 D5 120 kw 2002 je Volvo XC60 D4 120 kw 2012
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1619
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: Volvo S80 3.2
- Bydliště: Ostrava
#56 5W-40 a 10W-40
Serve me nekdo kdyz do meho 2.0 T5 naliju totoc ? Nebo je to oukej??
http://www.olejspol.cz/castrol-zbozi-de ... 111!zpet=2
http://www.olejspol.cz/castrol-zbozi-de ... 111!zpet=2
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T
#57 5W-40 a 10W-40
Mobil umím sehnat levněji,když tak mi zavolej.Kein píše:Serve me nekdo kdyz do meho 2.0 T5 naliju totoc ? Nebo je to oukej??
http://www.olejspol.cz/castrol-zbozi-de ... 111!zpet=2
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 2427
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
#58 5W-40 a 10W-40
Jinak dobrá volba
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
#59 5W-40 a 10W-40
nemyslím, že by rozdíl mezi 5w-40 nebo 10w-40 nebo třeba 5w-30 pro Tvůj motor byl nějak podstatný, dokonce si tím jsem zcela jist. Ani Ty, ani kdokoliv jiný ale ani ten motor žádný rozdíl nepozná. Samozřejmě se bavíme o kvalitních olejích. Pozor na příliš levnou faleš ze sudů od nepoctivých prodejců.....
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
#60 5W-40 a 10W-40
Tak nějak jsem se rozhodl, že si zase pořídím nějaký ten soudek oleje (50l - ten se vejde i do obýváku ), abych nemusel stále přemýšlet jestli mám ještě nějaký olej nebo musím zajet včas koupit.
Bude pro Vóólvika i pro Modrého - aby se nehádali
Jak tak pozoruji debaty, tak se asi rozhodnu pro polosyntetiku od MOBILU 5W-40 nebo 10W-40.
Je to dobrá volba, nebo má někdo nějaké zásadní připomínky ???
Předem díky
Bude pro Vóólvika i pro Modrého - aby se nehádali
Jak tak pozoruji debaty, tak se asi rozhodnu pro polosyntetiku od MOBILU 5W-40 nebo 10W-40.
Je to dobrá volba, nebo má někdo nějaké zásadní připomínky ???
Předem díky
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
#61 5W-40 a 10W-40
A proč ne rovnou syntetiku???Já vím,je tym zhruba 100Kč rozdíl,ale vrátí se to na spotřebě.Lachtan píše:Tak nějak jsem se rozhodl, že si zase pořídím nějaký ten soudek oleje (50l - ten se vejde i do obýváku ), abych nemusel stále přemýšlet jestli mám ještě nějaký olej nebo musím zajet včas koupit.
Bude pro Vóólvika i pro Modrého - aby se nehádali
Jak tak pozoruji debaty, tak se asi rozhodnu pro polosyntetiku od MOBILU 5W-40 nebo 10W-40.
Je to dobrá volba, nebo má někdo nějaké zásadní připomínky ???
Předem díky
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1320
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S90 B5
#62 5W-40 a 10W-40
V servisu kam jezdím mají teorii: Pro motor s 300t km je 0/W40 a podobně špatně. Olej je moc řídký, motor už má svoje vůle. Tak se ptám, dost lidí zde chválí Mobil1, dělá se viskozita 10/W40 plná sintetika?martinopel píše:A proč ne rovnou syntetiku???Já vím,je tym zhruba 100Kč rozdíl,ale vrátí se to na spotřebě.Lachtan píše:Tak nějak jsem se rozhodl, že si zase pořídím nějaký ten soudek oleje (50l - ten se vejde i do obýváku ), abych nemusel stále přemýšlet jestli mám ještě nějaký olej nebo musím zajet včas koupit.
Bude pro Vóólvika i pro Modrého - aby se nehádali
Jak tak pozoruji debaty, tak se asi rozhodnu pro polosyntetiku od MOBILU 5W-40 nebo 10W-40.
Je to dobrá volba, nebo má někdo nějaké zásadní připomínky ???
Předem díky
_________________
S90 B5
S90 B5
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 741
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: 244 B23E
#63 5W-40 a 10W-40
To je docela jedno, nedivil bych se, kdyby plná syntetika nebyl ani jeden zde zmíněný olej. Na to už se nehraje.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1320
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S90 B5
#64 5W-40 a 10W-40
Rád za plnou syntetiku připlatím, ale držel bych se doporučené viskozity 10/W40 max. 5/W40. Toto mám z více zasvědcených zdrojů. Tady na fóru je často vychvalovaný Mobil1. Dělá syntetiku výše uvedených viskozit? A nebo je Mobil1 10/W40 polo?
_________________
S90 B5
S90 B5
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 741
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: 244 B23E
#65 5W-40 a 10W-40
Plnou syntetiku už skoro nikdo nedělá v žádné viskozní třídě. Na druhou stranu na tom nesejde, je to jenom zastaralé členění.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1320
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S90 B5
#66 5W-40 a 10W-40
Tak to já nevím. Vycházím ale z toho, že mimo to, jak s autem jezdím mohu v podstatě ovlivnit jen kvalitu paliva, oleje, popř. dalších provozních kapalin. Tak bych nerad, ve snaze za každou cenu ušetřit 500, něco zanedbal.HonzaA píše:Plnou syntetiku už skoro nikdo nedělá v žádné viskozní třídě. Na druhou stranu na tom nesejde, je to jenom zastaralé členění.
_________________
S90 B5
S90 B5
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
#67 5W-40 a 10W-40
Protože když jsem koupil Vóólvika, tak jsem s ním najel cca 5.000 km a neubylo ani deci. Pak jsem nechal měnit olej (plnou syntetiku) a dlouhou dobu jsem pak nestačil dolévat (cca 1l/1.000km). Po přetěsnění makovice a výměně turba se to sice zlepšilo, ale k dokonalosti to má stále daleko.martinopel píše:A proč ne rovnou syntetiku???Já vím,je tym zhruba 100Kč rozdíl,ale vrátí se to na spotřebě.
Čert ví co do toho předchozí majitelka lila za sračky (ani by mě nepřekvapilo kdyby tam tehdy byl minerál), ale teď už to fullsyntetikou nezachráním
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 384
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Nitra
- Vůz: Volvo V60 Polestar (MY2013)
- Bydliště: Nitra
#68 5W-40 a 10W-40
Jedine co je potreba dodržat ked dolievaš olej je druh... ak tam je syntetika tak tam doleješ len syntetiku...
I ked je sa niektorý z tých troch (mineral, polo synt. a syntetika) môže miešat s ostatnými.... ale nejsom si istý...
Proste ak chceš doliat tak jedine to čo tam bolo (napr. synt.) to číslo 5W-40 alebo 10W-30 je len označenie teplotného spektra... ine je rozdiel adatív. napr. pre diesle... od Castrolu ten tuším 501.xx olej... špecialne vyvinutý pre ich motory TDI... a pod.
Ja mám v motore MOBIL 5w-50 a dolial som liter 5w-40... lebo 5w-50 tolko nedržia v mototechnách...
Ale najlepšie sa fakt opýtať nekoho čo s tým robí... to by vedel porozpravat o tomto kamarat čo robý pre BP...
Ja viem len niečo okrajovo čo si pamätám ... ale je možne že mám s toho guláš...
I ked je sa niektorý z tých troch (mineral, polo synt. a syntetika) môže miešat s ostatnými.... ale nejsom si istý...
Proste ak chceš doliat tak jedine to čo tam bolo (napr. synt.) to číslo 5W-40 alebo 10W-30 je len označenie teplotného spektra... ine je rozdiel adatív. napr. pre diesle... od Castrolu ten tuším 501.xx olej... špecialne vyvinutý pre ich motory TDI... a pod.
Ja mám v motore MOBIL 5w-50 a dolial som liter 5w-40... lebo 5w-50 tolko nedržia v mototechnách...
Ale najlepšie sa fakt opýtať nekoho čo s tým robí... to by vedel porozpravat o tomto kamarat čo robý pre BP...
Ja viem len niečo okrajovo čo si pamätám ... ale je možne že mám s toho guláš...
_________________
Volvo V60 / D4 (D5204T3) / TF-80SC / MY2013 / R-design / Polestar (Rebel Blue)
Volvo V60 / D4 (D5204T3) / TF-80SC / MY2013 / R-design / Polestar (Rebel Blue)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2163
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#69 5W-40 a 10W-40
Kdyby mel nekdo zajem o mobil1, nasel jsem tohle...
http://www.odklepnuto.cz/aukce2790614-mobil-super-s-10w-40-5l
http://www.odklepnuto.cz/aukce2790614-mobil-super-s-10w-40-5l
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#70 5W-40 a 10W-40
Radsej keby ste si precitali nieco odtialto: http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=zajimavosti_komentare
konkretne, hned prvy clanok.
konkretne, hned prvy clanok.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 2427
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
#71 5W-40 a 10W-40
Dohoromady shrnuto se tam píše toto: je jen pár rafinérek, je jen pár výrobců aditiv a jiných příměsí do olejů a firmy si to mixují a balí samy mísící poměry se můžou lišit a tím i vlastnosti olejů. Tak o co pořád jde ? Nejlépe použít dlouhodobě odzkoušený produkt. Tím nemyslím styl jako : jezdím na Sunoco už 20 let a každý rok s jiným autem, nebo alespoň motorem a pohoda. Myslím způsob jako : jezdím na oleji té a té značky už 10 let stále se stejným vozem a motorem a motor stále jak nový, bez karbonu, usazenin a koroze a úniku.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#72 5W-40 a 10W-40
Ja som to postol hlavne kvoli tomu besneniu sa za syntetikou a vysvetleniu pojmov a dojmov.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 56
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: BMW E93 325i
#73 5W-40 a 10W-40
Ahoj, už jsem z těch všech čísel a lomítek úplně gumovej. Přečetl jsem to 12 stránkové vlákno o olejích a stejně vím prd. :-/
Mám vozítko viz popis. Má to najeto 75tis a potřebuju vyměnit olej. Posledně to dělal známý a dal tam Mobil 1 - 10W40, protože tam tento olej byl i předtím. V T6R se divili proč tam leju tohle, když tam patří 5W40, ale prej to tak mám už nechat. Dosud jsem tedy slyšel od všech kolem sebe, že 10W40 je polosyntetický olej a 5W40 je plněsyntetický. Jak to tady čtu, tak to nW s tím asi ani nesouvisí.
Nicméně vim, že tam mám dát 10W40, ale nevim jaké další parametry si ohlídat. Moc díky za pomoc.
Mám vozítko viz popis. Má to najeto 75tis a potřebuju vyměnit olej. Posledně to dělal známý a dal tam Mobil 1 - 10W40, protože tam tento olej byl i předtím. V T6R se divili proč tam leju tohle, když tam patří 5W40, ale prej to tak mám už nechat. Dosud jsem tedy slyšel od všech kolem sebe, že 10W40 je polosyntetický olej a 5W40 je plněsyntetický. Jak to tady čtu, tak to nW s tím asi ani nesouvisí.
Nicméně vim, že tam mám dát 10W40, ale nevim jaké další parametry si ohlídat. Moc díky za pomoc.
_________________
BMW E93 325i
Volvo S40 II
BMW E93 325i
Volvo S40 II
#74 5W-40 a 10W-40
Specifikaci si nejlépe potvrdíš podle chytré knížky. Dle mého názoru tam patří olej splňující následující parametry: API SJ,ILSAC GF-2, ACEA A1/B1,API SJ, FORD WSS M2C913A/Bgogy.cz píše:Ahoj, už jsem z těch všech čísel a lomítek úplně gumovej. Přečetl jsem to 12 stránkové vlákno o olejích a stejně vím prd. :-/
Mám vozítko viz popis. Má to najeto 75tis a potřebuju vyměnit olej. Posledně to dělal známý a dal tam Mobil 1 - 10W40, protože tam tento olej byl i předtím. V T6R se divili proč tam leju tohle, když tam patří 5W40, ale prej to tak mám už nechat. Dosud jsem tedy slyšel od všech kolem sebe, že 10W40 je polosyntetický olej a 5W40 je plněsyntetický. Jak to tady čtu, tak to nW s tím asi ani nesouvisí.
Nicméně vim, že tam mám dát 10W40, ale nevim jaké další parametry si ohlídat. Moc díky za pomoc.
Asi nejdůležitější je ACEA, toho se drž. 10W40 ale asi ani 5W40 však v této specifikaci téměř s určitostí nenajdeš u žádného výrobce.
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 56
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: BMW E93 325i
#75 5W-40 a 10W-40
Podle výrobce tam patří toto: Oil Grade: WSS-M2C913-B, Viscosity: SAE 5W-30. Z těch všech čísílek jsem fakt mimoň a to jsem technický typ (IT).deanoli píše:Specifikaci si nejlépe potvrdíš podle chytré knížky. Dle mého názoru tam patří olej splňující následující parametry: API SJ,ILSAC GF-2, ACEA A1/B1,API SJ, FORD WSS M2C913A/Bgogy.cz píše:Ahoj, už jsem z těch všech čísel a lomítek úplně gumovej. Přečetl jsem to 12 stránkové vlákno o olejích a stejně vím prd. :-/
Mám vozítko viz popis. Má to najeto 75tis a potřebuju vyměnit olej. Posledně to dělal známý a dal tam Mobil 1 - 10W40, protože tam tento olej byl i předtím. V T6R se divili proč tam leju tohle, když tam patří 5W40, ale prej to tak mám už nechat. Dosud jsem tedy slyšel od všech kolem sebe, že 10W40 je polosyntetický olej a 5W40 je plněsyntetický. Jak to tady čtu, tak to nW s tím asi ani nesouvisí.
Nicméně vim, že tam mám dát 10W40, ale nevim jaké další parametry si ohlídat. Moc díky za pomoc.
Asi nejdůležitější je ACEA, toho se drž. 10W40 ale asi ani 5W40 však v této specifikaci téměř s určitostí nenajdeš u žádného výrobce.
Auto jezdilo mininálně 30k km na ten olej 10W40. V průhonicích mi řekli, že návrat k tomu, co tam patří by neměl být problém i přestože polosyntetický olej nechává v motoru nějakej bordel. Poradili mi vyměnit to pak třeba po 5k, aby se to propláchlo. Co si o tom myslíte? Budu vděčný za každou radu.
_________________
BMW E93 325i
Volvo S40 II
BMW E93 325i
Volvo S40 II
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 5 Odpovědi
- 566 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Pedrozo