S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Davidos

#1 S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od Davidos »

Čaute, prosím vás potřeboval bych poradit ohledně špatného řazení zpátečky na modelu S70. Stručný popis: Nastartuji auto, chci vyjet zpátečkou z parkoviště a prostě tam vůbec nejde "hodit". Pokud to nejde ani podruhé, tak to valim přes trojku, tedy dám tam trojku a poté jde zpátečka krásně. Občas mi to dělá i v létě, resp. za tepla. Na to konto jsem vyměnil olej v převodovce(originál VOLVO), ale je to stále stejné. Jinak autíčko jsem koupil od autorizovaného dealera, který ho používal pro své potřeby. Je tok 1999,má najeto 210.000 km a poslední 2 roky bylo servisováno v pravidelných servisních intervalech(+/-3000km)což by na to, ale nemělo míti vliv. Jde jen o tento problém, jinak tam nic nebouchá a vše je ok. Předem děkuji za rady. David

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1623
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

#2 S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od lucki »

To iste mam aj ja. vymena oleja tiez nepomohla. proste ako keby tam nieco zatuhlo. mam problem aj s jednotokou. musim to "rozmiesat" 3 a 4 stupnom.
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#3 S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od jarek.krizan »

Je víc věcí co můžou mít vliv, ale nejčastěji se unáší lamela spojky.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#4 S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od wickey »

synchrony?
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 87
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: XC90 V8 LPG, XC70 3,2

#5 S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od Marcus »

Davidos píše:Nastartuji auto, chci vyjet zpátečkou z parkoviště a prostě tam vůbec nejde "hodit". Pokud to nejde ani podruhé, tak to valim přes trojku, tedy dám tam trojku a poté jde zpátečka krásně.
Mám stejný problém, tak v 10% případů řazení zpátečky. Většinou pomůže zařadit jinou rychlost. Teď jsem přišel na to, že když při zařazení zpátečky lehce popustím spojku, tak tam zpátečka sama krásně zapadne.
_________________
Volvo XC90 V8 LPG, 2006, aut., Volvo XC70 3,2, 2008, aut.
Bylo: Volvo 850 TDI estate, 1996, man., Volvo V70 II TDI, 2000, man., Volvo V70XC 2,4T LPG, 2001, man.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1623
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

#6 S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od lucki »

jarek.krizan píše:Je víc věcí co můžou mít vliv, ale nejčastěji se unáší lamela spojky.
spojka mi zabera velmi razante (az moc), takze by to mohlo byt ono.
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

Davidos

#7 S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od Davidos »

Předem děkuji všem za odpovědi. David

Offline
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 52
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Vůz: S60 2.4D 96kW man. 2004 (m.y.2005)
Bydliště: Karlovy VARY° | Praha

#8 S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od Dr.Marty »

Když "se unáší" lamela spojky, jak se to dá řešit? Existuje jiná možnost než výměna spojky?

Mám totiž podobný problém u své S60, kde v poslední době jde čím dál hůř řadit, řazení nahoru jde jakoby přes zuby nebo tak nějak, nevím, jak to přesne popsat, jakoby synchrony nestíhaly či co (jsem laik, tak snad nepíšu úplně mimo); podřazování jde v pohodě.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 330
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Pohjola

#9 S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od Ykka »

Stačí namazat hřídel, ale stejně kvůli tomu musí převodovka ven.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 52
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Vůz: S60 2.4D 96kW man. 2004 (m.y.2005)
Bydliště: Karlovy VARY° | Praha

#10 S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od Dr.Marty »

Mechanik bude vědět, ale já nemám tušení - jakou hřídel? :pardon: A souvisí to nějak se stavem spojky jako takové? Jde mi o to, jestli se mám rovnou připravit na její výměnu.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 330
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Pohjola

#11 S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od Ykka »

Hřídel převodovky, na které je v drážkách posuvně uložena lamela. Když se nemůže lehce posunovat na drážkách, zůstává po vystavení spojky přitisknutá a unáší se. Se stavem spojky to nemusí souviset, ale určitě je dobré zvážit jestli se nevyplatí vyměnit zároveň.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 52
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Vůz: S60 2.4D 96kW man. 2004 (m.y.2005)
Bydliště: Karlovy VARY° | Praha

#12 S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od Dr.Marty »

Díky za odpovědi. A mimochodem, jaké může mít následky, když se to nebude řešit? Může to zničit převodovku? Předpokládám, že třeba synchrony díky tomu můžou dostávat na frak.. nebo?

Maťa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 108
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Bydliště: Velká Bystřice
Vůz: 850 tdi D5252T 1996 103kw bílá automat

#13 S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od Maťa »

Převodovku zničit mužeš,dostava zahul uplně všechno,synchrony,ozubena kola a hlavně mužeš zlomit vydličky řazeni ktere jsou u nekterych typu převodovek z nejake slitiny mosazy a ta muze prasknout.Namazani hridele pomuze,ale pokud neviš jak je tam ta spojka dlouho,videl bych to na sjetou lamelu.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 52
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Vůz: S60 2.4D 96kW man. 2004 (m.y.2005)
Bydliště: Karlovy VARY° | Praha

#14 S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od Dr.Marty »

Spojka je tam přesně 181 000 km..

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#15 S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od jarek.krizan »

Spojka vydrží jak komu. někdo odrovná spojku po 100 000 km, někomu vydrží 250 000 km. Záleží jak a kde se s autem jezdí ( město - mimo město - dálnice ). Jasně že po městě tolik nevydrží.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 52
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Vůz: S60 2.4D 96kW man. 2004 (m.y.2005)
Bydliště: Karlovy VARY° | Praha

#16 S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od Dr.Marty »

Asi to tak bude, že je načatá.. Ještě mi prosím poraďte, když se bude pořizovat nová, je lepší spojková sada LUK nebo SACHS, nebo je to nastejno? Anebo doporučujete zásadně originál?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 110
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: Již nemám volvo

#17 S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od danny_z »

Občas mívám nebo jsem míval podobný problém u své S40II, v autorizáku mi řekli, že to je běžný neduh mé převodovky. Nakonec jsem zjistil, že to je hodně o přesném řazení a citu na spojce, teplota venku u mě nehraje skoro žádnou roli. Ale je fakt, že zpátečka mi tam jde občas celkem blbě...
_________________
S40II Momentum, MY2009, B4164S3 (1.6 benzín, manuál), stříbrno-šedá metalíza

Offline
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 52
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Vůz: S60 2.4D 96kW man. 2004 (m.y.2005)
Bydliště: Karlovy VARY° | Praha

#18 S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od Dr.Marty »

"je to o citu na spojce" - to znamená, že bych odteď neměl při každém řazení vyšlápnout spojku úplně, ale jen napůl, resp. hledat polohu spojkového pedálu, kde rychlost zapadne úplně hladce? :shock:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 110
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: Již nemám volvo

#19 S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od danny_z »

Omlouvám se, to jsem napsal dost blbě, samozřejmě, že spojku vždy vyšlápnu až na podlahu, myslel jsem o citu v ruce při zařazování rychlosti, na druhou stranu mi přidje, že skutečně rychlost dobře zapadne, když vyšlápnu spojku k podlaze a pak při zařazování rychlosti souběžně už lehce zvedám nohu...
_________________
S40II Momentum, MY2009, B4164S3 (1.6 benzín, manuál), stříbrno-šedá metalíza

Offline
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 52
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Vůz: S60 2.4D 96kW man. 2004 (m.y.2005)
Bydliště: Karlovy VARY° | Praha

#20 S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od Dr.Marty »

Otázka je, jestli je to tak v pořádku... Každopádně u mě se ten stav spíše zhoršuje, takže předpokládám, že to nebude jen "vlastnost".
Ale prosím někoho z oboru o odpověď na předchozí otázku týkající s značky výrobce spojkové sady, tj. jestli raději LUK nebo SACHS nebo cokoli z těch dvou, anebo jestli jedině VOLVO... Díky moc.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 4899
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#21 S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od Romulusw »

Dr.Marty píše:Když "se unáší" lamela spojky, jak se to dá řešit? Existuje jiná možnost než výměna spojky?

Mám totiž podobný problém u své S60, kde v poslední době jde čím dál hůř řadit, řazení nahoru jde jakoby přes zuby nebo tak nějak, nevím, jak to přesne popsat, jakoby synchrony nestíhaly či co (jsem laik, tak snad nepíšu úplně mimo); podřazování jde v pohodě.
Na zpátečce žádný synchron není, na co taky, ale jestli to dělá i na nějakých kvaltech dopředu, tak tam zřejmě "něco"lepí a těm synchronům to opravdu dobře nedělá. Ta drážková hřídel se mi nezdá, co by to tam muselo být za bordel? Co takhle křivej přítlačák?

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#22 S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od jarek.krizan »

Dr.Marty píše:Otázka je, jestli je to tak v pořádku... Každopádně u mě se ten stav spíše zhoršuje, takže předpokládám, že to nebude jen "vlastnost".
Ale prosím někoho z oboru o odpověď na předchozí otázku týkající s značky výrobce spojkové sady, tj. jestli raději LUK nebo SACHS nebo cokoli z těch dvou, anebo jestli jedině VOLVO... Díky moc.
Myslím že u spojek je to celkem jedno. Pokud kupuješ sadu od Luku, může tam být i něco od Sachsu a obráceně.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

danki
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 332
Registrován: 13 roků 2 měsíce
Bydliště: Malacky
Vůz: 945 B200FT

#23 S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od danki »

Romulusw píše:
Dr.Marty píše:Když "se unáší" lamela spojky, jak se to dá řešit? Existuje jiná možnost než výměna spojky?

Mám totiž podobný problém u své S60, kde v poslední době jde čím dál hůř řadit, řazení nahoru jde jakoby přes zuby nebo tak nějak, nevím, jak to přesne popsat, jakoby synchrony nestíhaly či co (jsem laik, tak snad nepíšu úplně mimo); podřazování jde v pohodě.
Na zpátečce žádný synchron není, na co taky, ale jestli to dělá i na nějakých kvaltech dopředu, tak tam zřejmě "něco"lepí a těm synchronům to opravdu dobře nedělá. Ta drážková hřídel se mi nezdá, co by to tam muselo být za bordel? Co takhle křivej přítlačák?
Na spatecke neni synchron? U mna je aj na v70 aj na 945 a aj na 850ke co sem mnel. A tu bude tez na 99%
_________________
2x V70 TDI, V70 T5

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 4899
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#24 S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od Romulusw »

danki píše:
Na spatecke neni synchron? U mna je aj na v70 aj na 945 a aj na 850ke co sem mnel. A tu bude tez na 99%
Já ty almary neznám, ale na co synchron, když zpátečka se řadí za klidu a všechno v té skříni stojí (teda pokud zrovna nelepí ta spojka :-) )

GDPR_user

#25 S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od GDPR_user »

danki píše: Na spatecke neni synchron? U mna je aj na v70 aj na 945 a aj na 850ke co sem mnel. A tu bude tez na 99%
Určitě jsi na zpátečce synchron neměl!!!Zpátečka je vždy řazena předlohovým kolem,které mění směr otáčení výstupní hřídele.Špatné řazení je většinou zapříčiněno starým olejem,který zvyšující viskozitou unáší hřídele,takže zařazení předlohového kola probíhá do točící se hřídele,proto ono škrknuté do zubů.Pochopitelně to může dělat i špatně vypínající spojka,ale ta by se projevovala i u ostatních rychlostí,a auto by i se sešláplou spojkou mělo snahu se dávat do pohybu.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“