Tom0 - od P3 S80, V70 přes Superb 3 až k SPA V90 D3
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 604
- Registrován: 12 roků 6 měsíců
- Bydliště: Písek
- Vůz: XC60 2.4D 09, V50 2.4i, V70xc 2.4T
#676 Tom0 - od P3 S80, V70 přes Superb 3 až k SPA V90 D3
Já jsem vždy nechal měnit ve Volvu a tak nějak jsem to teď chtěl udělat pořádně, takže olej a těsnění už mám doma a chtěl jsem postupovat opakovaně - viz. https://youtu.be/EAb9p8Wph-M?t=912
V tom videu je právě zajímavé na konci to srovnání, kde je vidět, že to k něčemu je. Ale jestli tedy není lepší "naředit" přes léto několikrát ve zkráceném intervalu třeba po 1-2 tis. km, aby se to více promíchalo...
V tom videu je právě zajímavé na konci to srovnání, kde je vidět, že to k něčemu je. Ale jestli tedy není lepší "naředit" přes léto několikrát ve zkráceném intervalu třeba po 1-2 tis. km, aby se to více promíchalo...
_________________
VIDA k dispozici
XC60 - 2.4 (~160kW, 460Nm, AWD, AT) 2009- Blackhawk
V70 XC - 2.4 (142kW, 270Nm, AWD, MT) 2000 - Viking
V50 - 2.4 (103kW, FWD, MT) 2005 - Modřenka
VIDA k dispozici
XC60 - 2.4 (~160kW, 460Nm, AWD, AT) 2009- Blackhawk
V70 XC - 2.4 (142kW, 270Nm, AWD, MT) 2000 - Viking
V50 - 2.4 (103kW, FWD, MT) 2005 - Modřenka
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1224
- Registrován: 10 roků
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: S80 D5 '07
#677 Tom0 - od P3 S80, V70 přes Superb 3 až k SPA V90 D3
Sám nevidím důvod proč ředit vyjetý olej s novým, snad leda, že by mě pochybělo a musel bych s autem odjet. Nebo nemám peníze na pořádnou očistu. Ten starý olej je vždycky jenom horší nový, tak proč to tam nechávat a ničit převodovku.
Pokud z toho vytekly sračky, tak bych proplachů udělal víc za sebou po ujetí nějakého počtu stovek km a osobně bych tam před 2. výměnou ještě nalil BG. Vždy se orientuju podle stavu oleje, který z toho vypustím (ať už motor, převodovka nebo servo...)
Pokud z toho vytekly sračky, tak bych proplachů udělal víc za sebou po ujetí nějakého počtu stovek km a osobně bych tam před 2. výměnou ještě nalil BG. Vždy se orientuju podle stavu oleje, který z toho vypustím (ať už motor, převodovka nebo servo...)
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 296
- Příspěvky: 1046
- Registrován: 11 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 2017
#678 Tom0 - od P3 S80, V70 přes Superb 3 až k SPA V90 D3
Ono je to věcí názorů a přesvědčeních, kde jedna skupina zastává jeden názor a druhá opačný.
Já půjdu touto cestou, podle mě je to neinvazivní a méně šoková procedura pro převodovku.
Navíc ten olej na tom zas tak špatně nebyl, takže věřím že 2.-3. výměna a poteče z toho už malinovka.
Já půjdu touto cestou, podle mě je to neinvazivní a méně šoková procedura pro převodovku.
Navíc ten olej na tom zas tak špatně nebyl, takže věřím že 2.-3. výměna a poteče z toho už malinovka.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 53
- Příspěvky: 5147
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#679 Tom0 - od P3 S80, V70 přes Superb 3 až k SPA V90 D3
Spíše by mě zajímalo, kdo z vás si ten proplach reálně sám na VEA motoru dělal doma na dvorku. Páč pokud někdo napíše, že jo, tak je už jasné, že nic nedělal, protože proplach jako takový nejde provést. No a proč, to by jste měli vědět.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 296
- Příspěvky: 1046
- Registrován: 11 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 2017
#680 Tom0 - od P3 S80, V70 přes Superb 3 až k SPA V90 D3
135.000 km
Stejně jako V70 i V90 úspěšně projela Passo Stelvio, termín průjezdu byl téměř stejný, přesto sněhu bylo o poznání méně než v roce 2019.
Trasa a tempo v podstatě stejné jako tehdy s V70 (zpátky možná i rychleji), dosažená spotřeba s V90 je o nějakou tu decku na sto kilometrů nižší. Holt jen 4 válce.
Cesta tam + pojížďky: V70 5,75 ; V90 5,55
Cesta zpět: V70 6,00 ; V90 5,75
Jinak co se týká spotřeby, tak můžu napsat a potvrdit to co už na fóru je, že tyto VEA motory konečně ukazují 100% spotřebu na palubním PC, odchylka je naprosto minimální od reality.
Jen nádrž teda mohli nechat jako ve V70 - 70 litrů, rozdíl 15 litrů už je fakt znát.
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=826724#p826724
Jelikož uplynulo dalších 5tkm, tak opět výměna části oleje v převodovce, koupil jsem 20l motoráku a převoďáku, tak to mi na chvilku vydrží.
A také se mi konečně podařilo sundat tažné, asi od montáže to nikdy nikdo nedemontoval.
Stejně jako V70 i V90 úspěšně projela Passo Stelvio, termín průjezdu byl téměř stejný, přesto sněhu bylo o poznání méně než v roce 2019.
Trasa a tempo v podstatě stejné jako tehdy s V70 (zpátky možná i rychleji), dosažená spotřeba s V90 je o nějakou tu decku na sto kilometrů nižší. Holt jen 4 válce.
Cesta tam + pojížďky: V70 5,75 ; V90 5,55
Cesta zpět: V70 6,00 ; V90 5,75
Jinak co se týká spotřeby, tak můžu napsat a potvrdit to co už na fóru je, že tyto VEA motory konečně ukazují 100% spotřebu na palubním PC, odchylka je naprosto minimální od reality.
Jen nádrž teda mohli nechat jako ve V70 - 70 litrů, rozdíl 15 litrů už je fakt znát.
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=826724#p826724
Jelikož uplynulo dalších 5tkm, tak opět výměna části oleje v převodovce, koupil jsem 20l motoráku a převoďáku, tak to mi na chvilku vydrží.
A také se mi konečně podařilo sundat tažné, asi od montáže to nikdy nikdo nedemontoval.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 296
- Příspěvky: 1046
- Registrován: 11 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 2017
#681 Tom0 - od P3 S80, V70 přes Superb 3 až k SPA V90 D3
143.000 km
8 měsíců a 15.000km s V90kou
V září bez zaváhání projelo pár alpských přejezdů Obertauern, Malta, Grossglockner, Vršič, Mangart a spousta dalších menších až na ostrov Pag.
Celkem najeto na této trase 2.600 km a se spotřebou 5,3 l/100km.
V říjnu proběhla výměna oleje v motoru a 4 litrů v převodovce.
Listopad před zimou výměna palivového filtru, přístup bez zvedáku nebo jámy je fakt dobře vymyšleno. Ideálně auto zvrhnout na bok a po výměně vrátit zpět na kola.
V polovině listopadu mě opustila malá baterie Start-Stop, tak výměna za menší náhradu se kterou auto také funguje bez problému. (díky J.Svobodovi za radu kterou koupit).
Dále jsem auto dovybavil (jelikož neuznávám lepící sady), tak jsem z polska v létě sehnal rezervu a teď koncem listopadu se mi povedlo také v polsku hever s výplní do rezervy a kotvící šroub.
Ona i ta lepící sada jsem koukal má expiraci cca 3 roky... co to udělá potom nevím, vozím ji sebou, ale doufám že ji zkoušet nebudu muset nikdy. To už raději ty rychloopravné knoty které mám také.
Co se týká závad, tak se už taky něco vyskytlo.
-Jednoho děštivého dne jsem se nebyl schopen dostat do auta, musel jsem do něj vlézt čepelkou a ani potom nešlo nastartovat, až po položení klíčku na nouzové místo startu jsem odjel.
Čím to bylo... nevím, když jsem přijel domů abych zkusil druhý klíč, tak už vše fungovalo a již nikdy se to neobjevilo.
-A druhá závada, jednou při jízdě si sporadicky poblikávala dálková světla. Zjistil jsem to až když mi na kruhovém objezdu zkřížilo cestu auto z vedlejší. Chudák si myslel že na něj blikám a pouštím ho.
Bylo úplně jedno v jaké pozici je světelný vypínač, opět po zamčení auta a následné další jízdě již bez problému a také se už nikdy neobjevilo.
Ale jak tady čtu jiné vady těchto aut, tak myslím že celkem pohoda...
Zatím olej nebaští a korytnačka nesvítí Co víc chtít.
8 měsíců a 15.000km s V90kou
V září bez zaváhání projelo pár alpských přejezdů Obertauern, Malta, Grossglockner, Vršič, Mangart a spousta dalších menších až na ostrov Pag.
Celkem najeto na této trase 2.600 km a se spotřebou 5,3 l/100km.
V říjnu proběhla výměna oleje v motoru a 4 litrů v převodovce.
Listopad před zimou výměna palivového filtru, přístup bez zvedáku nebo jámy je fakt dobře vymyšleno. Ideálně auto zvrhnout na bok a po výměně vrátit zpět na kola.
V polovině listopadu mě opustila malá baterie Start-Stop, tak výměna za menší náhradu se kterou auto také funguje bez problému. (díky J.Svobodovi za radu kterou koupit).
Dále jsem auto dovybavil (jelikož neuznávám lepící sady), tak jsem z polska v létě sehnal rezervu a teď koncem listopadu se mi povedlo také v polsku hever s výplní do rezervy a kotvící šroub.
Ona i ta lepící sada jsem koukal má expiraci cca 3 roky... co to udělá potom nevím, vozím ji sebou, ale doufám že ji zkoušet nebudu muset nikdy. To už raději ty rychloopravné knoty které mám také.
Co se týká závad, tak se už taky něco vyskytlo.
-Jednoho děštivého dne jsem se nebyl schopen dostat do auta, musel jsem do něj vlézt čepelkou a ani potom nešlo nastartovat, až po položení klíčku na nouzové místo startu jsem odjel.
Čím to bylo... nevím, když jsem přijel domů abych zkusil druhý klíč, tak už vše fungovalo a již nikdy se to neobjevilo.
-A druhá závada, jednou při jízdě si sporadicky poblikávala dálková světla. Zjistil jsem to až když mi na kruhovém objezdu zkřížilo cestu auto z vedlejší. Chudák si myslel že na něj blikám a pouštím ho.
Bylo úplně jedno v jaké pozici je světelný vypínač, opět po zamčení auta a následné další jízdě již bez problému a také se už nikdy neobjevilo.
Ale jak tady čtu jiné vady těchto aut, tak myslím že celkem pohoda...
Zatím olej nebaští a korytnačka nesvítí Co víc chtít.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 763
- Registrován: 9 roků 5 měsíců
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo S90 T8 Inscription
#682 Tom0 - od P3 S80, V70 přes Superb 3 až k SPA V90 D3
Jak se s tou D3 jezdí ? Byl jsem na Hochalpenstrasse resp. Grossglockneru s S90 D4 a přišlo mi, že do těch kopců už to nebylo nic extra. Jeli jsme ve dvou lidech s plným kufrem.
I na předjíždění mi ta D4 AWD přišla už tak na hraně nějakých dynamických vlastností.
Teď když jsem si zvykl na T8 tak je mi jasný, že by se mi vše zdálo slabší ale i předtím vím, že ta D4 už byla spíš na klidnější jízdu. Proto mě zajímají tvé pocity po 3/4 roce s D3
I na předjíždění mi ta D4 AWD přišla už tak na hraně nějakých dynamických vlastností.
Teď když jsem si zvykl na T8 tak je mi jasný, že by se mi vše zdálo slabší ale i předtím vím, že ta D4 už byla spíš na klidnější jízdu. Proto mě zajímají tvé pocity po 3/4 roce s D3
_________________
S90 T8 Inscription B4204T35, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
V40 B4154T4, 112kw(VEA), TF-71SC, R-Design
Bylo: C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.
S90 T8 Inscription B4204T35, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
V40 B4154T4, 112kw(VEA), TF-71SC, R-Design
Bylo: C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 296
- Příspěvky: 1046
- Registrován: 11 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 2017
#683 Tom0 - od P3 S80, V70 přes Superb 3 až k SPA V90 D3
Ano pravda, je to motor na klidnou jízdu a předjíždění si člověk musí vždy dobře rozmyslet.
Přeci jen je to základní motor.
Alpské stoupáky jsou kruté, ale nikdy se mi tam nezdálo že bych byl brzdou provozu.
A hlavně já mám o 22kW víc než jsem měl v 1,6TDi a i s tím jsem projel Grossglockner
Je jasný že T8 je úplně někde jinde
Přeci jen je to základní motor.
Alpské stoupáky jsou kruté, ale nikdy se mi tam nezdálo že bych byl brzdou provozu.
A hlavně já mám o 22kW víc než jsem měl v 1,6TDi a i s tím jsem projel Grossglockner
Je jasný že T8 je úplně někde jinde
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 4853
- Registrován: 5 roků 2 měsíce
- Bydliště: Kamenice
- Vůz: XC 70 2.4D 2010
- Bydliště: Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
#684 Tom0 - od P3 S80, V70 přes Superb 3 až k SPA V90 D3
Mě by zajímala ta "deka" pod rezervou... To asi neni nějakej doplněk co by se dal dokoupit?
_________________
XC70 2010 151kw/420NM
XC70 2010 151kw/420NM
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 296
- Příspěvky: 1046
- Registrován: 11 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 2017
#685 Tom0 - od P3 S80, V70 přes Superb 3 až k SPA V90 D3
Jako náhradní díl by mohlo jít koupit.
Je to výbava aut co nemají rezervu, tak se to bere jako další úložný prostor a proto je polstrovaný.
když máš z výroby rezervu, tak to vypadá takto:
Je to výbava aut co nemají rezervu, tak se to bere jako další úložný prostor a proto je polstrovaný.
když máš z výroby rezervu, tak to vypadá takto:
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 157
- Registrován: 13 roků 1 měsíc
- Bydliště: Morava na severu
- Vůz: V60 MY19 D3 110kW
#686 Tom0 - od P3 S80, V70 přes Superb 3 až k SPA V90 D3
Po koupi V60 MY19 jsem si nechal udělat výměnu oleje v převodovce s proplachem v servisu u Jakuba Hrbáče v Opavě.Jakub Svoboda píše: ↑19 kvě 2023 20:38 Spíše by mě zajímalo, kdo z vás si ten proplach reálně sám na VEA motoru dělal doma na dvorku. Páč pokud někdo napíše, že jo, tak je už jasné, že nic nedělal, protože proplach jako takový nejde provést. No a proč, to by jste měli vědět.
Můžeš méně zasvěceným prozradit proč to nejde
provést doma na dvorku? Protože jsem si říkal, že bych si na další vyměnu troufl sám. Díky za osvětu.
_________________
V60 II, MY 2019, D3, 110kW, motor D4204T16, Inscription
Galerie: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=80299
Minulá Volva: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=29327
V60 II, MY 2019, D3, 110kW, motor D4204T16, Inscription
Galerie: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=80299
Minulá Volva: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=29327
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 53
- Příspěvky: 5147
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#687 Tom0 - od P3 S80, V70 přes Superb 3 až k SPA V90 D3
Protože AT ve spojení s motorem VEA neumožňuje napojení vratky oleje do AT jako u P3. Tedy pokud nemáš vyrobený adapter který se namontuje místo výměníku. Takže zbývá pouze a jen 4L vypustit a dolít.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 296
- Příspěvky: 1046
- Registrován: 11 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 2017
#688 Tom0 - od P3 S80, V70 přes Superb 3 až k SPA V90 D3
147.000 km
již několikrát jsem viděl hlášku že auto za mě oprávněně brzdilo, ovšem dnes jsem to upgradoval na vyšší level.
Ani pořádně nevím co tam bylo nebo co se autu nelíbilo, budu muset asi namontovat kameru, abych se mohl občas vrátit v čase.
A dnes přezuto opět na letní a k tomu výměna brzdové kapaliny.
Použil jsem podtlakový přípravek na kompresor, který jsem koupil v číně za pár dolarů.
Určitě to nedosahuje kvalit přetlakového, ale byl jsem překvapen že to fakt funguje a výměna kapaliny byla pohodová.
Na předku po 2dcl a na zadku 3dcl... celkem padla litrovka.
https://youtu.be/rDJMnGDdjoY
již několikrát jsem viděl hlášku že auto za mě oprávněně brzdilo, ovšem dnes jsem to upgradoval na vyšší level.
Ani pořádně nevím co tam bylo nebo co se autu nelíbilo, budu muset asi namontovat kameru, abych se mohl občas vrátit v čase.
A dnes přezuto opět na letní a k tomu výměna brzdové kapaliny.
Použil jsem podtlakový přípravek na kompresor, který jsem koupil v číně za pár dolarů.
Určitě to nedosahuje kvalit přetlakového, ale byl jsem překvapen že to fakt funguje a výměna kapaliny byla pohodová.
Na předku po 2dcl a na zadku 3dcl... celkem padla litrovka.
https://youtu.be/rDJMnGDdjoY
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 296
- Příspěvky: 1046
- Registrován: 11 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 2017
#689 Tom0 - od P3 S80, V70 přes Superb 3 až k SPA V90 D3
149.100 km
Nastal čas na zásadní servis. Výměna rozvodu motoru a příslušenství.
Na tomto servisu jsem byl předběžně už domluven s J.Svobodou od podzimu.
V podstatě je to celé uděláno z originálních dílů.
Objednal jsem v polském autorizáku sadu na rozvody (2xkladka, 1xnapínací, řemen, šrouby), sadu příslušenství (řemen, napínák).
Pak tady v kelly diamantovou podložku řemenice, originál chladící kapalinu a destilku.
Jakub měl druhovýrobní pumpu (která je téměř originální), jen má vybroušené logo Volvo.
Nějaké drobné komplikace nastaly, ale vše se vyřešilo a motor vrčí.
Asi nejhorší bylo na závěr do toho sednout a nastartovat.
Cenově to vyšlo na nějakých 12.500Kč komplet vše a zase kdyžtak za 150.000km další rozvody, ale to už asi další majitel.
A tak nějaká ta fotka. Aretace čerpadla: Řemen dole: Pumpy - vybroušený nápis Volvo (při detailním zkoumání byly vidět ještě VO) Očištěna plocha pro pumpu: Vykuchané věci: Pumpa, napínák, jedna kladka na místě: Řemen a poslední kladka: Zadeklováno, řemenice a napínák příslušenství: Řemen: Motor zpět do uložení a první start:
Nastal čas na zásadní servis. Výměna rozvodu motoru a příslušenství.
Na tomto servisu jsem byl předběžně už domluven s J.Svobodou od podzimu.
V podstatě je to celé uděláno z originálních dílů.
Objednal jsem v polském autorizáku sadu na rozvody (2xkladka, 1xnapínací, řemen, šrouby), sadu příslušenství (řemen, napínák).
Pak tady v kelly diamantovou podložku řemenice, originál chladící kapalinu a destilku.
Jakub měl druhovýrobní pumpu (která je téměř originální), jen má vybroušené logo Volvo.
Nějaké drobné komplikace nastaly, ale vše se vyřešilo a motor vrčí.
Asi nejhorší bylo na závěr do toho sednout a nastartovat.
Cenově to vyšlo na nějakých 12.500Kč komplet vše a zase kdyžtak za 150.000km další rozvody, ale to už asi další majitel.
A tak nějaká ta fotka. Aretace čerpadla: Řemen dole: Pumpy - vybroušený nápis Volvo (při detailním zkoumání byly vidět ještě VO) Očištěna plocha pro pumpu: Vykuchané věci: Pumpa, napínák, jedna kladka na místě: Řemen a poslední kladka: Zadeklováno, řemenice a napínák příslušenství: Řemen: Motor zpět do uložení a první start:
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 434
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
#690 Tom0 - od P3 S80, V70 přes Superb 3 až k SPA V90 D3
12 500 stál len OEM materiál? mňa materiál na VEA 133 kw (mali by to byť rovnaké diely) vyšli v druhovýrobe na 320€-8 000 kč - vodná pumpa Ina, remene Continental, kladky Continental a Litens. Pôvodné origo si mal Litens predpodkladám. O výmene podložky remenice som nepočul a ani ju nemám vymenenú. Aké boli spomínané komplikácie?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 296
- Příspěvky: 1046
- Registrován: 11 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 2017
#691 Tom0 - od P3 S80, V70 přes Superb 3 až k SPA V90 D3
Tak 12.500 Kč je kompletní cena všeho... originál materiál (2x řemen, 4x kladka, šrouby, podložka), skoro originál pumpa, kapalina, práce.
Kdybych to nakoupil na konci minulého roku cena by byla o cca 1000 Kč ještě méně.
Ano, napínací kladka rozvodu byla na autě původně a je i teď Litens.
A komplikace... v jednu chvíli to vypadalo že už nepojede...
Já byl v klidu, Jakub byl trošku ve stresu
Při nasazování řemene se nám pootočila vačka o cca 10 zubů zpět. nic neřešitelného.
Přípravek na otáčení vačky (nemám bohužel vyfoceno) a pootočit ji zpět na své místo.
Jenže nešla, cca 4 zuby před pozicí kde by měla být se zasekávala takovým způsobem, že to připomínalo jak kdyby ventil narazil do válce nebo se něco rozpadlo v hlavě a dál to nešlo.
Jakub měl dokonce na telefonu člověka z autorizáku pro radu, ale ten se s ničím podobným nesetkal.
Už byly černé scénáře o vytahování vstřiků a sundání víka ventilů.
Neříkám že by se to nehodilo... Při jednom přetěsnit i víko ventilů.
Nakonec to byla taková blbost.
Pod kolem vačky trčí hlava šroubu (nebyl v ten okamžik vidět) a celou tu dobu nám ten přípravek pro otáčení narážel do tohoto šroubu...
Kdybych to nakoupil na konci minulého roku cena by byla o cca 1000 Kč ještě méně.
Ano, napínací kladka rozvodu byla na autě původně a je i teď Litens.
A komplikace... v jednu chvíli to vypadalo že už nepojede...
Já byl v klidu, Jakub byl trošku ve stresu
Při nasazování řemene se nám pootočila vačka o cca 10 zubů zpět. nic neřešitelného.
Přípravek na otáčení vačky (nemám bohužel vyfoceno) a pootočit ji zpět na své místo.
Jenže nešla, cca 4 zuby před pozicí kde by měla být se zasekávala takovým způsobem, že to připomínalo jak kdyby ventil narazil do válce nebo se něco rozpadlo v hlavě a dál to nešlo.
Jakub měl dokonce na telefonu člověka z autorizáku pro radu, ale ten se s ničím podobným nesetkal.
Už byly černé scénáře o vytahování vstřiků a sundání víka ventilů.
Neříkám že by se to nehodilo... Při jednom přetěsnit i víko ventilů.
Nakonec to byla taková blbost.
Pod kolem vačky trčí hlava šroubu (nebyl v ten okamžik vidět) a celou tu dobu nám ten přípravek pro otáčení narážel do tohoto šroubu...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 434
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
#692 Tom0 - od P3 S80, V70 přes Superb 3 až k SPA V90 D3
Tak tí poliaci majú zázračné ceny. Len pre porovnanie origo diely bez podložky zo Skandix s neorigo pumpou vychádza na 534€/13370 Kč a v 09/2022 mama v autorizáku platila za origo diely 478€/11970 Kč + práca ale bez pumpy
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 296
- Příspěvky: 1046
- Registrován: 11 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 2017
#693 Tom0 - od P3 S80, V70 přes Superb 3 až k SPA V90 D3
Jojo, Poláci jsou cenově někde úplně jinde...
Tak nějak jsem to věděl už z dřívější doby kdy jsem na S80 3,2 sháněl plynové vstřiky Lovato KP.
Tady všude české eshopy měli kolem 1200Kč a Poláci to měli za 500Kč... Jako byl rozdíl dát 7200 za sadu a 3000 za sadu...
Několikrát jsem je objednával a jednou jsem měl dokonce i osobní odběr v Łódźi.
A teď mě tam na podzim opět navedl J.Svoboda když jsem sháněl palivák a přemýšlel kterou druhovýrobu vybrat...
Nakonec zvítězil originál z polska.
Zde je cena eshopu autopalace a autokelly... což je cca cena i v autorizáku. a k tomu cena polského autorizáku.
Teď tomu navíc velice napomáhá zřízení allegro české verze.
Jeden příklad za všechny...
https://eshop.autopalace.cz/produkt/V.32312226
https://www.autokelly.cz/Product/VOL-32312226/13093595
https://allegro.cz/nabidka/volvo-s90-v90-xc90-v60-xc60-ii-dieselovy-palivovy-filtr-12701485290
Tak nějak jsem to věděl už z dřívější doby kdy jsem na S80 3,2 sháněl plynové vstřiky Lovato KP.
Tady všude české eshopy měli kolem 1200Kč a Poláci to měli za 500Kč... Jako byl rozdíl dát 7200 za sadu a 3000 za sadu...
Několikrát jsem je objednával a jednou jsem měl dokonce i osobní odběr v Łódźi.
A teď mě tam na podzim opět navedl J.Svoboda když jsem sháněl palivák a přemýšlel kterou druhovýrobu vybrat...
Nakonec zvítězil originál z polska.
Zde je cena eshopu autopalace a autokelly... což je cca cena i v autorizáku. a k tomu cena polského autorizáku.
Teď tomu navíc velice napomáhá zřízení allegro české verze.
Jeden příklad za všechny...
https://eshop.autopalace.cz/produkt/V.32312226
https://www.autokelly.cz/Product/VOL-32312226/13093595
https://allegro.cz/nabidka/volvo-s90-v90-xc90-v60-xc60-ii-dieselovy-palivovy-filtr-12701485290
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 422
- Registrován: 4 roky 1 měsíc
- Bydliště: Popovice
- Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW
#694 Tom0 - od P3 S80, V70 přes Superb 3 až k SPA V90 D3
Je to hustý. Ani jsem nevěděl, že lze v dnešní době dělat rozvody "takhle levně". Ale je to tak no. Měsíc zpátky jsem bral sadu pěti origo svíček. Česká cena kelly, autorizák cca 2800. Polák 1500.
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 296
- Příspěvky: 1046
- Registrován: 11 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 2017
#695 Tom0 - od P3 S80, V70 přes Superb 3 až k SPA V90 D3
149.500 km
Sice najeto jen 10tkm, ale dnes rovnou výměna oleje v motoru s filtrem a 4l oleje v převodovce.
Z převodovky teče postupně čím dál lepší barva.
Sice najeto jen 10tkm, ale dnes rovnou výměna oleje v motoru s filtrem a 4l oleje v převodovce.
Z převodovky teče postupně čím dál lepší barva.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 5 Odpovědi
- 429 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od PINĎABC
-
- 3 Odpovědi
- 689 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od jergus.balaz
-
- 4 Odpovědi
- 198 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Giew
-
- 103 Odpovědi
- 5009 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od boo-beek
-
- 2 Odpovědi
- 3281 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od dali