XC 70 automat a W rezim (rv 2006)
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 36
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Vůz: xc 70, striBrnozeleny, D5, automat , 06
- Bydliště: Praha 4
#1 XC 70 automat a W rezim (rv 2006)
zdravicko, dle manualu se W rezim u automatu pouziva na rozjezd, pripadne v pomale rychlosti. jake je tady omezeni, at uz rychlostni nebo funkcni? muze nekdo sdelit sve zkusenosti? diky a zdravim
_________________
xc 70, stribrnozeleny, D5, automat , 06
xc 70, stribrnozeleny, D5, automat , 06
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#2 XC 70 automat a W rezim (rv 2006)
pohledej. už se to tu několikrát řešilo i bylo popisováno.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 36
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Vůz: xc 70, striBrnozeleny, D5, automat , 06
- Bydliště: Praha 4
#3 XC 70 automat a W rezim (rv 2006)
..hledam hledam a nenachazim:-)
_________________
xc 70, stribrnozeleny, D5, automat , 06
xc 70, stribrnozeleny, D5, automat , 06
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1676
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
- Vůz: Karkulka
- Kontaktovat uživatele:
#4 XC 70 automat a W rezim (rv 2006)
Srucne:
W = winter = zima, zimni rezim
prevodovka neprenasi tolik tociveho momentu na pohanena kola, aby pohanena kola neztracela adhezi pri rozjezdu
auto nereaguje tolik na "plyn", tudiz idealni na rozjezdy do namrzleho kopce, prujezdy zatacek pod plynem a pod.
staci?
W = winter = zima, zimni rezim
prevodovka neprenasi tolik tociveho momentu na pohanena kola, aby pohanena kola neztracela adhezi pri rozjezdu
auto nereaguje tolik na "plyn", tudiz idealni na rozjezdy do namrzleho kopce, prujezdy zatacek pod plynem a pod.
staci?
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
#5 XC 70 automat a W rezim (rv 2006)
Jinak s Wčkem můžeš jezdit klidně pořád.... není v tom problém. Na zimu do kopců je to dobré.
_________________
Pavel VOLVO V40 1,8i, 92kW, B4184SM, 99
Pavel VOLVO V40 1,8i, 92kW, B4184SM, 99
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 36
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Vůz: xc 70, striBrnozeleny, D5, automat , 06
- Bydliště: Praha 4
#6 XC 70 automat a W rezim (rv 2006)
diky panove, jen jsem nevedel, jestli tam neni nejaky omezni(rychlostni) apod. Dneska jsem pripevnil cesky znacky tak to muzu rovnou vyzkouset;-)
_________________
xc 70, stribrnozeleny, D5, automat , 06
xc 70, stribrnozeleny, D5, automat , 06
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1929
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Košice - Staré mesto
- Vůz: V90 D5 AWD Inscription
#7 XC 70 automat a W rezim (rv 2006)
pozor, ne tak docela, na zasnezene a zledovatělé kopce kdyz to klouze tak urcite jo, ale jinak nikoli!Pavel-K píše:Jinak s Wčkem můžeš jezdit klidně pořád.... není v tom problém
Winter mod v D-cku na 4/5 stupnovem automatu zacina radit od 3-jky vys!
Plyn je ospalej, kola neprokluzuji, a na prevodovce je pri stoupani cela ta rozjezdova zatez.. takze s W jenom pres nejaky zavej a pak opet nasadit Economy
..nebo klidne porad radit na suchem asfaltu porad od trojky vys?!.. predpokladam ze nechces aby Ti zavoněla ukuchtena prevodofka yo, a uz se to tu fakt resilo..
vid. co rika manual.
- Přílohy
-
- wINTER moDE.JPG (22.75 KiB) Zobrazeno 1295 x
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 494
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Náměšť na Hané
- Vůz: S60 2.4 LPG / V70 D4
#8 XC 70 automat a W rezim (rv 2006)
Na zasnezene / vozovce se s tim da jezdit porad. W mod funguje pouze pri D, pokud je zaple sekvencni razeni, tak W nejde zapnout. Jak je zde psano, radi od 3 smerem nahoru na 4 a 5, radi hodne brzo a celkove drzi motor v nizsich otackach, nez D. Rychlost 1 a 2 zaradi pouze pri kickdownu!
info z prirucky S40/V50, prevodovka tusim Aisin AW55-51/SN ...
info z prirucky S40/V50, prevodovka tusim Aisin AW55-51/SN ...
_________________
Volvo S60 2.4 (B5244S2), LPG, MY01
Volvo V70 D4 (D4204T5), MY15
Volvo S60 2.4 (B5244S2), LPG, MY01
Volvo V70 D4 (D4204T5), MY15
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1273
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: venkov za Prahou
- Vůz: Sob 9-3SS
- Bydliště: Praha
#9 XC 70 automat a W rezim (rv 2006)
Zdar pánové
Oživuji toto téma, abych zbytečně nezakládal nové
Mám normální V70 s 5st. automatem a čeká nás první zima. Bydlíme za Prahou, je to sice rovina, ale sněhu tady máme pořád dost a na naši ulici se s odklízením dostanou vždy až tak týden po sněžení takže ranní výjezd v 10-15 čísle sněhu je běžná věc.
Moje otázka směřuji k užití W režimu - skusím zhrnout poznatky co jsem načerpal v manuálu + tady na fóru, jestli něco chápu blbě tak mě opravte, dík:
- režim W bych používál nejspíš jen při rozjezdu ve sněhu (případně na zledovatělé silnici)
- dá se režim W vypnout normálně za jízdy, třeba když se už probojuji na odklizenou silnici? nebo musím zastavit, a až pak vypnout?
- na běžné rozjezdy třeba na udusaném sněhu, suché silnici za mrazu a pod. bych ho zbytečně nezapínal
- v manuálu píšou, že se dá zapnout jen v režimu D. no a kdybych chtěl couvat na sněhu/ledu, s R to tam nezapnu?
Oživuji toto téma, abych zbytečně nezakládal nové
Mám normální V70 s 5st. automatem a čeká nás první zima. Bydlíme za Prahou, je to sice rovina, ale sněhu tady máme pořád dost a na naši ulici se s odklízením dostanou vždy až tak týden po sněžení takže ranní výjezd v 10-15 čísle sněhu je běžná věc.
Moje otázka směřuji k užití W režimu - skusím zhrnout poznatky co jsem načerpal v manuálu + tady na fóru, jestli něco chápu blbě tak mě opravte, dík:
- režim W bych používál nejspíš jen při rozjezdu ve sněhu (případně na zledovatělé silnici)
- dá se režim W vypnout normálně za jízdy, třeba když se už probojuji na odklizenou silnici? nebo musím zastavit, a až pak vypnout?
- na běžné rozjezdy třeba na udusaném sněhu, suché silnici za mrazu a pod. bych ho zbytečně nezapínal
- v manuálu píšou, že se dá zapnout jen v režimu D. no a kdybych chtěl couvat na sněhu/ledu, s R to tam nezapnu?
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 238
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Vůz: S 60 D5244T 2,4l 05" black automat
- Bydliště: Handlová, Slovensko
#10 XC 70 automat a W rezim (rv 2006)
1, normálne ho môžeš používať stále,keď je sneh alebo lad
2,normálne za jazdy
4,pri cúvaní funguješ ako škodovka,nie?
2,normálne za jazdy
4,pri cúvaní funguješ ako škodovka,nie?
_________________
S 60 D5 Move,D5244T,AW55-50/51SN, r.v 2005 Čierny
S60 2,4i Kinetic,B5244S,AW55-50/51SN, r.v.2005 Zlatý
galéria
S 60 D5 Move,D5244T,AW55-50/51SN, r.v 2005 Čierny
S60 2,4i Kinetic,B5244S,AW55-50/51SN, r.v.2005 Zlatý
galéria
#11 XC 70 automat a W rezim (rv 2006)
Hezké přirovnání - jako škodovka )))) Zřejmě etalon zimního vozu
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1273
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: venkov za Prahou
- Vůz: Sob 9-3SS
- Bydliště: Praha
#12 XC 70 automat a W rezim (rv 2006)
Jasně, Škodovka 120 a spol, na to jsem už úplně zapoměl
Teď když jsi vzpomenu jak se v té době jezdilo - žádné zimní gumy, žádné asistenty rozjezdu/břždění/EPS, žádné posilovače řízení - a projeli jsme vždy a všude
Teď když jsi vzpomenu jak se v té době jezdilo - žádné zimní gumy, žádné asistenty rozjezdu/břždění/EPS, žádné posilovače řízení - a projeli jsme vždy a všude
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1929
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Košice - Staré mesto
- Vůz: V90 D5 AWD Inscription
#13 XC 70 automat a W rezim (rv 2006)
co si vzpominam tak jsem po dedovi zdedil na Kilku celoročky, a az tak ruzovy to s ni na kopcích vzdy nebylo, hlavne teda tesne pod vrcholem, kdyz ji dosla zotrvacnost a chtelo to nekoho posadit na kufr A kdyz zacal snih tat, a z mlhy chcat, tak to jsem susil palec rozdelovace permanentne a modlil se at chytne.. vzdy a vsudeKuko28 píše:Jasně, Škodovka 120 a spol, na to jsem už úplně zapoměl
Teď když jsi vzpomenu jak se v té době jezdilo - žádné zimní gumy, žádné asistenty rozjezdu/břždění/EPS, žádné posilovače řízení - a projeli jsme vždy a všude
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1273
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: venkov za Prahou
- Vůz: Sob 9-3SS
- Bydliště: Praha
#14 XC 70 automat a W rezim (rv 2006)
to St.Andy
ale nakonec si nastartoval a projel že? A to se počítá
Jasně, teď už jsou to spíš nostalgické vzpomínky, přece jen "užovka" 120L, po bouračce upgradovaná na mix rozšířené 120L s kulatými světly vepředu a horizontálně protáhlými z po F/L verze vzadu, byla první vůz na kterém jsem se učil řídit. Že se tam furt sr**y dokola ty samé věci, v létě jsme každou chvíli dolévali vodu do chladiče, zařadit rychlost napoprvé bylo na medaily a pod. je, z dnešního pohledu, už jen úsměvná vzpomínka.
ale nakonec si nastartoval a projel že? A to se počítá
Jasně, teď už jsou to spíš nostalgické vzpomínky, přece jen "užovka" 120L, po bouračce upgradovaná na mix rozšířené 120L s kulatými světly vepředu a horizontálně protáhlými z po F/L verze vzadu, byla první vůz na kterém jsem se učil řídit. Že se tam furt sr**y dokola ty samé věci, v létě jsme každou chvíli dolévali vodu do chladiče, zařadit rychlost napoprvé bylo na medaily a pod. je, z dnešního pohledu, už jen úsměvná vzpomínka.
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#15 XC 70 automat a W rezim (rv 2006)
OT: mě fascinuje jak všichni vzpomínáte, jaký to bylo hrozný, ale nikoho nenapadne, že kdybyste do šáde rvali tytéž prachy do servízu jako do aut teď (samozřejmě poměrově k tehdejším prům. příjmu), tak by to taky bylo o něčem jinym...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1273
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: venkov za Prahou
- Vůz: Sob 9-3SS
- Bydliště: Praha
#16 XC 70 automat a W rezim (rv 2006)
tam peníze nepomáhali - špatné konstrukční řešení, prostě dookola ty samé problémy. Já si to už nepamatuji, ale vím že známy, nějaký opravář se prostě pravidelně jednou za rok/dva roky u nás objevil, něco vymontoval, opravil, namontoval zpět a čau za rok znova
nebo to chlazení - já nevím, jestli to bylo termostatem nebo něčím jiným, ale 4 z 5 lidí co se s nima bavíme o starých 120tkách tak taky v létě stávali na krajnici a dolívali vodu
nebo to chlazení - já nevím, jestli to bylo termostatem nebo něčím jiným, ale 4 z 5 lidí co se s nima bavíme o starých 120tkách tak taky v létě stávali na krajnici a dolívali vodu
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 13070
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#17 XC 70 automat a W rezim (rv 2006)
Já teda nevím co jste s těma šádema dělali, ale já měl akorát jednou v zimě problém se zamrzlým chladičem a jinak nic, Měnil jsem spotřebák (brzdy, olej, svíčky, řemeny) a jinak nic. Nastartoval jsem to vždycky, někdy teda až napodruhý, ale odjel jsem vždycky. Od baráku se dostat taky nebyl problém. A to jsem měl Š100, Š105 užovka, 2x Š110R a dvě tátovi Š120 LS. Když to stálo déle jak týden tak jsem preventivně před startem nacucnul páčkou benzín, ale nějaké vysušování víčka rozdělovače apod. to neznám. Třeba jsem měl jenom štěstí.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 40
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: xc90 D5 151kw
- Bydliště: Praha
#18 XC 70 automat a W rezim (rv 2006)
Použiju tohle téma a zeptám se, dá nebo může se u automatu bez sekvenčního řazení bez zastavení řadit např, z 4 na D, 3 na D atd. ? Děkuji Za odpověď. Jarda
_________________
Volvo V 70II AWD 147kw
bylo: Volvo 850 2,4 20V 1993 Volvo 360 1,4 Volvo 340 1,4 Volvo 440 1,8
Volvo V 70II AWD 147kw
bylo: Volvo 850 2,4 20V 1993 Volvo 360 1,4 Volvo 340 1,4 Volvo 440 1,8
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 753
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Vůz: S60 B5244S Geartronic
#19 XC 70 automat a W rezim (rv 2006)
ano D>4>3>2>L a obracene muzes za jizdy.Jarda333 píše:Použiju tohle téma a zeptám se, dá nebo může se u automatu bez sekvenčního řazení bez zastavení řadit např, z 4 na D, 3 na D atd. ? Děkuji Za odpověď. Jarda
_________________
S60, MY2005, 2.4i 125kW B5244S, Geartronic
S60, MY2005, 2.4i 125kW B5244S, Geartronic
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3741
- Registrován: 19 roků 8 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
#20 XC 70 automat a W rezim (rv 2006)
muze, ale nemachni tam z D hned L - to by se otackam a skrini nelibilo
btw mas to i v navodu, treba sjezd dlouhych tahlych kopcu - abys nemusel stat porad na brzde, das tam za 4, nebo za 3 a brzdis motorem
btw mas to i v navodu, treba sjezd dlouhych tahlych kopcu - abys nemusel stat porad na brzde, das tam za 4, nebo za 3 a brzdis motorem
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 40
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: xc90 D5 151kw
- Bydliště: Praha
#21 XC 70 automat a W rezim (rv 2006)
děkuji oběma za radu, šlo mi právě o jízdu v kopcích, přejezdy horských sedel... zda je možné za jízdy když už není třeba brzdit motorem dát D tředa s té trojky. Teď už půjde jen o to, nešlápnout si přitom levou nohou na brzdu )wickey píše:muze, ale nemachni tam z D hned L - to by se otackam a skrini nelibilo
btw mas to i v navodu, treba sjezd dlouhych tahlych kopcu - abys nemusel stat porad na brzde, das tam za 4, nebo za 3 a brzdis motorem
_________________
Volvo V 70II AWD 147kw
bylo: Volvo 850 2,4 20V 1993 Volvo 360 1,4 Volvo 340 1,4 Volvo 440 1,8
Volvo V 70II AWD 147kw
bylo: Volvo 850 2,4 20V 1993 Volvo 360 1,4 Volvo 340 1,4 Volvo 440 1,8
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 10 Odpovědi
- 709 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Johnny55
-
- 0 Odpovědi
- 302 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od David avdily.cz
-
- 5 Odpovědi
- 435 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od 3m3
-
- 22 Odpovědi
- 6694 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Ekky
-
- 12 Odpovědi
- 1649 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Lashiman