D5 vibrácie voľnobeh
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 29
- Registrován: 5 roků 6 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: XC70 2.4D 120 kW (2005)
- Kontaktovat uživatele:
#276 D5 vibrácie voľnobeh
Tak jsem koupil ten spodní origo a teda.... Si říkám, jestli není něco blbě, když, auto vůbec nevibruje, všechny plasty jsou ticho a je slyšet trošku jen ten motor ... Když byly podtlakový vypojený, tak jsem si říkal jak je to auto tiché a v klidu... Po výměně traktor.... A teď, no..., teď jsem z toho fakt trošku zmaten... Je to takové bláto, oproti lemforderu, jsem zvědav jak dlouho vydrží, než se utrhne...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 43
- Příspěvky: 3000
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#277 D5 vibrácie voľnobeh
Foto originálu není?
Jinak ono utržení té menší gumy zase nemůže tolik vadit...
Jinak ono utržení té menší gumy zase nemůže tolik vadit...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 29
- Registrován: 5 roků 6 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: XC70 2.4D 120 kW (2005)
- Kontaktovat uživatele:
#278 D5 vibrácie voľnobeh
Nenapadlo mě ho vyfotit/natočit, ale na jedné straně to drží podobě, ale ta menší je prostě daleko měkčí, není tam tolik té gumy a dá se s ní v pohodě hejbat i do stran. Ani ta provrtaná lemforder, to nezklidnila tolik, protože je tvrdší...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 38
- Příspěvky: 589
- Registrován: 5 roků 1 měsíc
- Bydliště: Děčín / Hamburk
- Vůz: O3 RS EA888
#279 D5 vibrácie voľnobeh
Jo já to říkal, po výměně spodního záchytu za origo se auto úplně proměnilo.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 193
- Registrován: 4 roky 1 měsíc
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: Volvo S80
#280 D5 vibrácie voľnobeh
Za kolik si bral ten originál? Taky to zvažuju ty vibrace mě už štvou
_________________
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 43
- Příspěvky: 3000
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#282 D5 vibrácie voľnobeh
zvláštní je, že můj koupený Lemforder vypadal jako originál, jen měl vybroušený nápis Volvo a byl samozřejmě za neoriginální cenu
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 29
- Registrován: 5 roků 6 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: XC70 2.4D 120 kW (2005)
- Kontaktovat uživatele:
#283 D5 vibrácie voľnobeh
Ten můj byl tuhej, ikdyž jsem jej provrtal. Tenhle origo je daleko měkčí a dá se s ním i hýbat do stran, což nevím jestli je úplně dobře... Jsou dost rozdílné, ale vibrace zmizely úplně... Stál teda 732,- na granexu...
A ten co jsem teda z auta vyndal, tak byl utrženej...
A ten co jsem teda z auta vyndal, tak byl utrženej...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 56
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: S80 D5 120kW AT 2005
#284 D5 vibrácie voľnobeh
Tak vyřešeno, sameťák, koupil sem spodní záchyt, originál v Cardionu. Brutální rozdíl v tuhosti těch gum. Corteco, ta menší guma úplně tvrdý, téměř bez možnosti s tím pohnout, originál krásně dvěma prsty lehce 2 cm na každou stranu. Ten větší je taky u origo měkčí, ale už to není takovej rozdíl.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 193
- Registrován: 4 roky 1 měsíc
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: Volvo S80
#285 D5 vibrácie voľnobeh
Pošleš mi prosím odkaz jaký to přesně je? Mám tam teď také Corteco a ty vibrací mě dost iritují už a pokud si auto nechám tak dám taky origo.
_________________
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 56
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: S80 D5 120kW AT 2005
#286 D5 vibrácie voľnobeh
Já byl osobně na skladu v Cardionu. Vyraženo je na něm Volvo France. 1.846 Kč
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 16
- Příspěvky: 13134
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#287 D5 vibrácie voľnobeh
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 34
- Příspěvky: 690
- Registrován: 3 roky 10 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
#288 D5 vibrácie voľnobeh
tak sem tam dneska bouchnul original zachyt reakce a je po vibracich
ten aftermarket co sem tam mel je uplne tvrdej...
ten aftermarket co sem tam mel je uplne tvrdej...
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 34
- Příspěvky: 690
- Registrován: 3 roky 10 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
#289 D5 vibrácie voľnobeh
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 43
- Příspěvky: 3000
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#290 D5 vibrácie voľnobeh
jen ke spodním podtlakovým silentblokům:
Lemfordery vydržely 5 let a 100 000km, takže mne čeká výměna
Lemfordery vydržely 5 let a 100 000km, takže mne čeká výměna
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 39
- Příspěvky: 140
- Registrován: 4 roky 2 měsíce
- Bydliště: Piešťany / Brno
- Vůz: S60 2,4D Euro 3
#291 D5 vibrácie voľnobeh
Ola,
znovu rozprúdim tuhle to téma
Časom som sa dopracoval k repasu vstrekov. Čo sa týka testu prepadov tak boli podĺa VIDY Ok. Každopádne po vyjadrení jedného pána, čo to repasuje, že ešte nevidel CR vstrek, ktorý by bol po 250tkm OK (ja som mal v tej dobe 320tkm), som ich nechal repásnuť za relatívne slušný peníz. Nemusí byť vyslovene KO ale OK nikdy nebol po toľkých km. Motor sa vidiľne, pocitovo a zvukovo ukludnil, každopádne v interiéri zlepšenie minimálne. Takže som začal zase riešiť uloženie.
Nasledujúce kroky neberte ako snahu o ušetrenie ale skorej pokus, či je chyba fakt v kvalite gumy druhovýrobných silembokov. Beztak som mal vpláne kupovať originály, tkaže nebolo čo skaziť
Už nejakú dobu som pohrával s myšlienkou ich skúsiť odliať z materiálu, ktorý sa nám nejakú dobu povaloval doma po predošlých pokusoch. Jedná sa o špešl dvojzložkové priemyslové silikóny na odlievanie odlievacích forem napr. na beton. Ten matroš má obrovskú cyklickú, tepelnú, chemickú atď ododolnosť. Dodáva sa to v rôznych tvrdostiach takže sa stým dá rozne laborovať
1. Pokus - Spodný záchyt reakce na prevodovke. U mňa druhovýroba Corteco, prevŕtaná dle predošlých rád ale stále docela tvrdá. Upravil som ho tak, že som úplne odstránil pôvodnú gumu na oboch uloženiach a vylial ich výše spomenutým silikónom o tvrdosti SHA22. Výsledok je aspom na pohľad rovnako "tvrdý" ako pokus na videu originálu, pár príspevkov vyššie. Po namontovaní do auta citeľné zlepšenie, svetlá sa ukludnili (predtým bolo videť vibrace na predných svetlách). Každopádne vibrace v kabine stále docela citeľné.
2. Pokus - Vrchné záchyty. Všimol som si, že vrchná vzpera nad motorom docela vibruje a od nej sa prenášajú vibrace do kabiny. Takže som rovnakým silikonom ale s vyššou tvrdosťou SHa33 vplnil dutiny uložení medzi vzperou a karosériou. A tým mekkším o tvrdosti SHa22 uloženie medzi motorom a vzperou.
Výsledkom je konečne voľnobeh vhodný triedy vozidla
Zaujímavým zistením bolo, že tie vibrace môžu prichádzať aj aj od tej vzpery kôli unaveným uloženiam (btw tie sú bez karbiny nevymeniteľné). Myslím, že veľký vlyv na utlenie vibracií nebude mať ani tak použitá trvdosť materiálu (takže vícemene pružnosť) ako samotný tlmiaci faktor materiálu. Ten sa samozrejme nikde neuvádza a tažko sa merá Každopádne by sa materiál pri "hodení" o zem nemal správať ako hopík a odraziť sa do nevím kam, ale mal by ostať pri zemi, čož ten moj robí...
Momentálne to mám v aute nejakých 10tkm, dám vedeť v akom sú stave po dlhšej dobe.
Snáď to niekomu pomôže ku kľudnej jazde.
znovu rozprúdim tuhle to téma
Časom som sa dopracoval k repasu vstrekov. Čo sa týka testu prepadov tak boli podĺa VIDY Ok. Každopádne po vyjadrení jedného pána, čo to repasuje, že ešte nevidel CR vstrek, ktorý by bol po 250tkm OK (ja som mal v tej dobe 320tkm), som ich nechal repásnuť za relatívne slušný peníz. Nemusí byť vyslovene KO ale OK nikdy nebol po toľkých km. Motor sa vidiľne, pocitovo a zvukovo ukludnil, každopádne v interiéri zlepšenie minimálne. Takže som začal zase riešiť uloženie.
Nasledujúce kroky neberte ako snahu o ušetrenie ale skorej pokus, či je chyba fakt v kvalite gumy druhovýrobných silembokov. Beztak som mal vpláne kupovať originály, tkaže nebolo čo skaziť
Už nejakú dobu som pohrával s myšlienkou ich skúsiť odliať z materiálu, ktorý sa nám nejakú dobu povaloval doma po predošlých pokusoch. Jedná sa o špešl dvojzložkové priemyslové silikóny na odlievanie odlievacích forem napr. na beton. Ten matroš má obrovskú cyklickú, tepelnú, chemickú atď ododolnosť. Dodáva sa to v rôznych tvrdostiach takže sa stým dá rozne laborovať
1. Pokus - Spodný záchyt reakce na prevodovke. U mňa druhovýroba Corteco, prevŕtaná dle predošlých rád ale stále docela tvrdá. Upravil som ho tak, že som úplne odstránil pôvodnú gumu na oboch uloženiach a vylial ich výše spomenutým silikónom o tvrdosti SHA22. Výsledok je aspom na pohľad rovnako "tvrdý" ako pokus na videu originálu, pár príspevkov vyššie. Po namontovaní do auta citeľné zlepšenie, svetlá sa ukludnili (predtým bolo videť vibrace na predných svetlách). Každopádne vibrace v kabine stále docela citeľné.
2. Pokus - Vrchné záchyty. Všimol som si, že vrchná vzpera nad motorom docela vibruje a od nej sa prenášajú vibrace do kabiny. Takže som rovnakým silikonom ale s vyššou tvrdosťou SHa33 vplnil dutiny uložení medzi vzperou a karosériou. A tým mekkším o tvrdosti SHa22 uloženie medzi motorom a vzperou.
Výsledkom je konečne voľnobeh vhodný triedy vozidla
Zaujímavým zistením bolo, že tie vibrace môžu prichádzať aj aj od tej vzpery kôli unaveným uloženiam (btw tie sú bez karbiny nevymeniteľné). Myslím, že veľký vlyv na utlenie vibracií nebude mať ani tak použitá trvdosť materiálu (takže vícemene pružnosť) ako samotný tlmiaci faktor materiálu. Ten sa samozrejme nikde neuvádza a tažko sa merá Každopádne by sa materiál pri "hodení" o zem nemal správať ako hopík a odraziť sa do nevím kam, ale mal by ostať pri zemi, čož ten moj robí...
Momentálne to mám v aute nejakých 10tkm, dám vedeť v akom sú stave po dlhšej dobe.
Snáď to niekomu pomôže ku kľudnej jazde.
_________________
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1
- Registrován: 1 rok 1 měsíc
- Bydliště: Pesvice
- Vůz: XC90 I 147kW 4x4 automat
#292 D5 vibrácie voľnobeh
Tak i já jsem řešil neskutečné vibrace po výměně silentbloků. Poučen ze zdejší diskuze jsem nejprve změkčil vyvrtáním otvorů do silasu na spodním úchytu, což se mi odvděčilo razantním zmenšením vibrací. Následně jsem přes automobilovédíly24 objednal pouze tu kratší část s jedním silentblokem a ejhle, vše OK. Sice nemá odlehčovací otvory, ale je krásně měkký. Stál 388.-Kč a číslo je VLAB-016BRS EAN: 4056111126944 PPC: 13221231689933078 a je pro XC90, V70, V70XC, S 70 a S80.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 42 Odpovědi
- 7196 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kwiko
-
- 3 Odpovědi
- 481 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Tod2
-
- 17 Odpovědi
- 1299 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ferdikf
-
- 1 Odpovědi
- 588 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Jakub Svoboda