Mazda CX-60

Různé Volvo-odkazy...
  • Autor
  • Zpráva
Macek2
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 425
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Třeboň
Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi

Mazda CX-60

Příspěvek od Macek2 »

https://www.auto.cz/martin-vaculik-vs-mazda-cx-60-diesel-vice-se-jinde-nedozvite-150012?utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Nevím, jestli mě zase začnete kamenovat, ale toto je opravdu zajímavé video o zajímavém autě, které dokáže Mazda uvést na trh i v době zeleného a elektrického šílenství. Krásný příklad opaku downsizingu. Jen poznámka: pro kritiky výběru mého nového vozu zpozorněte okolo 8:30 a dále.

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/mazda-cx-60-suv-diesel-sestivalec.A230605_172044_automoto_fdv

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvky: 1652
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

Mazda CX-60

Příspěvek od Lukaso »

To video jsem neviděl celý jenom jsem se kouknul na tu část od 8:30...musím říci, že když tam týpek začal říkat že když vosolíš auto s příčně uloženým motorem tak jedeš do strany tak jsem bouchnul smíchy :D :lol:

Jinak auto to je hezký a vlastně strašně tleskám tý odvaze za motor a myslím, že přesně takovej motor do takovýho auta patří. Je to i líbiví. Ale pro mě to je pořád mazda, kterou fakt z mnoha pohledů nemam rád...

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 2171
Registrován: 7 roků 9 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

Mazda CX-60

Příspěvek od jirka87 »

Co je na tom vtipného se zeptám ?

Je to jev známý jako Torque Steer a je to bohužel časté ačkoliv s těmi novými auty to ustupuje. Dřív bych řekl že to bylo častější i u celkem slabších aut.

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvky: 1652
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

Mazda CX-60

Příspěvek od Lukaso »

Tak já jako teda nejsem žádnej velkej řidič, ale posledních pár let jezdím bych řekl s relativně výkonnýma autama a popravdě jsem si nikdy ničeho takovýho nevšimnul. A popravdě i jako strojařovi je to pro mě dost těžko představitelný. Jako dobře u nějaký 600 hp bestie co má jednu poloosu 20cm a druhou metr u závodního jezdce jsem ochotnej si představit, že něco takovýho může cítit, ale i tak je to na hraně mojí představivosti. Takže vlastně děkuju za rozšíření obzoru.

Vtipný na tom je tohle zmiňovat v kontextu s konfekčním 250k SUV kterým vozíš děti do školky, to mi popravdě přijde mordor :D

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 2171
Registrován: 7 roků 9 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

Mazda CX-60

Příspěvek od jirka87 »

Asi jsi jezdil s auty, jejichž podvozek byl tzv. "napřed" za motorem. Neboli by snesl vyšší výkon a konstrukčně byl vyřešen poctivě a správně. Byly auta, kde byl prostě sériově nakoňovanej motor a podvozek tomu moc nestíhal - byl jednodušší konstrukce a "tahalo to za volant". Přesný příklad po mě nechtěj prosím, ale Peugeot 206 2.0i 99kw by mohl být jedním z nich.

Jedeš po rovině třeba 90, 3ka, zarveš plnej plyn a to auto se normálně stáčí velmi citelně na stranu. Běžná věc.

Co se týče té druhé věty, tak CX-60 je právě naprosto nekonfekční auto už jen tím, že nabízí řadový šestiválec. Tam, kde Volvo a jiní "soplí" 4válce do mamutích rozměrů a hmotnosti svých vozů, tam se Mazda odhodlala poslat i při dnešních normách a problémech relativně velkoobjemový 6válec. Klobouk dolů.

jirkaTDI
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 658
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

Mazda CX-60

Příspěvek od jirkaTDI »

Stačí se svézt v nějaké 20 let staré silnější předokolce, tehdy to u těchto aut byl velmi výrazný jev. Zvlášť se samosvorem. Focus RS mk1, Alfy V6, Lancie Kappa Turbo, Saaby apod.
I moje relativně slabá V70 D5 mi na dvojku umí slušně vyrvat volant z ruky.

Jinak Mazda super, přijít v dnešní době se šestiválcem se cení.

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvky: 1652
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

Mazda CX-60

Příspěvek od Lukaso »

Jako to je nářez, já jsem si doopravdy nikdy ničeho takovýho nevšimnul. :%) Rozhodně je to teda pro mě mimo realitu u 99kw pežotu, já si to snad někde půjčím :D

Co se týká druhý věty, je to uplně obyčejný SUV, kterých v rámci segmentu nepremiových aut je opravduj jak šafránu s takovým motorem. Ale jinak je to naprosto obyčejný auto a zmiňovat u něčeho takovýho kroutící se poloosu je doopravdy vtipný, na tom trvám :) Nemá to žádnou souvislost s tím, že Volvo je doopravdy v rámci objem X váha/velikost fakt lama a to že něco takovýho Mazda udělala jsem vyzdvihnul už v prvním příspěvku navzdory mému názoru na Mazdu jako celek :D

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12093
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

Mazda CX-60

Příspěvek od Urvanej »

Torque steer je u aut běžný jev, ale pouze u starších, kde byl podvozek uložen měkce a celkový naladění bylo vždy velmi do měkka kvůli pohodlí. Dnešní auta jsou extrémně tvrdá a přesná na uložení.
Pokud si u výkonného auta šlápl na plyn, tak se hnula geometrie a běžná sbíhavost předních kol se ještě zvětšila a byla nutná korekce volantem. A jak píše Jirka, tak u zadokolek s tvrdým samosvorem to bylo taky, ale úplně jiným mechanismem.
U obou případů se pak ještě kombinoval do toho tzv. bump steer, neboť při záběru motoru došlo k odlehčení přední nápravy, která tím změnila geometrii a opět to někam táhlo.
Prostě vývoj nezastavíš a dnešní auta už to prostě nemají, protože by to bylo braný jako nebezpečný pro běžného obyvatele přední levé sedačky :-D

jirkaTDI
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 658
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

Mazda CX-60

Příspěvek od jirkaTDI »

Ten samosvor jsem myslel na přední nápravě, kdo někdy jel Focusem RS nebo Accordem Type-R, tak ví svoje :D

Macek2
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 425
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Třeboň
Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi

Mazda CX-60

Příspěvek od Macek2 »

Lukaso píše: 20 zář 2023 12:55 To video jsem neviděl celý jenom jsem se kouknul na tu část od 8:30...musím říci, že když tam týpek začal říkat že když vosolíš auto s příčně uloženým motorem tak jedeš do strany tak jsem bouchnul smíchy :D :lol:
Nás už před cca 50 lety na SPŠS v Rychnově n.K. učil ing. Bohumír Novák, že příčinou tohoto jevu jsou nestejně dlouhé hnací hřídele na výstupu z rozvodovky (typicky v té době Renault R5) a také na té kratší straně dříve odcházely klouby hnacího hřídele. Jinak "týpka" Martina Vaculíka čtu a sleduji již více než deset let a myslím si, že o autech a jejich konstrukci toho ví víc, než většina z nás tady na fóru.

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5121
Registrován: 7 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70

Mazda CX-60

Příspěvek od python.p »

Jak to řekl Vaculík, tak to asi bude pravda, ten člověk fakt ví. :)

Při určité konstelaci jsem to poznal i na Astře r.v.96 2.0 100kW, bo to je relativně lehké auto a relativně výkonné - na tu dobu. A ten podvozek ke konci už byl nic moc a tak si toho občas člověk všiml. Tedy né tak, že bys hned jel na jednu stranu, ale pokud jsi auto znal cítil jsi táhnutí.

Jasper
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 719
Registrován: 7 roků 2 měsíce
Bydliště: Řečany nad Labem
Vůz: V90CC VOR

Mazda CX-60

Příspěvek od Jasper »

Jestli ta spojitost nebude spise s tim co pamatuje Boda Novak a tady p.Vaculik,ktery si neporadi s nekterymi vymozenostmi,ktere testovane vozislo nabizi...Ja z historie,abych byl objektivni a nestranny,pamatuji sve P205GTI...tusim 96kW? Tak ta tahala za volant a naopak jsem to vital,ptz me to prislo strasne sportovni...Take to bylo dano samozrejme tim,ze obuti ani nahodou neodpovidalo svou siri tomu,co bylo jako max.v TP...Ale uprimne. Kdo to v mladi resil. Ale jako vazne,tohle prohlasit u nove prezentovaneho auta a srovnavat ho s nejakym historickym a sporadickym jevem...A hlavne,Macek2 ma auto dle svych predstav a snu. Nejdulezitejsi na tom bude,aby byl spokojeny a dloooouho mu slouzilo bez problemu. Mimochodem, co se tyka Mazdy. Ha osobne nikdy,ale Mazdu 6 mel muj soused v kombiku. Motirizaci nevim...Ale kdyz jeste v zaruce 3 x podval vse mecganika motoru,tak uz rezignoval a vuz po peripetiich co si znicil sam a za co muze technika rad vratil. Ted jezdi Kodiaqem a je spokojeny. On uz je to takovy strejda co si nebude honit triko a auto ho moc nebavi,i kdyz by si mohl koupit do firmy jiste lepsi povoz. Takze ja Mazde fandim,jen k ni nic necitim. A ani tato s opevovanymi technologiemi ve ne krome 6 valcu nevzbuzuje obdiv. To je za me lepsi Volvo s technologiemi,ktere kdyz nefungujou,tak se nic nedeje. Power pulse😇🤣🤣🤣

Kein
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1650
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo S80 3.2
Bydliště: Ostrava

Mazda CX-60

Příspěvek od Kein »

Btw. 3.0 I6 benzín nakonec nebude. Bo WLTP, neprošlo to, tak se na nejakou evropu Japonci už vysrali.

Ten Diesel je technicky unikát, ale je to pořád diesel. Čekám problémy s emisním systémem jako u všech ostatních Dieselu u ostatních značek. Jinak zatím si to lidi, co to koupili jen chválí, často přechází právě od Volva.

Zpět na „Zajímavé odkazy na internetu“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé